Minulle ei myyty Allia apteekissa!*kuva*

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
On hyvä että Allin myymistä rajoitetaan, toki olisi mullakin kiusaus käyttää tai ainakin kokeilla Allia jos sitä saisin, mutta mun lievä ylipainoni ei siihen vielä riitä, joten tarvii vaan muokata ruokavaliota ja alkaa kuntoilla. Mut hyvä että valvotaan, eihän noista anorektikoista koskaan tiedä..
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja tulia:
On hyvä että Allin myymistä rajoitetaan, toki olisi mullakin kiusaus käyttää tai ainakin kokeilla Allia jos sitä saisin, mutta mun lievä ylipainoni ei siihen vielä riitä, joten tarvii vaan muokata ruokavaliota ja alkaa kuntoilla. Mut hyvä että valvotaan, eihän noista anorektikoista koskaan tiedä..
Totta kyllä, anorektikkojen takia varsinkin tuo rajoitus on hyvä. Tosin saavat ne takuulla sitä käsiinsä joka tapauksessa.:-(

Minäkin ajattelin vaan ihan yhden paketin kokeilla mitä se tekee, ilman muuta tosiaan ruokavaliolla ja liikunnalla pääsääntöisesti meinaan nuo muutamat ylikiloni pudottaa. Olen itseasiassa muutama pv sitten jo aloittanut, muttei vielä näy tuloksia. Kroppa on ihan hellänä paljosta liikunnasta, se on kyllä aivan mahtava tunne minulle, joka vietin koko talven sohvaperunana .*nolo*
 
vieras
lopeta valkoiset sokerit ja jauhot ja kaljan/viinan kiskonta niin maha on timmi kesäksi. Mahastasi näkee selvästi, että väärillä ruoka/juomatottumuksilla on paisunut.
T. bmi 28 ja vatsa huomattavasti tiukempi
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
lopeta valkoiset sokerit ja jauhot ja kaljan/viinan kiskonta niin maha on timmi kesäksi. Mahastasi näkee selvästi, että väärillä ruoka/juomatottumuksilla on paisunut.
T. bmi 28 ja vatsa huomattavasti tiukempi
Hahhahhaa, kyllä olet nyt pahasti hakoteillä! Ei ole mistään vääristä ruoka/juomatottumuksista nuo kilot todellakaan, vaan jäljelle jääneitä vauvakiloja! En siis todellakaan juo pisaraakaan, en nyt, en raskausaikana enkä ennen raskauttakaan. Herkutellut ehkä tosin olen liikaa, ja liikkunut liian vähän, paitsi vaunulenkit jne.
 
minna
On kyllä kummallista ettei myyty, maksava asiakashan sinä olisit ollut. Ja onhan se nyt eri asia myydä sitä lievästikin ylipainoiselle, kuin millekään anorektikolle.

Minulla on painoindeksi 24,8, ja sain ostettua Allia viime viikolla. Ei kukaan mitään ihmetellyt tai kysellyt.
 
no
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
"Alli on tarkoitettu lihavuuden hoitoon yli 18-vuotiaille ylipainoisille aikuisille, joiden painoindeksi on 28 tai suurempi. "
Mulle kyllä myytiin kesällä. Pituus on 173 ja painoin sillon 73kg. Ei se paino kyllä multa sen avulla pudonnut yhtään.
 
poikia3
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
On kyllä kummallista ettei myyty, maksava asiakashan sinä olisit ollut. Ja onhan se nyt eri asia myydä sitä lievästikin ylipainoiselle, kuin millekään anorektikolle.

Minulla on painoindeksi 24,8, ja sain ostettua Allia viime viikolla. Ei kukaan mitään ihmetellyt tai kysellyt.
eipä saisi myydä. Allihan on vastaava tuote, kun reseptillä myyty lääke, ei yhtä tehokas, mutta vastaava. Eli jos lääkettä apteekissa myydään sitten ihan kelle tahansa, niin takaisin reseptille. Alli ei nimittäin ole myöskään vaaraton, on ryhmiä, jotka eivät sitä saa käyttää, ja myös maksa-arvojen kohoamisista on raportoitu. Lisäksi sitä ei saa käyttää puolta vuotta pidempään.
 
