Minen ymmärrä uusioperheitä, anteeksi

  • Viestiketjun aloittaja Lunatic
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mulla veli on kohta 50v ja naisystävä kans.molemmat asuu omissa mökeissä ja ovat yötä ym toistensa luona,lapset maailmalla.näkyy hyvin toimivan ilman papin aamenta ja yhdessä asumistakin.yhdessä olleet 3v.
No sehän on hyvä, jos molemmat viihtyvät näin. Jos sen sijaan pari haluaa vielä yhteisen talouden, niin miksi ei muuttaa yhteen?!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Villivadelma:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Wanha-Rouva:
Enemmän olen huolissani kun kaikki lapset eivät ihan ymmärrä uusioperheitä. Siis kun vaikka lapsen kaverilla on kaksi isää ja äitiä niin selitä sitten järkevästi mitä se tarkoittaa. Kun tulee kysymymyksiä miksi sinulla on kaksi isää ja äitiä.
Mä olen samaa mieltä kun lunatic,ihme kyllä kerrankin. Mä en ymmärrä näitä uusioperheitä. On velipuolia ja sukulaispuolia ja vaikka mitä -puolia. Sitten kun uusperhe eroaa niin ihan sekaisin mitä puolia ne olikin. Mielestäni vain verisukulaisuus lasketaan ja tuollainen -puoli nimittely on vain sen aidon asian hakemista/korvaamista. Ei se velipuoli ole oikea veli tai se tätipuoli ei ole täti. On mummopuolia ja ukkipuolia..sitten itketään kun suositaan niitä omia verisukulaisia ja ne sukulaispuolet jää vähemmälle..
Ei meillä ole mitään puolia. Tytöt ovat siskoja ja sillä selvä.
ei ne ole jos niillä ei oo sama iskä :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Wanha-Rouva:
Enemmän olen huolissani kun kaikki lapset eivät ihan ymmärrä uusioperheitä. Siis kun vaikka lapsen kaverilla on kaksi isää ja äitiä niin selitä sitten järkevästi mitä se tarkoittaa. Kun tulee kysymymyksiä miksi sinulla on kaksi isää ja äitiä.
Mä olen samaa mieltä kun lunatic,ihme kyllä kerrankin. Mä en ymmärrä näitä uusioperheitä. On velipuolia ja sukulaispuolia ja vaikka mitä -puolia. Sitten kun uusperhe eroaa niin ihan sekaisin mitä puolia ne olikin. Mielestäni vain verisukulaisuus lasketaan ja tuollainen -puoli nimittely on vain sen aidon asian hakemista/korvaamista. Ei se velipuoli ole oikea veli tai se tätipuoli ei ole täti. On mummopuolia ja ukkipuolia..sitten itketään kun suositaan niitä omia verisukulaisia ja ne sukulaispuolet jää vähemmälle..
Et sitten ilmeisesti ymmärrä adoptiotakaan?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Wanha-Rouva:
Enemmän olen huolissani kun kaikki lapset eivät ihan ymmärrä uusioperheitä. Siis kun vaikka lapsen kaverilla on kaksi isää ja äitiä niin selitä sitten järkevästi mitä se tarkoittaa. Kun tulee kysymymyksiä miksi sinulla on kaksi isää ja äitiä.
Mä olen samaa mieltä kun lunatic,ihme kyllä kerrankin. Mä en ymmärrä näitä uusioperheitä. On velipuolia ja sukulaispuolia ja vaikka mitä -puolia. Sitten kun uusperhe eroaa niin ihan sekaisin mitä puolia ne olikin. Mielestäni vain verisukulaisuus lasketaan ja tuollainen -puoli nimittely on vain sen aidon asian hakemista/korvaamista. Ei se velipuoli ole oikea veli tai se tätipuoli ei ole täti. On mummopuolia ja ukkipuolia..sitten itketään kun suositaan niitä omia verisukulaisia ja ne sukulaispuolet jää vähemmälle..
Et sitten ilmeisesti ymmärrä adoptiotakaan?
No adoptiolapsihan käydään hakemassa miehen kanssa ulkomailta ja se prosessi käydään yhdessä läpi joten sitä ei voi verrata esim siihen että uuden suhteen mukana miehen mukana tuleva lapsi on lapsipuoli ja sä olet äitipuoli. Adoptiossa lapsesta tulee myös laillisesti kummankin lapsi joten katson sen yhteiseksi lapseksi.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mulla veli on kohta 50v ja naisystävä kans.molemmat asuu omissa mökeissä ja ovat yötä ym toistensa luona,lapset maailmalla.näkyy hyvin toimivan ilman papin aamenta ja yhdessä asumistakin.yhdessä olleet 3v.
No sehän on hyvä, jos molemmat viihtyvät näin. Jos sen sijaan pari haluaa vielä yhteisen talouden, niin miksi ei muuttaa yhteen?!
miksi hommata yhteinen huusolli ja velat taas uuden puolison kanssa?miksi ei voi vain seurustella.mikä pakon sanelema juttu se on että pitää ne kupit ja kipot raahata samaan mökkiin?
minä en halua uutta miestä,jos kuolo tai ero vie miehen.seurustelu suhteen voin ottaa,mutta saman katon alle en halua ja perustaa uutta perhettä.
 
