Mitä skandaaleja yläasteellasi tapahtui kouluaikanasi?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
"Lala"
Ylä-asteella pussailin gänässä kaverillisesti saman sukupuolista hyvää ystävääni ja meidän luokalla ollut poika oli nähnyt sen ja väitti kaikille et ollaan kaverini kaa lesboja :D
 
"vieras"
Yläasteen liikunnanopettajilla oli keskenään suhde, vaikka olivat naimisissa tahoillaan. Useampikin oppilas yllätti heidän kuhertelemasta vuosien varrella. Kerran meidän liikuntatunnilta ope lähti kesken kaiken kun tuo toinen tuli hakemaan, näimme sitten koululle palatessa heidän tulevan toisen kotoa.
Meidän yläasteella taisi miespuoleisen liikunnanopettajan vaimo olla vielä viimeisillään raskaana samaan aikaan. Mies taisi jättää vaimonsa ja mennä yhteen tän toisen liikunnanopettajan kanssa.
 
puolalanmäki
http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php?f=2&t=1114&start=15

Yksi opettajistamme lyötiin lapiolla kuoliaaksi kesken koulupäivän Turussa. Vuosi oli 1981.

Ei siitä paljon puhuttu koulussa, mitään kriisiterapioita edes tiedetty. Asiat hoidettiin noihin aikoihin niin, että vaiettiin vaan ja odoteltiin että joskus mielestä unohtuu. Mutta kiukkuahan se sellainen puhumattomuus ja asioiden käsittelemättömyys aiheutti. Lisäksi kun koko tapaus tuntui niin absurdilta, niin johan mielikuvitus kehitteli vaikka mitä salaliittoja aiheen ympärille.
Vasta vuosikausia myöhemmin sai jonkun tapauskuvauksen mikä vähän selvitti mitä oli tapahtunut ja miksi.
 
vierass
Yläasteella yhdellä opettajalla oli mustasilmä, oli "kävellyt pain ovea". Juouruissa kyllä puhuttiin perheväkivallasta ja he erosivat toistaan tuon jälkeen. Jotain sormusvarkautta selviteltiin myöskin. Yhdellä tytöllä oli kohdunulkoinen ja oli kuulema pienestä kiinni, ettei vuotanut kuoliaaksi. Yksi juoksi koulun lasioven läpi. Tai ei läpi päässyt, mutta sai itsensä hajalle siinä, samaten lasin osittain.

Ala-asteella luokkakaverin sisarus kuoli, kun ajelivat peltoautolla poliisia karkuun, luokkakaverikin oli kyydissä. Yhden opettajan samassa koulussa ollut lapsi jäi kesälomalla pyöräilleessään auton alle, eikä hänestä koskaan normaalia enää tullut, kun sai aivovamman.
 
samat koulut on käyty
[QUOTE="vieras";22362533]3 oppilasta kuoli, yksi tyttö jäi vahingossa junan alle, toinen paleltui hankeen kotibileiden yhteydessä ja kolmatta en enää muista oliko tyttö vai poika ja miksi kuoli. Isossa koulussa olin 90-luvun loppupuolella, mutta yhtään teiniraskautta en muista. Jotkut oli myös kännissä koulussa, mutta ei niistä kovin suurta haloota noussut. Seiskalla yksi tyttö seurusteli kuutosluokkalaisen pojan kanssa, se oli jonkin sortin skandaali. :) Ja toki yhtä opea piti epäillä homoksi..

Lukiossa suurin skandaali taisi olla reksin kuolema sydänkohtaukseen, se oli hikkelukio, joten skandaalit oli aika vähissä..[/QUOTE]

...ja yhtä aikaa. :D
 
"Samu"
Meidän koulussa oli aika jänniä sivareita. Eka tapaus oli niin outrageously gay, että sai useampaan otteeseen huomautuksia asuvalinnoistaan. Tyyliin perseen paljastavat farkkusortsit ja pinkki verkkopaita saatto olla sen jannun arkinen työasu:D
Seuraava sivari olikin sitten melkolailla eri koulukunnan miehiä, pani kaikkia ysiluokkalaisia tyttöjä kolmea lukunottamatta: yks oli lesbo, toinen ylipainoinen ja kolmas mun sisko. Tämä jannu on nykyään mun ystävä. Ei tosin olis, jos olis laittanu mun siskoa, mutta nyt kun ajattelen, niin perkele on hyvin voinu laittaakkin. Eihän ne sitä mulle ois kertonu....Jumalauta:/
 
vieras...
Minustakin liikkui kovia skandaaleja, mutta keksittyjä. Olin koulukiusattu ja mukamas paneskelin joka nurkalla poikien kanssa yläasteella. Kova jakorasia kuulemma. Totuus oli toista. En voinut luottaa keneenkään ja neitsyyden menetin vasta 24-vuotiaana, joten se siitä huorauksesta:( Kaverini äitikin vittuili noista panojutuista teininä.
 
"allu"
Koulun rehtori lukittiin kassakaappiin. Venäjän reissulla ysillä kaikki valvojaopettajat oli kännissä. Joku koulukännikokeilu pojilla, oksenteluun päättyi. Muutama teiniraskaus.
 
"Anonyymi"
Meillä koulussa yhdeksännellä luokalla puolen kymmentä "pahaa poikaa", jotka terrorisoivat koulua miten huvittaa. Milloin oli ovet runnottu käytävällä pois sijoiltaan, vesiautomaattien putkia katkottu, seiniä töhritty, lattioita poltettu jne. Ja tästä teki mielenkiintoisen se, että luokalla oli liuta tyttöjä, jotka pitivät huolen "kiristämällä" siitä, että näitä kavereita ei kukaan paljastanut opettajille. Käytännössä tämä "kiristys" oli eräänkin palohälytyksen jälkeen sitä, että neidot ilmoittivat, että jos joku kertoo todellisen laukaisun syyn, tullaan häntä syyttämään tästä koko tyttöporukan voimin. Ja näin ollen kaikki istuivat hiljaa.

