Mistä helvetistä näitä vanhempia oikein sikiää?

[QUOTE="nuuh";29231627]:D miksei kukaan nyt tunnusta olevansa sateensiirtäjä-äiti? Miksi näitä possumunkkimukuloita pakotetaan harrastamaan joukkuejuttuja jos haluaa hilajista retriittitilaa pelin jälkeen :D :D Tai onhan se hienoa kertoa kahvitauoilla että "meidän Runo Höyhen pelaa JÄÄKIEKKOA" mutta jätetään kertomatta että Runolta pääsee poru kun sanoo äänen luistimen terä.[/QUOTE]

*ai-i-i-i-i-i-i-h-h--- pärskistä vaan* :LOL:
...ja Runo Höyhen... :D
 
Poru pääsi täälläkin
[QUOTE="nuuh";29231627]:D miksei kukaan nyt tunnusta olevansa sateensiirtäjä-äiti? Miksi näitä possumunkkimukuloita pakotetaan harrastamaan joukkuejuttuja jos haluaa hilajista retriittitilaa pelin jälkeen :D :D Tai onhan se hienoa kertoa kahvitauoilla että "meidän Runo Höyhen pelaa JÄÄKIEKKOA" mutta jätetään kertomatta että Runolta pääsee poru kun sanoo äänen luistimen terä.[/QUOTE]

Runo Höyhen!! ;D Nyyh!
 
:O

Meidän 4v. käy painissa, 5-7 vuotiaitten ryhmäs. Sinne salin laidalle jää aina 20-30 vanhempaa treenien ajaksi, myös mä. Viime kerralla ohjaaja lopulta sanoi että "nyt vanhemmat hiljaa ettei mun tarvi huutaa teidän puheen yli, muuten saatte siirtyä käytävälle odottamaan." Oon jo ihmetellykki et kauanko se kestää sitä jatkuvaa puheensorinaa. Se kuitenki yrittää saada ne lapset oppimaan ettei sielä pölistä vieruskaverin kans vaan keskitytään siihen mitä tehdään, ja sit vieres vanhemmat pölisee...
Näin se on toimittava, jos pälliöt eivät ymmärrä muuten.
:kieh:

ja jokainen, joka on yrittänyt puhua lauman kanssa kilpaa, tietää että se rasittaa mahdottomasti, puhujan ääntä ja h e r m o s t o a -

joten tsot tsot, turvat kii kun mää puhun, kiitos.
 
HippuTAR
Alkuperäinen kirjoittaja lasipää edellä;29231741:
Näin se on toimittava, jos pälliöt eivät ymmärrä muuten.
:kieh:

ja jokainen, joka on yrittänyt puhua lauman kanssa kilpaa, tietää että se rasittaa mahdottomasti, puhujan ääntä ja h e r m o s t o a -

joten tsot tsot, turvat kii kun mää puhun, kiitos.

Niinpä, mutta kuinka helkkaris aikuiset ihmiset ei ymmärrä sitä ihan itse? Ja siis kun tosiaan suurin osa sielä pälisi, muutama vain oli hiljaa.
 
Itkettää kyllä
Ihmiset ovat niin itsekkäitä.
Ei ymmärretä että aina ei voi vaatia parasta omallensa vaan sen on vaan noudatettava sääntöjä ja oltava kuten toisetkin ja otettava huomioon muut. vaan kun vanhemmatkaan eivät osaa.

Miksi kukaan vanhempi ei nykyään kerro, että helvetti soikoon, teitä on ryhmässä/luokassa/harrastuksesa /päiväkodissa ryhmässä 20 lasta!!! Se tarkoittaa sitä että SINä saat hirveän harvoij olla äänessä, sinä saat hirveän harvoin valita sen harrastuksen parhaan jutun, sinun vuoro on vain harvoin saada olla bestiksen kanssa... jne jne jne

Miten ihmisistä tuli niin itsekkäit?

Onko syynä se, nämä sinkkoset ja keltinkankaat jotka ovat toitottaneet tästä temperamentista ja persoonasta ja yksilöllisyydestä ja diagnooseista, joita suomessa annetaan monta kertaa enemmän kuin muualla?

Kyllähän viihtyminen on paljon parempaa monissa muissa maissa, joissa on kova kuri ja selvää että ohjaaja määrää ja lapst tajuavat että ei voi itse olla aina eka, ei voi aina toivoa ja saada toivetta läpi, ei voi olla aina äänessä itse, ei voi tehdä mitä itse haluaa, koska on ryhmä.
 
