Millainen on ollut likaisin lapsiperheen koti, jossa olet käynyt?

  • Viestiketjun aloittaja heppu
  • Ensimmäinen viesti
jasmi
No joo, yhdellä kaveriperheellä on aika paskaista, aina kun sinne menee, tai melkein aina. Pyykkiä kamala vuori aina kylppäissä ja seassa lasten leluja sekä likaisia vaippoja. Vessan nurkat harmaana liasta, astiouita joka puolella keittiössä ja etu- ja takapiha kuin pommin jäljiltä. Muutama pieni lapsi heillä on.
 
salla
Alkuperäinen kirjoittaja yöks:
mutta olen vaitiolovelvollinen. Olen miehelle yrittänyt sanoa, että kun käydään 1 vuodessa jossain kylässä esim.juhlissa niin siellä ei varmasti ole arkisiistiä..
Kesällä mies kävi naapurissa yllättäen visiitillä ja tuli silmät suurina sieltä, että siellä oli kamala sotku, mä olin että joo-o sellaista se on muillakin pienlapsiperheillä välillä! Mies oli, että kun oikeasti siellä oli kaamea sotku, sanoin, että oikeasti meillä on aina aika siistiä..

T. miehelläni ei ole kavereissa lapsiperheitä
Tää on oikeasti niin totta, monesti jos menee ihan pikavisiitille johonkin vaikka viemään jotain lainaksi niin näkee sen todellisuuden millaista kenelläkin on.
 
Tipu Topakka
Kaikki tuttujen kodit joissa olen käynyt on tuoksunut puhtautta ja on ollut tiptop. Mutta muistan lapsuudesta naapurin tytön kodin. Vanhemmat olivat alkkiksia ja se koti oli saastaisen törkyinen! Petivaatteet näytti, kuin niissä olisi nukuttu vuosikausia. Joka nurkka oli täynnä krääsää ja kymmeniä vuosia vanhoja lehtiä, kortteja ja muuta paperia. Likasia vaatteita ympäriinsä, lautasille oli homehtunut ruokaa. Perheessä vessapaperi kierrätettiin (pissan jälkeen laittoivat kuivumaan ja käyttivät uudelleen :eek: !!). Keittiön alakaapissa oli roskispönttö, johon kävivät pissalla!!
Siis se oli jotain aivan järkyttävää :x Ihan häiriintynyttä sakkia!
 
nyt harmaana
Mun lapsuudenkoti. Välillä tiskit ja kattilat homeessa tiskipöydällä, keittiö siinä kunnossa ettei siellä voi syödä, roskia, likaisia vaatteita ja ruuanjämiä ympäri kämppää, pölyä jokapuolella, tahmaiset lattiat ja vessa saastainen, kylppärissä likaiset ja puhtaat vaatteet sekaisin. Useampi lapsi, vanhemmat korkeastikoulutettuja ja aktiivisia kodin ulkopuolella. Sitä aikaa, ettei hankittu kodin ulkopuolista siivousapua.
 
likaisia astioita joka puolella
puhtaita vaatteita missä sattuu kasoissa likaiset sentään pesuhuoneessa
tahroja ja murusia ihan joka paikassa
vessa todella saastainen
astiapöytä täynnä
roskapusseja pihalla
piha sotkuinen ( ok lasten leluja mutta silti joku järjestys )
 
siinä perheessä oli lapsia 4 ja nuorin oli pikku vaavi,,,,lattiat oli oikeesti tahmeet ja ja sieltä näki mitä viimeisen kk aikana syöty,,lampun päälinen oli 2cm rasvapölykerros,,sohvienalta löyty mustia banskuja,yli vuoden vanhaa pilttiruokaa,leipää ja ihan kaikkee....

olin kotipalvelussa töissä ja sain tämän aarteen itselleni hoitoon,,muistan kun menin ekaa kertaa niin isäntä väki ei tiennyt missä on imuri....
 
