Minkä lastenvaatemerkin uskot olevan "nousussa"?

  • Viestiketjun aloittaja Veikatkaapa
  • Ensimmäinen viesti
mäentajuu
Mikä on se syy, että maksatte jostain vauvan vaatteesta monta monta kymppiä tai muuten vaan järkyttäviä summia, kun ei niitä ehdi kuitenkaan pitää ku muutaman kerran ja sit ne on jo pieniä?? Ja tähän en ymmärrä vastauksesi LAATUA, sillä jos käytätte jotain mekkoo tai bodya n. 5 kertaa niiin ei ne "halvatkaan" merkit siihen mennessä ehdi rikkoutua tai kulahtaa..

Itse en todellakaan pue lapseni ylle mitään tiettyä merkkiä sen takia, että se olis jotenki kallis ja sillon ollaan sit ns. rikkaasta perheestä tai muuten vaan muotitietoisia.
Vaikka itsellänikin olisi ns varaa ostaa 30€ maksava body tai 20€ maksava trikoohattu, niin mielummin minä laitan nekin rahat säästöön lapsen tilille tulevaisuutta ajatellen ja ostan ihan "normi" kaupasta 5-10€ bodyn tai hatun.. eipähän harmita jos likaantuu mustikkaan syödessa tai häviää kauppareissulla johonkin.

Eli mikä on niiin älyttömän hienoo näissä "kalliissa" merkeissä, että todellakin ostatte niitä niin hirveesti? :D
 
mäentajuu
Alkuperäinen kirjoittaja mäentajuu;30177496:
Mikä on se syy, että maksatte jostain vauvan vaatteesta monta monta kymppiä tai muuten vaan järkyttäviä summia, kun ei niitä ehdi kuitenkaan pitää ku muutaman kerran ja sit ne on jo pieniä?? Ja tähän en ymmärrä vastauksesi LAATUA, sillä jos käytätte jotain mekkoo tai bodya n. 5 kertaa niiin ei ne "halvatkaan" merkit siihen mennessä ehdi rikkoutua tai kulahtaa..

Itse en todellakaan pue lapseni ylle mitään tiettyä merkkiä sen takia, että se olis jotenki kallis ja sillon ollaan sit ns. rikkaasta perheestä tai muuten vaan muotitietoisia.
Vaikka itsellänikin olisi ns varaa ostaa 30€ maksava body tai 20€ maksava trikoohattu, niin mielummin minä laitan nekin rahat säästöön lapsen tilille tulevaisuutta ajatellen ja ostan ihan "normi" kaupasta 5-10€ bodyn tai hatun.. eipähän harmita jos likaantuu mustikkaan syödessa tai häviää kauppareissulla johonkin.

Eli mikä on niiin älyttömän hienoo näissä "kalliissa" merkeissä, että todellakin ostatte niitä niin hirveesti? :D
Eikö kukaan osaa vastata? ;D
 
Amanda-Lauren
MET: Ehkä se on se estetiikan taju jota kaikki eivät ennätä kiireessään arvostella omakseen. Toisille on tärkeämpää lukuiset harrastukset ja niitäkin keräillään ikän kuin.

Alkuperäiseen aiheeseen liittyen että onhan Molot ja muut ihan kivoja, mutta tälle syksylle olen ajatellut jotain uudenlaist.a Löysin Bobo Choses vaatteita joissa yhdistyy mun mielestä taiteellinen designluovuus ja sitten rento kotikutoisuus. Sopivat siis hyvin esim ihan kotileikkeihin kuin synttäribrunsseilla piipahtamiseen. Mitä muut mieltä?
 
mäentajuu
Amanda-Lauren: eli ihmiset vaan keräilee kalliita vaatteita kaappiin seisomaan`? ja jos joskus ennättää pitää jotakin vaatetta muutaman kerran, niin sit saadaan ikään kuin muotitietoisen mamman maine?

Ylipäätään voisin väittää että suurin osa ihan vauva ikäisistä on suurimman osan ajastaan kotona jossa ryömii lattialla, syö ja nukkuu paljon.. luulen että silloin käy vaatteeksi ihan se perusbody jossa on vaan mukava liikkua ja nukkua.
Sit jos joskus kerran viikossa käy jonkun luona kylässä tai kerhossa, niin laitetaan muodikas vaate, ihan sama miten hyvä siinä on olla, kunhan merkki näkyy kaikille muille äideille? :D mutta sillon ei ainakaan saa ryömiä ulkona nurmikolla tai syödä mitään likaannuttavaa ruokaa...
 
Kauniiden vaatteiden ystävä
Ihan vain vinkkinä: meillä on semmoinen pesukone, joka pesee liat pois. Lisäksi on hankittu hyviä tahranpoistoaineita. Lapset saavat siis liikkua ja syödä, vaikka olisi ns. paremmatkin vaatteet päällä.
 
mietin vaan
Haluaako se lapsi niitä kalliimpia merkkivaatteita vai onko valinta äidin? Jos lapsi sais päättää, niin pistäiskö se rahaa merkkikuteisiin vaiko johonkin muuhun kivaan?
 
"vieras vaan"
Nyt näyttää olevan muotia se, että mitä friikimmän näköiset vaatteet sitä muodikkaampaa (esim. Mini Rodini, Bangbang cph, Beau loves, Papu, Gugguu...) Eli friikkisirkus tuntuisi olevan päivän sana! :D
 

Yhteistyössä