"jeps"
Juuri näin! Itse mietin, että vaikka makaronilaatikko nyt ei olisi poikani lempparia, vaikka olisi helpompaa mennä omalla autolla ja vaikka olisin sitä mieltä, että poikani asema joukkueessa ei ole riittävän keskeinen, en ikinä kehtaisi alkaa kitisemään asiasta. Niin paljon muutamat ihmiset asian eteen tekevät, käyttävät vapaa-aikaansa järjestääkseen matkan ja ruokailun ja harrastustoiminnan edellytykset myös minun pojalleni.

Hullua on, että nämä tietyt vanhemmat, joille ei mikään käy, eivät ollenkaan tajua tekevänsä karhunpalveluksen lapsilleen.
Niin ja kun näitä vanhempia ei yleensä näy talkoissa joilla kuuluvin ääni ja joiden kersa on kuningas.
 
huooooh
Alkuperäinen kirjoittaja Vätti Räsynyt;29228986:
Tossa sukupolvessa jolla on nyt teinejä on ihan vitusti vikaa.
Itse ymmärsin että tuo joukkuejuttu oli nuorempien juttuja.

ja ap:n kaverilla on se teini, jolle se pyöräilyjuttu tapahtui.

Minusta kyllä vikaa on nykyajan ihmisissä ihan sieltä päiväkodista lähtein.
 
"vieras."
Minä oisin ollut ikionnellinen jos lapsille olisi laitettu valmis ruoka ja vieläpä lämmin sellainen! Aivan ihanaa :) Meillä on ollut lähinnä omilla eväillä ja ruokarahalla, jos on sattunut olemaan joku ruokapaikka turnauspaikkakunnalla, ovat siis joukkueen kanssa käyneet syömässä.

Lapsiparat.. :D
 
"jeps"
[QUOTE="vieras.";29229091]Tuon takia lopetin vapaaehtoishommat lasten ja nuorten jutuissa: tykkäsin muksuista ja pärjäsinkin niiden kanssa oikein hyvin, mutta valtaosaa vanhemmista teki mieli lyödä rautalapiolla naamaan. Jokaikaisen kultamussupussu kun oli NIIIIIIN ihmeellinen ja eirtyinen ja vaati sitä ja tätä erityiskohtelua (vanhempien mielestä, lapset itse eivät olleet sitä vailla).[/QUOTE]

Juu, mutta kun se alkaa siellä ihan nuorena ja kasvatusalan ammattilaiset nämä lto:t sitä kannustavat.
Itse en ikinä olisi kehdannut tuoda kampaustarvikkeita päiväkotiin että sielä pitää hoitaa mun lasten hiukset. Ikinä.
Jos en minä parin lapsen vanhempana ehdi sitä aamutuimaan tehdä, nin miten helvetissä siellä päiväkodissa ehditään kun siellä pitäisi olla ihan muut jutut menossa. Siellä on opettajia ehkä 2 ja lapsia yli 20.
Mutta kyllä vaan joku toi sinne harjan ja hiusjuttuja.

Ja toinen ohhjeistaa että pitää jtakuvasti tehdä sitä ja tätä omallensa.

Kyllähän nyt jokaisen jolla on vähintään 2 lasta luulisi tajuavan ihan itse omilla aivoilaan että erityiskohtelu ei onnistu tai aiheuttaa ihan mieletöntä haittaa muille.

Tää erityisyys ja yksilöllisyys ja meidän kersan erityisyys ja vaatimukset on menneet niin pitkälle, että oikeasti, sotilaallienn kuri olisi parempi.
 
[QUOTE="nuuh";29231627]:D miksei kukaan nyt tunnusta olevansa sateensiirtäjä-äiti? Miksi näitä possumunkkimukuloita pakotetaan harrastamaan joukkuejuttuja jos haluaa hilajista retriittitilaa pelin jälkeen :D :D Tai onhan se hienoa kertoa kahvitauoilla että "meidän Runo Höyhen pelaa JÄÄKIEKKOA" mutta jätetään kertomatta että Runolta pääsee poru kun sanoo äänen luistimen terä.[/QUOTE]

Apua :D

Minua pyydettiin mukaan yhteen yhdistystoimintaan joka siis koskee lapsia (ja heidän vanhempiaan) ja heidän kanssa touhuamista. Sanoin ehkä, enkä ole vastannut vielä muuta. En taida uskaltaa lähteä mukaan, kun olen niitä jotka sitten suoraan sanovat että kaikkea ei voi ottaa huomioon ja että en pysty kaikkeen kerralla ja kyselisin varmaan oikein hienosti alleviivattuna että kuka tuo ne kertisastiat vai menenkö ostamaan ne Sokokselta ja perin summan myöhemmin teiltä kaikilta?

Kukaan ei tykkäisi minusta.
 
