minkälaisia oireita alkuraskaudessa?

Tämä on varmaan useaan kertaan jo täällä käsitelty, mutta minkälaisia oireita teillä kuului alkuraskauteen? meillä on mieheni kanssa yritys käynnissä ja esikoista kovasti haaveillaan.

Olemme vasta aloittaneet yrityksen, mutta meikälainen kun on tällaista helposti innostuvaa sorttia niin kovasti on tiedon jano joka asiaa kohtaan =)

Olen kuumeillut jo useamman vuoden ja nyt on innostus loputon kun mieheni antoi suostumuksena yritykselle.. Kovasti on odotukset korkealla

Kuukautisten pitäisi alkaa n.18-19 pvä mutta parin päivän ajan on jo tullut sellaista kummallista "valko"vuotoa.. tai oikeastaan se on paremminkin vaaleanpunaista. Ennen ei ole tullut onko normaalia?
 
Heips,

Voin omasta kokemuksestani kertoa alkuraskauden oireista (nämä oireet ennen kuin testasin, kuukautisista 1,5 viikkoa, ja normaali 27-18 kierto):

- Kauhia jano koko ajan (varsinkin öisin heräsin juomaan), tämä oire alkoi selvästi ennen ku kuukautisten olisi pitänyt alkaa. Tästä seurasi tietysti jatkuva pissahätä
- Hengästyin töissä ihan rauhallisissa olosuhteissa!!
- pientä nipistelyä alavatsalla (usein tätä mulla myös normaalisti ennen kuukautisia)
- Rinnat turvonneet ja ihan aavistuksen kipeät (tätäkin oiretta mulla joskus ollut jopa huomattavasti enemmän kuin nyt)
- Kuumottava olotila (jännä, sellanen kuumotushiki-juttu, usein palelen normaalisti)
- koko ajan "märkä tunne" alapäässä
- koko ajan vahva tunne, että menkat alkaa just nyt
- aivastaessa vihloi oudostu alamahasta (tätä ei koskaan aiemmin ollut)
- Alavatsan turvotus (tosin normaali tunne ennen kuukautisia)
- "Ovulaatiolima"-klöntti ihmetytti
- Yöt oli jotenkin levottomia, en saanut kunnolla nukutuksi (olo oli ihmeen virkeä)

Tässäpä näitä!
Itselläni aina ollut kovin voimallisia PMS-oireiluja ennen mensuja, joten en todellakaan osannut toivoa raskautta. Varsinkin kun yritystä oli jo reilusti yli 3 vuotta. Siksi en myöskään uskaltanut testata aiemmin...

Onnea yritykseen!
 
Mulla oireina:

-jatkuva pissahätä!!!
-iltaisin tuli paha olo/pala kurkkuun tms
-Iltapäivästä alkava älytön vilu/paleleminen, joka kesti iltaan/yöhön
-Hieman arat nännit, hieman turvonneet rinnat
-Vahva tunne siitä, ettei kuukautiset ala!!
-Silti mielettömät kuukautiskivut just sillon ku menkkojen ois pitäny alkaa
-Kai sitä valkovuotoaki oli, muistaakseni

plus paljon paljon muita tuntemuksia, joista olin ihan varma, että kuuluu raskauteen. Tiesin, että plussa tulee, ennen ku olin testiäkään tehny. Ja plussahan sieltä tuli.
 
Hei.
Itselläni eka raskaus ja oli ihan kaameat vatsakivut n. 1,5 viikkoa hedelmöittymisen jälkeen. 3 päivää yhtä tuskaa ja sit menin päivystykseen, jossa todettiin, että olen raskaana. Ylihuomenna selviää onko tuulimuna vai ei. Oireet itselläni ovat olleet:
- Vatsakivut n. viikon ajan (kuin kuukautisissa, mutta jatkuvat)
- Rinnat aristavat paljon
- Oksettaa pitkin päivää, tosin en ole oksentanut
- Väsy (onneksi on kesäloma)
Onnea yritykseen :)
 
Ihan tavalliset kuukautisia edeltävät oireet eli silloin kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa ja pari viikkoa siitä eteenpäin tuntui siltä, että ne alkaisivat millä hetkellä tahansa. Kun kuukautisia ei alkanut kuulua, tein testin ja raskaanahan sitä oltiin.

Ei siis mitään erityisiä raskausoireita ihan alussa, myöhemmin tuli sitten pahoinvoinnit ja muut, mutta siinä vaiheessahan raskaus oli jo todettu testeillä.
 
ei ollu oikeestaa mitää kummempia oireita muuta kun maha oli ihan sekaisin ja menkkamaista jomotusta alamahassa...

raskaus ollu kyllä oireeton tähän päivään asti et ei o rinnat kipeet tms.. väsymys ja jatkuva pissahätä on kyllä vaivannu... :D

peikko ja veikko 14+5
 
Tänään plussanneena Kp 31/28-33 epäilykset heräsi, koska
- Alamahakipuja kierron puolivälistä saakka, ensin nipistelyä ajoittain ja sittemmin menkkamaiset kivut. Useampana kertana myös kunnon "supistus" joka kestää pari minuuttia -täysin epätavallisia mulle kaikki
- Pissalla pitää käydä parin tunnin välein
- Huonosti nukutut yöt
- Ei pahoinvointia, ei rintojen aristusta
 
  • -Rintojen aristus
    -Menkkakivut (yllättävää, oire myös tädin tulosta... :p )
    -Vatsa todella sekaisin, löysällä
    -lämmöt pysyivät ylhäällä

Siinä ne tärkeimmät, ja lisäksi "varma tunne" plussasta.. :D Tsemppiä ja kärsivällisyyttä Tikruliina! Toivottavasti pian tärppää!
 
