Mitä te normaalipainoiset syötte? Esimerkki päivän ruuista?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Aamupala: kaurapuuroa, raejuustoa, mehukeittoa ja marjoja sekä teetä
Lounas: joskus salaatti joskus joku lämmin ruoka, kevyt sellainen
Välipala: leipää juustolla ja kurkulla, teetä
Päivällinen: esim. keitto tai kasviksia ja lohta etc...
Iltapala: maustamatonta jugurttia, marjoja, leipää ja teetä

En käytä sokeria ja enkä kevyt tuotteita tai rasvattomia, leivän päällä kunnon rasvaa :)
 
vierailija
Ja jatkokysymys, käytättekö rasvattomia/light-tuotteita?
Rasvatonta maitoa juon paljon, mutta muuten en käytä mitään light-tuotteita. Leivän päälle Ingmariinia tai Floraa. En juo mehuja tai limuja, kuin joskun juhlissa. En syö juustoja, paitsi leivän päällä Oltermannia. Sipsitkään eivät maistu.

Ruokavalio perus suomalaista sekaruokaa. Esimerkiksi näin:

aamupala: leipää, margariinia, muna, maitoa
lounas: perunaa, kanakastiketta, salaattia, maitoa
välipala: jugurttia ja mysliä, pähkinöitä, vettä
päivällinen: maksalaatikkoa, lisukkeita, maitoa
iltapala: hedelmäsmoothie, leipä, kaakaota

Herkkuja silloin tällöin. Usein korvaan jonkun aterian makeilla herkuilla.
 
vierailija
Mä syön ihan miten sattuu: välillä vain kerran päivässä jonkun hillittömän mättö-aterian, esim. pekoni/kerma/juustopastaa, pitsan tms. En syö koskaan aamupalaa ja lounaalla joko en syö mitään, tai haen picnicistä kana bbq-patongin tai jonkun pullan. Joskus on päiviä, jolloin syön ihan hillittömiä määriä kaikkea epäterveellistä, esimerkiksi eilen: lounaalla mäkkärin tuplajuusto ja mansikkapirtelö, välipalalla omar-munkki ja kourallinen sipsejä, päivällisellä pekonipastaa ja illalla kaksi hunajasiipeä majoneesilla ja päivän aikana varmaan litra colaa.
En käsitä, miten voin olla normaalipainoinen.
En käytä light-tuotteita koskaan.
 
Tänään oli hassu päivä, aamu akoi kahvilla ja puolikkaalla paketilla (siis 200 grammaa) maksalaatikkoa. Lounas taisi jäädä väliin. Välpialaksi kaksi itsetehtyä lihapullaa. Ja nyt nokan alla ensimmäinen puolen litran siideristä, yhteensä sitä on kaksi litaa. Söin myös puolikkaan sämpylän munavoilla ja kolme kivikylän lihapullaa sekä kourallisen minitomaatteja. Iltapalaksi on vielä danio-rahka.

Mut normaalisti aamulla kahvia. Ja rahkaa marjoilla tai puuroa marjoilla.

Lounaaksi salaatti tonnikalalla ja raejuustolla. Tai sit käyn lounasravintolassa, siellkin salaattipainotteista.

Välipalaksi proteiinijuoma ja banaani jos on ollut kunnolla duunia.

Päivälliseksi parisataa grammaa lihaa, kalaa tai kanaa, salaattia ja pottua tai pastaa tai jotain vähän.

Iltapalalla usein jogurttia tai rahkaa tai muroja ja maitoa tai jotain yhtä turhanpäiväistä. Plus olut tai kolmaskin.

Lighteihin en koske paitsi silloin tällöin kun on pakko duunissa jaksaakseen hörppiä energiajuoma. Noin yksi puteli vikossa.
 
vierailija
Aamupalaksi rahka/viili/jogurtti 200 g, lounaaksi salaatti (joko itse tehty tai kaupan), välipalaa en syö, päivälliseksi 100 g lihaa + 100 g perunaa/riisiä/makaronia ja aika suuri annos salaattia. Iltapalaksi rahka/viili/jogurtti tai muutama leipä. Käytän light-tuotteita ja rasvattomia maitotuotteita, tosin yritän pudottaa painoa viitisen kiloa.
 
vierailija
Aamulla en syö mitään, juon vain kunnon lasillisen vettä.
Lounaan syön lounasravintolassa ja syön kunnollisen normaalin aterian.
Töistä tultuani syön jotain pientä purtavaa.
Illalla en syö mitään, juon taas kunnon lasillisen vettä ennen nukkumaan menoa.

Minusta on turha syödä kahta lämmintä ruokaa päivässä, ellei tee jotain erityisen fyysistä päivän aikana.
 
vierailija
Aamupalaksi kaksi hapankorppua juustolla sekä kahvia. Lounaalla keittoa/salaattia. Päivälliseksi sitten jotain tukevampaa ruokaa. Iltapalalla kaksi palaa ruisleipää.

Jos nälkä näiden ruokien välissä yllättää, napsin viinirypäleitä tai vaikka tomaattia.

