Mitähän helvettiä mäkin oikein ajattelin kun sen sikainfluenssarokotteen lapsilleni otin?

Luulinko tosiaan että ne saa sen taudin ja kuolee siihen vai? Tiesin että sitä rokotetta ei oo tarpeeksi tutkittu ja silti annoin omat lapseni rokotettavaksi. :(
Ja nyt sitte alkaa tulemaan näitä narkolepsia tapauksia ja ties mitä vielä myöhemmin. :'(
 
alma
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oisitko aatellu että haluat suojella lapsiasi sikataudilta ja sen mahdollisilta pahoiltakin jälkitaudeilta?
Peesi.

me ei sitä otettu, juuri luettelemiesi syiden takia.

Täytyy muistaa, että kaikilla rokotteilla on sivuvaikutuksia. Nykyisen rokotusohjelman mukaisillakin. Varmasti sikapiikin saaneista häviävän pieni osa kärsii sivuvaikutuksista. Mutta tradegia se toki kärsiville on.
 
Itse en antanut, koska kun sikainfluenssa tuli maailmalle, ja levisi Suomeen niin yhtäkkiä oli rokotus siihen, en luottanut että rokotusta oli tutkittu sen pahemmin jne, niin en sen takia antanut lapselleni. Monet miettivät että olen tyhmä kun en halua suojata lastani,mutta toisaalta terveelle ihmiselle se on vaaraton tavallista pahempi flunssa/kuume.
 
v
elit siinä hetkessä ja ajattelit suojella lastasi. EI ole vielä todistettu että piikki aiheutti narkolepsia, älä siis vielä huolestu. Jos lapsesi nyt on terveitä, niin nauti siitä. He eivät saaneet sikalunssaa ja ovat elossa :)
 
e
Mä uskon et tää narkolepsia-juttu on ihan samanlaista hysteriaa kun sillon kun hysterisoitiin sikainfluensssaa. Eiköhän teidän pieni säästy noilta "oireilta" :) Lapsen parasta sä olet ajatellut niinkun moni muukin.

Tottakai niitä "sairastuneita" ilmenee kokoajan lisää nyt kun sitä uutisoidaan, kaikki alkaa kyttäämään lapsiaan, että nukahteleekohan se normaalia useemmin jne. Ja jos se nyt semmosta aiheuttaiskin niin mistäs sitä tietää jos se on vaan joku ohimenevä sivuvaikutus.

Ja ihan sivuhuomautuksena, että mua ei ole rokotettu. Mutta ei sekään kaukana ollut, ajattelin sitten, että en jaksa mennä kun jos se influenssa nyt tuleekin niin tuskin siitä mitään vakavempaa seuraa..
 
vieras
Niin, olen miettinyt samaa... Ja ihmettelen sitä, kun viime syksynä sanottiin rokotteen olevan samantapainen kuin kausi-influrokote, mutta nyt kerrotaankin rokotteen olevan aivan erilainen :O
 
Alkuperäinen kirjoittaja v:
elit siinä hetkessä ja ajattelit suojella lastasi. EI ole vielä todistettu että piikki aiheutti narkolepsia, älä siis vielä huolestu. Jos lapsesi nyt on terveitä, niin nauti siitä. He eivät saaneet sikalunssaa ja ovat elossa :)
Taisi olla niin että se rokote jotenkin edesauttaa narkolepsian puhkeamista niillä joilla on jo se geeni olemassa tms..
Mä en usko että meille sitä nyt enää tulee, lapset on rokotettu jo kauan kauan sitten, mutta luoja tietää mitä muuta on vielä tulossa..
 
vieras äiti
Alkuperäinen kirjoittaja JonnaN:
Itse en antanut, koska kun sikainfluenssa tuli maailmalle, ja levisi Suomeen niin yhtäkkiä oli rokotus siihen, en luottanut että rokotusta oli tutkittu sen pahemmin jne, niin en sen takia antanut lapselleni. Monet miettivät että olen tyhmä kun en halua suojata lastani,mutta toisaalta terveelle ihmiselle se on vaaraton tavallista pahempi flunssa/kuume.
Terve lapsi se oli se nuori tyttö, joka Suomessa kuoli. Kuolintapauksia oli muitakin, mutta mulle kolahti tämä pohjoissuomalaisen tytön kuolema niin kovaa, että menettämisen pelko oli suurempi kuin pelko rokotteen mahdollisista sivuvaikutuksista. Meille ei ole tullut onneksi mitään sivuvaikutuksia.
 
