Mitähän helvettiä mäkin oikein ajattelin kun sen sikainfluenssarokotteen lapsilleni otin?

Harmittelija
Mua ainakin tosi paljon harmittaa se, etten saanu läheskään tarpeeksi tietoa siitä rokotteesta silloin talvella. Suomessa vaan sanottiin, että kannattaa ottaa se, eikä siitä tule mitään pahoja sivuvaikutuksia. Luulin, että Suomen terveysviranomaisiin voi luottaa, mutta selvästikään keihinkään viranomaisiin ei ole luottamusta. Itse jojoilin niin paljon sen päätöksen välillä melkeen 2 kuukautta. Tais kaduttaa heti sen piikin ottamisen jälkeen, että mitä oli menny tekemään. Olis pitäny vaan luottaa omaan intuitioonsa, eikä kuunnella muita ja Suomen hysteriaa. Varsinkin nyt kaduttaa ja pelottaa. Voiko rokotteista tulla sivuvaikutuksia vielä puolen vuodenkin jälkeen?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Värioikku:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja vierasvieras:
No höh, eikös se pitäny olla niin, että kaikki ne rokotteen ainesosat oli ennestään tuttuja? Näin muistaakseni vakuutettiin thl:n sivuilla silloin. Mikäs tästä sikaflu rokotteesta olis tehny enemmän vaarallisen kuin vanhemmat rokotteet? Kaikilla rokotteilla saattaa olla sivuvaikutuksia... Myös niillä, jotka ovat neuvolan rokotusohjelmassa. Onko se nyt siis selvitetty, että johtuuko tämä narkolepsia rokotteesta vai sairastetusta sikainfluenssasta? Mä kun olin näkevinäni jossain lauseen, että tutkimus vie kuukausia tästä asiasta.
Kyllähän se tutkimus kestää kuukausia, mut nyt kävin äsken tuolta lukemassa, että 14 epäilyä on jo löydetty ja odotettavissa noin 50 epäilyä?? Yhdysvallassa ei rokotettu kai ketään sen takia että rokotetta ei ollut tutkittu, eikä myöskään Sveitsissä.. helvetin helvetti ei voi muuta sanoa :(

Jep, ja tämäkin tieto tuli varmaan julki vasta nyt? ainakaan mä en tiennyt tuota..
Kyllä mä tästä ainakin siihen aikaan luin kun noita rokotuksia alettiin järjestämään.
Kyllähän tuo oli tiedossa jo silloin. Se kai kuitattiin sillä, että jenkit suosivat omia rokotteitaan ja kertoivat vain tekosyyksi tuon testaamattomuuden...

Sveitsin kohdalla sama juttu :/

Puola ei ostanut rokotetta ollenkaan, koska heidän mielestään sitä ei ollut testattu tarpeeksi. Sekin kuittattiin naurussa suin vain ettei heillä ole oikeasti varaa ostaa rokotteita...
 
aina ollaan oltu terveitä
en jaksanut lukea koko ketjua, joku on saattanut tämänkin siis mainita jo..
siis sikainfluensa rokote hyväksyttiin vuotta ennen kun koko tautia oli.... saivat yhden lääkefirman pelastettua levittämällä tautia ja hysteriaa, ja rokotteet menivät kaupaksi...

en ole ikinä uskonut rokotteisiin, tässä ketjussa on paljon hyviä esimerkkejä siitä että miksi... emme saaneet ketään rokotusta...
 
hih
Alkuperäinen kirjoittaja aina ollaan oltu terveitä:
en jaksanut lukea koko ketjua, joku on saattanut tämänkin siis mainita jo..
siis sikainfluensa rokote hyväksyttiin vuotta ennen kun koko tautia oli.... saivat yhden lääkefirman pelastettua levittämällä tautia ja hysteriaa, ja rokotteet menivät kaupaksi...

en ole ikinä uskonut rokotteisiin, tässä ketjussa on paljon hyviä esimerkkejä siitä että miksi... emme saaneet ketään rokotusta...
Tziisus mitä suomenkieltä :LOL: Tuo viimeinen lause: ... emme saaneet KETÄÄN rokotusta...
 