Varsinaista lapsiperhettä en tunne jolla eristyisen likasta. Mutta äiti+opiskelijapoika, kaksi koiraa ja kissa. Asunto niin likanen ettei sinne viitsis mennä, saati päästää lasta lattialle tai mihinkään. Ei ole masennusta/alkoholismia. Jokapaikka täynnä likaa, karvoja, kissanhiekkaa, pölyä, tavaraa jne.....
 
kääkkä
Alkuperäinen kirjoittaja vieras79:
siinä perheessä oli lapsia 4 ja nuorin oli pikku vaavi,,,,lattiat oli oikeesti tahmeet ja ja sieltä näki mitä viimeisen kk aikana syöty,,lampun päälinen oli 2cm rasvapölykerros,,sohvienalta löyty mustia banskuja,yli vuoden vanhaa pilttiruokaa,leipää ja ihan kaikkee....

olin kotipalvelussa töissä ja sain tämän aarteen itselleni hoitoon,,muistan kun menin ekaa kertaa niin isäntä väki ei tiennyt missä on imuri....
Ja sinua sitoo vaitiolovelvollisuus.
 
tt
Alkuperäinen kirjoittaja kääkkä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras79:
siinä perheessä oli lapsia 4 ja nuorin oli pikku vaavi,,,,lattiat oli oikeesti tahmeet ja ja sieltä näki mitä viimeisen kk aikana syöty,,lampun päälinen oli 2cm rasvapölykerros,,sohvienalta löyty mustia banskuja,yli vuoden vanhaa pilttiruokaa,leipää ja ihan kaikkee....

olin kotipalvelussa töissä ja sain tämän aarteen itselleni hoitoon,,muistan kun menin ekaa kertaa niin isäntä väki ei tiennyt missä on imuri....
Ja sinua sitoo vaitiolovelvollisuus.
niin ja joku järki. ei sanottu nimiä,kaupunkia tai yhtään mitään missä ois rikkonu vaitiolovelvollisuutta.
 
vieras
Kamalin koti jossa olen käynyt on kahden lääkärin joista toinen on vieläpä ylilääkärinä :D

Heillä siis 5 lasta + sekalainen seurakunta eläimiä. En usko että ovat ikinä siivonneet, mm. keittiössä ei näy tasoja tai edes lattiaa, pyykit on homeessa ja niitä on muuallakin kuin kylppärissä. Yksi huone täynnä purjamattomia muuttolaatikoita vaikka viim. muutosta 10v. Marsut hukkuu omaan paskaan, koirat kusee ja puree sohvia jne.
En voi käydä siellä oksentamatta :/
En tajua, kaipa niillä olisi vara palkata kotiapua? Toisaalta taas huhu kertoo että ovat velkaa joka paikkaan kun eivät osaa hoitaa raha-asioitaan :/
Eivät osaa tehdä ruokaa, elävät eineksillä ja ostavat koko ajan uusia vaatteita (kun ne edelliset homehtuu siellä pyykkipinoissa).
Kerran huomasin että ruova oli vienyt matot pihalle tuulettumaan - ne oli siellä sit seuraavana keväänäkin ts. homeessa :/
 
rasvie
Hmm.

Kyllä mä väitän, että joku vois haukkua munkin kodin, kun täällä yllättäen kävisi :D Johonkin kuvauksiin menisikin. On kyllä silleen puhdasta, mutta mä en oo perussiisti, eli astiat jää pöydälle ja vaatteet siihen mihin ne riisun... Eli välillä näyttää siltä kuin pommi ois räjähtänyt kämpässä...

