Minkälainen olkalaukku miehellänne on?

  • Viestiketjun aloittaja kysymys
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Olkalaukut ovat cityhipsterien pelleilyjä. Niitä näkee näillä tummanruskeisiin takkeihin, samettihousuihin ja conversseihin pukeutuvilla ekopelleillä, jotka saarnaa luonnon saastumisesta mutta kuitenkin vetävät kessua ketjussa. Sademetsiä kun on kivempi suojella nikotiinihuuruissa ja punaviineissään.

Koko "genre" tuonlaisista ihmisistä ärsyttää.

Ps. No toki myös miehistä tykkäävät miehet käyttää olkalaukkuja, vaikkeivat puunhalaajia olisivatkaan.
 
[QUOTE="Zap";28936356]Ystävä/tuttavapiiristäni tunnen vain yhden olkalaukkua käyttävän miehen ja hänkin on... hmmm... kuinka sen nyt sanoisin.... hieman metroseksuaali!

En ymmärrä miehenä mitä sinne olkalaukkuun pitäisi laittaa, itselläni menee rahapussi pikkutakin taskussa ja avaimet+kännykkä housuntaskussa. Kesällä kun ei takkia ole, kanniskelen lompakkoa kourassani![/QUOTE]

Taskuissa menee lompakko, kaksi puhelinta, avaimet ja pikkusälää. Repussa on ipad, eväät ja jotain muuta. Kun ilma päiväksi lämpeää niin takin voi heittää reppuun. Olkalaukku käy tuohon hyvin kanssa, jos takkia ei tarvitse mahduttaa sinne.
 
Millä perusteella pidät esimerkiksi sellaista Targuksen perus polyesteristä läppärilaukkua paremman näköisenä kuin vaikkapa nahkaista salkkua?
läppärilaukkuja ja toisaalta salkkuja on niin monia malleja että en lähtis yleistämään että kumpi tyyppi on tyylikkäämpi

mulle riittää hyvin se ihan perusläppärilaukku tyylinsä puolesta ja käytännöllisyydessähän se hakkaa nahkasalkun 6-0
 
"Entinen Ksantippa S."
Niin erilaisia ovat ihmisten elämänpiirit.

Minä en parhaalla tahdollanikaan kykene kuvittelemaan lähipiirini miehiä ilman olkalaukkuja. Olisiko heillä reppu pikkutakin kanssa? Läppäri vyölaukussa? Työpaperit perstaskussa? Vauvanvaippa salkussa?
 
"Zap"
[QUOTE="Entinen Ksantippa S.";28936625]Niin erilaisia ovat ihmisten elämänpiirit.

Minä en parhaalla tahdollanikaan kykene kuvittelemaan lähipiirini miehiä ilman olkalaukkuja. Olisiko heillä reppu pikkutakin kanssa? Läppäri vyölaukussa? Työpaperit perstaskussa? Vauvanvaippa salkussa?[/QUOTE]

Mikäli läppärilaukku lasketaan olkalaukuksi, niin sitten. Mikäli olen työasioissa, niin minulla on Mobile Edgen läppärilaukku, jonne sopii läppäri ja mahdollisesti muutamat sopimuspaperit, 99% materiaalistani on sähköisessä muodossa ja jos jotain tärkeää pyörii paperimuodossa, niin nekin menee skannerin kautta sähköiseksi.

Mikäli läppärille ei ole tarvis, niin sähköinen materiaali seuraa myös kännykässä synkronoituna pilveen. Tällöin liikun hyvin kevyesti ilman mitään laukkua. Edelleenkään en ymmärrä, mitä sinne olkalaukkuun laitetaan
 
mies...
Pakko ihmetellä että mitä mies tekee olkalaukulla. Kyllä läppärilaukun tai jopa vielä salkunkin ymmärrän, mutta että ihan olkalaukku. Naisilla kulkee koko omaisuus tunnetusti mukana, mutta miehillä useimmiten lompakko, kännykkä ja avaimet. Niitä varten nyt ei pitäisi laukkua tarvita, kun taskut on keksitty.
 
