Mitä 1-vuotiaalle lahjaksi (isosiskon jäljiltä löytyy jo kaikki tarpeellinen ja tarpeeton!!

"vieras"
No me on ainakin ihan toivottu sitten rahaa, joko suoraan lapsen (säästö)tilille tai muuten vaan, aina kuitenkin tulee jossain vaiheessa vuotta jotain, mitä pitäisi hankkia, niin voipi sitten ostaa. :)
 
"vieras"
kyllä pitää olla ihka omia leluja kanssa, muuten isompi voi aina vedota siihen, että toi on mun... Mä oon ainakin säästänyt lasten ekoja, rakkaimpia leluja.

Ja pehmot sais olla uudet ja puhtaat per lapsi.
 
Meillä on tytöt 1v ja 2v ja koska perheessä on vielä kolmaskin tyttö (8v) niin nuorimman kohdalla on tosiaan ollut vähän pähkäilyä sen suhteen, että mitä lahjaksi.

Pyörät, luistimet, lelut ja vaatteetkin kun kiertää ainakin osittain kaikki kolme tyttöä.

Nuorimmalle ollaan sitten pyydetty joko rahaa tai leluja joita "ei voi olla liikaa", kuten esim legoja, brion junarataa tms. Rahaa käytetään sitten sen mukaan, mitä keksitään...ensi vuonna nuorin tarvitsee sekä pyöräilykypärän, että luistelukypärän, joten sellaisiin hankintoihin käytetään sitte sitä rahaa. Isommat tytöt saivat tänä vuonna kypärät lahjaksi, joten pienempi saa ne sitten vuoden perässä, kun niille on hänen kohdallaan käyttöä.

Jos ei mitään ihmeellisiä käyttökohteita löydy, voin sijoittaa ne raat vaikkapa talvikenkiin tai toppapukuun...muutkin tytöt kun on niitä välillä suvulta saanut lahjaksi.
 
Voithan pyytää rahanakin, kyllä ihmiset ymmärtävät jos sanot ettei tällä hetkellä tarvitse mitään, mutta rahana voisi olla hyvä jos vaatteita menee pieneksi, niin voi mennä vaikka kaupoille ostamaan lapsen synttärirahoilla sille vaatteita :)
 
cx cxxc
Rahan pyytäminen asettaa lahjan antajan hankalaan tilanteeseen ; paljonko on sopiva summa? Meillä hoidettiin teinin synttärilahja siten,että eteiseen laitettiin säästöpossu synttärilahjarahoille, näin ollen kukaan ei tiennyt kuinka paljon rahaa mistäkin tuli. Kun vieraita oli enemmän, niin jos 5e/vieras toi teinille ihan hyvin rahaa, jotka käytettiin sitten muistaakseni konsolipeliin, jota kukaan ei olisi saanut yksinään hommattua (hinta 74e).
 
"vieras"
Meillä on 3 lasta, syntyneet joulu-, tammi- ja maaliskuussa. Jouluna vielä keksin lahjat, mutta synttärit... meinannu millään keksiä mitään, kun leluja oli jo nurkat väärällään. Usein kyllä sitten ilmotan lasten vaatekoot myös niille, jotka kyselee lahjavinkkejä.
 

Yhteistyössä