mistä apu NYT levottomiin jalkoihin?!

  • Viestiketjun aloittaja paksuna
  • Ensimmäinen viesti
paksuna
viimeyönä valvoin kolmeen ja nyt väsyttää, mutta toinen jalka vammailee! Argh! raudan puutteesta johtuu ja syön nyt rautaa, mut se ei heti auta. MIKÄ AUTTAISI!? Tuun hulluks jos en jo saa nukuttua :( :(
 
"piu"
Hieronta, jos sulla on sellaiset ihonkuorintahanskat niin niillä kovasti hierominen auttoi ainakin mulla, jalan nostaminen ylös. Jotkut sanoo myös että kuuma suihku-kylmä suihku vuorottelu auttaa. Rauta auttoi ainaki mulal muutamassa päivässä, tsemppiä siihen asti. Ja joskus otin myös buranan/panadolin, siitäkin oli vähän apua että sai unen päästä kiinni.
 
paksuna
Viimeyönäkin kävin monta kertaa suihkuttelee niin kylmäl vedel ku hanasta vaan sai. jäinen kylmäkallekin oli jaloissa, muttei paljon auttanut.
Luulisin että villasukissa oireet pahenee? Kun jalkapohjaa ja pohjetta kuumottaa...

diasporalia apteekista...mulla auttoi myös se että suihkutteli vuoron perään jääkylmällä ja tosi lämpimällä vedellä....
 
Ensiapuna suolaa, jos on merisuolaa niin yksi tai pari kidettä suuhun, pitäis auttaa. Mutta raskaana ollessa ei kyllä ehkä se paras vaihtoehto, mutta tietysti kerrasta parista nyt haittaa voi olla.
Ja sitten se jo täällä mainittu, villasukat ja magnesiumia.
 
Venyttele
Magnesiun auttaa kramppeihin. Levottomiin jalkoihin auttaa vain yksi kotikonsti, joka vaikuttaa pidempään, kuin hetkellinen kylmän ja kuuman tuoma apu... VENYTTELY!!! Venyttele KUNNOLLA pohkeet, nilkat, sääret, polvitaipeet, varpaat. Jos siis vaivaa nukkumaan mennessä, niin samantien vaan sängystä ylös ja venyttele muutama minuutti kunnolla ainakin paikat polvista alaspäin tai koko jalat. Tämä on ainoa tapa joka auttaa (jos ei lääkkeitä lasketa) sen verran, että saa unenpäästä kiinni ja helpottaa siis pidemmäksi aikaa, eikä vain minuutiksi.
 
toinen kärsijä
villasukat? :O jalathan paistuu!? yöllä vaan viileenseempään kohtaan jalat:/ miten voi johtua magnesiumin puuttesta ko ainakin ite juon 1l maitoa päivittäin?
 
rwefd
Alkuperäinen kirjoittaja toinen kärsijä;22289342:
villasukat? :O jalathan paistuu!? yöllä vaan viileenseempään kohtaan jalat:/ miten voi johtua magnesiumin puuttesta ko ainakin ite juon 1l maitoa päivittäin?
Jep, ei se johdukaan magnesiumin puutteesta. Joku on joskus mennyt sekoittamaan levottomat jalat jalkojen kramppaamiseen, joten muut luulee, että magnesium hoitaa levottomat jalat pois, mikä on ihan höpöhöpöä. Jos se jollain toimii, niin se hoitaa kramppeja, tai toimii lumelääkeenä. Noi villasukat ei myöskään auta. Enemmän auttaa, jos nukkuu jalat avonaisen ikkunan alla ja sitten toi venyttely.
 
Jep, ei se johdukaan magnesiumin puutteesta. Joku on joskus mennyt sekoittamaan levottomat jalat jalkojen kramppaamiseen, joten muut luulee, että magnesium hoitaa levottomat jalat pois, mikä on ihan höpöhöpöä. Jos se jollain toimii, niin se hoitaa kramppeja, tai toimii lumelääkeenä. Noi villasukat ei myöskään auta. Enemmän auttaa, jos nukkuu jalat avonaisen ikkunan alla ja sitten toi venyttely.
No ei tosiaankaan kaikki sekoita levottomia jalkoja kramppaamiseen. Omakohtasesta kokemuksesta voin kertoa, että mulla on todella pahat levottomat jalat joka ilta ja yks hyvä lääke siihen vaivaan on magnesium. Mulla ei ole magnesiumin puutetta, ei kramppaa lihakset eikä auta kylmä tai venyttely. Levottomiin jalkoihin on useita hoitokeinoja, ja esimerkiksi magnesiumlisä, kylmä suihkuttelu, hieronta tai käveleminen saattavat auttaa.

Aika hyvin on lumelääkkeeksi toiminut, melkein paremmin kuin levottomien jalkojen hoitoon käytetty lääke... :rolleyes:

Ei ehkä kannata sanoa totuutena sitä, että magnesiumilla ei olisi tehoa rls:n hoidossa.

Aloittajalle vinkkinä, kylmä- tai kipugeeli voi myös helpottaa tuntemuksia. (Kylmägeeli vaikuttaa nopeammin.)
 
paksuna
Viimeyönä sain aika pian unta, kun laitoin kaksi tyynyä pohkeitten alle, otin pikkusen suolaa suuhun ja kaksi raskausajan multivitaa. On levännyt olo. :) Villasukkia en uskaltanut laittaa, kun tosiaan jalkoja ja erityisesti jalkapohjia ja pohkeita kuumottaa. Luulen että itselläni tuo johtu raudan puutteesta, hb oli viimeksi neuvolassa 105.
 
"myö"
Miulla auttoi molemmissa raskauksissa vain yksi ja ainoa asia: lapsen syntymä. Koko raskausaika kärsimystä, ja heti seuraava yö synnytyksestä kuin ongelmaa ei olisikaan :). tiedän, ettei tää paljon lohduta.
 
Sama ongelma. Kädet ja jalat kiusaa iltaisin. Magnesiumia pitäisi muistaa ottaa joka päivä. Mulla auttoi jossain raskaudessa Rainbow:n jalkavoide, sellainen mentholia tms. sisältävä, miten olinkaan unohtanut... Pitääpä koettaa löytää sitä taas. Kosteusvoiteta olen käyttäny, pahimmillaan mennyt varmaan desi voidetta illassa. :eek: Varvassukat ja puuvillahanskat on ollut myös apuna, samoin varpaidenerottelijat. :D Erottelijoiden kanssa tosin vähän hankala nukahtaa.
 
vierailija
No ei tosiaankaan kaikki sekoita levottomia jalkoja kramppaamiseen. Omakohtasesta kokemuksesta voin kertoa, että mulla on todella pahat levottomat jalat joka ilta ja yks hyvä lääke siihen vaivaan on magnesium. Mulla ei ole magnesiumin puutetta, ei kramppaa lihakset eikä auta kylmä tai venyttely. Levottomiin jalkoihin on useita hoitokeinoja, ja esimerkiksi magnesiumlisä, kylmä suihkuttelu, hieronta tai käveleminen saattavat auttaa.

Aika hyvin on lumelääkkeeksi toiminut, melkein paremmin kuin levottomien jalkojen hoitoon käytetty lääke... :rolleyes:

Ei ehkä kannata sanoa totuutena sitä, että magnesiumilla ei olisi tehoa rls:n hoidossa.

Aloittajalle vinkkinä, kylmä- tai kipugeeli voi myös helpottaa tuntemuksia. (Kylmägeeli vaikuttaa nopeammin.)
 

Yhteistyössä