Tilanne laukesi sitten, kun erän näistä neidoista kuuleman mukaan oli humalassa asiasta kertonut syvää katumusta osoittaen vanhalle opettajallleen. Joka toi asian ilmi.
 
"Muua"
Ekaluokkalaisena ala-asteella yksi opettaja kuoli auto-onnettomuudessa. Itkin silmä päästäni, olin niin järkyttynyt kun kaikki opet vaan itki.

Yläasteella yksi seiskaluokkalainen tyttö jäi junan alle ja kuoli
Yksi teiniraskaus
Myös meillä pillittävä ruotsin ope
Ysiluokalla meillä oli kuoron ja bändin ja muutaman open (mm.ehtori) vajaa viikon matka Tallinnaan. Siellä ryyppäs niin opet ku oppilaatkin. Vaan sulassa sovussa eikä vanhemmista kukaan saanut tietää. Ihmeen sivistyneesti kuitenkin esiinnyttiin ja käyttäydyttiin...

Lukiossa yksi tyttö kuoli sairauteen

Abiristeilylla filosofian ope koitti iskeä mua ja muutamaa muuta. HAuskoja kännikuvia saatiin kuviksen opesta. Mutta eipä siinä mitään, itsekin oltiin jo aikuisia miltei
 
Sandaalik
Nykyisin maahanmuuttajien lasten raiskaamista ei enää mielletä skandaaliksi, se on ihan normaalia varsinkin Helsingin kouluissa. Huorittelu ja raiskaaminen on heidän kulttuuriaan.
 
olihannäit
Ruotsin opettaja sai hermoromahduksen, muistan ainakin kaksi teiniraskautta. Molemmat pitivät lapsensa. Oppilas puukotti kiusaajaopettaja kesken tunnin, välitunnilla opettajan päälle ajettiin mopolla. Tarkkailuluokkalainen tyttö sekosi alkoi summamutikassa hakkamaan vastaantulioita käytävällä.
Ala-asteella viereisessä koulussa tyttö jäi rekan renkaanalle kun abit heittelivät namuja. Siis hänen päänsä jäi..sen jälkeen ei saanut enää mennä rekan tms lähelle, en tiedä miten nykyään?
Ylä-aste oli todella levoton ja jokapäivä sattui jotain, tämä siis 2000 luvun alussa. Nykyään todella rauhallista...

Niin ja silloin oli täm goottimuoti ja koulun parhaimman näköinen poika alkoi seukkaamaan 6 -luokkalaisen kanssa vaikka itse oli 9-luokalla :D
 
Mun käymällä yläasteella (ja myöhemmin myös lukiossa) oli opettajan ja oppilaan välillä seksisuhde.

Yläasteella yksi tyttö kuoli heroiiniin. Aika moni myös kokeili lieviä huumeita ja oli niiden vaikutuksen alaisena oppitunneilla, mutta ei se ollut skandaali, se oli vain joku ilmiö jota opettajat ei saaneet kuriin.

Yksi opettaja sai useita hermoromahduksia ja oli aina muutaman kuukauden poissa.

Eräs opettajan tunnilla tyttöjen piti mitata rinnan ja takamuksen ympärykset ja sillä oli härskiä läppää. Lisäksi tämän opettajan tunnilla kerran paloi kokonainen pöytä ja koulu tyhjennettiin...

Yksi teiniraskaus/ abortti tapahtui. Ja 13 vuotiaalla kaverillani oli suhteita 20 vuotiaisiin. Ja sitten tapahtui kaksi lesbodraamaa, jossa oppilaiden piti valita puolensa kun bestikset erosivat jonkun lesbokonfliktin takia.

Rehtori myös vaihtui tosi usein, joskaan se ei ollut skandaali. Se oli vain ongelma.

Niin ja ala-asteella tietokoneluokkaan murtauduttiin useamman kerran ja kaikki pöllittiin. Ikkunat rikottiin ja tv:tkin vietiin luokista.

Sitten oli myös opettajan välisiä suhteita mutta mun on lähdettävä koneelta, en ehdi kertoa enempää :D

Ihmettelen kyllä että miten yläasteiässä tommonen lesbojuttu voikin olla niin dramaattista kaikkien mielestä...
 
piupiu*
Ala-asteen luokkaretkellä näsinneulassa opettaja (nainen) joi itsensä tolkuttomaan humalaan ja lauman 8 vuotiaita piti selviytyä itse takaisin bussilla kouluun. Ja huolehtia kännisestä opesta siinä samalla. Meinasi mm. jäädä bussiin istumaan kun tuli aika vaihtaa bussia. Opettaja oli sijainen, jolla oli kai ennestään mielenterveysongelmia ja vahvat lääkitykset niihin. Sai potkut.

Yläasteella tuli kouluun pommiuhkaus, jonka huhujen mukaan soitti samalla luokalla ollut poika.
 
"molly"
yläasteella opettaja otti suihin 8.luokan pojalta, julkista nöyryytystä ei kumpikaan kestänyt ja opetta erotettiin heti.
sitten oli mysteeritapaus, jota selvitettiin kk kaupalla, eräs poika jäi lopulta kiinni lattioihin sylkemisestä ja kusemisesta.
oli myös näitä opettaja-oppilas ihastumisia :D
 

Yhteistyössä