[QUOTE="Zap";28937787]Mikäli läppärilaukku lasketaan olkalaukuksi, niin sitten. Mikäli olen työasioissa, niin minulla on Mobile Edgen läppärilaukku, jonne sopii läppäri ja mahdollisesti muutamat sopimuspaperit, 99% materiaalistani on sähköisessä muodossa ja jos jotain tärkeää pyörii paperimuodossa, niin nekin menee skannerin kautta sähköiseksi.

Mikäli läppärille ei ole tarvis, niin sähköinen materiaali seuraa myös kännykässä synkronoituna pilveen. Tällöin liikun hyvin kevyesti ilman mitään laukkua. Edelleenkään en ymmärrä, mitä sinne olkalaukkuun laitetaan[/QUOTE]

Läppärilaukku olkahihnalla on olkalaukku, ilman sitä se on käsilaukku. Aivan kuten normaali salkku on vain käsilaukun yksi muoto.
 
  • Tykkää
Reactions: ruutiukko
"Leena"
Mitäköhän se tuo meijänki ukko olkalaukussaan kantelis? Lompakko sillä on farkun taskussa ja kännykkä samaten. Ainoa mitä keksin niin varmaan se "salakuljettais" kaljaa sillä tuonne autotalliin, että kun autoa mennään pesemään niin olis olutvarastot taas täynnä.
 
"Vieras"
Iso osa "läppärilaukkaajista" ei kyllä tee mitään sillä koneella kotona. Miksi ei kuskaisi tikulla tiedostoja ja tekisi kotona lisätöitä omalla koneella. Eri asia toki ovat erikoisohjelmat.

Lisäksi puvun ja tai bleiserin kanssa on vähän hölmöä kulkea Haltin rinkka selässä ja toisaalta miten Targus ja muu olkalaukku eroavat toisistaan?

[QUOTE="Daa";28937957]Onhan tuollainen käsi/olkalaukku (läppärilaukkua ei lasketa) melkoisen homomainen raavaalla miehellä. Palstamammojen mielestä metrot ja muut poikkeavat on tietysti ihqui![/QUOTE]
 
"vieras"
Tuollahan tuo nytkin viilettää kaupungilla olkalaukun kanssa. Laukussa lompakko, avaimet, kännykkä, kirja työmatkoja varten, nuotit (omg, tosi homoa, hän soittaa kitaraa bändissä) ja aamulla oli vielä lahja kaverillekin mukana (meni töistä suoraan bänditreeneihin ja sieltä kaverin synttäreille, omg, toooosi homoa). :D
 
M32
Jonkinlainen syvä ja pitkä jakolinja on kyllä kieltämättä havaittavissa. Ei ole tullut mieleenkään, että olkalaukkua käyttävässä miehessä olisi jotakin kummallista. Käytännössä kaikki tuntemani nuoret aikuiset miehet käyttävät sellaista ainakin joskus. Ehkä työttömillä, maalaisilla ja duunareilla ei ole niin tarvetta sitten?
 
[QUOTE="Daa";28937957]Onhan tuollainen käsi/olkalaukku (läppärilaukkua ei lasketa) melkoisen homomainen raavaalla miehellä. Palstamammojen mielestä metrot ja muut poikkeavat on tietysti ihqui![/QUOTE]



Kyllähän tommoseen tavaraa saa mutta minne laitat padin? Reppu pelkästään sitä varten on hieman liikaa.
 
"pia"
Mun tuttavilla miehillä lähes kaikilla on jonkinlainen laukku. Oma mies käyttää työsalkkuna mustaa nahkaista olkahihnallista laukkua ja toinen laukku myös töissä välillä on crumplerin olkalaukku. Sinnekin menee läppäri, kännykkä, lompakko, avaimet, aurinkolasikotelo, paperit, kindle yms. Eipähän tarvii aina mun väskyyn niitä tunkea. Kyllä on aika ahdasmielistä maalaisporukkaa jos kokee, että laukku miehellä on jotenkin "homoa"...
 

Yhteistyössä