Millaiset aamurutiinit teillä on?

Mitä teette aamuisin, kun heräätte? Eroaako vapaapäivät ja työ/kouluaamut toisistaan ja miten?

Meillä kun on niin aikaiset aamut arkisin, niin vapaapäivinä ja iltavuorojen aamuina nautiskellaan :).

Arkisin näin:
-klo 4.30 kello soi
-vessaan, kasvot huuhtelen kylmällä vedellä ja laitan kosteusvoiteen
-kissoille ruokaa, itelle Berocca liukenemaan
-vaatteet päälle, Beroccaa, glukosamiinia ja kahvia
-hampaidenpesu, kevyt meikki ja hiustenlaitto
-tyttö herätetään klo 5.15, hänen kanssaan istun keittiöön hetkeksi, tyttö juo juotavaa jogua ja minä toisen kupin kahvia¨
-mies petaa vuoteet ja siivoaa kissojen vessan
-minä huolehdin pirpanan lähtökuntoon
-klo 5.45 auto starttaa, joko päiväkodin kautta töihin tai suoraan töihin, jos mies vie lapsen

Sit kun ei oo kiire minnekään, heräillään n 7-7.30 aikoihin ja tuo vaatteiden pukeminen menee yleensä klo yhdeksään...tyttö kattelee lastenohjelmia ja me istutaan koneella ja kahvitellaan :).
 
Herääminen klo 4.30.
Alakertaan ja sämpylätaikina tulemaan. Jotain vaatetta itselle niskaan ja ulos.
Lyhyt lenkki, sen jälkeen kotiin, sämpylät pellille ja itse suihkuun.
Pukeutuminen,oma aamupala, alakerran siistiminen, jne.

Arkipäivisin seitsemältä uimahallille nuorimman tyttören kanssa. Kasiksi kotiin ja sitten töihin lähtö.
Viikonloppuisin lorvintaa - usein koneella, kunnes muu perhe herää.
Tänä aamuna lorvinta on tarkoittanut noiden pirhanan vaalikoneiden täyttöä.

:)
 
Lex
Herätyskello soi n. 6:45, torkutan ainakin puoli tuntia, kunnes jaksan nousta laittamaan kahvit tippumaan.

Keräilen lapsille vaatteet ja aamupalan valmiiksi ja patistan heräämään.
Aamupalan jälkeen katselevat lastenohjelmia.

Minä syön, luen lehden, meikkaan ja pukeudun, sitten lähdetään.
 
Jos mulla on kouluviikko, niin herätyskello soi 6.30, laittelen itteni kuntoon ja lähden kouluun 7.15. Mies vie pienimmän hoitoon 8.00 ja koululaiset lähtevät omia aikojaan. Kun mulla on etäviikko koulusta, heräilen seittemän kieppeillä, herättelen kouluunlähtevät ja vien pienen hoitoon 9.00. Viikonloppuna heräillään 7.00-8.00, lorvin koneella aamun, ennen pyykinpesua yms. Lapset katteleevat lastenohjelmia. Mies käy huoltsikalla aamukahveella ja rupattelemas äijien juttuja.
 
"kotiäippä"
Toki eroaa siinä, että viikonloppuisin mieskin kotona. Lapset heräävät joka tapauksessa noin 7.30-8. Viikonloppuisin herätään siihen, arkisin mies lähtee klo 7.
Lapset saavat katsoa tunnin aamuohjelmia, syövät samalla ruisleipää ja hedelmää pyjamat päällä. Arkisin syön sillä välin pikaisen aamupalan, laitan pyykit pyörimään ja petaan sängyt, meikkaan ja laitan itseni kuntoon. Sit autan lapset päivävaatteisiin ja ulkovaatteisiin ja ollaan pihalla/kerhoissa viim 9.30.
Viikonloppuisin juodaan miehen kanssa kahvia, luetaan nettilehdet, löhötään, petataan sängyt ja yritetään olla pihalla klo 10.
 
Hyvin jaksaa yleensä :). Kuulostaa hurjemmalta kuin onkaan. Menee nukkumaan klo 19.30-20.00, pääsee päiväkodista viimeistään klo 14.30 pois. On vauvasta saakka herännyt aikaisin, varmaan jo masuaikoina oppi rytmin :).

Tää on niin perheen rutiineista kiinni, mua kun hirvittää, jos lapset "joutuu" valvomaan yli klo 21 iltaisin, tai "joutuvat" käymään vanhempiensa kanssa kaupassa klo 20 jälkeen :).
Samoin hirvittää muksut, jotka ovat päiväkodissa 10 h ja viitenä päivänä viikossa. Meillä kun on maks 8,5 h ja vain 4 päivää viikossa, ei koskaan viikonloppuisin, vaikka vuorotyötä teemmekin. Aikaisethan nuo aamut on, siitä ei pääse mihinkään.
 
