Mistä mä löydän tuolle koiralle uuden kodin?

  • Viestiketjun aloittaja IhaNainen
  • Ensimmäinen viesti
"Kasvattaja"
Eikös tässä nyt aika moneen kertaan ole sanottu, että kuseskeluongelma johtuu siitä, että ap:lla on tämän kuseksijauroksen lisäksi narttukoira? Ja ongelma ratkeaa sillä, että joko uros tai narttu muuttaa. Kyse ei ole mistään varsinaisesta käytöshäiriöstä, vaan koira vaan toteuttaa koiran luontoaan.
Kyllä se luokitellaan käytöshäiriöksi ja se on hoidettavissa. Ongelma lienee siinä, ettei sitä haluta hoitaa pois vaan halutaan luopua koirasta. Koira voidaan leikata ja se on ihan varteen otettava vaihtoehto jos, kuten ap sanoo, onnistumisprosentti on 50%. Toinen ratkaisu on kouluttaja. Jos kyseessä on kuten sanoit "koiran luonnon toteuttaminen" sitä voidaan kyllä muokata.
 
[QUOTE="Vieras";23199666]Pisti tuos ekas viestis silmään että mustalaiset kyseli ostaa. Ja käsitin ettet halua heille myydä. Miksi et? Onko mustalaiset jotenkin huonompia eläintenomistajia vai?[/QUOTE]

No mitäs luulet?
 
Sivusta seurannut
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;23199743:
Ai nytkö vapaudenriisto on ulotettu koiriinkin?

Kyllä koiran saa 'häkittää' osaksi aikaa sisälläkin.
Vallankin jos sillä hoituu osa ongelmista esim sillä aikaa kun lemmikki on yksin vaikka omistajan kauppareissun tms ajan.
Kyllä, kauppareisuun ajaksi saa häkittää kunhan häkki on asiallinen, mutta yöksi ei saa pistää sisähäkkiin. Tuon voit ihan tarkistaa vaikka tosiaan googlettamalla.
 
hhhhhhh
:D voi taivas! Maailman vakavin asia vaikuttaa olevan se, jos koira vaihtaa kotia?! HEI HEI! ja juurihan omistaja itse sanoi että haluaisi koiralle aktiivisemman omistajan kuin hän itse, mitä väärää siinä on. Ja joo, koira on koira, jos se ei jostain syystä sovellu omaan perheeseen niin parastahan sille on sitten vaihtaa kotia.
 
[QUOTE="vieras";23199815]On rahaa ostaa kallis koira, mutta ei ole varaa palkata esim. kouluttajaa hoitamaan ongelma pois päiväjärjestyksestä.[/QUOTE]

PEESI :D
Tämä oli oikein todettu!!! ja muutenkin, miksi ottaa nartun lisäksi uroksen???? ongelmia tulee se nyt jo nähty... leikkautus mahdollisimman nopeasti ... ja riittävästi liikuntaa ja oikeat otteet koiran pitämiseen.. varmaan saa muuten tulla sänkyynkin????
 
:D voi taivas! Maailman vakavin asia vaikuttaa olevan se, jos koira vaihtaa kotia?! HEI HEI! ja juurihan omistaja itse sanoi että haluaisi koiralle aktiivisemman omistajan kuin hän itse, mitä väärää siinä on. Ja joo, koira on koira, jos se ei jostain syystä sovellu omaan perheeseen niin parastahan sille on sitten vaihtaa kotia.
niin, koira ei sovellu kotiin jossa sille ei sitten riittänytkään aikaa... mun mielestä on turha ottaa elukkaa jos ei olekaan aikaa sille... jokainen tietää omat rajansa ja mihin pystyy, lapsen tuleminen EI ole este lemmikin pitämiselle. Tai no, ehkä se sit joillekin on.
 