Niinpä, mutta kuinka helkkaris aikuiset ihmiset ei ymmärrä sitä ihan itse? Ja siis kun tosiaan suurin osa sielä pälisi, muutama vain oli hiljaa.
Ehkei niillä riitä se eläytymiskyky - jos itse joutuisivat pitämään jotain aktiviteetteja, tietäisivät kyllä, mikä mission impossible se on kun joutuu huutamaan tuuleen :whistle:

Joku varmaan pälisee ajattelemattomuuttaan, ja tajuaa onneks sitten kun vähän ojennetaan... :D
 
"vierailija"
Omat lapset ovat vielä pieniä ja heidän kanssa vasta aloitellaan harrastustoimintaa, mutta lähipiirissä on yksi curling-äiti. Siitä lähtien kun erosi lasten isästä on kohdellut lapsia kuin viisivuotiaita. Nyt kun molemmat ovat nuoria aikuisia on jännä nähdä miten elämä lähtee sujumaan noilla eväillä. Toisella lapsella onkin ollut vakavia mielenterveysongelmia jo teini-ikäisenä eikä ainakaan tällä hetkellä pärjää omillaan. Voi olla jopa että äiti saa jatkaa curlaustaan hamaan vanhuuteen asti. Vaikka aihe tuntuu vähän huvittavalta seuraukset voivat olla vakavat.
 
huoooh
Alkuperäinen kirjoittaja lasipää edellä;29231969:
Ehkei niillä riitä se eläytymiskyky - jos itse joutuisivat pitämään jotain aktiviteetteja, tietäisivät kyllä, mikä mission impossible se on kun joutuu huutamaan tuuleen :whistle:

Joku varmaan pälisee ajattelemattomuuttaan, ja tajuaa onneks sitten kun vähän ojennetaan... :D
Niin mutta kun ei se voi olla ajattelemattomuutta koska kyllä ne tietää mitä se on.
Kyllähän se on katsos mahdottomuus joillekin pitää edes synttäreitä kotona kun eivät pärjää ja ehdi ja osaa ja jaksa.
Kuitenkin nämä samat vaativat aivan käsittämättömiä juttuja muilta.

Itse kun ten lapset niin ajattelin että siinä tulee MULLE työtä ja vastuuta.
 
huooooh
Itse kun tein lapset niin luulin että nyt tuli työtä mulle, kun pitää saada nää ottamaan muut huomioon.
Mutta yhteiskunnassa muut näyttävät tekevän lapset ja se homma tuleekin muille kun muiden pitää ottaa ne kersat huomioon. Ja kun mikään ei riitä.
 
huooooh
Alkuperäinen kirjoittaja Määä;29229109:
No kiva että vätti ylemmyydentunnossasi diagnosoit minutkin. Siitäkös se tämä toiminta sitten johtuu, koska meidät on lapsena hylätty, niin curlaamme omia lapsiamme liikaa vai miten tämä nyt meni:D
No ehkä sinäkin kun kasvat tähän ikään niin joskus mietit olisiko joillain oikeasti hyvä syykin toimia kuten on sattunut toimimaan. Ainakin näin varsin epäselvissä esimerkeissä.
Ilmeisesti toki meidänkin lasten harrastuksissa on jonkinnäköistä ongelmaa vanhemmista ollut, koska vanhemmat eivät pääse seuraamaan harjoituksia.
niin mutta ajattele minkä työn tuo yksi on tehnyt kun noita makaronilaatikoja ja kyytejä ym. järkänhyt.
miten kukaan kehtaa olla kuin ei mitään?
Kuin olisi ihan normaalia että toisille joku tarjoaa tuollaisia ja tekee heidän puolestaan?
 
  • Tykkää
Reactions: Phoebsi
Voi voi taas |O

Eräänä päivänä Radio Rockilla Jone Nikula mässäili aiheella että 70-luvulla syntyneitä kutsuttiin ammoin pullamössö-sukupolveksi. Ja vertasi heitä tämän päivän teineihin jotka ovatkin sitten jotain vielä masentavampaa, saa pullamössöpolvi ihan uuden arvon. Vaan kun tarkemmin miettii niin vanha kansahan tiesi, mössöähän me nykyvanhemmat ollaan kun kasvatetaan tulevaisuuden toivot tolla tyylillä. varjelkoon sentään!!
 
huooooh
[QUOTE="nuuh";29231627]:D miksei kukaan nyt tunnusta olevansa sateensiirtäjä-äiti? Miksi näitä possumunkkimukuloita pakotetaan harrastamaan joukkuejuttuja jos haluaa hilajista retriittitilaa pelin jälkeen :D :D Tai onhan se hienoa kertoa kahvitauoilla että "meidän Runo Höyhen pelaa JÄÄKIEKKOA" mutta jätetään kertomatta että Runolta pääsee poru kun sanoo äänen luistimen terä.[/QUOTE]

No kyllähän tuossa yksi ilmoittautui jo.
En itse kyllä koe että muiden täytyisi kärsiä jos mun lapsi ei pystyisi olla toisten kanssa. Siis jos yksi saa tilaa enemmän niin muiltahan se on pois. Ei niitä yksityishuoneita siellä ole kaikille. ja sitten toiset sullotaan pienempiin.
Sitten vaan potku perseelle ja etsimään toista harrastusta.
 