vieras
ai jaa, mä olen 169cm ja 82kiloa, eivätkä muuten myyneet mullekaan kun tammikuussa yritin ostaa! pitäkööt sitten pillerinsä. mulla ainakin painoindeksi olisi juuri yli tuon 28.
 
minna
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ai jaa, mä olen 169cm ja 82kiloa, eivätkä muuten myyneet mullekaan kun tammikuussa yritin ostaa! pitäkööt sitten pillerinsä. mulla ainakin painoindeksi olisi juuri yli tuon 28.
Ilmeisesti monissa apteekeissa ollaan turhankin tarkkoja tuon suhteen kenelle myyvät. Oletko kokeillut toisesta apteekista?
 
Näin on!
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Farmaseutti/myyjä oli sitä mieltä, ettei myy laihdutuslääkettä minulle, koska en kuulemma ole ylipainoinen! Eiköhän se ole ihan minun oma asiani haluanko laihduttaa, ja varsinkin jos haluan käyttää laihdutusvalmistetta! Ilman muuta aion laihduttaessani myös noudattaa ruokavaliota sekä liikkua.

Kaiken lisäksi minä OLEN ylipainoinen, tosin lievästi, BMI 25,1., 168/71. Mutta kaikki liikakilot ovat kertyneet ikävästi vyötärölle ja vatsaan, kuten kuvasta näkyy.


http://www.aijaa.com/v.php?i=5947434.jpg

Onko tuo ihan Ok, että apteekin myyjä voi kieltäytyä myymästä jotain tuotetta? Haluaisin kokeilla tuota Allia, ja meinaan kyllä mennä vielä toiseen apteekkiin.
Ihan oikein on, älkää yrittäkö käyttää kepulikeinoja laiskat läskit! Töihin siitä, pumppaamaan rautaa salille ja lenkkipolulle ja porkkana käteen!
 
BÖÖÖ!
Allia on aina myyty vaikka oon ihan normipainoinen ja haluun ihan vähän kiloja pois kesäksi.
Omasta mielestä Alli oli liian raju mun vatsalle, joten lopetin ja siirryin tonaliiniin joka auttaa kiinteytymään. Ja oikeasti auttaa... Eikä vatsa ole ollut moksiskaan. :)

Justhan töllöstä tuli ohjelma Allista. Sanottiin, että se mitä ilman reseptiä saa ostaa on puolet tehottomampi mitä reseptillä saa, joten ei voi olla kovin paha jos sitä suht normin näköiset ihmiset pupeltaa jos haluu vähän apuja laihtumiseen. Kukaan ei siihen kuole.
 
Halikatti
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ai jaa, mä olen 169cm ja 82kiloa, eivätkä muuten myyneet mullekaan kun tammikuussa yritin ostaa! pitäkööt sitten pillerinsä. mulla ainakin painoindeksi olisi juuri yli tuon 28.
Ilmeisesti monissa apteekeissa ollaan turhankin tarkkoja tuon suhteen kenelle myyvät. Oletko kokeillut toisesta apteekista?
Turhan tarkkoja, en sanoisi niinkään. Pikemminkin paikat, joissa myydään kaikille vähän ylipainoisille toimivat apteekkien eettisten ohjeiden vastaisesti. Lääkkeistä kun on kyse, ei myynti ole itsetarkoitus, vaan se, että asiakas saa oikean avun ja joskus se voi olla tilanne, jossa ohjeistetaan tekemään jotain muuta kun ottamaan jokin lääke. Esim liikunta ja ruokavalio.

 
SweetestPoison harmaana
mie jo katsoin, että miun kuvako se siinä... miekin koetan nyt laihdutella ihan siksi, että kiinteytyminen on pois laskuista miun kohalla :( miun särkevät nivelet kun ei kestä kuntosali treeniä ja atoppinen iho taas ei siedä uimista :headwall: joten koetan sitten laihdutella mahaani poes..
 
pisnis
Mitä jos tehtäis diili, mä voin alkaa trokaan allia laihemmille ? Mun painoindeksi on 29 joten itse saan ja sitten vipellän torin laidalla kauppaamaan paketteja laiheliineille pikkuvoitolla, you know..

:-D
 

Yhteistyössä