Minen ymmärrä uusioperheitä, anteeksi

  • Viestiketjun aloittaja Lunatic
  • Ensimmäinen viesti
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
En minäkään ymmärrä. Enkä myöskään ymmärrä sitä, että aletaan pykäämään vielä yhteisiä penikoita vaikka molemmilla on jo omia, kenties vielä useampi kumpaisellakin. Mutta eipä mun kaikkea tartte ymmärtääkkään.
Ilmeisesti suhde pitää merkata tekemällä vielä yhteisiä penikoita.

Sellasiakin järjenjättiläisiä löytyy, että jos puolisolla on vaikka 2 lasta jonkun toisen kanssa, niin yhteisiä lapsia on tehtävä 3, että ois enemmän kuin entiselle..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
En minäkään ymmärrä. Enkä myöskään ymmärrä sitä, että aletaan pykäämään vielä yhteisiä penikoita vaikka molemmilla on jo omia, kenties vielä useampi kumpaisellakin. Mutta eipä mun kaikkea tartte ymmärtääkkään.
Ilmeisesti suhde pitää merkata tekemällä vielä yhteisiä penikoita.

Sellasiakin järjenjättiläisiä löytyy, että jos puolisolla on vaikka 2 lasta jonkun toisen kanssa, niin yhteisiä lapsia on tehtävä 3, että ois enemmän kuin entiselle..
No tuolla perusteellahan niitä lapsia tehdään...
 
toinen
Alkuperäinen kirjoittaja Villivadelma:
Ajattelutapa se on tietysti tuokin. Mun miehellä on yksi lapsi edellisestä suhteesta, meillä on myös yksi yhteinen ja toinen tulossa. Asutaan yhdessä. En näe meidän tilanteessa mitään outoa...
Meillä miehellä ennestään kaksi lasta ja yhteisiä kolme. Ihan kilpailumielessä nuo kolme tehtiin, tottakai!...
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja Villivadelma:
Ajattelutapa se on tietysti tuokin. Mun miehellä on yksi lapsi edellisestä suhteesta, meillä on myös yksi yhteinen ja toinen tulossa. Asutaan yhdessä. En näe meidän tilanteessa mitään outoa...
Asuuko miehesi lapsi edes teillä, ja eihän sulla ollut lapsia ennestään?
Eli ei sun tilanne kuulosta sellaselta sillisalaatilta, kuin jos molemmilla olis vaikka 2lasta ja mentäs yhteen kun lapset on jo jotain teini-ikäsiä.
 
Mä ymmärrän kyllä uusioperheitä. Mutta en ymmärrä miksi täytyy mennä kimppaan ja erota kerta toisensa perään. Siis ymmärrän uusioperheitä joiden liitot kestää. Mutta en ymmärrä aikuisia jotka omaa kakaramaisuuttaa juoksevat suhteesta toiseen raahaten mukulansa jatkuvasti uusiin uusioperhekuvioihin.
Rakkaus on hieno asia, mutta kannattaako rakastumisen tunteen takia vaihtaa partneria parin vuoden välein?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja Villivadelma:
Ajattelutapa se on tietysti tuokin. Mun miehellä on yksi lapsi edellisestä suhteesta, meillä on myös yksi yhteinen ja toinen tulossa. Asutaan yhdessä. En näe meidän tilanteessa mitään outoa...
Asuuko miehesi lapsi edes teillä, ja eihän sulla ollut lapsia ennestään?
Eli ei sun tilanne kuulosta sellaselta sillisalaatilta, kuin jos molemmilla olis vaikka 2lasta ja mentäs yhteen kun lapset on jo jotain teini-ikäsiä.
Ootko sä kateellinen yksinhuolataja? (Kateuskortti käytetty :D )
Outi Mäenpää tuskin hankkii enää ikänsäkin puolesta 47-vuotiaana lisää lapsia.
Sinun mielestäsi sillisalaatti= sinun lapset + minun lapset, mutta ei sinun lapset + meidän lapset. Lunaticin logiikkaa :D
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ootko sä kateellinen yksinhuolataja? (Kateuskortti käytetty :D )
Outi Mäenpää tuskin hankkii enää ikänsäkin puolesta 47-vuotiaana lisää lapsia.
Sinun mielestäsi sillisalaatti= sinun lapset + minun lapset, mutta ei sinun lapset + meidän lapset. Lunaticin logiikkaa :D
No ei kai se mikään sillisalaatti ole, jos kaksi ihmistä muuttaa yhteen, ja vain toisella on yksi lapsi ennestään, joka ei edes asu sen ihmisen kanssa..
Vai onko?