Mekin otettiin rokote sekä itsellemme, että lapsellemme. Ei meille mitään sivuoireita ole tullut mutta kyllä mua lapsen rokotuttaminen kadutti aika pian sen rokotteen ottamisen jälkeen. Me ensinnäkin otettiin lapselle rokote tosi myöhään (vasta huhtikuussa, jollon ei enää epidemiaa ollut). Oltiin päätetty, ettei rokoteta tyttöä ollenkaan ja, kun tyttö täytti 6kk keväällä, sanottiin terkkarille ettei haluta sikainfluenssarokotetta lapselle ottaa. Terkkari kysyi syyn ja sanoi, että thl on määrännyt, että heidän tulee suositella vahvasti rokotetta jokaiselle lapselle. Ja ei "hyväksynyt" kieltävää vastausta vaan sanoi, että haluaa kuulla lopullisen päätöksen sitten seuraavalla rokotuskerralla. Lisäksi sanoi, että vaikka ei keväällä oltais otettu niin syksyllä tuon rokotteen olisi saanut silti. Joten lopulta päädyttiin piikki ottamaan lapsellekin.. oli kauheen painostettu olo ja ehkä sen takia lopulta harmitti.
 
t_s
Alkuperäinen kirjoittaja aina ollaan oltu terveitä:
en jaksanut lukea koko ketjua, joku on saattanut tämänkin siis mainita jo..
siis sikainfluensa rokote hyväksyttiin vuotta ennen kun koko tautia oli.... saivat yhden lääkefirman pelastettua levittämällä tautia ja hysteriaa, ja rokotteet menivät kaupaksi...

en ole ikinä uskonut rokotteisiin, tässä ketjussa on paljon hyviä esimerkkejä siitä että miksi... emme saaneet ketään rokotusta...

Täähän on ihan totta!

Miksi on tehty rokote johonki mitä ei vielä oo??? Siksi kun se virus oli tehty muttei vielä "vapautettu"

 
sh-äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Värioikku:
Luulinko tosiaan että ne saa sen taudin ja kuolee siihen vai? Tiesin että sitä rokotetta ei oo tarpeeksi tutkittu ja silti annoin omat lapseni rokotettavaksi. :(
Ja nyt sitte alkaa tulemaan näitä narkolepsia tapauksia ja ties mitä vielä myöhemmin. :'(
Samat on ajatukset minullakin. Tosin ei minua hetkauttanut nämä narkolepsia-uutiset pätkääkään, olen katunut rokottamista jo rokotuspäivästä alkaen. Heti uutisoitiin että epidemia menossa ohi. Mielestäni turhaan liioiteltu ja peloteltu tauti perusterveille ihmisille.
 
niinpä niin
Alkuperäinen kirjoittaja Harmittelija:
Mua ainakin tosi paljon harmittaa se, etten saanu läheskään tarpeeksi tietoa siitä rokotteesta silloin talvella. Suomessa vaan sanottiin, että kannattaa ottaa se, eikä siitä tule mitään pahoja sivuvaikutuksia. Luulin, että Suomen terveysviranomaisiin voi luottaa, mutta selvästikään keihinkään viranomaisiin ei ole luottamusta. Itse jojoilin niin paljon sen päätöksen välillä melkeen 2 kuukautta. Tais kaduttaa heti sen piikin ottamisen jälkeen, että mitä oli menny tekemään. Olis pitäny vaan luottaa omaan intuitioonsa, eikä kuunnella muita ja Suomen hysteriaa. Varsinkin nyt kaduttaa ja pelottaa. Voiko rokotteista tulla sivuvaikutuksia vielä puolen vuodenkin jälkeen?
Viranomaiset eivät ikinä tuo kaikkea tietoa julkisuuteen, vaikka jotain tietäisivätkin. Eivätkä rokotefirmatkaan.
 
