Minulle ei myyty Allia apteekissa!*kuva*

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
Farmaseutti/myyjä oli sitä mieltä, ettei myy laihdutuslääkettä minulle, koska en kuulemma ole ylipainoinen! Eiköhän se ole ihan minun oma asiani haluanko laihduttaa, ja varsinkin jos haluan käyttää laihdutusvalmistetta! Ilman muuta aion laihduttaessani myös noudattaa ruokavaliota sekä liikkua.

Kaiken lisäksi minä OLEN ylipainoinen, tosin lievästi, BMI 25,1., 168/71. Mutta kaikki liikakilot ovat kertyneet ikävästi vyötärölle ja vatsaan, kuten kuvasta näkyy.


http://www.aijaa.com/v.php?i=5947434.jpg

Onko tuo ihan Ok, että apteekin myyjä voi kieltäytyä myymästä jotain tuotetta? Haluaisin kokeilla tuota Allia, ja meinaan kyllä mennä vielä toiseen apteekkiin.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja e:
Minusta Allin kohdalla nimenomaan on niin, että henkilökunnan kuuluu tehdä se päätös, että myydäänkö. Ei sitä saa myydä kelle vaan.
Ok. Oli vaan jotenkin outoa, kun ei ole ennen tullut vastaan että jossain sanotaan että "en myy sinulle".:)) Heiltähän se on pois myynnistä. Tietty tavallaan oikein kun ajattelee, mutta silti jäi kyllä suu auki.
 
alliplan.fi
"Alli on laihdutuslääke lihavuuden hoitoon yli 18-vuotiaille, joiden painoindeksi (BMI) on yli 28."

Tuon mukaan allia ei edes kuulu myydä sulle, koska et ole tarpeeksi ylipainoinen! Oikein teki farmaseutti! :)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
No kun sulla oli varmaan vaatteet päällä sielä apteekissa, ei se voinut tietää että sulla on mahamakkaroita siellä alla piilossa. Vastuuntuntoinen myyjä oli apteekissa.
Heh no sitä ajattelin, että ei se mun vatsamakkaroita nähnyt. Ei mulla naamassa tai kaulassa läskiä ole, tai käsissä, ne oli ainoat mitkä löysien vaatteiden alta kunnolla näkyi.:)
 
Ceres
Ideanahan just on ettei ne myy sitä Allia jokaiselle joka pyytää ja se on mun mielestä hyvä juttu. Ymmärtääkseni tarkoitettu todella ylipainoisille ihmisille. Tolla sun periaatteella ne vois myydä sitä lääkettä anorektikoillekin, oisko se ok?
 
hei
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja e:
Minusta Allin kohdalla nimenomaan on niin, että henkilökunnan kuuluu tehdä se päätös, että myydäänkö. Ei sitä saa myydä kelle vaan.
Ok. Oli vaan jotenkin outoa, kun ei ole ennen tullut vastaan että jossain sanotaan että "en myy sinulle".:)) Heiltähän se on pois myynnistä. Tietty tavallaan oikein kun ajattelee, mutta silti jäi kyllä suu auki.
Oli vastuullinen apteekki. Tosi iso plussa heille siitä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Ceres:
Ideanahan just on ettei ne myy sitä Allia jokaiselle joka pyytää ja se on mun mielestä hyvä juttu. Ymmärtääkseni tarkoitettu todella ylipainoisille ihmisille. Tolla sun periaatteella ne vois myydä sitä lääkettä anorektikoillekin, oisko se ok?
Ei olisi Ok. :) Heh, no uskon nyt, kun te sanotte. Hämmästytti vaan kovasti. Eli treeniä ja ruokavaliota vaan kehiin sitten. Kesäksi jos pääsisi rantakondikseen.:)
 
Ceres
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Ceres:
Ideanahan just on ettei ne myy sitä Allia jokaiselle joka pyytää ja se on mun mielestä hyvä juttu. Ymmärtääkseni tarkoitettu todella ylipainoisille ihmisille. Tolla sun periaatteella ne vois myydä sitä lääkettä anorektikoillekin, oisko se ok?
Ei olisi Ok. :) Heh, no uskon nyt, kun te sanotte. Hämmästytti vaan kovasti. Eli treeniä ja ruokavaliota vaan kehiin sitten. Kesäksi jos pääsisi rantakondikseen.:)
Jep! Eipä tuo nyt ihan mahdottomalta tehtävältä kuvan perusteella vaikuta! :)
 
Allihan ei ole mikään ihmelääke vaan estää ruuassa olevan rasvan imeytymisen. Moni lahduttaa pitkään ja alli on hyvänä tukena varsinkin jos syö jotain mitä ei ole itse tehny. Ihan naurettavaa holhoamista ettei sitä saa kuka tahtoo. Moni aika normi painonenkin vois joskus napata sellasen ennen jonkin rasvainen syöntiä. Kyseessähän ei ole mikään pääkoppaan tai muutoin ruumiin toimintoihin vaikuttava lääke.
 

Yhteistyössä