Mitä sitä uskaltaa enää syödä, kun kaikki on kohta kielletty?

vierailija
Milloin maitotuotteet on pannassa, sitten taas soija vasta myrkkyä onkin, sit joko punaista lihaa saisi ottaa vain se yksi pihvi ja joidenkin mielestä ei koskaan....hiilareista puhumattakaan. Nyt luin jostain että nykyään suositut pähkinätkin estää jonkun ainesosan imeytymistä.
Joku hokee elimistön happamuustasapainosta, toinen hiivasyndroomasta.

Sen olen jotenkin kaikista tutkimuksista päätellyt, että sokeri ja valkoinen vehnäjauho on aina elimistölle haitallista.

Entä aina sallittujen ja jopa toivottavien lista?
-no kasvikset
-kala
-lisää??
-sienet, kukaan ei syö niitä niin paljon että raskasmetallit/radioaktiivisuus haittaisi
-pähkinät, kohtuudella ei puoltakiloa päivässä
-juurekset, valkataan pois ainakin pottu ja ameriikan pottu eli bataatti
-kaalikasvit kaikki
-kana/muutkin linnut
-äyriäiset
-levät
-tofu ok mutta tosiaan ei muut soijavalmisteet
-yrtit, muistakaa myös hortoilu!
-koivun mahla
-pakurikääpä (teetä esim)
-marjat (kotimaiset)
-kananmunat, muidenkin lintujen munat käyvät
-jugurtti, siis pelkkä jugurtti ei niitä sokeripommeja joista on otettu 0.1 tilavuusprosenttia pois rasvaa ja 5% lyöty sokeria tilalle että maistuu edes jollekkin, eli täysrasvasta turkkilaista/kreikkalaista jugurttia - riippuen kumpaa näistä kahdesta toistensa vanhasta perivihollisesta kannattaa ;)
-raakamaitoa kunhan se ei ole pilaantunutta, siitä tehtyä viiliä myös

Onhan noita enkä punaisen lihankaan syömistä lopettaisi.

Extravinkkinä luonnon oma antibiootti, sillä erotuksena apteekin antibiootteihin että se on lähes ilmaista ja on tehokkaampaa. (useimmiten, älä kuiten korvaa tällä lääkärin määräämää antibioottia jos sairastat esim keuhkokuumetta/tuberkuloosia yms)
Valkosipuli. Raakana. Kynsi päivässä ja et saa ikinä enään edes nuhaa - siihen ei ihmisen kehittämät lääkkeet pysty. Tosin valkosipuliakin kuuluisi syödä kuuriluontoisesti ei koko ajan mahdottomia määriä.
 
-sienet, kukaan ei syö niitä niin paljon että raskasmetallit/radioaktiivisuus haittaisi
-pähkinät, kohtuudella ei puoltakiloa päivässä
-juurekset, valkataan pois ainakin pottu ja ameriikan pottu eli bataatti
-kaalikasvit kaikki
-kana/muutkin linnut
-äyriäiset
-levät
-tofu ok mutta tosiaan ei muut soijavalmisteet
-yrtit, muistakaa myös hortoilu!
-koivun mahla
-pakurikääpä (teetä esim)
-marjat (kotimaiset)
-kananmunat, muidenkin lintujen munat käyvät
-jugurtti, siis pelkkä jugurtti ei niitä sokeripommeja joista on otettu 0.1 tilavuusprosenttia pois rasvaa ja 5% lyöty sokeria tilalle että maistuu edes jollekkin, eli täysrasvasta turkkilaista/kreikkalaista jugurttia - riippuen kumpaa näistä kahdesta toistensa vanhasta perivihollisesta kannattaa ;)
-raakamaitoa kunhan se ei ole pilaantunutta, siitä tehtyä viiliä myös

Onhan noita enkä punaisen lihankaan syömistä lopettaisi.