Niin
Alkuperäinen kirjoittaja t_s:
Alkuperäinen kirjoittaja aina ollaan oltu terveitä:
en jaksanut lukea koko ketjua, joku on saattanut tämänkin siis mainita jo..
siis sikainfluensa rokote hyväksyttiin vuotta ennen kun koko tautia oli.... saivat yhden lääkefirman pelastettua levittämällä tautia ja hysteriaa, ja rokotteet menivät kaupaksi...

en ole ikinä uskonut rokotteisiin, tässä ketjussa on paljon hyviä esimerkkejä siitä että miksi... emme saaneet ketään rokotusta...

Täähän on ihan totta!

Miksi on tehty rokote johonki mitä ei vielä oo??? Siksi kun se virus oli tehty muttei vielä "vapautettu"
Näinpä..

Ja miksi nyt annetaan seurauksien tutkinta (vai "tutkinta" ) taholle jota rahoittaa tuon rokotteen valmistaja ja jonka edun mukaista on saada salattua niin paljon kuin mahdollista seurauksista?
 
jo 24 v.
Usassa oli saman asian ajava, eri valmistajan rokote :)

Ite en ottanu rokotetta, sain äitin pään käännettyä ja hitsit oon tyytyväinen!

Tosta rokotteen koostumuksesta, normaalissakin kausi-influenssa rokotteessankin on n.1/3 tai 1/4 tätä meiän sikapiikin sisältöä... Eli en kyllä suosittele senkään ottamista....

Itselleni puhkesi migreeni samana päivänä(vain muutama tunti myöhemmin tuli ekat kuvotukset ja sitten aurat...) kun otin hepatiitti twinrix:in ekan piikin. Ja terkkari sanoi, että mitään yhteyttä ei ole, eikä rokote "aiheuta" mitään oireita! Minä olin melkein viikon kipeänä, päätä särki, oli auroja yms.(onneksi äitillä oli migreenilääkkeitä, mitä lääkäri antoi käytää....) En pystyny syömään, jopa mun kynnet lakkas kasvamasta! Jokaseen tuli sellanen outo lommo... Sama kuvio toistui kakkos ja kolmos piikin jälkeen.... :´(

Tässä kauhulla mietin, mitä ois tullu, jos oisin ottanu sikapiikin...
En ole ottanut aiemmin kausi-influenssarokotteita, tämän sitten erehdyin ottamaan. Sain ensimmäisen migreenini jonkin ajan kuluttua rokotteen ottamisesta ja nyt koko tämä vuosi on mennyt taistellen estolääkkeitten avulla. Kaikki on tutkittu, neurologi ei ymmärrä miksi migreenini tuli yllättäen, näin vanhana ja miksi se ei laannu. Olin keväällä ennen estolääkitystä 21 päiväää migreenissä. Jos rokotteen neurologisia vahinkoja on syytä epäillä, niin käväisipä mielessä :(
 
"Ihmetys"
Kertokaas viisaammat miten tää sikainfluenssa eroaa siitä 70-luvulla jyllänneestä? Silloinkin ns. pakkorokotettiin ihmisiä, ainakin muualla Euroopassa. Luulis, että silloin ois jo kehitetty rokote sikaa vastaan.
 
yxi
rokotuksesta ei kukaan ota isompi taho ota vastuuta koska se oli vapaaehtoinen, ainoastaan media painosti (ja rumalla kädellä sitä tekikin).Rokotusfirmahan pidättäytyi KAIKESTA vastuusta jos rokotteesta tulee sivuvaikutuksia/haittoja:(
Jenkeissä lääke on tosiaan KIELLETTY koska suomessa olevassa sikainfluenssa rokotteessa on tiomersaalia, joka sisältää 50% etyylielohopeaa( tiomersaali saattaa aiheuttaa joillekin lapsille autismia, oppimis- ja keskittymisvaikeuksia ja muita neurologisia häiriöitä sekä maksa- ja munuaisvaurioita ja immuunijärjestelmän häiriöitä)
Otapa joskus selvää, kuinka saamme ruuasta elohopeaa. Voi olla, ettei tee mieli syödäkään sen jälkeen...
 
