Millainen on ollut likaisin lapsiperheen koti, jossa olet käynyt?

  • Viestiketjun aloittaja heppu
  • Ensimmäinen viesti
harmaana nyt
miehen veljen ja tämän avovaimon. vaimolla edellisestä liitosta 10 ja 8-vuotiaat pojat, yhteisiä 2v poika ja 10kk tyttö. koti on aina ihan kun varasto, tai oikeestaan paljon pahempi, ihan kaikki tavarat sikinsokin viskelty, joka ikinen laskutaso täynnä tavaraa, ja puolillaan olevia kahvikuppeja joka paikassa. lapsetkin on aina likasia, pieniltä ei pestä koskaan kasvoja, ja samat vaatteet on monta päivää, vaikka niille kaatuiskin jotain.
 
..
koti jossa on viisi lasta(osa ala-asteella ja osa pienempiä). Kissan paskaa, ruokalautasia, puhtaita ja likaisia vaatteita, siis ihan kaikkea lattialla. Pöydille ei mahdu mitään. kaikki astiat likaisia. vessa tosi törkyinen (siis ihan oikeesti paskainen yltäpäältä) pedeissä ei lakanoita, likaiset patjat lapsilla. sänkyjen alla paskavaippoja homehtuneita tuttipulloja.
Äiti kotona, isä töissä. äiti nukkuu puolille päivin ja lopun ajan pelaa pleikkaa.
 
MP
Ei kumpaakaan, nuori pariskunta lapsineen...kissan hiekkalaatikko eteisessä, hiekkaa joka puolella ja varmaan kuivunutta paskaakin, kissan kupit samassa tilassa ja niissä viikon vanhaa kuivunutta ruokaa. Keittiössä kaikki astiat tiskipöydällä paskasina, keittiön kaappien edustat ihan täynnä ruuan jämiä, kaapissa ainakin 2 täysinäistä roskista ellei enemmän, tuulikaapissa tai pihalla lisää. keittiön pöydällä sentin likakerros pinttyneenä, syöttötuolissa vuoden vanha puuro jähmettynenä isoina möykkyinä ja kivi kovina.

Olohuoneessa sohvassa tahroja, mattoa imuroitu pitkiin aikoihin. Vessa likainen joka puolelta.
 
Turkilmas
Oma kotini kun olin lapsi (ja on tuo äitini koti edelleen). Äippä ei oo koskaan ollut mikään siivousihme. Pienenä meidän kodin siisteys oli mun harteilla. Enkä mä tietty yksin jaksanut kuitenkaan niin kovin hyvin. Kun sitten muutin pois kotoa, niin tilanne paheni uskomattomaksi. Sitä kämpän tilaa ei pysty sanoin kuvailemaan. Tai no joo: saastainen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
koti jossa on viisi lasta(osa ala-asteella ja osa pienempiä). Kissan paskaa, ruokalautasia, puhtaita ja likaisia vaatteita, siis ihan kaikkea lattialla. Pöydille ei mahdu mitään. kaikki astiat likaisia. vessa tosi törkyinen (siis ihan oikeesti paskainen yltäpäältä) pedeissä ei lakanoita, likaiset patjat lapsilla. sänkyjen alla paskavaippoja homehtuneita tuttipulloja.
Äiti kotona, isä töissä. äiti nukkuu puolille päivin ja lopun ajan pelaa pleikkaa.
:eek: :eek: :'( :'( :'(
 
no kait
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
koti jossa on viisi lasta(osa ala-asteella ja osa pienempiä). Kissan paskaa, ruokalautasia, puhtaita ja likaisia vaatteita, siis ihan kaikkea lattialla. Pöydille ei mahdu mitään. kaikki astiat likaisia. vessa tosi törkyinen (siis ihan oikeesti paskainen yltäpäältä) pedeissä ei lakanoita, likaiset patjat lapsilla. sänkyjen alla paskavaippoja homehtuneita tuttipulloja.
Äiti kotona, isä töissä. äiti nukkuu puolille päivin ja lopun ajan pelaa pleikkaa.
sä tai joku teki asialle jotain?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Oma kotini kun olin lapsi (ja on tuo äitini koti edelleen). Äippä ei oo koskaan ollut mikään siivousihme. Pienenä meidän kodin siisteys oli mun harteilla. Enkä mä tietty yksin jaksanut kuitenkaan niin kovin hyvin. Kun sitten muutin pois kotoa, niin tilanne paheni uskomattomaksi. Sitä kämpän tilaa ei pysty sanoin kuvailemaan. Tai no joo: saastainen.
Minkäikäinen sun pikkusiskosi on? Näin vaan täällä pussissa vähän sinua muistuttavan tytön ja tiedän minkä niminenkin on etunimeltään. Tytön nimi alkaa L:llä? Oli vaan samaa näköä kuin sinä.
 