vieras
Meillä elellään uusperheessä, jossa on sinun, minun ja meidän lapsia. Miehelläni ja minulla molemmilla on yksi tyttö, molemmat nyt 13v. Keskenään he ovat toisilleen siskoja (itse ovat niin halunneet ja toivovat, ettei mitään puolia vedetä mukaan). Oma tyttäreni kutsuu miestäni joko hänen etunimellään tai sitten isäksi. Senkin on itse halunnut. Yhteisiä lapsia meillä on kaksi ja kolmas syntyy alkutalvesta. Enpä ole koskaan ajatellutkaan, että näiden yhteisten lukumäärän määräisi montako on edellisestä liitosta.

En sitten tiedä ymmärtäiskö alkuperäinen kirjoittaja paremmin meidän uusperheen, kun me ollaan oltu reilusti alle kolmikymppisiä kun ollaan yhteinen taival aloitettu.

Samanlaista elämää me elämme kuin ns. ydinperheetkin. On ylä- ja alamäet ja yhdessä niistä suoriudumme.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mulla veli on kohta 50v ja naisystävä kans.molemmat asuu omissa mökeissä ja ovat yötä ym toistensa luona,lapset maailmalla.näkyy hyvin toimivan ilman papin aamenta ja yhdessä asumistakin.yhdessä olleet 3v.
No sehän on hyvä, jos molemmat viihtyvät näin. Jos sen sijaan pari haluaa vielä yhteisen talouden, niin miksi ei muuttaa yhteen?!
miksi hommata yhteinen huusolli ja velat taas uuden puolison kanssa?miksi ei voi vain seurustella.mikä pakon sanelema juttu se on että pitää ne kupit ja kipot raahata samaan mökkiin?
minä en halua uutta miestä,jos kuolo tai ero vie miehen.seurustelu suhteen voin ottaa,mutta saman katon alle en halua ja perustaa uutta perhettä.
AAAAARRRRGGGGHHHH... SÄ et halua, joku MUU voi haluta. Kaikkien ei myöskään tarvitse ottaa velkaa yhteiseen asuntoon. Päinvastoin, se voi olla jopa taloudellisempaa muuttaa yhteen. Sinulle ilmeisesti mahdotonta käsittää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Villivadelma:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Wanha-Rouva:
Enemmän olen huolissani kun kaikki lapset eivät ihan ymmärrä uusioperheitä. Siis kun vaikka lapsen kaverilla on kaksi isää ja äitiä niin selitä sitten järkevästi mitä se tarkoittaa. Kun tulee kysymymyksiä miksi sinulla on kaksi isää ja äitiä.
Mä olen samaa mieltä kun lunatic,ihme kyllä kerrankin. Mä en ymmärrä näitä uusioperheitä. On velipuolia ja sukulaispuolia ja vaikka mitä -puolia. Sitten kun uusperhe eroaa niin ihan sekaisin mitä puolia ne olikin. Mielestäni vain verisukulaisuus lasketaan ja tuollainen -puoli nimittely on vain sen aidon asian hakemista/korvaamista. Ei se velipuoli ole oikea veli tai se tätipuoli ei ole täti. On mummopuolia ja ukkipuolia..sitten itketään kun suositaan niitä omia verisukulaisia ja ne sukulaispuolet jää vähemmälle..
Ei meillä ole mitään puolia. Tytöt ovat siskoja ja sillä selvä.
ei ne ole jos niillä ei oo sama iskä :)
No onhan niillä sama iskä. :)
 
Mulle menee ainakin ihan luonnostaan niin, että kun rakastan jotain ihmistä, haluan viettää hänen kanssaan mahdollisimman paljon aikaa - se mahdollistuu sillä, että asutaan saman katon alla. Ihan samalla lailla, kun lapsettomissakin suhteissa.