"heli"
Otapa joskus selvää, kuinka saamme ruuasta elohopeaa. Voi olla, ettei tee mieli syödäkään sen jälkeen...

Anteeksi, mutta kai sä tiedät että ruoan mukana tuleva elohopea ei ole MITENKÄÄN sama asia kuin suoraan elimistöön rokotteena laitettu elohopea. Ruoan mukana saadun elohopean elimistö pystyy maksan / munuaisten kautta suodattamaan jokseenkin, mutta rokotteena saatu elohopea menee suoraan verenkiertoon/soluihin ja aivoihin ilman mitään suodatteita, jolloin aivoissa tapahtuu muutoksia ja tulee juuri näitä narkolepsiaa, epilepsiaa, ms- tautia, diabetesta, autismia ja muita neurologisia sairauksia ja paljon paljon muuta. ;(

Netistä löydät kyllä tietoa, jos jaksat vain etsiä.
 
Beep
Ymmärtäkää nyt, että OIKEAA tietoa tästä aiheesta (rokote) ei ole saatavilla. On vain rokotemyönteistä (esim. THL) ja rokotekriittistä (esim. rokotusinfo) tiedonlähteitä.

Jokainen saa itse kahlata tiedon viidakossa ja päätellä totuuden. Totuus ei valitettavasti juuri missään asiassa ole jossain luettavissa, kas kun elämä täällä nykymaailmassa on niin korruptoinutta, rahanahneudella seonneiden maailmanjohtajien peliä, että totuus on hukkunut jonnekin niin syvälle jo aikoja sitten.


Ja, mun totuuteni ja näin olen ajatellut syksystä asti: THL osti siksi rokotteen juuri GSK:lta, kilpailuttamatta edes muista, koska sai 6 miljoonaa tutkimusrahaa (muka vain pneumokokkitutkimusta varten, joo joo). Lahjontaa mun mielestä. GSK pitää Suomea hyvänä testimaana suomalaisten geeniperimän vuoksi.

Rokotuskampanja haiskahti ja lujaa, koska THL rikkoi lakia pitäessään sopimuspaperit salaisina. (On nyt hallinto-oikeudessa asiasta), kampanjoi omituisesti mm. maalailemalla kuolinlukuja, leimaamalla kriittiset ihmiset huhuja levitteleviksi (ai ettei saa seurata ulkomaiden vastaavia asioita, just), ei kertonut kansalaisille suoraan että GSK on sanoutunut irti vastuusta, jos rokotteesta jotain tulee YM... Tää on aika hullua, mutta ainoa "järkevä" syy mun mielestä on se, että rokote oli jollain lailla niin uudenlainen (nano?) ja se haluttiin testata ihmisillä. Ja vasta tässä vaiheessa lähdetään salaliittoteorioihin, jos tästä aletaan nyt päättelemään jotain ihmisten sairastuttamista ja eliminoimista, sterilisaatiota tai muuta vastaavaa.... joten en lähde.
 
vv
elit siinä hetkessä ja ajattelit suojella lastasi. EI ole vielä todistettu että piikki aiheutti narkolepsia, älä siis vielä huolestu. Jos lapsesi nyt on terveitä, niin nauti siitä. He eivät saaneet sikalunssaa ja ovat elossa :)
Näin juuri! Minä ainakin pelkäsin, että koko perhe sairastuu yhtäaikaa ja kun itse makaan kuumehoureissa niin lapseni kuolee hoidon puutteeseen!
 
Dorka
Mä luulen että tässä on kyse jostain sellasesta että niillä kenellä on alttius sairastua narkolepsiaan on viruksen tai rokotuksen myötä saanut sen sysäyksen taudille. Luin että useat sairaudet puhkeavat infektion, stressin tai ruokavalion takia.
 
Beep
Mä luulen että tässä on kyse jostain sellasesta että niillä kenellä on alttius sairastua narkolepsiaan on viruksen tai rokotuksen myötä saanut sen sysäyksen taudille. Luin että useat sairaudet puhkeavat infektion, stressin tai ruokavalion takia.

