Mitä mieltä olette Natalia nimestä?

  • Viestiketjun aloittaja nimi tytöntyllerölle
  • Ensimmäinen viesti
nimi tytöntyllerölle
Niin eli olisko hyvä vai huono idea laittaa tytölle nimeksi Natalia? Se on mielestäni kaunis ja herttainen nimi, mutta vähän mietityttää kun on myös venäläinen nimi ja oon lukenut vähän kaikenlaisia kommentteja tuosta nimestä...:/ Aika yleinenhän se on kyllä Suomessakin.
 
bim
Juu komppaan muita! Mutta sinunhan/teidänhän valinta se lopulta on..! Juuri ristittiin meidänkin tuttavapiirissä pieni tyttö Anastasiaksi - ja hyvin venäläisvivahteinen sekin on.. En välttämättä itse olisi antanut.. mutta annetaanhan sitä nykään paljon ulkomaalaisperäisiä nimiä!
 
nimi tytöntyllerölle
Selvä. Vaikuttaa siis siltä että suomalaiset kuulee tuon nimen tosi venäläissävytteisesti. Ei oo kivaa jos suurin osa kuulee Natalia nimen vaan venäläisenä nimenä, eikä sillee vaan yleisesti kauniina nimenä. Nataliahan on maailmalla melko yleinen nimi monessakin kulttuurissa, ei siis vaan Venäläinen nimi.
 
naama
Mun kummityttöni on Natalie, ja isänsä on irakilainen, asuvat Ruotsissa.. Enempi Natalia mun mielestä on ehkä romani-nimi (Suomessa), kuin venäläinen.Ja mitä välii? Jos itse tykkäätte nimestä, joka onkin kaunis, niin eikö oo aivan sama miten muut sen mieltää?
 
nimi tytöntyllerölle
Mun kummityttöni on Natalie, ja isänsä on irakilainen, asuvat Ruotsissa.. Enempi Natalia mun mielestä on ehkä romani-nimi (Suomessa), kuin venäläinen.Ja mitä välii? Jos itse tykkäätte nimestä, joka onkin kaunis, niin eikö oo aivan sama miten muut sen mieltää?
On sillä vähän välii, koska tunnen että täytyy olla vastuullinen vanhempi ja ajatella lapsen parasta. Lapsihan se kuitenkin on joka siitä nimestään mahdollisesti joutuu kärsimään, eikä niinkään me vanhemmat.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja nimi tytöntyllerölle;29013222:
On sillä vähän välii, koska tunnen että täytyy olla vastuullinen vanhempi ja ajatella lapsen parasta. Lapsihan se kuitenkin on joka siitä nimestään mahdollisesti joutuu kärsimään, eikä niinkään me vanhemmat.
No jos olisit laittamassa nimeksi Riepu-Riittaa niin ehkä sitten mutta en mä näe, että Natalia aiheuttais mitään negaatioita vaikka venäläinen nimi mieleen tuleekin, aikuisilla.
 
nimi tytöntyllerölle
Kylläpä nyt on vaikea valinta...Tuo Natalia tuntuisi olevan sellainen nimi joka jakaa mielipiteitä aika selvästi, sitä joko inhotaan tai ihaillaan. Ei siis taida olla sellainen nimi johon useimmat suhtautuu neutraalisti, niinkuin esim. Siiri, Veera, Venla ym. Mun mielestä Natalia on kyllä kaunis nimi, mutta en haluaisi että häntä esim. koulussa luultaisiin venäläiseks tai puoliks venäläiseks, kun ei kerran venäläisiä olla.
 
nimeni on ??
Oma nimeni on Nathalia eikä minua ole siitä ikinä kiusattu :). Kyllä kerran on joku kysynyt että ovatko vanhempani ruotsalaisia mutta muuten kukaan ei ole mitään kysynyt.
 
vierailija
Minun tyttäreni nimi on Natalia. Suomalaisia ollaan ja eikä kukaan ole tullut kyselemään onko sukujuuret venäjältä. Tyttären kaveritkaan ei tarhassa tai koulussa ole nimeä ihmetelleet. Natalian kaveripiirissä esiintyy nimiä Wilhelmiina, Linnea, Mette, Minea, Rosalie ja Anja.. Mielestäni Natalia ei ole yhtään sen erikoisempi. Lempinimi kaveripiirissä on Nata tai Natsku :)
 
vierailija
Joo, venäläiseltä kuulostaa. jos ajatusmaailmanne punertaa, on se silloin hyvä nimi. Jo yhdenkin kirjaimen ero muuttaa nimeä paljon, esim. Natalie ei kuulosta ollenkaan niin venäläiseltä kuin Natalia.
 

Yhteistyössä