Extravinkkinä luonnon oma antibiootti, sillä erotuksena apteekin antibiootteihin että se on lähes ilmaista ja on tehokkaampaa. (useimmiten, älä kuiten korvaa tällä lääkärin määräämää antibioottia jos sairastat esim keuhkokuumetta/tuberkuloosia yms)
Valkosipuli. Raakana. Kynsi päivässä ja et saa ikinä enään edes nuhaa - siihen ei ihmisen kehittämät lääkkeet pysty. Tosin valkosipuliakin kuuluisi syödä kuuriluontoisesti ei koko ajan mahdottomia määriä.
Ohoh, aika kova lupaus. Alan syödä valkosipulia ja jos tulee yksikin flunssa niin saat kuulla kunniasi. :D
 
vierailija
Kiitti lainaamisesta, melkei jo unohdin mitä tuossa edellisessä viestissä kirjoitin :D
Tuliko näppishäiriö :) ?
?? äsken näin että sun viestissä (echo) oli vain lainaus eikä mitään muuta..
Hmm.. Näinkö mie näkyjä? Eikait sillä väliä ajattelin vain jotakin kirjoitella tähän muuten toi lainaamani oma viestini näyttäisi meelko typerältä :D
 
Vierailija 12352
Tämä meidän elämäntyylimme tekee kaikesta ruuasta ja lopulta koko pallosta vähitellen epäterveellisemmän ja epäterveellisemmän. Eikä aina edes niin vähitellen. Toisaalta terveydeltä myös vaaditaan enemmän, aikalailla samanlaisen kropan pitää nykyään olla vedossa mielellään 80-90 vuotta, ennen riitti 40 vuotta.

Monipuolisesti ja niukasti lienee parasta syödä, jos haluaa elää pitkään.
 
vierailija
Ohoh, aika kova lupaus. Alan syödä valkosipulia ja jos tulee yksikin flunssa niin saat kuulla kunniasi. :D
Pitää syödä kuurittain ei ihan koko ajan koska on niin voimakasta et jotkut muut kärsii.
Siis elimistössä en nyt muista. Googleta löytyy kyllä. Tässä laiskalle yksi: http://www.valkosipuli.fi/terveys/valkosipuli-antibiootti/
Googleta lisää

Ei tule. Ei tule. Lupaan.
Lisäksi inkivääriä (unohdin listasta) niin tuskin tarttuu ees kuppakaan (jos käytät kortsua)
 
Pitää syödä kuurittain ei ihan koko ajan koska on niin voimakasta et jotkut muut kärsii.
Siis elimistössä en nyt muista. Googleta löytyy kyllä. Tässä laiskalle yksi: http://www.valkosipuli.fi/terveys/valkosipuli-antibiootti/
Googleta lisää

Ei tule. Ei tule. Lupaan.
Lisäksi inkivääriä (unohdin listasta) niin tuskin tarttuu ees kuppakaan (jos käytät kortsua)
Muistatko kuinka pitkiä kuureja?
 
Aaaaaa!
Suu tulessa ja vesi juoksi silmistä, mutta syöty on yksi kynsi. Mahaakin vääntää, kuuluuko se asiaan? :D
Huomenna taas toinen.
En ole tajunnutkaan että se on noin voimakasta, olen vaan tunkenut sitä silputtuna ruokaan.
 
Spencer Hastings
Mut ihan vakavasti kun puhutaan, niin maalaisjärki ravinnon valitsemisessakin. Viidentoista lisäaineen "ruoka" ei vaan voi olla paras vaihtoehto. Jokainen löytää itselleen ne ruoka-aineet, joista tulee hyvä olo ja jotka ovat herkkua.

Kuulun Facebookissa monenlaisiin ruokavalioryhmiin mielenkiinnosta ja reseptien toivossa, ja ihmeellisiä fanaattisia sekoilijoita on yllättävän paljon liikkeellä. Vältellään normaaleitakin ruoka-aineita, vaikka sille ei ole mitään perustetta ja lähinnä omilla dieeteillä tehdään vaan keholle hallaa. Gluteenin välttely on nyt vissiin se trendi. Mahdollisimman aidoksi brändätyn lempijäätelöni sivuilla joku jopa pyysi, että tehkää sokeriton ja hiilariton jäätelö :D

Kaikkea kohtuudella on kulunein ja paras malli. Mut ku nykyään pitäs saada sitä leipää ja jäätelöä syödä joka päivä kilo ilman niiden sisältämien "pahojen" ravintoaineiden vaikutuksia, niin markkinoille tuppaa noita "-ton" versioita, jotka on sitten pumpattu jollain muulla paskalla, että edes etäisesti muistuttaisivat ruokaa.
 