En oo kateellinen, päinvastoin "järkyttynyt". Inhottaa. Hyi.
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Mä ymmärrän kyllä uusioperheitä. Mutta en ymmärrä miksi täytyy mennä kimppaan ja erota kerta toisensa perään. Siis ymmärrän uusioperheitä joiden liitot kestää. Mutta en ymmärrä aikuisia jotka omaa kakaramaisuuttaa juoksevat suhteesta toiseen raahaten mukulansa jatkuvasti uusiin uusioperhekuvioihin.
Rakkaus on hieno asia, mutta kannattaako rakastumisen tunteen takia vaihtaa partneria parin vuoden välein?
Näinpä.
 
en tiedä miten olen pilaantunut siinä, että mies jätti 17 vuoden avioliiton jälkeen ja löysin uuden onnen?
minulla ja miehellä on lapsia entuudestaan.
aika nopeasti seurustelun alettua meidän teinit rupesivat kyselemään yhteenmuuttoa/avioliittoa. eli puhemiehinä on meidän nuoret toimineet. :heart:
lapset ovat olleet iloisia siitä, että äidillä/isällä on uusi onni. ja nuoret tulevat hyvin toimeen keskenäänkin.
 
Enemmän olen huolissani kun kaikki lapset eivät ihan ymmärrä uusioperheitä. Siis kun vaikka lapsen kaverilla on kaksi isää ja äitiä niin selitä sitten järkevästi mitä se tarkoittaa. Kun tulee kysymymyksiä miksi sinulla on kaksi isää ja äitiä.
 
kolmen äiti
En minäkään ymmärrä. Vierestä oon seurannut näitä uusperhekuvioita ja jos ero tulis, niin en todellakaan alkaisi sellaiseen rumbaan. Mä en tajua, miksei pelkkä seurustelu riitä? Molemmilla olisi omat asunnot...Outi Mäenpään tapauksessa heille ei sentäs ole tulossa yhteisiä lapsia (luulisin, iän puolesta), mut sit tosiaan se yhteinenkin on saatava joissain tapauksissa, mikä on mun mielestä kaikista kummallisinta. Eli yhdessä ei voi olla ilman yhteistä lasta, miksei?????
No, ehkä mä oon liian itsenäinen...niinkuin joku toinenkin kirjoitti tässä ketjussa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja Villivadelma:
Ajattelutapa se on tietysti tuokin. Mun miehellä on yksi lapsi edellisestä suhteesta, meillä on myös yksi yhteinen ja toinen tulossa. Asutaan yhdessä. En näe meidän tilanteessa mitään outoa...
Asuuko miehesi lapsi edes teillä, ja eihän sulla ollut lapsia ennestään?
Eli ei sun tilanne kuulosta sellaselta sillisalaatilta, kuin jos molemmilla olis vaikka 2lasta ja mentäs yhteen kun lapset on jo jotain teini-ikäsiä.
Ei ollut lapsia ennestään. Miehen lapsi kyllä käytännössä asuu meillä.
 
vieras
mulla veli on kohta 50v ja naisystävä kans.molemmat asuu omissa mökeissä ja ovat yötä ym toistensa luona,lapset maailmalla.näkyy hyvin toimivan ilman papin aamenta ja yhdessä asumistakin.yhdessä olleet 3v.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Wanha-Rouva:
Enemmän olen huolissani kun kaikki lapset eivät ihan ymmärrä uusioperheitä. Siis kun vaikka lapsen kaverilla on kaksi isää ja äitiä niin selitä sitten järkevästi mitä se tarkoittaa. Kun tulee kysymymyksiä miksi sinulla on kaksi isää ja äitiä.
Mä olen samaa mieltä kun lunatic,ihme kyllä kerrankin. Mä en ymmärrä näitä uusioperheitä. On velipuolia ja sukulaispuolia ja vaikka mitä -puolia. Sitten kun uusperhe eroaa niin ihan sekaisin mitä puolia ne olikin. Mielestäni vain verisukulaisuus lasketaan ja tuollainen -puoli nimittely on vain sen aidon asian hakemista/korvaamista. Ei se velipuoli ole oikea veli tai se tätipuoli ei ole täti. On mummopuolia ja ukkipuolia..sitten itketään kun suositaan niitä omia verisukulaisia ja ne sukulaispuolet jää vähemmälle..
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Wanha-Rouva:
Enemmän olen huolissani kun kaikki lapset eivät ihan ymmärrä uusioperheitä. Siis kun vaikka lapsen kaverilla on kaksi isää ja äitiä niin selitä sitten järkevästi mitä se tarkoittaa. Kun tulee kysymymyksiä miksi sinulla on kaksi isää ja äitiä.
Mä olen samaa mieltä kun lunatic,ihme kyllä kerrankin. Mä en ymmärrä näitä uusioperheitä. On velipuolia ja sukulaispuolia ja vaikka mitä -puolia. Sitten kun uusperhe eroaa niin ihan sekaisin mitä puolia ne olikin. Mielestäni vain verisukulaisuus lasketaan ja tuollainen -puoli nimittely on vain sen aidon asian hakemista/korvaamista. Ei se velipuoli ole oikea veli tai se tätipuoli ei ole täti. On mummopuolia ja ukkipuolia..sitten itketään kun suositaan niitä omia verisukulaisia ja ne sukulaispuolet jää vähemmälle..
Ei meillä ole mitään puolia. Tytöt ovat siskoja ja sillä selvä.
 

Yhteistyössä