Missä menee vikaan??!!

  • Viestiketjun aloittaja ärh murh huoks
  • Ensimmäinen viesti
ärh murh huoks
Mitä mä oon tehny väärin ton 1v4kk:n kanssa..Minusta tuntuu,että päivät on silkkaa itkua,huutoa,hammasten kiristämistä..Mikään ei tunnu ,enevän putkeen =(
Lyhyt kuvaus arjesta:
5.30- 6 herää
6-6.30 puurot (äitee silpasee kahvia)
Puuhastelua lukien,leikkien..jossain välissä tyhjään tiskarin,järkkään keittiön
8.30-9 ulos;rattailu on nykyään iso EI,pihalla sitten tönöttää,vaikka viihdykkeitäkin olisi kiikasta leluihin..usein käydään pieni rattailulenkki(kauppa ym asiat) ja sit ollaan pihalla muuten
10-10.30 sisään,puuhastelua
11-11.30 lonas,jonka jälkeen taas puuhaa jotain..ite imuroin tässä välissä
12---päikyt Nukkuu 45 min-2h
Välipalaa...pihalle...sisälle..päivällinen 17-17.30 .....
Nukkumaan itse tahtoessaan 19-20.
Nukkuu yöt aika rauhattomasti,heräilee edelleen 2-5 kertaa yössä-asettuu heti ko menen huoneeseen (eroahdistus??)
Laps on terve.Syö hyvin.
En tiedä,missä mättää kun kuitenkin on "äkäpussi"..Ite koitan mennä yöpuulle 21-22,että jaksan pomppia ylös ja aamulla edes jotenkin jaksaa nousta (on kuitenkin toinenkin lapsi,joka pitää kouluun herättää) kun lapsi herää.
Tänään tuntui siltä,että paskat,olkoon..minä en jaksa tätä hullun rumbaa =( mutta pakko se vaan on jaksaa..
Juu talossa on myös isäihminen..mutta luulekko jotta se herää yöllä???En sitä viitti ees ootta/vaatia,ko on autoilija (rekka/kuorma-autoilja) ammatiltaan.
Missä tää homma nyt on kussut kintuilleen kastellen sukat ja kaikki??
 
vierailija
Mitä mä oon tehny väärin ton 1v4kk:n kanssa..Minusta tuntuu,että päivät on silkkaa itkua,huutoa,hammasten kiristämistä..Mikään ei tunnu ,enevän putkeen =(
Lyhyt kuvaus arjesta:
5.30- 6 herää
6-6.30 puurot (äitee silpasee kahvia)
Puuhastelua lukien,leikkien..jossain välissä tyhjään tiskarin,järkkään keittiön
8.30-9 ulos;rattailu on nykyään iso EI,pihalla sitten tönöttää,vaikka viihdykkeitäkin olisi kiikasta leluihin..usein käydään pieni rattailulenkki(kauppa ym asiat) ja sit ollaan pihalla muuten
10-10.30 sisään,puuhastelua
11-11.30 lonas,jonka jälkeen taas puuhaa jotain..ite imuroin tässä välissä
12---päikyt Nukkuu 45 min-2h
Välipalaa...pihalle...sisälle..päivällinen 17-17.30 .....
Nukkumaan itse tahtoessaan 19-20.
Nukkuu yöt aika rauhattomasti,heräilee edelleen 2-5 kertaa yössä-asettuu heti ko menen huoneeseen (eroahdistus??)
Laps on terve.Syö hyvin.
En tiedä,missä mättää kun kuitenkin on "äkäpussi"..Ite koitan mennä yöpuulle 21-22,että jaksan pomppia ylös ja aamulla edes jotenkin jaksaa nousta (on kuitenkin toinenkin lapsi,joka pitää kouluun herättää) kun lapsi herää.
Tänään tuntui siltä,että paskat,olkoon..minä en jaksa tätä hullun rumbaa =( mutta pakko se vaan on jaksaa..
Juu talossa on myös isäihminen..mutta luulekko jotta se herää yöllä???En sitä viitti ees ootta/vaatia,ko on autoilija (rekka/kuorma-autoilja) ammatiltaan.
Missä tää homma nyt on kussut kintuilleen kastellen sukat ja kaikki??
 
vierailija
Tosi vaikeahan tohon on sanoa jotain yksittäistä juttua mikä menis vikaan tai meneekö mikään, periaatteessa ihan normaalin kuuloinen päivä.. lapset on yksilöitä, toiset kaipaa enemmän toimintaa ja toisille liika on liikaa.