Tuosta toisten huomioonottamisesta. Tavallinen tapaus Hoplopissa, minun omani kinastelevat kumpi saa ajaa poliisiautolla. Minä sanon että nyt on tytön vuoro, ja pojalle sanon että muutkin pitää ottaa huomioon, että ei voi vain itselleen varata jotain lelua koko ajaksi. Ja sitten kun sekunniksi katson muualle (pallomereen hypänneen poikani perään) niin jo on tyttöni rähmällään maassa, kun poliisiauton on vienyt joku ylipainoiseksi syötetty, Anry birbs - vaatteisiin puettu Joel-Pontus.

Ja Pontuksen äiti tietenkin näki koko jutun, mutta on itse sitä mieltä että hyvä, että Pontus osaa pitää puoliaan. Mitäpä siinä sitten omalle tytölleen sanoo, kun tämä ensin on saanut itkunsa itkettyä? Että katso, otetaan vaan nämä muut huomioon?
 
Tuosta toisten huomioonottamisesta. Tavallinen tapaus Hoplopissa, minun omani kinastelevat kumpi saa ajaa poliisiautolla. Minä sanon että nyt on tytön vuoro, ja pojalle sanon että muutkin pitää ottaa huomioon, että ei voi vain itselleen varata jotain lelua koko ajaksi. Ja sitten kun sekunniksi katson muualle (pallomereen hypänneen poikani perään) niin jo on tyttöni rähmällään maassa, kun poliisiauton on vienyt joku ylipainoiseksi syötetty, Anry birbs - vaatteisiin puettu Joel-Pontus.

Ja Pontuksen äiti tietenkin näki koko jutun, mutta on itse sitä mieltä että hyvä, että Pontus osaa pitää puoliaan. Mitäpä siinä sitten omalle tytölleen sanoo, kun tämä ensin on saanut itkunsa itkettyä? Että katso, otetaan vaan nämä muut huomioon?
Voi miksei kaikki kasvattajat ole yhtä täydellisiä kuin me.

Ei, tää ei ollut vittuilua vaan oikeasti pistää vihaksi. Joidenkin kusipäisyys romuttaa niiden työn jotka yrittää kakaroitaan tavoille koulia.
 
"Ninni"
Alkuperäinen kirjoittaja Määä;29228966:
No mäkin kyllä ilmoittaisin ettei lapsi syö sitä ties kenenkä tekemää ruokaa, tiedä onko kylmäketjukaan kunnossa. Ja paniikkioireisen lapsen kanssa kyllä ymmärtäisi tuonkin että omalla kyydillä mieluummin tullaan.
Ehkä viestit eivät olleet kyllin selviä, jotta vanhemmat olisivat ymmärtäneet että vastausta kaivataan myös niiltä jotka eivät osallistu yhteiseen kyytiin ja ruokailuun, ihan tällä perusteella en vetäisi johtopäätöksiä vanhemmista.
Just tämmösten ihmisten takia maailma on niin vaikee paikka elää. Kuolisko sun nuppuliinisi siihen tutun valmentajan tekemään makaronilaatikkoon jota kumminki 20muuta lasta pystyy syömään. Ei mikään ihme et selviytymistaidot alkaa ihmisillä olla ihan nollassa. Lapset oppis luottamaan itseensä enemmän jos vanhemmat hölläis vähän
 
Voi apua! Mä en kehtais nurista makaroonilaatikosta! Jos joku jaksaa tehdä lämpimän ruuan isolle porukalle niin sanoisin kyllä lapselle että sinähän syöt sen mitä tarjotaan tai sitten oot näläs. Väitän että masennuskin yleistyy tämänkin vuoksi kun maailma silotetaan niin tasaiseksi. Jos ei kestä ajatusta siitä että joukkue peleissä oma nicopetteri ei voi olla se nro.1 niin ei pidä pelata ollenkaan.
 
Ja Pontuksen äiti tietenkin näki koko jutun, mutta on itse sitä mieltä että hyvä, että Pontus osaa pitää puoliaan. Mitäpä siinä sitten omalle tytölleen sanoo, kun tämä ensin on saanut itkunsa itkettyä? Että katso, otetaan vaan nämä muut huomioon?
No just. Ja huoh :( .

Ja huoooh:hille tuolla ylempänä kolminkertainen peesi.
Ei näitä oikein uskoiskaan mutta kyllä se tähän suuntaan vaan menee, maailmanmeno...:snotty:
 

Yhteistyössä