Mitä olette mieltä tästä talosta?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
yök
Oli ehkä rumin näkemäni talo pitkiin aikoihin. Jotenkin sen näköinen, kuin olisi rakennettu vuona kivi ja miekka, ja nyt vaan tehty pintaremppaa mahdollisimman halvoin materiaalein. Kylmä, kolkko ja ruma.
 
..
Ihan perusmukava tämän päivän talo. Materiaalit valittu ok maulla, usein nämä taloja myyntiin kyhäilevät raksaäijät ei ole varustettu kovin kummoisella maulla. Tässä kuitenkin onnistuttu, toki perustasoa, eikä mitään luksusta ole valittu. Ainoastaan jalkalistojen väri kummastuttaa. Alakerran huoneet on aika pieniä, toki yläkertaan saisi isompia makkareita, mutta noita alakerran pieniä koppeja on vaikea yhdistää järkevästi mihinkään, edes olohuoneeseen lisätilaksi.

Hinta kohtuullinen itserakentamiseen verrattuna, mutta toisaalta sitä autokatosta ei ole ja vuokratontti, joten ostajalle tulee vielä lisäkuluja.
 
...
[QUOTE="mä";23215628]taas noita kateellisia. Ihan hieno talo ja jos vielä sopivan kokoinen teille niin :) Mun mielestä ei mitään vikaa.[/QUOTE]

Ahahaaa. Mistä mä olen kateellinen kun mun silmääni tuo talo ei miellytä yhtään ja mun käsittääkseni tässä ketjussa nimenomaan kysyttiin mielipidettä asiasta?
 
yök
[QUOTE="vieras";23215634]No siis ensinnäkin tuohan on uusi talo, eikä mikään vanha kuten joku täällä valitti!
Erittäin siistin näkoinen ja edullinen! Mä tykkäsin!![/QUOTE]

Sanoinko mä, että tuo on vanha? Mä sanoin, että se näyttää siltä kuin olisi vanha etc. Sä et vissiin oikein ymmärrä lukemaasi? Ja jos tässä ketjussa oli tarkoitus nimenomaan vain saada pelkkiä "aivan ihana, täydellinen ,tykkään!" -kommentteja, niin sen ois voinut sitten aloituksessa mainita.
 
Ihan kiva, jos tuon tyylisestä tykkää. Itselläni vaatimus on oma tontti ja ainakin tuplasti tuon kokoinen, mutta ei tuokaan ihan pieni ole. Jos tontin vuokra on kohtuullinen niin en välttämättä pitäisi sitä kynnyskysymyksenä, varsinkaan jos lunastusmahdollisuus on olemassa. Tuo yläkertamahdollisuus on plussa. Ylöspäin laajentaminen on monimutkainen juttu, mikäli huonekorkeus ei ole valmiiksi riittävä. Sen vuoksi itse arvostaisin tuota valmiutta.

Lisäys: Makkarit on pieniä eli sitä pidän miinuksena. Yläkertaan kuitenkin saa tarvittaessa yhden ihan mukavan kokoisen rakennettua, joten se hieman tasoittaa tuota heikkoutta.

Mikään talo ei ole ihan täydellinen, ei välttämättä silloinkaan vaikka itse suunnittelisi ja rakentaisi. Aina on tyydyttävä jonkinlaisiin kompromisseihin. Jos kokonaisuus tuntuu itselle sopivalta, hyvältä ja omalta, niin kohde on harkinnan arvoinen. Jos voit kuvitella asettuvasi perheesi kanssa tuohon taloon, niin on se silloin teille hyvä. :)
 
Viimeksi muokattu:
"a p"
Alkuperäinen kirjoittaja yök;23215582:
Oli ehkä rumin näkemäni talo pitkiin aikoihin. Jotenkin sen näköinen, kuin olisi rakennettu vuona kivi ja miekka, ja nyt vaan tehty pintaremppaa mahdollisimman halvoin materiaalein. Kylmä, kolkko ja ruma.
Meillä on sitten todella erilainen maku :)
Katselen päivittäin etuoven taloja ja tämä oli ensimmäinen positiivisesti yllättänyt asunto sisustusmateriaaleiltaan. Kaikki on niin samanlaisia nykyään :/
 