Että oisko tossa teidän päivässä sit liikaa tai liian vähän? Jos toista ulkoilua pidentäis ja toisen jättäis pois niin ei tarvis rampata sisälle ja ulos montaa kertaa? Entä joku kerho missä näkis oman ikäsiä, jos kaipailee vähän muuta ku äitin seuraa? (Tosin tuskin ton ikäinen osaa vielä kaivata..)

Meillä on menty arjessa vähän leppoisammin, ei ole ollut noin aikataulutettua ja meillä on ainakin äkäpusseudelta säästytty molempien lasten kohdalla. Nyt siis 2- ja 4-vuotiaan pojat.

Heräilty on aika paljon myöhemmin aina, sanotaanko et aikaisintaan 7.30, mut sillon kun ei oo menoa niin lapset herää luonnostaan 8-10 välillä. Siitä sit aamupalaa ja rentoa oleskelua, kukin puuhaa mitä haluaa ja päikkärit sit joskus 12 aikaan +-tunti. Iltapäivällä sit vasta menty ulos jos ollenkaan, kurjalla säällä ei ulos mennä koskaan. Nukkumaan mennään klo 21, jos aamulla menoa (isommalla pojalla kerho, pienemmällä puistotoimintaa) niin sit nukkumaan aletaan mennä jo 20, herätys on aamulla 7.30-8.00, kerhot alkaa 9 aikoihin. Muuten sit päivisin puuhaillaan mitä huvittaa millon huvittaa.

Terveitä ja iloisia ovat, ruoka maistuu, turhia ei kitistä, uhmaikääkään ei ole yhdelläkään noista ollut nimeksikään, ja ihan ensikuukausia lukuunottamatta ovat aina nukkuneet yönsä kuin tukit. Mutta en mä sen kummemmin osaa muita neuvoa, ollaan varmaan vaan päästy helpolla, tuurilla :)
 
vierailija
ööö. mun mielestä kuulostaa ihan normaalilta lapselta :D meidän esikoinen oli "vaikea" lapsi, nukku huonosti ensimmäiset 2 vuotta, mutta nytten nukkuu kuin tukki (4vee) ja ei herä vaikka pommi räjähtäis vieressä :D toinen lapsi on nukkunut hieman paremmin, hampaat kun tuli (alle vuoden ikäisenä) niin sitten oltiin kiukkusia, ja heräiltiin öisin, mutta kaikki kuuluu normaaliin lapsuuten. eli AP lapsellasi ei ole mitään vikaa, etkä ole tehnyt mitään väärin. :) normaali lapsi. kaikki lapset on erilaisia, joten älä aikatauluta elämää vaan tehkää ku hyvältä tuntuu, ei tartte joka äivä mennä ulos ymsyms :)
 
vierailija
Onko toi aamu liian pitkä? Meinaan jotta pitäiskö päikkäreitä aikaistaa? Ja sitten tarvittaessa myöhemmin päivällä pienet torkut/lepohetki.

Kaikki lapset tietenkin on erilaisia ja verrata ei oikein passaa, mutta meillä ainakin tuossa iässä molemmat nukkui vielä kahdet päikkärit.
Kuopus on nyt 2,5v, herää aamuisin 7-8 ja silti käy päiväunille jo klo 11.
 
vierailija
Minustakin kuulostaa ihan tavalliselta arjelta..joku jo sanoikin että jos on liikaa tai liian vähän touhotusta:) meillä on tyttö 1v10kk ja meiillä on selkee päivärutmi ulkoiluneen ja syömisineen..ihan niinku teilläkin..nyt ollaan jo molemmat töissä mut silloin kun olin vielä kotona niin käytiin yleensä joko aamupäivä tai iltapäiväulkoiluaikaan kerhoissa,avoimessa päiväkodossa jne..niin lähti enimmät virrat siellä pois..:) iltaan vois olla teille joku selkee aika ja rutiini et millon käydään nukkumaan..meillä alotetaan iltakylpy/pesu 19:30 jonka jälkee 20:00 puuro,hampipesu, iltasatu ja rauhotutaan omaan sänkyyn 20:45..nukkuu n.7:30 asti..meillä oli huono nukkuja joskus paljon aikaisemmin mut on niin vilkas ja touhukas lapsi että mitä enemmän puuhaa ja lapsiseuraa on päivän aikana niin sen paremmin nukkuu..meillä on ollu tapana rauhottaa illat kotosalla olemiseen 17:00 ruokailun jälkee..jokainen on kuitenkin yksilö ja tarkkailemalla lasta kyllä löytää sen sopivan keinon asiaan ku asiaan..:) meillä heräätteli joskus yöllä kun pelkäsi ilmeisesti pimeää..tähän autto pieni himmeä yövalo ja noin viikon nukuttaminen istuen tytön sängyn vieressä kunnes nukahti :)
 

Yhteistyössä