Viimeksi muokattu:
"jops"
Arkisin:
kuudelta herätys
aamutoimet
kahvin ja aamupalan teko ja syönti
vaatteet niskaan ja töihin

Lapset jo niin isoja, että heillä omat rutiininsa.
Viikonloppuisin ei rutiineja, riippuu ihan mitä on ohjelmassa.

Turha kysymys, mutta miksi ap peset hampaat kahvien välissä?
 
Arkisin herään tytön kanssa vähen ennen 8:00 kun mies lähtee töihin.
Vaihdan vaipan likalle ja pistän kahvit tippumaan.
Istun koneella kahvin kanssa kun tyttö leikkii leluillaan/selaa kirjoja ja katselee sivusilmällä telkkaria.
Sen jälkeen laitetaan puuro tulemaan, pukeudutaan ja syödään.
Sitten on toinen kuppi kahvia, hampaiden pesu, naaman pesu ja kevyt meikki.
Sitten onkin asioille menoa tai puistoon, joskus vaan olla möllötetään kotona.
Ja heti kun likka menee aamupäivän päikkäreille menen itsekin,
yötöiden jälkeen unet jää 3-4 tuntiin :/
 
Arkisin herään viiden ja kuuden välillä, teen miehelleni aamiaisen valmiiksi, palstailen yms. Herätän mieheni hellästi ja yritän ekan kerran saada koululaisia jalkeille, menen töihin. Viikonloppuisin herään kun herään ellei oo ylitöitä jolloin herään varttia vaille kuus ja koulutyöaamuina herään jo neljältä. Datalle aamupalaa, myös vuoteeseen asti, jos hän sitä toivoo. Se se tärkein.
 
"vieras"
Arkisin:Herätys 5.25 (ellei 2 v ole yöllä valvottanut kuten nyt viimeiset pari viikkoa kahden ja neljän välillä jollon en ole nukkunut sen jälkeen vaan valvonut aamun asti kun uni ei tule)
Aamutoimet, lenkkikamppeet päälle ja lenkille
Kuudelta suihkuun ja proteinipirtelö naamariin.
Sit herättämään koululainen(ellei ole isällään jollon painelen töihin), katson että saa puettua ja aamupalan syötyä ja lähden töihin seiskan jälkeen.
Arkisin mies hoitaa 2 v hoitoon.

Viikonloppuisin 2 v herättää yleensä (vaikka olisi valvonut yöllä) 6-7 välissä.Sitten kahvia koneeseen ja hesaria luen samalla kun junnu syö aamupalaa.Itse otan yleensä mysliä ja luonnonjugurttia. Koululainen herää sitten kun herää.
 
TeenMom
Arkisin suunnilleen näin:

klo: 8.00 herään ja pesen hampaat
klo: 8.05 teen aamupalan valmiiksi
klo: 8.20 herätän Viljan
klo: 8.25 pesen Viljan hampaat
klo: 8.30 syödään aamupala
klo: 8.45 puetaan päivävaatteet
klo: 8.55 lähden viemään Viljan eskariin

Viikonloppuisin suunnilleen näin:

klo: 8.30 herään ja pesen hampaat
klo: 8.40 teen aamupalan valmiiksi
klo: 9.00 Vilja herää
klo: 9.10 pesen Viljan hampaat
klo: 9.15 syödään aamupala
klo: 9.30 puetaan päivävaatteet

:)
 
Teen arkisin kolmea vuoroa, menen joko kuuteen, kahdeksaan tai kymmeneen.
Lapsella alkaa koulu joka aamu klo 8.20.

Herätyskello soi joko 5.30 tai 7.
Lapsen aamupalat ja kouluun lähettäminen.
Itse juon aamukahvit ja syön aamupalan töissä jos menen kuuteen tai kahdeksaan, kympin aamuina syön kotona ja lötköilen aamun :xmas:

Viikonloppuisin valvotaan, nukutaan pitkään (tänään "pitkään" tarkoitti klo10), syödään aamupala kun siltä tuntuu ja ollaan vaan :)
 
Noustaan klo 6-7, riippuen onko mulla töitä vai koulua. Aamupalat, pisut ja pesut. Kamppeet niskaan kaikille. Tyttö mukaan ja eskariin, itse töihin/kouluun ja myöhemmin soitto pojalle millon voi lähteä pyöräilemään kouluun (mikäli pojalla ei ole kahdeksan aamua). Viikonloppuisin nukutaan pidempään kaikki tai ainakin minä. Syödään aamupala sitten kun on nälkä.
 