Minä en oikein osannut odottakaan olevani niin äkkiä pillereitten lopetettua raskaana mutta olin kuitenkin.. Plussauksen jälkeen vasta tajusin oireet ja niitä oli heti ovulaatiosta lähtien huimaus aina ylös noustessa. Plussauksen jälkeen ei enää ollut. Ja pari päivää ennen ku menkkojen ois pitänyt alkaa niin rinnat oli ihan tajuttoman kipeät, piti vapaa päivänä ihan rintsikat laittaa vaikka yleensä en koskaan kotona käytä..
Muita oireita ei sitten alkuraskaudessa ollutkaan ja välillä pelottikin että onko kesken mennyt ku ei mitään tuntemuksia. Nyt kuitenkin 33+0 ja nyt niitä oireita on paljonkin :kieh: =)
 
- Ruokahaluttomuus alkoi paria päivää ennen kun menkkojen olisi pitänyt alkaa
- Hajut tuoksui voimakkaampana
- Iltaisin kamala palelu

Nää oireet ihan ensin, vasta plussan jälkeen alkoi etova olo, rintojen aristus, jano, pissahätä ja muut.
 
Mulla ei ollut mitään oireita...vaikka tein testin ja plussaa näytti niin pahoinvointi ja menkkamaiset kivut alkoi vasta n. rv 8...
Pahoinvointi klo 12-22.00 eli ei tietoakaan aamupahoinvoinnista...väsymystä, menkkamaisia kipuja, etomista...
Ei mitään kovin ihmeellistä...
Opin vaan sen näiden kahden raskauden ajalta että on turha ruveta vahtaamaan ja etsimään oireita, koska sen epätodennäköisempää raskaaksi tulo on...itselllä kävi niin että esikoista "tehtiin" vuosi...eikä kuulunut...otimme lohduksi koiranpennun ja heti tärppäsi. Toisinsanoen kun raskaus vouhotus lakkasi ja huomio kiinnittyi johonkin muuhun niin johan tärppäsi...
Tätä toista sitten tehtiin melkein puoli vuotta ja alkuun taas vouhotin ja etsin kaiken maailman merkkejä...alon taas olla luovuttamassa kun se plussa sitten tulikin. Pitää olla huoleton eikä turhaan miettiä....
 
Mulla ei ollut mitään oireita...vaikka tein testin ja plussaa näytti niin pahoinvointi ja menkkamaiset kivut alkoi vasta n. rv 8...
Pahoinvointi klo 12-22.00 eli ei tietoakaan aamupahoinvoinnista...väsymystä, menkkamaisia kipuja, etomista...
Ei mitään kovin ihmeellistä...
Opin vaan sen näiden kahden raskauden ajalta että on turha ruveta vahtaamaan ja etsimään oireita, koska sen epätodennäköisempää raskaaksi tulo on...itselllä kävi niin että esikoista "tehtiin" vuosi...eikä kuulunut...otimme lohduksi koiranpennun ja heti tärppäsi. Toisinsanoen kun raskaus vouhotus lakkasi ja huomio kiinnittyi johonkin muuhun niin johan tärppäsi...
Tätä toista sitten tehtiin melkein puoli vuotta ja alkuun taas vouhotin ja etsin kaiken maailman merkkejä...alon taas olla luovuttamassa kun se plussa sitten tulikin. Pitää olla huoleton eikä turhaan miettiä....
 
Tällä viikolla plussasin. Rv 6. Takana kaksi raskautta ja kaksi poikaa : ) nyt siis tytön teossa. Oireita: jos ei muista syödä joka 2-3 h päästä on paha olo, alamahassa vihlomista, hajut voimistuneet, mieliala vaihteluja, itku tulee herkästi, iltaisin kuumeinen olo, öisin ei saa nukuttua (vaikka olen aina nukkunut hyvin ja paljon), hiukan pelottaakin (vaikka vauva toivottu).
 
Hurlumhei
Kun noita edellisiä oireita lukee, niin ajattelee varmasti olevansa raskaana..hihh :p No tämä meikäläisen oireilu on HYVIN todennäköisesti aivan turhaa ja kuviteltua.

Edellisistä menkoista (jotka ihan normaalit ja runsaat) on noin 2.5vkoa ja sen jälkeen ei ole (!) sänkyhommia harrastettu. Sekin, että syön edelleen pillereitä..! Kylläkin edellisen puuhailun aikana unohtelin melkeinpä joka toinen päivä ja sitten napsin miten sattuu... ups! NOH, nyt on pari viimeistä päivää ollut alavatsa todella oudon tuntoinen - ns. painava ja tuntuu kuin joku painaisi siihen välillä. Välillä myös tulee todella öklö olo ja nieleskelee. Aineenvaihdunta on myös ollut omituisen vilkasta.. Olen ollut aivan varma, että flunssa tekee tuloaan, kun aivastelee ja vilustaa välillä. Muutenkin semmoinen kuumeinen olo samaan aikaan, kun etoo.. JOTEN pitäisikö tässä alkaa "huolestua" ja rynnätä testin ostoon? Itse en oikein jaksa uskoa, että voisin olla raskaana, mutta kun nuo ns. oireet tulee ja menee... Pillereitä ajattelin syödä tämän nykyisen kiekon ihan normaalisti loppuun.. ?
 
Ennen plussausta: rinnat arat, VALTAVA jano ja huimaus.

Ja hiukan myöhemmin edellisten lisäksi pieni huonovointisuus, väsymys ja jatkuva pissatus sekä kivut kohdun seudulla kohdun irtautuessa kiinnikkeistään. Olen siis päässyt vähällä.
 

Yhteistyössä