Minä julistan sinut mieheksi ja vaimoksi

  • Viestiketjun aloittaja "Pappi"
  • Ensimmäinen viesti
"Haloo"
Joka väittää, että juutalaisille vanhan testamentin aikana annettua lakia pitäisi noudattaa uuden liiton maailmassa ei omaa vähintäkään tietoa esin Apostolien teoista. Jo alkuseurakunnissa tuli kiistaa asiasta ja Pyhä Henki Paavalin ja Pietarin kautta selitti asiaa. Pietari sai näyn joka selitti, että kaikki ruuat ovat pakanakristityille puhtaita. Samoin ainoastaan epäjumalille uhrattu, sekä veren syönti ja huom HAUREUDEN harjoittamisen kielto jäi voimaan.
 
No eihän tässä vielä olla kirkon kaavoja mihinkään muuttamassa.

Vasta ensimmäinen puoltava äänestys tuli sukupuolineutraalista avioliittolaista eduskunnassa. Tarvitaan vielä pari äänestystä, niin saadaan laki aikaiseksi, ja voidaan ryhtyä siviilivihkimään näitä pareja. Kirkkoa tämä laki ei millään tavalla kosketa, kirkko saa vastedeskin vihkiä keitä haluaa, vaikkapa kuusikymppisiä pedofiileja 18-vuotiaiden neitsyiden kanssa.
Joku siellä vielä epätoivoisesti jaksaa uskoa, että lakimuutos kaatuisi. Mutta ei se kaadu. Tässä sulle:

Suuri valiokunta äänesti tasa-arvoisen avioliittolain puolesta - Avioliittolaki - Politiikka - Helsingin Sanomat

Eduskunnan suuri valiokunta on päättänyt yhtyä eduskunnan kantaan avioliittolain muutoksesta. Päätös syntyi äänestyksen jälkeen äänin 17–8.
 
Vaimo on
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30483999:
Ei tarvitsisi vaihtaa tuotakaan. Lesbopari on tietysti kaksi vaimoa, jos sitä saaa halutaan käyttää. Mutta aviopuoliso kuulostaa kyllä paremmalta myös heteroparien kohdalla.
Miehensä kanssa naimisissa oleva naispuolinen puoliso, aviovaimo
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30484044:
Kuulostaa luotaantyöntävältä määritelmältä. En usko, että nykypäivän heteronaisetkaan haluavat käyttää itsestään tuota nimitystä, jos määritelmä on tuo. "Puoliso" taitaa olla ajanmukaisempi. Ellei sitten määritelmää päivitetä.
Puoliso tai elämänkummpani. Tosin elämänkumppanilla viitataan yleensä aina samaa sukupuolta olevaan kumppaniin.

Miksei muuten ihminen voi mennä itsensä kanssa naimisiin? Eikö nykyinen avioliittolaki sorra parittomia?
Entä polyamoristit? Minusta heitäkin sorretaan.
Kai aikuinen ihminen voi itse päättää, kuinka monta puolisoa haluaa. Miksi yhteiskunta määrittää avioliitossa olevien määrän?
 
Puoliso tai elämänkummpani. Tosin elämänkumppanilla viitataan yleensä aina samaa sukupuolta olevaan kumppaniin.

Miksei muuten ihminen voi mennä itsensä kanssa naimisiin? Eikö nykyinen avioliittolaki sorra parittomia?
Entä polyamoristit? Minusta heitäkin sorretaan.
Kai aikuinen ihminen voi itse päättää, kuinka monta puolisoa haluaa. Miksi yhteiskunta määrittää avioliitossa olevien määrän?
Olen kyllä sinänsä samaa mieltä, tosin itse en avioliittoinstituutiosta juuri perusta. Mutta on se minusta kieroa, että valtion taholta määritetään ja määritellään ihmisten "parisuhteita" (lainausmerkit polyamorian vuoksi).
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30484091:
Olen kyllä sinänsä samaa mieltä, tosin itse en avioliittoinstituutiosta juuri perusta. Mutta on se minusta kieroa, että valtion taholta määritetään ja määritellään ihmisten "parisuhteita" (lainausmerkit polyamorian vuoksi).
Niin, mä olen samaa mieltä. Ei tämä mun mielestä ole mikään hirmuisen iso juttu, kuin kuitenkin vielä useita sorretaan avioliittolain nojalla. Miksei samalla kertaa lähdetty ajamaan tätäkin asiaa kunnolla loppuun. Nyt valtion annetaan edelleen määritellä, miten monta ihmistä avioliittoon saa kuulua, enkä mä oikein ymmärrä, että miksi.
 
Kyllähän jo Kiinassa nähtiin, mihin suuret harppaukset johtavat: silkkaan kaaokseen. Askele askeleelta, niin on edettävä. Homot tänä vuonna, ryhmät seuraavana, kokonaiset kansakunnat sitä seuraavana. Vuonna 2017 koko maailman väestö voi solmia avioliiton ja sitten olemme yhtä suurta onnellista perhettä.
 
  • Tykkää
Reactions: Inanna
Yleensä mies maksaa ruuan esim. ravintolassa vaimolleen kumpi homoista ja lesboista maksaa ruuan?
Se tulee menemään aina niin, että lesbot tuijottaa toisiaan vihaisesti ja odottaa, että toinen osapuoli tajuaa herrasmiehenä maksaa laskun. Homot taas varmaan huitovat ilmaa ja väittelevät kimeillä äänillä pikkurilli pystyssä kumpi saa maksaa laskun.
"Minä"
"Ei, kun minä, höpsö"
"Eipäs, kun minä!"
"Eeeeiii, kun minä!"
Ravintolat tulevat TÄYTTYMÄÄN homoseksuaalipariskunnista, jotka eivät pääse yksimielisyyteen. Niitä joudutaan kantamaan ulos sieltä tai joku hyväntahtoinen heteroystävä tulee maksamaan niiden puolesta tarvitun summan. Ja tämä kaikki kamaluus johtuu vain siitä, että YLEENSÄ heteromiehet maksavat naisensa laskun.
 
Viimeksi muokattu:
Vieras_100
Pietarin näky ei sallinut kaikkien ruokien olevan pakanakristityille puhtaita. Näky oli vertauskuvallinen. Jos lukee koko tarinan jakeesta 9 jakeeseen 28, voidaan tämä seikka huomata. Raamattua tulkitessa yksittäisiä jakeita ei saa irrottaa asiayhteyksistään.

Apt. 10:27 Sitten hän Corneliuksen kanssa keskustellen meni sisään ja tapasi siellä suuren joukon ihmisiä. 28 Hän sanoi heille: "Niin kuin tiedätte, juutalaisen ei ole sallittua seurustella toiseen kansaan kuuluvien kanssa eikä mennä heidän luokseen. Jumala on kuitenkin osoittanut minulle, ettei ketään ihmistä saa pitää epäpuhtaana tai saastaisena.

Jumalan sanassa (Mooseksen kirjat) on yhteensä 613 käskyä, joista 365 käskyä koskevat kaikkia maailman ihmisiä. Jälkimmäisiin kuuluvat kaikki ”sinun ei pidä”-muodossa olevat käskyt, joita jokaisen tulee noudattaa. Seremoniasäädökset koskevat ainoastaan juutalaisia.
 

Yhteistyössä