Minkä ikäisenä suunniteltu raskaus?

  • Viestiketjun aloittaja "vauvakuume"
  • Ensimmäinen viesti
"vauvakuume"
Minkä ikäisenä aloitte ekan kerran yrittämään vauvaa? Itse haaveilen lapsesta, mutta mietin olenko liian nuori (en tarkoita biologisesti vaan ennemminkin sosiaalisesti). Olen nyt 23v, ja jos nyt tulisin heti raskaaksi, olisin jo ehtinyt täyttää 24v lapsen synnyttyä.
 
"tytteli"
ekaa kertaa yrittämään 18 vuotiaana . ja et todellakaan ole liian nuori.. kohtahan se sullakin alkaa se hedelmällisyys laskea..
Ihmisen tarkoitus on lisääntyä!
 
"äitipäiti"
Yritys alkoi kun olin juuri täyttänyt 19v. Vauva syntyi kuitenkin vasta muutamaa kuukautta ennen kuin täytin 21v. Kyllä sen itse tietää koska on valmis, vaikka jälkikäteen ajateltuna olin tuolloin 20 vuotiaana varmasti valmiimpi kuin olisin ollut jos olisi heti tärpännyt.
 
26 v, onnistui melkein heti.

28 v ei-suunniteltu raskaus, mutta oikein iloinen yllätys.

35 v suunniteltu raskaus, tärppäsi heti ja kertalaakista.

Minä olisin ollut liian nuori & väärän ihmisen kanssa jos olisin alle 25-vuotiaana lisääntynyt, jollain toisella on taas eri tilanne.
 
"vieras"
Mä olin 23v kun alettiin yrittään ensimmäistä ja heti tärppäs :) Ehdin täyttää 24 ennen ku tyttö synty. Seuraavat sain ku olin 25v, 27v, 29v...nyt ehdin täyttää 32v ennen ku meidän "iltatähti" syntyy :)
 
"vieras"
17-vuotias olin ku alettiin yrittää, eka lapsi syntyi kun täytin 19..
Toista alettiin yrittää ku 20-vuotia toisella kieroksella onnistui ja nyt rv 25menossa :) syntyy ennen ku ehdin täyttää 21-vuotta..
 
mama the strange
Vauvakuumeen sain n. 22-vuotiaana, ei kuitenkaan varsinaisesti yritetty raskautta, mutta ilman ehkäisyä oltiin tuosta lähtien. Lapsi syntyi samana päivänä, kun täytin 25-vuotta.

Nyt olen 30-vuotias ja toista lasta (eri isä) on yritetty kohta kaksi vuotta. Toinen lapsi syntyy kuitenkin aikaisintaan, kun olen ehtinyt täyttää 32. On erittäin todennäköistä, että menee jopa vielä pidemmälle.
 
"minttu"
Jos haluat jo vauvaa yrittää niin miksi ei. Itse en ainakaan ajatellut että mitä sukulaiset+muut sanoo. Mä tosin sain ekan lapsen vasta 27v. Olin valmis jo aiemmin mutta ei vaan sellaista miestä tullut kohdalle jonka kanssa olisi perheen perustanut. Onneksi vauvakuumeesta huolimatta odotin. Sain ihanan perheen<3
 
hahaa
Mitähän mahdat tarkoittaa tuolla "sosiaalisella nuoruudella"?
Koetko itse olevasi jotenkin henkisesti jälkeenjäänyt vai pelkäätkö, että muut ihmiset paheksuvat tai pitävät sua nuorena?
Samaa ihmettelin?! :D Ja mistä lähtien 24v on ollut NUORI äiti muutenkaan? Tähänkö tämä jo menee? :D
Kuulostaa huvittavalta. 10vuoden päästä kysytään ollaanko liian vajaita kun vasta 30v
 
[QUOTE="vauvakuume";25603302]Haha, fortunate; en ainakaan itse ole huomannut olevani jälkeenjäänyt :D vaan tunnustan ajattelevani, mitä muut ajattelevat.[/QUOTE]

Niin mäkin ajattelin, mutta tarkistin silti. :D

Mä en tietty sun lähipiiriä tunne, mutta yleisesti ei ainakaan pelkän iän perusteella saa minkäänlaista paheksuntaa/syrjintää. :)
 
"haha"
[QUOTE="vauvakuume";25603313]serkkuni sai nimittäin ekansa 26 vuotiaana ja kyllä sitä sukulaiset ihmettelivät, että miten nyt noin nuorena :D[/QUOTE]

Ok, sulla on tosi outo suku.
Mun mittapuulla 20-25v on ainakin optimaalisin aika jos vaan talous kunnossa ja muut.
 
"vauvakuume"
No serkku nyt oli ehkä sukulaisten silmiin ollut nuorempi mitä iällisesti olikaan. Omalla kohdallani ihmetystä aiheuttaisi ehkä se, että olen aina menestynyt hyvin opinnoissa ja kaikki varmaan odottivat että minusta tulisi tohtori tai ainakin maisteri ennen perheen perustamista. Nyt olen kuitenkin vasta kandi ja haluaisin pitää hieman hengähdystaukoa ennen maisterin tutkintoa..
 
"heps"
[QUOTE="tytteli";25603203]ekaa kertaa yrittämään 18 vuotiaana . ja et todellakaan ole liian nuori.. kohtahan se sullakin alkaa se hedelmällisyys laskea..
Ihmisen tarkoitus on lisääntyä![/QUOTE]

Just, mikä kommentti, kertoopi paljon teiniydestä. Ihmisenä olemisen tarkoitus on kyllä kaikkea muutakin kuin lisääntyä, sen tässä vanhemmaksi tullessa sitten oppii. Itse aloin yrittämään eka kertaa 33-vuotiaana ja heti tärppäs. Että se siitä hedelmällisyyden laskusta... ;)
 

Yhteistyössä