vierailija
Muistatko kuinka pitkiä kuureja?
Meinasin alkaa kettuileen että etkö osaa googlettaa mutta enpä miekään löytänyt yhtäkkiä. Mut miehän oon tievon saanu shamaanien telepaattisen yhteyden kautta joten voi olla että sitä ei ole vielä keretty päivittämään nettiin.
Alkaisin itse nuhan karkotuksessa käyttämään sitä silloin syssyllä viikkoa ennen kuin muut alkaa pärskimään. Käyttäisin sen flunssakauden ohi. Sit eihä flunssaa vasiten tartte keväällä/kesällä käyttää niin tulis taukoa kans.
 
vierailija
Aaaaaa!
Suu tulessa ja vesi juoksi silmistä, mutta syöty on yksi kynsi. Mahaakin vääntää, kuuluuko se asiaan? :D
Huomenna taas toinen.
En ole tajunnutkaan että se on noin voimakasta, olen vaan tunkenut sitä silputtuna ruokaan.
Se kuuluu asiaan! Se on voimakasta. Jotkut tykkää kombosta suklaa/valkosipuli silleen ohuiksi siivuiksi suklaan päälle ja ääntä kohden. Luulen että se suklaan rasva tekee siitä miellyttävämpää ja vaikka en varsinaisesti itse tykkää niin meneehän se alas paremmin suklaan päällä kuin itestään. Niin ja se pitää pilkkoa, kokonaisena vetäsee niin saattaa tulla ulos ihan samanlaisena.

Lisäksi viipaleiden pitäisi "hengittää" muutamien minuuttien ajan. Leikattuna kun systeemit yhtyy happeen silloin syntyy niitä hyviä juttuja.
 
Se kuuluu asiaan! Se on voimakasta. Jotkut tykkää kombosta suklaa/valkosipuli silleen ohuiksi siivuiksi suklaan päälle ja ääntä kohden. Luulen että se suklaan rasva tekee siitä miellyttävämpää ja vaikka en varsinaisesti itse tykkää niin meneehän se alas paremmin suklaan päällä kuin itestään. Niin ja se pitää pilkkoa, kokonaisena vetäsee niin saattaa tulla ulos ihan samanlaisena.

Lisäksi viipaleiden pitäisi "hengittää" muutamien minuuttien ajan. Leikattuna kun systeemit yhtyy happeen silloin syntyy niitä hyviä juttuja.
Jahas, lepuutan huomenna niitä siivuja vähän aikaa.
Tummaa suklaata voisin ostaa mut se taas ei jää pariin palaseen...
 
vierailija567
Olen sitä mieltä, että välimeren ruokavalio ei tule olemaan koskaan pois muodista.
Tässä on vaan se ongelma että suomen oloissa välimeren ruoka on vain kalpea varjo siitä mitä se todellisuudessa on. Keinovalon alla kypsytetyy kasvihuonetomaatit ja -salaatit sekä raakana poimitut ja varastossa kypsytetyt hedelmät ei koskaan vedä vertoja auringon alla kypsyneille.
 
vierailija
Viisi vuotta ja yksi flunssa joka olikin paha. En vedellyt silloin valkosipulia, en vetele niitä koko ajan vaan ns. tarpeen tullessa. Aikaisemmin oli aina kaksi-kolme flunssaa vuosittain. Ruokavaliota muutin kanssa jätin ns. "pahat" hiilarit pois korvasin ne kasviksilla, niistäkin kaikista varmaan tuli apua vastustuskykyyn. Mutta olen huomannut ihan itse että valkosipuli (raaka) on lääke. Auttaa, myös esim hiivatulehduksiin, exä työnteli kunsiä "sinne alas" maistui kuulemma valkosipuli suussakin mut vissiin tehos. Itse suosittelisin ylhäältäpäin otettavia kuureja ennaltaehkäisymielessä :D
Ettei silloisen miesystävän kanssa tulisi ongelmia jos just kyykistynyt ja valmiina siinä ja sit! Mit vidua kauhee valkosipulin käry! Siinä mitään enään pysty "työskentelemään" :D
 

Yhteistyössä