Mutta just tästä syystä mä oonkin sitä mieltä, että enemmän kuin se "perussiisteys" vaikuttaa puhtaus. Mulla oli yks kaveri, jolla oli aina silleen "siistiä". Ei lasten leluja missään tai vaatteita. Mut eukko oli sellainen, että jos maitoa kaatu lattialle niin sinne se jäi. Vessaa ei pessyt koskaan jne. Eli toisella tavalla siisti kuin minä :)
 
rasvie
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kamalin koti jossa olen käynyt on kahden lääkärin joista toinen on vieläpä ylilääkärinä :D

Heillä siis 5 lasta + sekalainen seurakunta eläimiä. En usko että ovat ikinä siivonneet, mm. keittiössä ei näy tasoja tai edes lattiaa, pyykit on homeessa ja niitä on muuallakin kuin kylppärissä. Yksi huone täynnä purjamattomia muuttolaatikoita vaikka viim. muutosta 10v. Marsut hukkuu omaan paskaan, koirat kusee ja puree sohvia jne.
En voi käydä siellä oksentamatta :/
En tajua, kaipa niillä olisi vara palkata kotiapua? Toisaalta taas huhu kertoo että ovat velkaa joka paikkaan kun eivät osaa hoitaa raha-asioitaan :/
Eivät osaa tehdä ruokaa, elävät eineksillä ja ostavat koko ajan uusia vaatteita (kun ne edelliset homehtuu siellä pyykkipinoissa).
Kerran huomasin että ruova oli vienyt matot pihalle tuulettumaan - ne oli siellä sit seuraavana keväänäkin ts. homeessa :/
Mullakin on tuttavaperhe, jossa toinen on insinööri ja toinen yksityinen lääkäri. Rahaa on, mutta kämppä on kuin pommin jäljiltä. Perheen tytär käy sitten 2 kertaa vuodessa tekemässä perusteellisen siivouksen. Äiti ei KEHTAA palkata apua...
 
Rukoilijasirkka
Semmonen missä sukat tarttu lattiaan kiinni ja missä piti katsoa mihin istui. pyykit oli pyykkikoneessa homehtuneena ja vanhat ruuat pöydillä. Syytä en tiedä, olin silloin itse aika nuori kun siellä kävin.
 
vieras
Mun yks tuttu on niin laiska ettei vaan jaksa siivota ja en tiedä ymmärtääkö edes, että ovia,seiniä, listoja yms kannatais joskus pyyhkiä.. Ällöttää edes kylään mennä kun haju on ovella jo aivan järkyttävä ja kämppä kaaoksessa ja pa.kan peitossa :( En ymmärrä miten joku pystyy siellä asumaan ja pahimmalta tuntuu lapsien puolesta!
 
Kimppa
Lapsuuden naapuriperheen koti oli kaaos. Heillä oli viisi lasta eikä boheemilla äidillä (eikä työssäkäyvällä isällä ) ollut ikinä siivous tai muutkaan kotityöt oikein hanskassa. Nainen mieluummin luki vauvalehtiä (tulikohan silloin jo KaksPlussaa ;) ), harrasti "taiteita" ja pukkas uutta vauvaa aina tulemaan. Ei niillä sinänsä ongelmia ollut (alko-, masennus- tms), mut se vain oli sellainen. Lattioilla oli puoli metriä tavaraa. Kaikki tiskit tiskaamatta. Ruokaa ei kokattu. Likaisia vaatteita joka puolella. Kenkiä eteisessä puolen metrin kasa että piti hypellä yli. Pissavaippoja ja roskiksia haisemassa jne. Ihan sydämellinen nainen kyllä, mutta ei mikään talousihme, Todellakaan :D
 
Joo, aika samantapaisia kokemuksia kuin muillakin. Äiti ostaa monta metriä kertakäyttö mukeja ja astioita kun ei kehtaa tiskata. Vauvan kakkapökylä pöydän alla, jotenkin ei kahvit maistunu siinä talossa.
 