En minä ole valmis seurustelemaan jonkun ihmisen kanssa vuosikausia siten, ettei suhde etene - silloin on aika siirtyä eteenpäin.
 
hei
poika korjaa HETI jos joku yrittää miestäni sanoa isäpuoleksi. Tai pikkuveljeään velipuoleksi.
Lapseni oli 2v kun aloitimme seurustelun. Yhdessä on oltu 11vuotta ja heti alusta asti nuo ovat olleet toisilleen ihan kokonaiset. Lapset on meillä myös juridisesti samalla viivalla perintöoikeudellisesti.
 
.
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Siis jos 2 aikuista seurustelee, ja niillä on molemmilla lapsia.. mikä ihme saa ne muuttamaan yhteen?
Luin vaan tossa naistenlehteä just, ja eräs 47v näyttelijä jolla 2 lasta, mennyt naimisiin miehen kanssa jolla 2 lasta myös.. ja huimat 2 vuotta on seurusteltu. Luulis että aikuisille ihmisille riittäs seurustelu.
Ei vaan aukene oikein mulle tommosen elämän viehätys.
Joo, en minäkään ymmärrä. Itse en enää muuttaisi yhteen. Seurustelu saisi riittää. Enkä pitkä välimatka tai rahalliset syyt saattaisi muuttaa käsitystäni yhteen muuttamisen mielekkyydestä. Tiedä häntä sitten.
 
Tai sitten on vain huonoja kokemuksia.

Jos immeiset ei uskaltais kokeilla mitään, niin ei syntyisi kokemuksia ja olla nyhvötessäisiin vain tai jeesusteltaisiin tyyliin:"Ja meillähän ei koskaan erota, tai on vain yhdelle isälle lapsia.." jne..

Toiset onnistuu yhden kerralla ja toiset ei milloinkaan..

Vähän sama kun kyselis, kumpi oli ensin-muna vai kana......?? :whistle: :whistle:

Uussekasopan puolesta :wave:
 
Jos isännän kanssa tiet syystä tai toisesta eroaisivat, niin näillä aivoilla ajateltuna en ottaisi uutta isäntää taloon, vaan voisinpa hankkia vain rakastajan. Ymmärrän siis Lunaticin ihmettelyä, mutta toteanpa samaan, että rakkaus usein kahlitsee näköaloja.
 
Kyllä mulla on neljä veljeä ja yksi sisko vaikka yksikään niistä ei ole samasta äidistä kuin minä. Ja yhdellä ei ole edes samaa isää kanssani. Olen aina pitänyt niitä täysveljinä ja siskona, myös tätä, jolle en ole biologisesti mitään sukua.


Ja joo, kyllä mä voisin muuttaa yhteen miehen kanssa jolla on ennestään lapsia. En näe siinä mitään outoa tai ihmeellistä.
Jo ihan senkin takia voisin yhteen muuttaa rakastamani miehen kanssa, että poika saisi miehenmallia ja isän itselleen, siihen kun ei muuten ole mahdollisuuksia. Tai on pojalla isi, jota ei vain ole koskaan tavannut eikä siihen ole mahdollisuuttakaan. :(
 
.
Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Jos isännän kanssa tiet syystä tai toisesta eroaisivat, niin näillä aivoilla ajateltuna en ottaisi uutta isäntää taloon, vaan voisinpa hankkia vain rakastajan.
Tämä kuulostaa hyvälle ;) Mutta johtuu varmaan jo minun iästänikin. Nuorempana sitä varmaan jaksaa vielä aloittaa ns. koko rumban uudestaan. Enää en jaksaisi vaan nauttisin "yksinäisyydestä".
 