Kerran viikossa oikein kunnon herkut. Yleensä lasten käytyä nukkumaan suklaata tai jäätelöä.
 
vierailija
Aamulla kaks mukillista kahvia ja satunnaisesti banaani ja maustamatonta jogurttia.
Tänään pelkkä kahvi.

Lämmintä ruokaa syön klo 13-14 riippuen kuinka pitkä esikoisen koulupäivä on. Ihan tavallista kotiruokaa, mitä nyt milloinkin.
Tänään skippasin senkin kun käytiin mun äidillä kahvilla, eli tänään kahvia, pullaa ja jätskiä.

Viiden aikaan syötiin itsetehtyjä ranskalaisia ja nakkeja. Söin n. yhden perunan verran ja neljä nakkia. Lisänä tuoresalaattia puoli lautasellista ja suunnilleen puoli purkkia raejuustoa

Iltapalaa syön satunnaisesti. Jos jotain syön niin se on maustamatonta jogurttia ja mustikoita tai leipää. Tänään söin jogurttia ja mustikoita, ehkä jonkun 3dl.
 
vierailija
Aamulla kaks mukillista kahvia ja satunnaisesti banaani ja maustamatonta jogurttia.
Tänään pelkkä kahvi.

Lämmintä ruokaa syön klo 13-14 riippuen kuinka pitkä esikoisen koulupäivä on. Ihan tavallista kotiruokaa, mitä nyt milloinkin.
Tänään skippasin senkin kun käytiin mun äidillä kahvilla, eli tänään kahvia, pullaa ja jätskiä.

Viiden aikaan syötiin itsetehtyjä ranskalaisia ja nakkeja. Söin n. yhden perunan verran ja neljä nakkia. Lisänä tuoresalaattia puoli lautasellista ja suunnilleen puoli purkkia raejuustoa

Iltapalaa syön satunnaisesti. Jos jotain syön niin se on maustamatonta jogurttia ja mustikoita tai leipää. Tänään söin jogurttia ja mustikoita, ehkä jonkun 3dl.
Niin enkä käytä rasvattomia tai light-tuotteita.
 
vierailija
Syön melkein aina tukevan aamiaisen (pari palaa leipää levitteellä ja juustolla, hedelmä, ehkä jugurttia+ marjoja tms niin paljon että maha on täynnä). Sitten on ainakin neljän tunnin tauko syömisissä. Lounaaksi syön jotain kevyehköä työpaikkaruokalassa, kerran pari viikossa otan vain kahvin ja sämpylän ja lisäksi ehkä hedelmän. Kolmen neljän aikaan iltapäivällä olen tosi nälkäinen, silloin syön usein suklaata tai pullan. Illalla meillä on aina lämmin ruoka, joka useimmiten sisältää lihaa. Ja iltapalaksi vielä jotain samanlaista kuin aamiaisella.
Joudun vahtimaan syömisiäni, ettei paino nouse. Jos herkuttelen, jätän seuraavan aterian väliin. Kaksi lämmintä ateriaa joka ikinen päivä olisi liikaa.
 
Pin
En käytä light-tuotteita. Perus arkipäivä vois olla vaikka: aamupalan syön vain jos olen töissä, muuten en koskaan. Se on yleensä joku sämpylä tai hedelmä. Omena vaikka ja kuppi kahvia.

Lounaaksi millon mitäkin työpaikkaruokala tarjoaa, laitan lautaselle aina vähintään 1/3 kasviksia ja juon janoon aina vettä. Viimeksi oli joku lihapata ja peruna.

Kotiin tullessa viimeksi lohisalaattia jossa oli paljon lohta, jäävuorisalaattia, pinaattia, porkkanaraastetta, fetaa, oliiveja, tomaattia ja kananmunaa.

Iltapalaksi voisin syödä vaikka lisää salaattia, usein tekee illalla mieli laittaa jotain "höttöä" sekaan vielä, krutonkia tai pastaa.

Yöpalaksi syön tosi usein ruisleivän pelkällä voilla.

Jos mun ystävä tulee meille kuten vähintään kerta viikkoon tulee, syön huomattavasti enempi pitkälle iltaa asti. Silloin tekee mieli mussutella.

Arkena jo herkuttelen niin korvaan usein ruokaa sillä, eli se varmasti estää lihomisen.

En juuri joudu painonhallinnan kanssa vääntämään kun olen tottunut tuohon, en osaa juoda esim mehuja, vetää jogurtteja ja muuta sokerista jota pidetään monissa perheissä arkiruokana ja -juomana. Lihon helposti jos pääsen mussuttamaan useana päivänä, lomamatkojen tai muiden hyvien mussutussyiden jälkeen on voinut tulla useampi kilo per viikko.