..
Ihan perusmukava tämän päivän talo. Materiaalit valittu ok maulla, usein nämä taloja myyntiin kyhäilevät raksaäijät ei ole varustettu kovin kummoisella maulla. Tässä kuitenkin onnistuttu, toki perustasoa, eikä mitään luksusta ole valittu. Ainoastaan jalkalistojen väri kummastuttaa. Alakerran huoneet on aika pieniä, toki yläkertaan saisi isompia makkareita, mutta noita alakerran pieniä koppeja on vaikea yhdistää järkevästi mihinkään, edes olohuoneeseen lisätilaksi.

Hinta kohtuullinen itserakentamiseen verrattuna, mutta toisaalta sitä autokatosta ei ole ja vuokratontti, joten ostajalle tulee vielä lisäkuluja.
Jatkona vielä, että pesutornille ei ole varattu paikkaa, eikä pyykinkuivatukselle muutenkaan. Keittiönkaappien alapuolella olevat loisteputket on tosi yöks valinta tänä päivänä, ne menisi itseltäni vaihtoon välittömästi.
 
"vieras"
Kiva pohja, ainoa miinus keittiöstä kulku saunatiloihin. Materiaalit on peruskauraa, sopii kaikille, helppo muuttaa värimaailmaa itse. Kiva kokonaisuus, jotenkin raikas. Keittiö-olkkari on tomivan oloinen.
 
93eidk
Minusta toi on muuten ihan kiva, vaikken noita kaapinovia valitsisikaan, mutta nämä on vaan makuasioita. :) Minusta toi vaikuttaa muuten siis tosi hyvältä, mutta lisäkustannukset pitäisi tietää... Vuokratontti taloa en itse ostaisi muuten, ellei ehdot ole tooooooooooooooooooosi hyvät. Jos ei teitä haittaa, niin mikäs siinä. :)
 
"palma"
[QUOTE="a p";23215718]Meillä on sitten todella erilainen maku :)
Katselen päivittäin etuoven taloja ja tämä oli ensimmäinen positiivisesti yllättänyt asunto sisustusmateriaaleiltaan. Kaikki on niin samanlaisia nykyään :/[/QUOTE]

Mun mielestäni tuohon taloon on sisätiloihin oikein kiteytetty kaikki nykyhetken sisustustrendit ja uloskin on saatu tuo muodikas rimoitus. On harmaata ja valkolakkaa ja pisteenä iin päälle noi kaapinovet. Nyt näyttää ajanmukaiselta, mutta viiden vuoden päästä toi talo jo huutaa, että hei, mut rakennettiin vuonna 2011. Onko se huono juttu vai ei, onkin sitten asukkaan päätettävissä:).
 
"kiiru"
Voi hyvä ihme näitä kommentteja täällä!

Hieno uusia talo eikä hintakaa ole paha, ostakaa ihmeessä jos on teille hyvä vaihtoehto!

Omassa mielessä miinuksia vuokratontti ja ulkoasu ehkä vähän oudon värinen.
 
Ihan ok. Ulkoapäin en innostunut. Säilytystilaa saisi olla enemmän. Kodinhoitohuone liian pieni, kun toimittaa samalla pukuhuoneen virkaa. Alakerrassa suht pienet makkarit, kun niihin on ängetty vielä vaatekaapitkin viemään tilaa. Olkkari tosiaan hankala sisustaa, kun ei ehjää seinäpintaa.
 
Ei tuo vuokratontti mikään paha ole. Yleensä niissä on edulliset vuokrat ja on osto-oikeus. Kerran kateltiin yhtä taloa, mikä oli vuokratontilla, niin sen tontin ostaminen olisi tullut kalliimaksi ku asua 20v siinä ja maksaa tontista vuokraa.
 

Yhteistyössä