mitä maksaa koiran astutus?

  • Viestiketjun aloittaja hau-hau
  • Ensimmäinen viesti
oooiooo
kyllä on poikakoiran panolla hintaa!!

kaikki tämä älytön rahastus ja ahneus koirankasvattajien taholta aiheuttaa pentutehtailua, koska koirien hinnat on hilattu niin ylös, että rikollisia on alkanut tämä hyvä tienesti liikaa kiinnostmaan.
sairasta meininkiä. ostakaa vain sekarotuisia, niin tyyppisairaudetkin vähenee, eikä esim. susikoiran perse haalais maata..
 
kyllä on poikakoiran panolla hintaa!!

kaikki tämä älytön rahastus ja ahneus koirankasvattajien taholta aiheuttaa pentutehtailua, koska koirien hinnat on hilattu niin ylös, että rikollisia on alkanut tämä hyvä tienesti liikaa kiinnostmaan.
sairasta meininkiä. ostakaa vain sekarotuisia, niin tyyppisairaudetkin vähenee, eikä esim. susikoiran perse haalais maata..
No ei kyllä laahaa perse maata
 
  • Tykkää
Reactions: Saku82n
oooiooo
http://i027.radikal.ru/0806/77/42fd95da4811.jpg
tässä toinen esimerkki koiranjalostuksen saavutuksista, enne niin ylväs ja hieno rotu
(ja vielä, kun mä oppisin laittaan kuvat näkymäänkin...)
 
vierailija hukka
Oiskohan niin, että palkittu koira maksaa 100€/astutus + 100€/elävä pentu. Sit huonompi (ei muotovalio tms) 50€/astutus + 50€/elävä pentu.

Ilmaseks nyt varmasti saa joltain joka ei tajua mistään mitään, mutta tuollaiset hinnat kuulostaisivat minusta aika passelilta.

Ja jos narttu jää tyhjäksi niin ilmaiseksi uusi yritys.

Kannattaa kysyä urosten omistajilta.
 
vierailija
Jätin sitte kysymykseni pois
Eli siis mitens kun mun narttu On husky-bortsu ja varmasti sillä tahtiin että varmasti on jo vauvat aluillaa
Emä siis bordercollie Ja isä puhdas rekkaamaton husky, bortsu geenit huomaa
Vasta kun hira innoissaan hyökkää paimentamaan esim pihaan tulevan auto jme..
husky Poika puhdas rekattu 10v ihana mussu on puhdas rekattu ja parissa näyttelyssä vuosien sitten menestynyt.
Sovimme jo vuosi sitten että pentueesta kumpikin haluaa juurikin tämän parin uroksen itselleen mutta nyt ei haluakaan vaan odottelee pojan poikaa
Pitäisikö pentutulpt mennä 50/50 vai kuinka? Narttu on siis minun joten minä hoidan ja ruokin pennut ja minä myös myyn ja kuljetan pentutarkissa.
 
vierailija
Hei!
Olkaa tarkkana sen sopimuksen kanssa. Kannattaa oikeasti sopia, enakkoon, myös se tilanne, että perntuja ei tule tai tulee vain yksi tai kaksi pentua. Meillä astutusmaksu oli meko kallis (1000 euroa) ja tuli vain yksi pentu. Saatiin melko kallis pentu, kun rodun pentuja myydään 500 - 700 eurolla rekisteröitynä, sirutettuna ja eläinlääkärin tarkistamina :whistle:
 
vierailija
Kyllä se on niin, että mieskoiran on maksettava naiskoiran köyrimisestä! Miksi elukoilla pitää olla eri säännöt kuin ihmisillä? Ei mullekkaan huorat ole makselleet kun olen niitä pökkimässä käynyt!
....
eipäs ne nainet saa rahaa mistään jos syntyy lapsia siitä pökkimisestä , mutta
nartun omistaja tienaa 800-1500 € per pentu , jos syntyy 10 pentua niin palkkio
on 8000-15000 € , eikös uroksen omistajalla ole oikeus saada osansa tästä
liiketoimesta
 
vierailija
Riippuu mistä mausteista puhutaan. Toiset mauseteet, kuten kurkuma ja kumina ovat vatsaystävällisiä, eivätkä sen puolesta haittaa. Esimerkiksi persiljassa on paljon rautaa ja K-vitamii ia
 
No ei kyllä laahaa perse maata
Näyttelylinjaisella laahaa ja on isosti ongelmia kinttujen kanssa.🙁

Valitettavasti myös luonneongelmat ovat tavoittaneet tämänkin rodun:
(jo 2012 kirjoitettu juttu)

 
Käyttölinjaiset sakut joita käytetään palveluksessa taitavat olla suorempiselkäisiä.
 
vierailija
maksoin juuri 400e kääpiövilla- koirani astutuksesta toisella saman rodun uroksella , uroksen omistaja tietää että pennun myyntihinta on jotain 1500 -
3000 € välillä , tottakai hän haluaa osansa voitoista vaikka
varmuutta pennutuksen onnis-
tumusesta ei oisikaan, riski
pennutuksessa onkin nartun omistajalla .

vaihtoehtona olis hankkia oma urosvillis mutta kun hinta on noin kallis niin ei ole järkevää itse ostaa urosta kun sen hoitaminen ja ell käynnit maksaa maltaita . ja se
häiritsisi tiinettä narttua .
 
vierailija
me otettiin itelle yksi pentu, kun meidän urosta käytettiin astutukseen. naaraan omistajan kanssa sovittiin, et joko pennun hinta tai pentu. nyt täällä sitte pyörii kaks vuotias vanhemman koiran jälkeläinen :D
astutuksesta pennun hinta on tosi kova hinta entäs jos syntyy vain 1 pentu ? niin nartun omis-
tajalle ei jää yhtään vaivan palkkaa, jos syntyy 2 pentua niin toisen hinta menee uroksen omistajalle ja itelle jäisi vain puolet siitä toisesta pennusta kun joutuu maksamaan kummankin pennun ell kulut ja sirutuksen , ite en ainakaan maksais kuin 300e maximissaan
 

Yhteistyössä