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Jos isännän kanssa tiet syystä tai toisesta eroaisivat, niin näillä aivoilla ajateltuna en ottaisi uutta isäntää taloon, vaan voisinpa hankkia vain rakastajan.
Tämä kuulostaa hyvälle ;) Mutta johtuu varmaan jo minun iästänikin. Nuorempana sitä varmaan jaksaa vielä aloittaa ns. koko rumban uudestaan. Enää en jaksaisi vaan nauttisin "yksinäisyydestä".
Samat ajatukset mullakin. Minun kotini ja minun sääntöni, eikä kompromisseja kenenkään kanssa! Sitten ja siinä tilanteessa olisin itsekäs :D

No, oikeasti se ei ehkä menisi noin, sillä lapset ja mahdolliset lapsenlapset olisivat silloinkin aina tervetulleita luokseni.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
En minäkään ymmärrä. Vierestä oon seurannut näitä uusperhekuvioita ja jos ero tulis, niin en todellakaan alkaisi sellaiseen rumbaan. Mä en tajua, miksei pelkkä seurustelu riitä? Molemmilla olisi omat asunnot...Outi Mäenpään tapauksessa heille ei sentäs ole tulossa yhteisiä lapsia (luulisin, iän puolesta), mut sit tosiaan se yhteinenkin on saatava joissain tapauksissa, mikä on mun mielestä kaikista kummallisinta. Eli yhdessä ei voi olla ilman yhteistä lasta, miksei?????
No, ehkä mä oon liian itsenäinen...niinkuin joku toinenkin kirjoitti tässä ketjussa.


Niin että vain sinulla on oikeus tehdä 3 lasta tai niin paljon kun haluat mutta minulla ei ole oikeutta tehdä enempää lapsia aviomieheni kanssa koska hän ei ole esikoiseni isä? Joudumme siis nuoret ihmiset elämään yksilapsisena perheenä lopun elämämme?
 
Mä voisin edes yrittää vastata tähän jotain järjellistä, jos aloituksen olisi tehnyt lähes kuka muu tahansa kuin Lunis. Mutta kun kyseistä asiaa ei ymmärrä ihminen, joka on ihan julkisesti moneen otteeseen ilmoittanut, ettei tosiaankaan kaipaa miestä elämäänsä sen kummemmin kuin minkään valtakunnan parisuhdetta, on ihan ymmärrettävää ettei hän ymmärrä, miten joku voi noinkin poikkeuksellisen rohkeaan ratkaisuun kuin uusioperheen perustamiseen päätyä. :xmas:

Sinänsä on kohtuullisen ihailtavaa, että julkisesti täällä myöntää, ettei ymmärrä jotain. Lunikselle siitä pojot. :xmas:
 
.
Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Jos isännän kanssa tiet syystä tai toisesta eroaisivat, niin näillä aivoilla ajateltuna en ottaisi uutta isäntää taloon, vaan voisinpa hankkia vain rakastajan.
Tämä kuulostaa hyvälle ;) Mutta johtuu varmaan jo minun iästänikin. Nuorempana sitä varmaan jaksaa vielä aloittaa ns. koko rumban uudestaan. Enää en jaksaisi vaan nauttisin "yksinäisyydestä".
Samat ajatukset mullakin. Minun kotini ja minun sääntöni, eikä kompromisseja kenenkään kanssa! Sitten ja siinä tilanteessa olisin itsekäs :D

No, oikeasti se ei ehkä menisi noin, sillä lapset ja mahdolliset lapsenlapset olisivat silloinkin aina tervetulleita luokseni.
Veit sanat suustani :) Eikä kenenkään muut sotkujen siivousta ;) No, paitsi ehkä niiden lasten ja lastenlasten :D
 
lana
tähän astisen palstailuni ehdottamasti pöljin avaus, jos siis tämä lunatic on tosissaan :-0

minäkin sain nuorena esikoisen lyhyestä suhteesta, yhdessä asuttiin tovi ja saatiin lapsi, kun lapsi vuoden ikäinen erottiin.
En olisi tämän jälkeen siis saanutkaan perustaa perhettä rakastamani miehen kanssa jonka tapasin pari vuotta eron jälkeen.
hänen kanssa seurustelin alkuun 3 vuotta, sitten kihlat 4 vuoden jälkeen, avioituminen 5 vuoden jälkeen, yhteinen lapsi 6 vuoden jälkeen ja nyt yhteistä ihanaa elämää elämme.
tätä et siis ymmärrä?
esikoiseniko tässä siis kärsii jotenkin?
 

Yhteistyössä