Mitä tykkäisitte?

Alkuperäinen kirjoittaja Outo tyttö:
Itkuhan siinä kaverilta tuli, kun huomasi, mitä olin tehnyt, oli onnellinen ja oikeasti yllättynyt. Hiukan vihjasin etukäteen, mutta ei ollut silti älynnyt.

Onnellinen loppu tällä tarinalla siis :).
Ihanaa!! Mä olisin ainakin onnellinen jos minulla olisi noin hyvä ystävä kuin sinä!! :heart: Tai onhan mulla siis hyviä ystäviä, mutta olisin kyllä kovasti onnellinen siivouksesta. =) Hyvin tehty! :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja Outo tyttö:
Itkuhan siinä kaverilta tuli, kun huomasi, mitä olin tehnyt, oli onnellinen ja oikeasti yllättynyt. Hiukan vihjasin etukäteen, mutta ei ollut silti älynnyt.

Onnellinen loppu tällä tarinalla siis :).
Ihanaa!! Mä olisin ainakin onnellinen jos minulla olisi noin hyvä ystävä kuin sinä!! :heart: Tai onhan mulla siis hyviä ystäviä, mutta olisin kyllä kovasti onnellinen siivouksesta. =) Hyvin tehty! :hug:

Kiitti :). Mä oon tosi iloinen, että yllätys onnistui, jännitin eilen aika lailla. Vein heille loppujen lopuksi jääkaappiin maitoa, lettukääröjä ja tuoreita korvapuusteja.
 
lilja
Voi tule meillekkin!! Mä olisin kyllä ihan tyytyväinen kun joku auttaa!! Kunhan et mene kaapeille. Jätä viikatut pyykit esim. sängynpäälle se antaa heti kuvan ettet ole halunnut availla kaappeja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja lilja:
Voi tule meillekkin!! Mä olisin kyllä ihan tyytyväinen kun joku auttaa!! Kunhan et mene kaapeille. Jätä viikatut pyykit esim. sängynpäälle se antaa heti kuvan ettet ole halunnut availla kaappeja.
Juuri näin tein. En laittanut pyykkejä kaappiin.

Muuten mä mietin sitä, että miksi ihmiset kuvittelee, että jos on siivonnut asunnossa, on (ehkä) penkonut kaappeja ym. Kun voihan niitä kaappeja tonkia ihan ilman siivoamistakin - sen riskinhän asukas ottaa kun antaa avaimen poissaollessaan jollekin. Musta nuo asiat ei liity toisiinsa mitenkään.
 
kinuski
Kyllä mä olisin tosi iloinen! Mä siivoon aina ennen reissuun lähtöä, koska ei oo kiva tulla sotkuiseen kotiin, mutta jos jostain syystä en olis ehtinyt tai jaksanut, niin olis kyllä ihana yllätys. En mä edes antais avaimia kellekkään, jos epäilisin että kyseinen ihminen tonkii meidän tavaroita. Mun ystävät on kyllä niin läheisiä, että mua ei haittais vaikka kävis kaikki kaapit läpi, ei meillä mitään niin salaista täällä ole. Ainoastaan jos äitini kävis mun vaatekaappia tonkimaan ja löytäis meidän "lelut", niin silloin suuttuisin ja olisin niin nolona.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Outo tyttö:
Te jotka ette tykkäisi, niin voisitteko avata ajatusta lisää, että miksi. Yritän siis ennakoida kaverini mahdollista reaktiota...
a) mä en tykkäis että mun kotini paikkoja pengotaan

b) tulis tunne, että *ihan pieneksi vinkiksi, vois täällä joskus siivotakin*
 
ffgh
Alkuperäinen kirjoittaja Outo tyttö:
No kertokaahan, millaista apua te vastaavassa tilanteessa olisitte halukkaita ottamaan vastaan, jos kerran tämänkaltainen apu kotitöissä on epätoivottua?
En todellakaan haluaisi tuollaista apua pyytämättä, "selkäni takana".
Tuntuisi tosi inhottavalta ja loukkaavalta.

