Mitä teette käytetyille leluille?

  • Viestiketjun aloittaja liikaa leluja
  • Ensimmäinen viesti
liikaa leluja
Lapset siivosivat lelujaan ja antoivat pois liian "lapselliset" tavarat. Hylättyjen joukossa on esimerkiksi Muumitalo ja kasa hyväkuntoisia ja isoja Plaston leluja. Samoin pieni lastenpöytä ja siihen kuuluvat tuolit. Missä kannattaisi tälläisiä myydä vai ostaako kukaan käytettynä leluja, jotka uutena maksaa jonkin verran (esim Muumitalo melko kallis)? Jos ei kannata myydä, niin mihin niitä kannattaisi laittaa? Roskikseen ei ole järkevää heittää ja kellään kaverilla ei ole omia lapsiani pienempiä lapsia, et voisi heilläkään antaa.
 
Leluja ja kirjoja voi viedä sairaalaan, terveyskeskukseen, hammaslääkärin odotustilaan, turvakotiin, ensikotiin, neuvolaan, seurakunnan diakonille joka jakaa vähävaraisiin perheisiin, sosiaaliasemalle, päiväkoteihin, seurakunnan perhekerhoihin, MLL:n perhekahviloihin.

Itse olen vienyt terveyskeskukseen ja sairaalan päivystykseen leluja, kun siellä on jatkuva pula niistä.
 
"vieras"
[QUOTE="aloittaja";25441929]Meneekö käytetyt lelut kaupaksi esim. huutonetissä tai vastaavissa? Johonkin Muumitalon kokoiseen leluun tulee isot postikulut päälle.[/QUOTE]

Muumitalo varmasti menee! Ja samaan pakettiin taitaa mahtua muutakin.

Itse ostin täydellisen Muumitalon kirpparilta 25e ja olin onnesta soikeana =)
 
Mulla on tallessa omien lasten vanhat kalliimmat lelut. Lapsenlapselle muumitalo on ollut ihan aarre, vaikkei ihan ehjä olekaan. Sama koskee Fisher Pricen parkkitaloa, Plaston rekkaa, sementtiautoa ja traktoria sun muita leluja.
Olen pistänyt roskiin vain risat lelut, kaiken ajattoman (duplot, legot, puupalikat, tupperwaren, merkkilelut) säilöin kellariin lapsenlapsia odottamaan. Tomyn ensi rc toimii edelleen hyvin, vaikka on ollut kellarissa vuosikymmenen, käyttöönotosta on noin 20 vuotta jo :D
 
"ärsyyntynyt"
Tietysti kunnolliset lelut kannattaa myydä kirpparilla ja kyllä niistä maksetaan suhteessa paremmin kuin halvoista leluista. Mä käytän nyrkkisääntönä 25% uuden hinnasta ja sitä tuunaan tilanteen mukaan.
Niin varmasti kannattaa jos on rahanahne. Mutta mihin tää maailma menee jos joka ikisestä härpäkkeestä minkä ostaa on saatava vielä rahaa kun siitä luopuu! Missä on antamisesen ilo? Se ilo kun näkee että itselle hyödytön tavara on toiselle kuin aarre. Ilman että siitä tarvisi senkummemmin hyötyä. Ihme touhua!

Ja ap. Itse lahjoitan jos joku vaan haluaa.
 
[QUOTE="ärsyyntynyt";25442099]Niin varmasti kannattaa jos on rahanahne. Mutta mihin tää maailma menee jos joka ikisestä härpäkkeestä minkä ostaa on saatava vielä rahaa kun siitä luopuu! Missä on antamisesen ilo? Se ilo kun näkee että itselle hyödytön tavara on toiselle kuin aarre. Ilman että siitä tarvisi senkummemmin hyötyä. Ihme touhua!

Ja ap. Itse lahjoitan jos joku vaan haluaa.[/QUOTE]

Miksi ihmeessä mun pitää lahjoittaa tavara tai vastaavasti miksi esim mun pitäisi saada vaikka jonkun vanhat legot ilmaiseksi? Tietyllä tavaralla on käytettynä paljon kysyntää, joten on ihan normaalia käydä sitä kauppaa. Legot ovat esim haluttuja. Miksi tukisin esim trokareita ihan hyvää hyvyyttäni?

Kavereille annan ajoittan tavaraa ihan ilmaiseksi, varsinkin jos siitä ei kirpparilta paljon saa ja kaverilla on sille käyttöä, mutta yksikään mun kaveri ei edes ota vastaan ilmaiseksi tavaraa, jonka tietää olevan kirpparilla ihan arvokasta.
 
"ärsyyntynyt"
Miksi ihmeessä mun pitää lahjoittaa tavara tai vastaavasti miksi esim mun pitäisi saada vaikka jonkun vanhat legot ilmaiseksi? Tietyllä tavaralla on käytettynä paljon kysyntää, joten on ihan normaalia käydä sitä kauppaa. Legot ovat esim haluttuja. Miksi tukisin esim trokareita ihan hyvää hyvyyttäni?

Kavereille annan ajoittan tavaraa ihan ilmaiseksi, varsinkin jos siitä ei kirpparilta paljon saa ja kaverilla on sille käyttöä, mutta yksikään mun kaveri ei edes ota vastaan ilmaiseksi tavaraa, jonka tietää olevan kirpparilla ihan arvokasta.
No ei sun pidäkkään ole rauhassa rahan perään. Satuin vaan lainaan sun tekstiä kun peräänkuulutin antamiseniloa joka tuntuu olevan nykyään hukassa. Juuri tuon miksi pitää antaa ilmaiseksi kun itsekkin maksanut periaatteen takia. Vastakysymys voisi olla miksi sinun pitäisi saada rahaa tavarasta jota et tarvitse? Ihmiset ostaisi harkiten jos käytetystä romusta ei maksettaisi melkein uudenveroisen hintaa.
 

Yhteistyössä