Aika loogista, että silloin kun on immuunijärjestelmä "sekaisin" näitä tauteja puhkeaa. Toisilla rokotus on se viimeinen niitti tai sitten ei olisi puhjennut ikinä ilman rokotetta. Kun ei pääse näkemään sitä mitä jos... toista todellisuutta.
 
adjuvantti...
Alkuperäinen kirjoittaja Värioikku;21830691:
no tällästähän se joku "professori" oli ennustanutkin, siis että rokotteen tarkoitus on vain ja ainoastaan vähentää ihmisiä maanpallolta!
Näin olen minäkin lukenut. Kamottavaa, jos näin olisi. Aiemmin kait se kuitenkin on ollut vähän päinvastoin.
 
justjoo
Alkuperäinen kirjoittaja vieras äiti;21830391:
Terve lapsi se oli se nuori tyttö, joka Suomessa kuoli. Kuolintapauksia oli muitakin, mutta mulle kolahti tämä pohjoissuomalaisen tytön kuolema niin kovaa, että menettämisen pelko oli suurempi kuin pelko rokotteen mahdollisista sivuvaikutuksista. Meille ei ole tullut onneksi mitään sivuvaikutuksia.
miten sä kuvittelet et se sikaan kuoli? ehei, sehän kuoli keuhkokuumeeseen, kuka tahansa perusterve kuolee HOITAMATTOMAAN keuhkokuumeeseen. sitä tyttöähän ei otettu lääkäriin, vanhemmat keskustelivat ainoastaan puhelimitse sairaanhoitajan kanssa.

meille ei otettu, sen verran järki pelaa. ja taatusti saadaan hoitoa JOS sattuu keuhkokuume tulemaan.
 
"Vieras"
Aika loogista, että silloin kun on immuunijärjestelmä "sekaisin" näitä tauteja puhkeaa. Toisilla rokotus on se viimeinen niitti tai sitten ei olisi puhjennut ikinä ilman rokotetta. Kun ei pääse näkemään sitä mitä jos... toista todellisuutta.
Tää on nyt vähän ot, mutta minä sairastuin autoimmuunitautiin vuosia sitten. Olen nyt asiaa pohtineena päätynyt siihen että stressi ja huono ruokavalio antoi taudilleni juuri tämän sysäyksen. Voi olla etten olisi sairastunut jos en olisi ollut nuori ja tyhmä ja käynyt läpi maailman naurettavinta diettiä yhdistettynä huonoon elämäntilanteeseen. Olishan tuo voinut puhjeta tosin sitten myös tästä rokotuksesta tai viruksesta nyt myöhemmin. Sen haluan sanoa että mikään yhden tai kahden ruokalajin dietti EI ole järkevä! Nyt jos tyttärenne alkavat tällaisiin naurettavuuksiin niin olisi hyvä että perehtyisivät myös siihen mitä vakavat puutostilat (mitä nämä dietit saa aikaseksi) voivat aiheuttaa! Ehkä jopa loppuelämäksi. Minä en tajunnut :(
 
"hmmm"
miten sä kuvittelet et se sikaan kuoli? ehei, sehän kuoli keuhkokuumeeseen, kuka tahansa perusterve kuolee HOITAMATTOMAAN keuhkokuumeeseen. sitä tyttöähän ei otettu lääkäriin, vanhemmat keskustelivat ainoastaan puhelimitse sairaanhoitajan kanssa.

meille ei otettu, sen verran järki pelaa. ja taatusti saadaan hoitoa JOS sattuu keuhkokuume tulemaan.
-keuhkokuume tuli siasta
-hoitoon ei päästetty sian takia kun kaikki paikat täynnä ja kiireisiä.
-sikalunssan aiheuttama keuhkokuume on arvaamaton, koko kehon valtaava tulehdussytokiinien aiheuttama tila.


---tietenkin sika oli syynä, loppujen lopuksi.
 

Yhteistyössä