Mitä mieltä olet siitä, että homot kasvattaa lapsia?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Homopari hankkii lapsia keinolla millä hyvänsä ja elää sen jälkeen perhe-elämää
tai heterosuhteessa elävä nainen tai mies jolla on jo lapsia, niin pamahtaa lesboksi tai homoksi ja lapsi saa homovanhemmat, onko se ok? Mitä mieltä olet?
 
"vieras"
Samaa mieltä siitä, kun heterot kasvattaa lapsia. Jos on hyvä vanhempi, on hyvä vanhempi, ei seksuaalisella suuntautumisella ole mitään merkitystä tuossa tilanteessa. Itse koen että ahdasmielinen hetero on huonompi kasvattaja kuin avoimesti ajatteleva homo.
 
njoo
kyllähän maailmassa nytkin kasvaa vaikka kuinka paljon lapsia yh isien tai yh äitien kanssa ja heistä lienee tulee ihan normaaleja.(jotkut kasvavat sukulaisten luonna) en näe mitään eroa siinä et olisi 2-äitiä tai 2-isää . myös muut perhekuviot ei minua kauheasti hämmennä esim mies-mies ja nainen, tai mies-nainen-nainen tai muut ihampa sama mulle eläkää ja nauttikaa elämästä
 
"vieras"
Onko teidän mielestä tärkeää, että lasta imetetään? Kaksi miestähän ei voi imettää, ellei lapsen äiti ole mukana kuvioissa. Mitä mieltä olette oidipuskompleksista tai perinteisistä sukupuoliroolimalleista? Tarviiko poika miehen mallia ja tyttö naisen? Eikö poika tarvitse äitiään tai tyttö isää? Riittääkö kaksi äitiä tai kaksi isää?
 
"vieras"
Mä oon sitä mieltä että lapsi tarvitsee äidin. Mulla on aivat loistavat vanhemmat, äiti ja isä, mutta kuitenkin äiti on läheisempi ja rakkaampi. Miehet ja naiset nyt vaan ON erilaisia ja en ole saanut isältä samoja asioita kuin äidiltä. Molemmilla on omat roolinsa.
 
"vieras"
Mulla on tuttavapiirissä naispari, jolla on yhteinen lapsi. En mä ainakaan heidän tapauksessaan osaa sanoa mitään, mikä siinä ei olisi ok ja mikä heissä olisi "riittämätöntä" vanhemmiksi meihin muihin vanhempiin verrattuna. En ole kokenut heitä mitenkään erilaiseksi perheeksi, ihan perustavallinen perhe, enkä näe mitään syytä miksi heidän lapsellaan ei olisi yhtä hyvät edellytykset kasvaa tasapainoiseksi normaaliksi ihmiseksi kuin muissakin peruskeskiluokkaisissa perheissä.
 
"vieras"
Äskeinen vieras vielä kysyy että kuinka moni täällä voi rehellisesti sanoa että olis halunnut äidin ja isän sijaan 2 isää tai 2 äitiä? No varmaan sellaiset joilla on toinen vanhempi ollut "huono", mutta entä "tavallisessa" hyvän isän ja äidin kanssa kasvaneet?
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";29143404]Mitä tarkoitat "normaalilla"?[/QUOTE]

Terve, tasapainoinen riippumaton, yhteiskuntaan sopeutuva aikuinen, joka pystyy myöhemmin muodostamaan läheisiä ja kestäviä ihmissuhteita.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";29143416]Onko teidän mielestä tärkeää, että lasta imetetään? Kaksi miestähän ei voi imettää, ellei lapsen äiti ole mukana kuvioissa. Mitä mieltä olette oidipuskompleksista tai perinteisistä sukupuoliroolimalleista? Tarviiko poika miehen mallia ja tyttö naisen? Eikö poika tarvitse äitiään tai tyttö isää? Riittääkö kaksi äitiä tai kaksi isää?[/QUOTE]

Miten imettäminen liittyy kasvattamiseen? Tai Freudin vanhentuneet käsitykset? Imetys on biologiaa ja oidipuskompleksi psyykkinen sairaus. Eivät ne liity mitenkään kasvattamiseen.

Mielestäni poika tarvitsee miehen mallia ja tyttö naisen mallia. Siksi minusta olisi hyvä, että alakoulun opettajina olisi enemmän miehiä, jotta isättömät yh-äitien pojat saisivat hyvän miehen mallin koulumaailmasta. Olisit ennemmin huolissasi tästä.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";29143450]Terve, tasapainoinen riippumaton, yhteiskuntaan sopeutuva aikuinen, joka pystyy myöhemmin muodostamaan läheisiä ja kestäviä ihmissuhteita.[/QUOTE]

Niin, miten se, jos vanhemmat ovat homoseksuaaleja, on yhteydessä tuohon, mitä kirjoitit?
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";29143450]Terve, tasapainoinen riippumaton, yhteiskuntaan sopeutuva aikuinen, joka pystyy myöhemmin muodostamaan läheisiä ja kestäviä ihmissuhteita.[/QUOTE]

No homot ei kyllä yleensä ole mitään noista.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";29143455]Niin, miten se, jos vanhemmat ovat homoseksuaaleja, on yhteydessä tuohon, mitä kirjoitit?[/QUOTE]

Joidenkin mielestä homovanhempien lapsista tulee kieroon kasvaneita ja epänormaaleja, kun niillä ei ole äiti- tai isähahmoa. Kysyin mitä mieltä sinä olet.
 
"ville"
[QUOTE="vieras";29143379]Ette siis usko että lapsi tarvitsisi äidin sekä isän kehittyäkseen normaaliksi?[/QUOTE]

Tuttavaltani kuoli vaimo ja jäi siis leskeksi. Hänenkö lapsensa eivät siis kehity normaaleiksi?
 
"vieras"
[QUOTE="ville";29143521]Tuttavaltani kuoli vaimo ja jäi siis leskeksi. Hänenkö lapsensa eivät siis kehity normaaleiksi?[/QUOTE]

En tiedä kehittyykö. Varmaan riippuu aika monesta asiasta, ympäristöstä, psyykkeestä jne.
 

Yhteistyössä