"vieras"
:D voi taivas! Maailman vakavin asia vaikuttaa olevan se, jos koira vaihtaa kotia?! HEI HEI! ja juurihan omistaja itse sanoi että haluaisi koiralle aktiivisemman omistajan kuin hän itse, mitä väärää siinä on. Ja joo, koira on koira, jos se ei jostain syystä sovellu omaan perheeseen niin parastahan sille on sitten vaihtaa kotia.
Juu mutta koira ei ole mikään heittokapula. Jos annat ilmatteeksi kalliin koiran, se lähtee rahanahneudessa kiertoon. Kalliilla taas kovin moni ei osta pissaongelmaista, jolta pitäisi kitkeä ongelma pois, koska saattaa jatkaa sitä uudessakin kodissa.
Kaikki, joille omat kotieläimet on rakkaita, tekevät kaiken mahdollisen eläimen eteen.
Jos ei ole aikaa käyttää lenkillä, niin koiraa ei oteta. Jos vuoden vanhempi koira (joka on kuitenkin nuori vielä) on sohvaperuna, niin ongelma on omistajissa. 3v koira on kuitenkin sen verran aktiivinen ja olisi mielellään aina menossa.
Juujuu, koirat olleet ennen lapsia ja on ollut aikaa jne. Jos on yksi vuoden ikänen lapsi, niin mä vähän veikkaan, että sitä aikaa on kuitenkin lenkittää ym. et kyse rupee olemaan omasta viitsimättömyydestä kiinni.
 
hhhhhhh
niin, koira ei sovellu kotiin jossa sille ei sitten riittänytkään aikaa... mun mielestä on turha ottaa elukkaa jos ei olekaan aikaa sille... jokainen tietää omat rajansa ja mihin pystyy, lapsen tuleminen EI ole este lemmikin pitämiselle. Tai no, ehkä se sit joillekin on.
tiedätkö, kun kaikki ei mene aina niin kuin on suunnitellut. Elämässä ku voi tapahtua vaikka mitä ja niitä omia rajojakaan ei aina niin hyvin tiedä. Katsos kun virhearviointeja sattuu.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23199828]Ap tossa yhtäkkiä sitten kertoikin, että heillä on käynyt ongelmakouluttaja, joka antoi ratkaisuksi että jompi kumpi koira pois. Hmm, uskoisiko.[/QUOTE]

:D HAH, kukaan kouluttaja ei semmoista neuvo. Anteeks vaan, mutta en oikein usko.
 
tiedätkö, kun kaikki ei mene aina niin kuin on suunnitellut. Elämässä ku voi tapahtua vaikka mitä ja niitä omia rajojakaan ei aina niin hyvin tiedä. Katsos kun virhearviointeja sattuu.
niin, mulla on kaksi lasta ja koira ei tosiaan ole ongelma... sen kanssa voi touhuta ihan entiseen malliin, JOS vaan haluaa ja viitsii... virhearviointeja sattuu niitä on tosiaan nähty, mullakin kaveripiirissä ollut tällasia et halutaan se koira ja sit kun ei ollakaan ite enää viitseliäitä ulkoilemaan sen kanssa kun muksu tulee niin aletaan heivata elukkaa muualle... Mun mielestä tällasissa tapauksissa puuttuu maalaisjärki päästä, eikä vastuuntuntoa ole.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;23199992:
Sama efekti mitä satuhäittenkin ruotimisessa......

Parin lyhyen jutun perusteella tiijetään kaikki pohjamutia myöten eikä suostuta näkemään metsää puilta.
Niinpä... Ja ilmeisesti pahin asia mitä koiralle voi tapahtua, on se, että se vaihtaa kotia paikkaan, missä ei ole narttuja joiden takia sen pitää egoilla kuseksimalla, ja missä sen kanssa harrastetaan. Joopa joo, koiraparka...
 
Ap, laitoin sulle yv:tä :)

ihan älytöntä mollaamista taas palstalaisilta, kun ette kuitenkaan tiedä kaikkea tästä tilanteesta ja eikö se ole kuitenkin tärkeintä, että koira saa kodin, jossa on hyvä olla ja saa tarpeeksi virikkeitä?
 
