Missä vaiheessa raskautta olette alkanut pohtia syntyvälle lapselle nimeä?

vv
Oulussa ainakin kysytään hätäkastenimiä etukäteen.

Me mietittiin pitkin raskautta, mutta oltiin jo etukäteen ajateltu, että sitten vasta kun lapsi on syntynyt päätetään lopullisesti nimi. Mukavahan niitä oli pyöritellä jo hyvissä ajoin, mutta mitään päätöstä ei tehty. Tosin lapsi kyllä sai hätäkastenimeksikin valitun nimen, vaikka itse olin sitä mieltä vielä silloin, että korkeintaan toiseksi nimeksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ooo:
Matkalla synnärille oli pakko miettiä pojankin nimi niihin papereihin. Olin niin varma tytöstä ja sen nimi on ollutkin valmiina jo vuosia :saint: Poika tuli ja lopullinen nimikin oli vain kirjaimen erolla siitä ekasta vaihtoehdosta.
Toi vissiin vaihtelee,meidän ei tarvinnu missään vaiheessa aatellakaan mitä ois laitettu johki papruun. Se oli vaan vauva "Nieminen". Kai se ois pitäny sitte hätähetkellä tempasta joku nimi.
 
juu
No ollaan oikeestaan aina heitelty aina nimiä kehään. Mutta näin yrittämisen ja raskauden myötä tietysti ihan oikeesti ja enemmän. Puolivälissä sitten tehtiin listoja tyttö- ja poikanimistä (ei ultrassa näyttänyt sukupuoltaan meille). Nyt meillä on siis vaan kaksi listaa, josta sitten loppuraskaudessa aletaan käymään läpi ja tietysti lapsen synnyttyä vielä tarkemmin.

Tytölle kyllä nimiä ois parillekin, mutta pojan nimi tuntuu niin vaikealta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja MUKSU1:
Alkuperäinen kirjoittaja Trinsessa:
Kuinkas sovinnolla te olette päässeet puolisoiden kanssa nimestä yksimielisyyteen?
Mä en tykkää melkein mistään nimistä mitä mies ehdottaa.Sit ollaan tehty niin että mä ehdotan nimiä ja hän hyväksyy tai hylkää :D
Meillä on toisinpäin. :D Pojalle löytyi heti nimi mutta tytön nimi on vielä hakusessa. (Ei siis tiedetä kumpi tulee.)
Meillä mies teilaa kaikki mun ehdotukset.
 

Yhteistyössä