Mitä kaikkea te keräilette?

Mä mietin, että mitä ihmiset nykyään keräilee kun ennen vanhaan kerättiin postimerkkejä ja kortteja, tarroja ja kiiltokuvia.

Mä keräilen aika montaa asiaa, eli
-pieniä kivituikkuja
-vähän mariskooleja
-pentikin vaniljaa
-Frankin tuikkukippoja

Nyt näyttää pahasti siltä, että alan kilahtaa noihin muumimukeihin. Onneksi toistaiseksi "hinkuvinku" on pysynyt niissä vaakaraidallisissa mukeissa ja muutaman muun haluan, mutta en toistaiseksi kaikkia. :D
 
Mä meinasin vastata et en enää mitään, mut kummasti tohon pöydälle on kasaantunut ruokaohjeita. Ja niitä on paaaaljon lipaston uumenissa. Oon joskus ajatellut laittaa ne nätisti, mut ei aika riitä.
 
"vieras"
Ne postimerkit kerään yhä talteen, kansiot on tallessa, mutta en aktiivisesti harrasta. Muumimukeja tulee aina uudet ostettua, -90 luvun lopulta on niitä hankittu, vanhimmat puuttuu, kun niitä ei esikoisen ollessa pieni kaupoissa enää ollut. Samaten muumipikkulusikoita taitaa olla melkein kaikki.
 
IhanaValo
Kirjoja ja dvd:itä. Laukkujakin mies väittää miun hampstraavan mut sitä en myönnä.

Ai niin, löytyy meiltä useampi muumimukikin, mut niitä on nyt tullu vähemmän "keräiltyä" viime aikoina.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Foortti harmaana
Muumiseinälautaisia, mutta en oo nyt aikoihin etsinyt lisää.
Mariskooleja on joku 22kpl, vanhin yhtä vanha kun minä, eli ööh vajaa 40v, mun äitin lapsenhoitajalahjus lapsen perheeltä, kun lopetti hommat.
Sitte pieniä kristallieläimiä.
Kivituikkuja.
2€ erikoisrahoja keräilen lapsille, mut en mitenkään vakavamielisesti.
Jotain markkojakin on niille säästössä, pennejä pullolliset per lätty.
(onko niistä sitten mitään iloa, en tiedä)
 
"vieras"
En yhtään mitään, vaan yritän haalia ympärilleni muutenkin mahdollisimman vähän tavaraa. Tavarapaljous ahdistaa, ja ajatuskin joidenkin esineiden keräilystä ja säilyttämisestä puistattaa. Joskus mietin noita muumimukeja, että josko lapsia varten alkaisi niitä keräilemään, mutta ajatukseksi jäi.
 
"vieras"
Vanhoja kirjoja (20-40 luvuilta) , nyt enempi painottunu satukirjoihin ja niitä sit uudempiakin.
Anni Swanin kirjat nyt työn alla et saan kerättyä.
Pojille keräsin sos kirjat (uutena) yks vielä puuttuu (nro6) eikä tunnu osuvan kohdalle missään.

Lapset kerää eri maiden euroja ja yks pojista postimerkkejä.

Minussa todella paljon hamsterin vikaa ja keräisin vaikka mitä mutta tilat ja rahatilanne ei anna myöten joten oon yrittäny pitää itteni aisoissa.
Kenkiä ja laukkuja tulee haalittua lähinnä kirppareilta. Miehen mielestä niitäkin liikaa.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24407485:
Juu, en ihan mitä vaan kiviä. Ja pari tonnia olisi aivan liikaa, paitsi jos olisivat jalokiviä :D
meidän ekaluokkalainen kerää kiviä. Niitä on oikeasti joka paikassa, lastenhuoneessa kirjahyllyssä ja pöydällä, olohuoneessa takan reunalla, portailla jne.
Ja saattaa tulla esim koulusta aivan innoissaan kun on löytänyt uuden hienon kiven. Tuota on kyllä suvussa molemmin puolin joten en ihmettele.
 

Yhteistyössä