Minkä ikäiseltä vauvalta ette enää vaihda pissivaippaa yöllä?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
en muista tarkkaan
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Aina olen vaihtanut, jos toinen on ollut ihan märissään :eek: Tosin yökuiva on lapsi melkein koko ajan ollutkin.
Vihdoinkin joku joka on samoilla linjoilla...Kyllä minäkin aina oon vauvalle vaihtanut jos vaatteet on kastunu tai vaippa ihan paksumärkä josta voi päätellä että kastuu koko sänky muuten. Ennemmin vaihdan kuivaa syötön yhteydessä kun herään taas uudestaan just kun oon nukahtanu...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja m a r z a:
Mä oon vaihtanut jos on pissa tullut läpi ja yöpuku märkänä. Muutoin en missään nimessä ala vauvaa turhaan herätteleen. Ja ikinä ei oo yöllä kakkaa tehnyt. Poika on nyt 11 kk.
Me vaihdetaan vaippa "lennossa". Poika nukkuu sängyssään, kun me sen teemme.
 
vieras
Alussa kyllä mies vaihtoi yösyötön yhteydessä, mulle ihan sama kun ei ite tarvinut nousta...mutta loppui tuokin vajaa 2kk ikäsenä kun vauva alkoi nukkumaan yöt putkeen.
 
vieras kysyy
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Aina olen vaihtanut, jos toinen on ollut ihan märissään :eek: Tosin yökuiva on lapsi melkein koko ajan ollutkin.
Mutta etkö sä päivisinkin vaihda melkein yhden pissan eli puolen tunnin/tunnin välein vaipan?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja en muista tarkkaan:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Aina olen vaihtanut, jos toinen on ollut ihan märissään :eek: Tosin yökuiva on lapsi melkein koko ajan ollutkin.
Vihdoinkin joku joka on samoilla linjoilla...Kyllä minäkin aina oon vauvalle vaihtanut jos vaatteet on kastunu tai vaippa ihan paksumärkä josta voi päätellä että kastuu koko sänky muuten. Ennemmin vaihdan kuivaa syötön yhteydessä kun herään taas uudestaan just kun oon nukahtanu...
Kestovaippa on vähän eri tavalla märkä kuin kertis... ei nykykertiksiä tarvitse yöllä pelkästä pissasta vaihtaa elleivät ole falsakanneet.

 
vieras
en koskaan ole vaihtanut yöllä pissavaippaa. kakkavaipan muistaakseni pari ketaa on joutunut vaihtamaan kun on tullut ihan läpi vaipasta. mutta jos kakka kestää vaipassa sisällä en vaihda sitäkään. hyvin on tytöllä iho kestänyt eikä ole vaippa koskaan unia häirinnyt! enemmän se vaihtaminen häiritsisi.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras kysyy:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Aina olen vaihtanut, jos toinen on ollut ihan märissään :eek: Tosin yökuiva on lapsi melkein koko ajan ollutkin.
Mutta etkö sä päivisinkin vaihda melkein yhden pissan eli puolen tunnin/tunnin välein vaipan?
Siirry kestovaippoihin, jos noin usein vahdat vauvalta pissavaippaa. Säästät rutkasti rahaa ja luontoa.

Vauva pissaa kerralaaan tosi vähän. mItä sitä koko ajan vaihtelemaan. KEstsit imee ja on pintakuivia tosi hyvin. Ja voihan vastasyntynyttäkin "pissatuttaa" eli antaa vaipan vaihdon yhteydessä kelliä pyllysiltään hetken, jotta seuraava pissa tulee esim. siihen märkään vaippaan.

Ja yöpissavaipan vahdosta olen samaa mieltä kuin muutkin.
 
vieras
Taidan sitten vetää pohjat...
Poika on kohta 2v ja pissaa öisin vielä niin paljon, että viimeistään aamuyöstä pitää vaippa vaihtaa kun on yleensä jo siinä vaiheessa falskannut :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja en muista tarkkaan:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Aina olen vaihtanut, jos toinen on ollut ihan märissään :eek: Tosin yökuiva on lapsi melkein koko ajan ollutkin.
Vihdoinkin joku joka on samoilla linjoilla...Kyllä minäkin aina oon vauvalle vaihtanut jos vaatteet on kastunu tai vaippa ihan paksumärkä josta voi päätellä että kastuu koko sänky muuten. Ennemmin vaihdan kuivaa syötön yhteydessä kun herään taas uudestaan just kun oon nukahtanu...
Kestovaippa on vähän eri tavalla märkä kuin kertis... ei nykykertiksiä tarvitse yöllä pelkästä pissasta vaihtaa elleivät ole falsakanneet.
Olen mä käyttäynyt kestojen ohella kertiksiäkin ja vaihtanut litimärän kertisvaipan yöllä.

Ja joku kysyi, että enkös vaihda vaipan jokaisen pissan jälkeen. No totta maar! En itsekään haluaisi olla pissaisissa vaipoissa, en kertiksissä enkä kestoissa.
 

Yhteistyössä