kotikunnossa
Alkuperäinen kirjoittaja ellimelli:
Sellainen missä sukat tarttui lattiaan kiinni lähes joka askeleella. Keittiön pöydät täynnä likaisia homeisia astioita. Likapyykit kasassa yhden huoneen nurkassa, puhtaat pyykit toisen huoneen nurkassa. Joka paikka täynnä roskia ja ruuanjämiä/likaisia astioita. Vessa siinä kunnossa ettei siellä voinut edes kuvitella itse käyvänsä, samoin suihku ja sauna tilat....
Tällainen koti löytyy meidänkin tuttavapiiristä, heillä on 3 lasta +kotieläimiä. Ja piha... huh huh..
Viimeksi kesällä käytiin siellä (ja pikaiseen), vessassa oli pakko käydä (ja lapset pissitinkin ulos...), kyllä oli reisilihaksilla tekemistä kun ei kertakaikkiaan voinut istua siihen epämääräiselle pöntölle.
Mutta joo, ilkiä ihminen kun olen, niin totesin miehelleni kun lähdettiin, että kyllä meillä vaan on siistiä ja puhdasta, vaikka välillä tuntuu että hukutaan pyykkiin ja leluihin ja romuun ;)
 
no tällänen:kakka ja pissi vaippoja parveke täys irrallisina,hellalla monen pvän ruuan tähteen kuivuneet kattiloihin,pöydillä vanhpja leipiä,tyhjii maitopurkkeja,rasva paketti sulaneena ja makkara paketit avonaisina..keittiö oli ku sikala..tyhjii kalja tölkkei pinossa tiskipöydällä,täysinäisii roska pusseja ovien pielissä roikkumassa,ruuan tähteitä lattiaoilla,lapsilla ei lakanoita eikä petivaatteita sängyissään..olohuoneessa kaikki pitkin poikin,mukeja siellätäällä,tutti pulloja jossa vanhaa maitoa :x lapset risoissa vaatteissa ja likaisissa.perheessä lapsia 4. itsellä'ki 4 pientä lasta mutta kuolsiin jos mun kämppä olis tuollainen :eek:
 
meidän
naapuri. miellyttäviä työssäkäyviä ihmisiä, 3 pientä lasta. lapset on aina puhtaissa vaatteissa ja ovat itsekkin mutta huusholli yks hävitys. viimeks kun kävin piti ulko-ovella jo siirrellä lattialla lojuvaa tavaramerta jaloilla eestä pois että sopi sisään. keittiön pitkät seinästä-seinään työtasot niin täynnä kamaa ettei uskoisi. bio-roskikseen "menossa" olevaa viikkoja vanhaa ruokaa pitsanjämiä, banaaninkuoria yms. ihan kaikki vaatekaapit vedetty koko sisältö lattioille, kun etsitty jotain. olleet siinä jo varmaan vuosia.
vessaan en uskaltanu mennä vaan hipsin kotio pissille.
 
Pihalla tuli vastaan kaksi nälkiintynyttä koiraa, tosin puuhun sidottuina.
Eteisen olivat koirat tuhonneet; lattialaatat, tapetit ja listat oli revitty palasiksi. Kaiken sen keskellä oli koirien jätöksiä, lasten kenkiä, vaatteita ja vauvanvaunut.

Keittiössä oli monen viikon ruokalautaset ja kattilat täynnä homeisia ruoantähteitä.
Puhtaita astioita ei keittiöstä löytynyt.
Kaikki lattiapinta-ala oli roskien peittämää, likaista ja tahraista; maitotölkkejä, tyhjiä sipsipusseja, karkkien käärepapereita, tuttipulloja homeisine maitoineen, likapyykkiä jne. Myös sekä yläkertaan että alakertaan vievät portaat olivat kauttaaltaan roskien ja likaisten vaatteiden peitossa.
Vessassa oli kasa (siis kymmeniä ) likaisia vaippoja likapyykkien seassa.
Sama kaaos jatkui aina vanhempien makuuhuoneeseen ja lastenhuoneeseenkin asti.
Sängyissä ei ollut petivaatteita lainkaan ja tyynyt sekä peitot ihan tummanharmaita liasta.

Käsittämättömintä on että tuo perheen äiti oli/on jonkun sortin esimies eräässä isommassa siisvousfirmassa. :eek:
 

Yhteistyössä