Viimeksi muokattu:
niin, mulla on kaksi lasta ja koira ei tosiaan ole ongelma... sen kanssa voi touhuta ihan entiseen malliin, JOS vaan haluaa ja viitsii... virhearviointeja sattuu niitä on tosiaan nähty, mullakin kaveripiirissä ollut tällasia et halutaan se koira ja sit kun ei ollakaan ite enää viitseliäitä ulkoilemaan sen kanssa kun muksu tulee niin aletaan heivata elukkaa muualle... Mun mielestä tällasissa tapauksissa puuttuu maalaisjärki päästä, eikä vastuuntuntoa ole.
Se on hyvä että teillä ei ole ongelmaa. Mutta koirat eivät ole robotteja ja toimi samalla tavalla. Kavereiden perheissä on koiria ja monenlaista ongelmaa olen niissä nähnyt.
Ja yhdellä perheellä ei ollut enää lopulta muuta vaihtoehtoa kuin antaa toinen koira pois.

En usko että Ap:lle on kovin helppoa luopua koirastaan.
 
IhaNainen
[QUOTE="vastaus";23199602]Ota yhteyttä ongelmakäytöksiin erikoituneeseen koirakouluttajaan. Kasvattajat ei aina ole parhaita tällä saralla ja voin sen sanoa, koska olen itsekin kasvattaja ja sitä ollut yli 15 vuotta.

Jos haluat eroon koirasta, varmaan löydät sille kodin. Jos taas haluat eroon koiran käytösongelmasta, pääset siitäkin eroon. Olet nyt kokeillut pöksyjä, varmistanut, ettei kyseessä ole fyysinen sairaus ja jutellut kasvattajien kanssa, joten onko iso vaiva puhua henkilön kanssa, joka on e r i k o i s t u n u t käytösongelmiin? On vaikea uskoa, että lelupuudeleilla ongelma olisi täysin korjaamattomissa.

Kyseessä on oikeesti, siitä mitä te haluatte, oikeesti.[/QUOTE]

Niin, ja mä olen jo moneen otteeseen sanonut että haluan nyt luopua tuosta koirasta, haluan tarjota sille paremman elämän. Enkös mä myös juuri kirjoittanut että meillä kävi jo yksi ongelmakoirankouluttaja muissa asioissa, ja kun kuvailin hänelle tilanteen niin sanoi ihna suoraan ettei se mihinkään muutu niin kauan kuin taloudessa on narttu, tai ehkä, huom. ehkä, sillä että se leikataan. Se on nyt kuitenkin jo pissannut kohtuu pitkään sisään (puolisen vuotta), eli sen voi olla vaikea sitä lopettaa ellei me tosiaan heitetä kaikkia tavaroita pois ja osteta uusia tilalle, ja miluiten vielä muuteta. Koska täällä on nyt se kusen haju eikä se esim. sohvista mihinkään lähde vaikka kuinka hankaisi.
 
IhaNainen
Siis hetkonen! Nyt mäkin kommentoin. Kiinnitin huomiota tuohon, että toy villisten kasvattajista osa häkittää koiransa yöksi. Se on laitonta ja kasvattajien pitäisi kyllä toi tietää. Kyseletköhän sä neuvoja oikeesta paikasta jos kasvattajat itse tekee eläinsuojelusäädösten (Eläinsuojeluasetuksen pykälä 22) vastaisesti ja jopa kertovat sitä edelleen muiden koirien omistajille ratkaisuna ongelmaan?
Voi vittu, ihan näin suoraan sanottuna. Tästä juuri huomaa miten paljon te ymmärrätte lukemaanne. Tämä koira on venäjän toy, terrierisukuinen koira, eli ei mitään lähelläkään villakoiraa. Ja koirien häkittäminen ei tosiaan ole kiellettyä, jos kyseessä 1,5m x 1,5m häkki/koira. ziisus.
 
IhaNainen
[QUOTE="Vieras";23199666]Pisti tuos ekas viestis silmään että mustalaiset kyseli ostaa. Ja käsitin ettet halua heille myydä. Miksi et? Onko mustalaiset jotenkin huonompia eläintenomistajia vai?[/QUOTE]

No en halua että mun koira joutuu elämään mihinkään kiertolaisten sekaan. Sori vaan.
 