Teen fyysisesti raskasta työtä.
 
vierailija
Mulla on kroppa silakka ja kaikki aina kysyy miten näytä kun tältä. Ikää 30+ ja 2 lasta...nuoruudessa olin 5-10kg pyöreempi kuin nyt. Mulla ei ole mitään diettiä koskaan ollu ja liikun hyötyliikuntaa arjen keskellä ipanoiden perässä. Salilla oon joskus käyny ja juossu, mut nyt jo yli vuosi siitäkin taukoa kun ei aikaa. Paino pysynyt ihan samana, samoin ruokavalio.
Mun suurin juttu on varmasti alkoholittomuus ja limsattomuus. En vain yksinkertaisesti nauti niistä kummastakaan. Mielummin juon maitoa tai vettä. Tää ei ole mikään tietoinen valinta vaan jäi pois nuoruusvuosien jälkeen kun ei vaan maistu. Saatan juoda pari viinilasia häissä tai vastaavissa, mutta muuten en käytä ja ero on huomattava esim mieheeni jolla samat ruuat, enempi liikuntaa mut saunaolut tai pari lasia viiniä viikonloppuna. Kyllä se vaan vaikuttaa!!

Ei syödä oikein eineksiäkään, roskaruokaa kerran parissa kuussa ja syön aina 2 lämmintä ruokaa päivässä, vaikka aamu tai iltapala jäisi väliin. Enkä napostele. Lapset ei saa napostella ruokien välissä, miten itse voisin. Karkkipäivä on perjantaina, kuten lapsillakin, enkä sitä jaksa salakuljettaa muulloin kotiin kun lapset on liki aina ruokaostoksilla käydessä mukana. Ei mitään kikkoja siis. Perusarkea ja perusruokaa. Juomilla on paljon vaikutusta. Eikä light tuotteita, kevytmaitoa ja vettä.
 
vierailija
Mulla on kroppa silakka ja kaikki aina kysyy miten näytä kun tältä. Ikää 30+ ja 2 lasta...nuoruudessa olin 5-10kg pyöreempi kuin nyt. Mulla ei ole mitään diettiä koskaan ollu ja liikun hyötyliikuntaa arjen keskellä ipanoiden perässä. Salilla oon joskus käyny ja juossu, mut nyt jo yli vuosi siitäkin taukoa kun ei aikaa. Paino pysynyt ihan samana, samoin ruokavalio.
Mun suurin juttu on varmasti alkoholittomuus ja limsattomuus. En vain yksinkertaisesti nauti niistä kummastakaan. Mielummin juon maitoa tai vettä. Tää ei ole mikään tietoinen valinta vaan jäi pois nuoruusvuosien jälkeen kun ei vaan maistu. Saatan juoda pari viinilasia häissä tai vastaavissa, mutta muuten en käytä ja ero on huomattava esim mieheeni jolla samat ruuat, enempi liikuntaa mut saunaolut tai pari lasia viiniä viikonloppuna. Kyllä se vaan vaikuttaa!!

Ei syödä oikein eineksiäkään, roskaruokaa kerran parissa kuussa ja syön aina 2 lämmintä ruokaa päivässä, vaikka aamu tai iltapala jäisi väliin. Enkä napostele. Lapset ei saa napostella ruokien välissä, miten itse voisin. Karkkipäivä on perjantaina, kuten lapsillakin, enkä sitä jaksa salakuljettaa muulloin kotiin kun lapset on liki aina ruokaostoksilla käydessä mukana. Ei mitään kikkoja siis. Perusarkea ja perusruokaa. Juomilla on paljon vaikutusta. Eikä light tuotteita, kevytmaitoa ja vettä.
Siis solakka ja sitä rataa ihana tekstinsyöttö! Ja anteeksi kaikki muutkin kummat sanat kummallisissa paikoissa.
 
Pin
Siis ootsä joku köyhä? Mä olen luullut että olet Milannan tapainen menestyvä liikenainen?
Missä mä sanoin olevani menestyvä liikenainen? :D Olen opiskelija, teen ainakin marraskuuhun asti perus duunarityötä (enkä luovuta vakipaikkaa mielelläni ennen opiskelujen loppua) ja pyörittelen muita omia pienempiä projekteja tässä samalla. :)

Köyhäksi nyt on vähän hassua sanoa edes pelkästään oman palkkani puolelta, tai ehkä mun käsitys köyhästä on vähän erilainen... Taidan omien tulojeni perusteella kuulua johonkin keskipalkkaisiin. Mutta varsinkaan kun meitä on täällä kaksi ja taidat stalkkeri tietää jo muutenkin ihan hyvin, mistä isompi raha tulee. :D
 
vierailija
Kalori on kalori. Mutta kevyt tuotteita en ole koskaan syönnyt. Kevyt tuotteita ostavat vain ylipainoiset, tai muuten vain syömisiään "erityisestä syystä" tarkkailivat.
 
vierailija
Tottakai on väliä mitä syö, mutta tärkeää on myös kuinka paljon syö. Monella ylipainoisella annoskoko on hukassa. Tavallinen kotiruoka kyllä lihottaa kun sitä ottaa joka kerta lautasen ääriä myöten täyteen. Oon kiinnittänyt tuohon huomiota kun ollaan esim. ystävien kanssa mökkeilemässä. Tukevan pariskunnan molemmat osapuolet syö ihan järkyttäviä määriä aterialla. Saattavat ottaa vielä lisääkin. Eipä ole ihme että painoa sitten kertyy.
 

Yhteistyössä