Mitä näyttää ulkomaalaiselle Helsingissä?

Pelaa futista ite ja on tiedelukiossa omassa maassaan. Tota lintsiä ja suomenlinnaa mäki aattelin (en oo itekää käyny Suokissa). Konserttiin en vie. Ne on niin myöhään aina etten mä jaksa ajaa sit enää 1½h takas kotiin...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Heureka vois olla ihan kiinnostava jos tieteestä tykkää.
Oli puhe Helsingistä. Heureka ei ole Helsingissä. Hän nimenomaan haluaa nähdä Helsinkiä.

[QUOTE="Vieras";28587896]Vie hänet Nuuksioon luontopolulle ja grillaamaan makkaraa.[/QUOTE]

Asutaan maalla ja siellä hän tulee oelmaan seuraavat 10kk joten tuskin kannattaa.
 
"Vieras"
Monelle ulkomaalaiselle on elämys saada uida puhtaassa vedessä yleisillä uimarannoilla. Ei ole niin yleistä Keski-Euroopassa. Turistin infosta voisi hankkia etukäteen kartat ja esitteet, niissä on paljon vinkkejä hyvistä kohteista.
 
"mie vaan"
Kaverin italialainen poikaystävä oli ihan innoissaan kesyistä oravista Seurasaaressa. Mistäpäin Italiaa on vaikuttaa myös, jos on isosta kaupungista voi Suomen luonto oikeasti olla tosi eksoottista. Lintis voi olla ihan ok paikka, mutta jos on sattunut käymään monta kertaa vaikka Italian Gardalandiassa, tuntuu linti tosi pieneltä ja huonolta paikalta. Mä veisin varmaan Seurasaareen, keskustaan syömään ja jäätelölle.
 
"vieras"
Oli puhe Helsingistä. Heureka ei ole Helsingissä. Hän nimenomaan haluaa nähdä Helsinkiä.



Asutaan maalla ja siellä hän tulee oelmaan seuraavat 10kk joten tuskin kannattaa.
Anteeksi, idiootti, kun viitsin ehdottaa jotain joka potentiaalisesti häntä kiinnostaisi vaikkei se _Helsingissä_ olekaan. Sama aika sinne menee Helsingin keskustasta kuin esimerkiksi suokkiinkin. Jos vain päivän olette täällä, niin en kyllä veisi Heurekaan enkä Linnanmäellekään, ei se ole mitään Helsingin näkemistä... Kierrelkää mieluummin jotain pieniä paikkoja.
 
"vieras"
Ehkäpä kaikista fiksuinta olisi kysyä pojalta itseltään, että mitä hän haluaa nähdä ja mennä sitten sinne. Kyllä 16-vuotias osaa jo sen verran Googlea käyttää, että löytää sieltä Helsingin nähtävyydet. Sieltä sitten valitsee 3-4 paikkaa ja ei muuta kuin kiertämään.
 
"vieras"
Kun poika on hieman kotiutunut niin suunnitelkaa yhdessä. Keräät kaikki mahdolliset paikat ja esittelet ne netistä ja poika saa itse valita. Tuleeko poika isosta kaupungista vai jostain pienemmästä?
 
Häneltä itseltään tätä olen kysynytkin ja hän haluis nähdä Helsingin ja meidän lähellä olevie kaupunkeja... No, täällä nty ei ole mitään näkemistä. Pelkkää peltoa vaan. Asutaan siis ihan syvällä maalla joten luontoa tulee näkemään ihan kotona ollessa.
 
[QUOTE="vieras";28587939]Anteeksi, idiootti, kun viitsin ehdottaa jotain joka potentiaalisesti häntä kiinnostaisi vaikkei se _Helsingissä_ olekaan. Sama aika sinne menee Helsingin keskustasta kuin esimerkiksi suokkiinkin. Jos vain päivän olette täällä, niin en kyllä veisi Heurekaan enkä Linnanmäellekään, ei se ole mitään Helsingin näkemistä... Kierrelkää mieluummin jotain pieniä paikkoja.[/QUOTE]

Anteeksi kun vastasin nuolla lailla .
Minulle on Helsinki, Vantaa, Espoo,Kauniainen, Sipoo jne ovat ihan eri asioita. Itse olen sielät kotoisin vaikken enää siellä asukaan.
Mutta tuo Heureka tuntuu silti ihan ukavalta ajatukselta Se ei tullut mieleeni aiemmin joten kiitos sinulel siitä.
Ihan autolal tullaan ja ykkästietä sekä kehä kolmosta. Pääseehän sinne monena päiävänä ei se ole pois suljettu etteikö siellä käytäisi useamminkin kuin vain kerran....
 
hmhmhmhmhm
Veikkaan, että tuon ikäistä poikaa kiinnostaa lähinnä se keskusta eikä ns. nähtävyydet. Menkää ensin vaikka Suomenlinnaan piknikille ja pyörimään, se on niin kaunis ja vaikuttava paikka. Sen jälkeen ihan vaan hengailemaan ympäri keskustaa, espalle kahville ja kävelylle bulevardille jne.
 

Yhteistyössä