 
Alkuperäinen kirjoittaja ffgh:
Alkuperäinen kirjoittaja Outo tyttö:
No kertokaahan, millaista apua te vastaavassa tilanteessa olisitte halukkaita ottamaan vastaan, jos kerran tämänkaltainen apu kotitöissä on epätoivottua?
En todellakaan haluaisi tuollaista apua pyytämättä, "selkäni takana".
Tuntuisi tosi inhottavalta ja loukkaavalta.
Saanko kysyä, millä tavalla se sua loukkaisi?
 
fiina--
Alkuperäinen kirjoittaja ruotsalainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Outo tyttö:
No onpas harmi, jos meni metsään :(. Mietin tätä eilen tosi pitkään ennen nukahtamista... miksi niin monelle vilpitön auttaminen tuntuu olevan suorastaan myrkkyä? Miksi oletetaan, että siivoaja on automaattisesti penkonut kaikki paikat? Mä itse ainakin inhoan siivoamista siinä määrin, että taatusti vaihdan sen mielelläni päiväuniin tai vaikka lenkkiin.

Sipulin kommenttiin sen verran, että totta kai mä autan myös vauvan hoidossa, mutta sen verran kaukana asutaan, etten mä kyllä erikseen lähde hoitajaksi vartin kauppa- tai pyykkitupareissun ajaksi. Totta kai silloin kun satutaan olemaan siellä niin asia OK, mutta muuten - no, hiukan älytön ajatus. Kai.
Suomalaiset on outoja. Valittaa kun ei kukaan auta toisia, ja sitten kun apua saisi niin se ei kelpaakaan. Niin, oma "reviiri" on suomalaisille sittenkin tärkeämpi kuin avun saaminen.
Ei siitä ole kyse.
Jos on sovittu, että toinen käy kastelemassa kukat, se käy kastelemassa kukat eikä muuta. Ei toisen kotiin jäädä tuntikausiksi hengaamaan ja hääräämään omin luvin, vaikka kuinka olisi avain annettu.
 
vieras
Minä olisin ollut ihan onnessani. Ei mulla mitään järisyttäviä salaisuuksia ole vaikka jotain olisi nähnytkin. Olen yh ja mielelläni ottaisin kaiken avun vastaan.
Hienoa että on vielä tuollaisia ystäviä!
 
ffgh
Alkuperäinen kirjoittaja ffgh:
Alkuperäinen kirjoittaja Outo tyttö:
No kertokaahan, millaista apua te vastaavassa tilanteessa olisitte halukkaita ottamaan vastaan, jos kerran tämänkaltainen apu kotitöissä on epätoivottua?
En todellakaan haluaisi tuollaista apua pyytämättä, "selkäni takana".
Tuntuisi tosi inhottavalta ja loukkaavalta.
Saa kysyä ja syyt on samat, jotka tässä ketjussa on jo moneen kertaan selitetty :)

Se loukkaisi mun yksityisyyttä ja lisäksi kokisin sen loukkaavana arvosteluna mun kodinhoitoa ja elämäntapoja kohtaan.

Vaikka meillä imuroitaisiin harvemmin, kuin auttajan kodissa, se on TÄYSIN meidän oma asia ja oma valinta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Outo tyttö:
Alkuperäinen kirjoittaja katie-:
en tykkäis itekkään. tai oishan se toisaalta ihan kiva kun ois siisti asunto kun tulen kotiin mutta tykkään et saan ite laittaa tavarat sinne mistä oon ne tottunu löytämään.. Nimittäin viimeks oli anoppi kattomassa poikaa ja oisin kotvasen saanut ettiä paistinpannua kunnes mies sano et äitisä on tainnu tiskata ja se pannu on varmasti uunissa, siellähän se oli :D
No mä en kyllä siirtänyt tavaroita mihinkään, vaan nostin kaikki takaisin samalle paikalle esim. lattioiden pesun jälkeen.
no sitten ois eri juttu, mut esim just tuo kun anoppi oli tiskannut ja tottakai se pannu oli lavuaarissa ja anopilla on tapana pitää pannua uunissa ja minulla kuivauskaapissa :D

 

Yhteistyössä