aq
laiskuus ,(tyhmyys) osaamattomuus ne lähinnä. rahakkaita ja raittiita . ja toinen ryhmä vanhatpiiat yksin asuu rahaa on mut, kämppään ei istumaan mahdu , ei huvita kun ovella käväistä. yäk...
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
koti jossa on viisi lasta(osa ala-asteella ja osa pienempiä). Kissan paskaa, ruokalautasia, puhtaita ja likaisia vaatteita, siis ihan kaikkea lattialla. Pöydille ei mahdu mitään. kaikki astiat likaisia. vessa tosi törkyinen (siis ihan oikeesti paskainen yltäpäältä) pedeissä ei lakanoita, likaiset patjat lapsilla. sänkyjen alla paskavaippoja homehtuneita tuttipulloja.
Äiti kotona, isä töissä. äiti nukkuu puolille päivin ja lopun ajan pelaa pleikkaa.
Tää kuullostaa pitkälti meidän ystävä perheeltä :/, tosin äiti ei nuku puolille päivin eikä pelaa pleikkaa. Lastensuojeluviranomaisille on ilmoitettu (ei me, vaan huolestuneet sukulaiset) mutta muutosta ei tule. He muuttavat jatkuvasti kauemmaksi korpeen, niin ei tule yllätysvierailijoita. Olen yrittänyt pitää välit hyvänä että jonkinlainen kontakti säilysi häneen ja lapsiin. Olen auttanut siivoilussa sen minkä voin, mutta ei ole kauhean kaus kantoista kun sama touhu jatkuu vaan. Ei ymmärrä miten joku voi asua niin paskasesti. lapset haisee, sängyt haisee pissalle jne. Pienimmän homeisia maitopulloja lojuu hänen pinniksessäkin :x, siellä seassa vielä koira ja kissa tekemässä sotkujaa.

 
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
koti jossa on viisi lasta(osa ala-asteella ja osa pienempiä). Kissan paskaa, ruokalautasia, puhtaita ja likaisia vaatteita, siis ihan kaikkea lattialla. Pöydille ei mahdu mitään. kaikki astiat likaisia. vessa tosi törkyinen (siis ihan oikeesti paskainen yltäpäältä) pedeissä ei lakanoita, likaiset patjat lapsilla. sänkyjen alla paskavaippoja homehtuneita tuttipulloja.
Äiti kotona, isä töissä. äiti nukkuu puolille päivin ja lopun ajan pelaa pleikkaa.
Tää kuullostaa pitkälti meidän ystävä perheeltä :/, tosin äiti ei nuku puolille päivin eikä pelaa pleikkaa. Lastensuojeluviranomaisille on ilmoitettu (ei me, vaan huolestuneet sukulaiset) mutta muutosta ei tule. He muuttavat jatkuvasti kauemmaksi korpeen, niin ei tule yllätysvierailijoita. Olen yrittänyt pitää välit hyvänä että jonkinlainen kontakti säilysi häneen ja lapsiin. Olen auttanut siivoilussa sen minkä voin, mutta ei ole kauhean kaus kantoista kun sama touhu jatkuu vaan. Ei ymmärrä miten joku voi asua niin paskasesti. lapset haisee, sängyt haisee pissalle jne. Pienimmän homeisia maitopulloja lojuu hänen pinniksessäkin :x, siellä seassa vielä koira ja kissa tekemässä sotkujaa.
:eek: :eek: :eek:
 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Oma kotini kun olin lapsi (ja on tuo äitini koti edelleen). Äippä ei oo koskaan ollut mikään siivousihme. Pienenä meidän kodin siisteys oli mun harteilla. Enkä mä tietty yksin jaksanut kuitenkaan niin kovin hyvin. Kun sitten muutin pois kotoa, niin tilanne paheni uskomattomaksi. Sitä kämpän tilaa ei pysty sanoin kuvailemaan. Tai no joo: saastainen.
Minkäikäinen sun pikkusiskosi on? Näin vaan täällä pussissa vähän sinua muistuttavan tytön ja tiedän minkä niminenkin on etunimeltään. Tytön nimi alkaa L:llä? Oli vaan samaa näköä kuin sinä.
Mun pikkusisko on nyt 18-vuotias, mutta hänen nimensä ei ala L:llä.