Viimeksi muokattu:
"Annika"
Arkiaamuisin nykyään lapset herättää n 7:30. Lapsille päälle, juon kahvin, hampaanpesu ja kohti päiväkotia. Meikkaan sitten töissä. Jos jaksan niin nousen laittautumaan ennen lapsia, mutta sitä harvoin tapahtuu. mies nousee 6:15, käy suhikussa, juo kahvin ja lähtee töihin 6:50
Viikonlopuisin toinen vanhemmista nousee lasten kanssa ja toinen nukkuu. Jos on mun vuoro nousta niin yleensä makoilen sohvalla lasten leikiessä, laitan aamupalaa vähän kaheksan jälkeen. Aamupalan jälkeen katotaan hetki pikkukakkosta jos se ei oo vielä loppunu. Sitte puuhaillaan jotain vaihtelevaa, pestään pyykkiä, siivoillaan, lähdetään ulos tms.
 
Meillä
arkisin mulla herätys 6.15,käyn vessassa,puen päälleni,jos ehdin vilkasen lehden ja lähden töihin. Mies vie lapsen hoitoon,heräilevät 7 jälkeen.
Viikonloppuisin lapsi herää 7-8 välillä,minä nousen,mies saa nukkua,tyttö katsoo jotain dvd:tä ja mä oon koneella,ennen kuin aletaan aamupalalle tms.
 
meillä
Herään ku vanhempi muksu herää eli joskus seiskan ja puoli kasin välillä. Tai herään ite sillä välillä joka tapauksessa. Hampaiden pesu, teen aamupuuron ja luen lehden, muksu kattoo pikkukakkosta. Toinen muksu herää, hampaiden pesu, syödään aamupuuro ja siivoan keittiön, muksut tekee mitä tekee. Teen kerhoon eväät jossain välissä. Pesen naaman ja meikkaan kevyesti, jos en oo vielä sitä kerinny. Joskus jää väliin.

Pienemmän vaatteiden ja vaipan vaihto, isompi vaihtaa yövaatteet pois ite. Pukeutuminen ja ulos. Kerhon pihalla klo 9 tai ulkona joskus puoli kympin ja kympin välillä.

Viikonloppusin aika sama, paitsi aamulla ehkä piirrellään tai maalataan ennen ulkoilua. Pidempään nukkuu vaan mies, joka herää arkisin puoli seiskan aikaan.

Toi aamulenkki tekis kyllä hyvää. Hmm...
 
"vieras"
Työaamuisin tulen kotiin klo 7.30 tai 8.00, puhdistan meikit pois ja menen nukkumaan . Koululaiset lähtee itse kouluun. Herään klo 13-14 välillä, keitän kahvia ja syön hieman. Sitten vaihtelevasti kauppaan lähtö/siivous/ruuan laitto.

Vapaapäivinä herään n. Klo 7-7.30, juon aamukahvit, luen lehden. Sitten vaihtelevasti kotitöitä. Liikuntaa en pysty nyt harrastamaan, joten päivät on hieman tylsiä.
 
vierailija
Kouluaamut eroaa kyllä aika paljon viikonlopuista.

Kouluaamut menee näin:
Herään n. klo 5.20 ja alan kuunnella musiikkia sekä oon vaan kännykällä (siinä syy aikaiseen heräämiseen. Sillä oon todella pitkään kännykällä..)
Sitten joskus seitsemän jälkeen nousen ylös ja meen laittamaan aamupalaa ja kahvia tai teetä.☺ Sitten syön. Enkä mä kauheest muuta teekkään..

Viikonloput näin:
Herään 7-9.00 aikaan. Nousen ylös. Meen syömään aamupalaa. Sitten koko loppupäivän vaan teen jotain turhaa.

Eli joo, eroaa aika paljon noi mun koulu- ja viikonloppuaamut toisistaan.
 
vierailija
Herään n.2 h ennen töiden alkua.
Laitan kahvit tippumaan, menen joko suihkuun tai tekemään aamupalaa ja istumaan läppärin ääreen.
Syön, juon kahvia ja luen uutisia, herätän lapsen jos tarve.
Laitan pikaisesti lapselle aamupalaa.
Tässä voi vierähtää n.40 min.
Sitten meikkaan,enemmän tai vähemmän riippuen siitä miten ehtii(saatan tehdä meikin loppuun töissäkin jos hiljainen päivä).
Puen vaatteet, föönään hiukset jos olen käynyt suihkussa ja kiirehdin töihin.
 
-Herään kun huvittaa (siinä 9-12 välillä)
-Kusasen
-Ruokin puoliskon ja eläimet
-Käyn tupakalla
-Juon teetä ja luen uutiset
-Käyn paskalla

Puen sitten kun huvittaa (tai hillun aamutakissa koko päivän)

Aamu pulkassa.
 

Yhteistyössä