IhaNainen
ulkomailta tuotu koira, ja joku maksaa siitä tonni viissataa..... siinä yks mikä jo vähän epäilyttää, sillon sen tuohon hintaan tarttis kyllä ollakin valioluokan yksilö jalostukseen ja näyttelyihin..

mun kokemuksen perusteella just tollanen käytöson ominaista noille pikku-räksyille. niillä on kai usein suuremmat ego-ongelmat johtajuuden suhteen kuin isommilla roduilla.
mä tekisin niin et soittaisin eläinlääkärille leikkuri-ajan. Se maksaa yksityisellä toki enemmän, mutta kunnallisetkin osaa sen hyvin tehdä ja ovat edullisempia.
300 on paljon se on tosi,mut oletko kysynyt ton hinnan suoraan eläinlääkäriltä? mulla aikoinaan oli liki 60kiloinen koira, jonka kastrointi yksityisellä ois maksanut 350, koska menee kuulema painon mukaan. etsen perusteella joku rotan kokoinen ei pitäis maksaa niin paljoa. toki lääkärit saa vissiin ite hinnoitella.
Stressiä koiralla ilmeisesti on, mulla meni hiukan ohite et kuinka kauan tätä merkkailua sit on jatkunut??
Totuus on se et olipa koira minkä kokonen tahansa se tarvii leikkiä ja lenkkiä joka päivä, myös sellaset mistä on olosuhteiden pakosta tullut sohvaperunoita... selllasen koiran elämä on vaan tylsää...
Mä koittaisin ennen leikkuuseen menoa vielä tsempata ton ulkoilun kanssa, voihan sitä koiran ottaa vaunulenkillekin mukaan :) ja joka kerran jos kusee sun nähden niin niskasta kiinni, torumiset ja omalle paikalle.
mutta jos uutta kotia jo harkitaan noin vakavasti, en voi muuta kun toivoa onnea uudelle omistajalle. Mä en edes harkitsis ostavani pilalle mennyttä elukkaa... eikä tosta kyllä voi kolmea-neljää sataa enää edes pyytää kerran ongelma-käytöstä on noin vahvasti. tai saahan sitä tietysti pyytää, se on eri asia kuka haluaa sellaseen sijottaa paljoa, kerran takeita ei ole...
Hei tiedätkö sä tästä rodusta mitään? Venäjäntoyt maksaa suomessa 1800e ja siitä ylöspäin, ja tuon värinen mitä mulla on, maksaa helposti sen pari tonnia vaikka se ei olis itenkään erityisen lupaava. Ja tottakai jos mä ostan näyttelykoiran, niin maksan siitä vähän enemmän. Valitettavasti koiran toinen korva jäi lurpaksi koska mä irrotin siitä teipin liian aikaisin, joten se ei nyt käykään näyttelyihin. Muilta osin on jokainen tuomari ylistänyt tuon koiran maasta taivaisiin, joten mikä sulla nyt on ongelma. Sä et oikeasti tiedä mitään musta, mun koirasta tai näemmä edes koko rodusta, joten oo hiljaa.

Kuka on sanonut ettei koiriemme kanssa lenkkeillä tai leikitä? Vaikka toinen koira ei tykkää ulkoilusta, niin kyllä se silti viedään ulos ja lenkillekin, mutta talvella me ei oikeasti hirveesti kilsaa pidempää lenkkiä pystytä käveleään, kyseessä on kuitenkin 2,8kg painava lähes karvaton koira. Koiriemme kanssa myös leikitään kyllä päivittäin, tehdään temppuja ja annetaan niille pulmia ratkaistaviksi. Nyt oikeasti on ihan turha haukkua mua huonoksi omistajaksi, jos kyse on siitä, että tämä koira josta nyt luovutaan, on niin aktiivinen suhteessa toiseen koiraamme, että sillä olisi pakko olla joku harrastus. Sellaseen mulla ei valitettavasti just nyt ole aikaa.

Jä mitä mä vielä tsemppaan ulkoilun kanssa? Meiilä narttu kän 4 kertaa päivässä ulkona, eikä koskaan tee tarpeitaan sisään. Uroksen kanssa käydään ihan varmuuden vuoksi 7 kertaa päivässä ja silti se merkkailee sisälle.
 

Yhteistyössä