Mulla on siis näköissamis jossain muuten vaan =)
 
vieras
No huh! Eihän mulla sit olekaan mitään hätää. Stressaan hirveesti ku en jaksa kokoaikaa siivota ja kyyristelykin jo vaikeeta mut en sanois et meil likasta on, tavaraa vaan liikaa pitkin ja kaikki päälliset täys..
 
Sellainen missä sukat tarttui lattiaan kiinni lähes joka askeleella. Keittiön pöydät täynnä likaisia homeisia astioita. Likapyykit kasassa yhden huoneen nurkassa, puhtaat pyykit toisen huoneen nurkassa. Joka paikka täynnä roskia ja ruuanjämiä/likaisia astioita. Vessa siinä kunnossa ettei siellä voinut edes kuvitella itse käyvänsä, samoin suihku ja sauna tilat....
 
yöks
mutta olen vaitiolovelvollinen. Olen miehelle yrittänyt sanoa, että kun käydään 1 vuodessa jossain kylässä esim.juhlissa niin siellä ei varmasti ole arkisiistiä..
Kesällä mies kävi naapurissa yllättäen visiitillä ja tuli silmät suurina sieltä, että siellä oli kamala sotku, mä olin että joo-o sellaista se on muillakin pienlapsiperheillä välillä! Mies oli, että kun oikeasti siellä oli kaamea sotku, sanoin, että oikeasti meillä on aina aika siistiä..

T. miehelläni ei ole kavereissa lapsiperheitä
 
salla
Mulla oli opiskeluaikoina kaveri jolla oli miehensä kanssa koira....asunto oli täynnä sitä hiton koirankarvaa ja sitten kun ei niitä koiran tassuja ikinä pesty samoin kuin ei lattioitakaan niin voitte vaan kuvitella minkä näköiset oli matot ja lattiat.
Samainen koiruus sai tottakai loikoilla sohvalla ja sängyssä...se oli jotain ihan kauheeta edes katsoa saati et siihen sohvalle ois voinut istua. Siinä sohvassa tais olla muutamat syyskelien ravat tallessa.
Siis niinkin pieni asia kuin koiran putsaaminen jäi tekemättä ja jälki oli sitten pitkän ajan jälkeen aivan järkkyä.
Tätä nykyä taloudessa on lapsia ja lapset ovat jatkaneet aikalailla tätä koiramaista elämää...eli jos sormeen nyt sattuu jotain tarttumaan pitkällisen nenän kaivuu-session jälkeen niin se tuotos pyyhitään juuri siihen pintaan mikä lähinnä sattuu olemaan. Saati sitten jos kyseessä on jotain suurempaa likaa.
 
Vierasmä
Mä varmaan luulisin näitä juttuja liioitteluks, jos en ite ois nähny samantapasta.
En oo itekkään oikeen siisti ihminen ja meillä on sotkua ja kaikkee. Mutta ystäväni kämppä on aivan uskomaton. En ala kuvailla sen tarkemmin, mutta tosiaan, jos en olisi nähnyt sitä, luulisin näitä juttuja liioitteluksi.
 
:eek:
Ei meilläkään nyt siistiä ja järjestystä ole aina mut jotain tolkkua silti...
Sekasta saa olla muttei sikasta sanoo aina minun yks kaveri. Muutamat lelut siellätäällä ei haitanne mut jos alkaa olla evästä joka puolella niin sitten onki jo toinen juttu.
 

Yhteistyössä