V**
tää koko juttu oli ihan sairas, ja itsekin rokotin itseni ollessani raskaana, vaikka alunperin ei pitänyt. Luultavasti johtun siitä helvetin hysteriasta ja syyllistyksestä mitä lehdissä yms lietsottiin, niin sen takia sen otinkin. Toistaseks en oo havainnut vauvassa (5kk) mitään sinne viittaavaa, mut voi jumalauta jos mulla olis lapsi joka olis sen rokotuksen takia sairastunut. Mun mielestä syypäät todellakin jossain muualla kun itsessä (vaikka rokotus, kai, olikin sitten vapaaehtoinen, niin ainakin kaikella meitä peloteltiin mitä tapahtuisi, jos sitä ei ottaisi). Vituttaa suoraan sanoen. Hyvä teille, jotka piditte päänne.. Nyt meiän muiden ei auta kun vaan toivoa, ettei tää olis totta.. ja olla "itse vastuussa rokottamispäätöksestämme"..
 
Eikö sillä lapsella ollut kunnon flunssa tartunta tai jokin virus pohjalla, jolloin vastutus kyky alhaisempi. Ja suurin osa kuoleista on ollut riskiryhmiin kuuluvia, joilla joku sairaus taustalla. Mutta hyvähän se oli että rokote löydettiin ajoissa, ja mahdollinen NOPEA eteneminen estettiin sillä..
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja JonnaN:
Itse en antanut, koska kun sikainfluenssa tuli maailmalle, ja levisi Suomeen niin yhtäkkiä oli rokotus siihen, en luottanut että rokotusta oli tutkittu sen pahemmin jne, niin en sen takia antanut lapselleni. Monet miettivät että olen tyhmä kun en halua suojata lastani,mutta toisaalta terveelle ihmiselle se on vaaraton tavallista pahempi flunssa/kuume.
Terve lapsi se oli se nuori tyttö, joka Suomessa kuoli. Kuolintapauksia oli muitakin, mutta mulle kolahti tämä pohjoissuomalaisen tytön kuolema niin kovaa, että menettämisen pelko oli suurempi kuin pelko rokotteen mahdollisista sivuvaikutuksista. Meille ei ole tullut onneksi mitään sivuvaikutuksia.
se tyttö kuoli hoidon puutteeseen, ei sikainfluenssaan. tuskin olisi kuollut jos olisi päässyt hoitoon. kaikki muut kuolleet olisivat takuulla kuolleet normiflunssaankin..

ja en todellakaan rokottanut lapsiani. mun lapset ei ole koekaniineja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nella Salmo:
Ajatelkaa, jos kaikki rokotetut kuolis joku päivä yhtäkkiä, tai jos kaikki rokotetut muuttuis steriileiksi.
no tällästähän se joku "professori" oli ennustanutkin, siis että rokotteen tarkoitus on vain ja ainoastaan vähentää ihmisiä maanpallolta!
 
Minäkin edelleen tyytyväinen etten antanut lapselleni enkä itselleni. Rokote tuli kuin tuulesta, ja missään ei kerrottu mitä testit ovat sanoneet jne.. En ihan tuosta noin vaan anna lastani koekaniiniksi. Ja muille jotka rokottivat lapsensa, hyvää ajattelitte silloin, ja luotitte, nyt vaan toivotaan teidän ja lapstenne puolesta ettei mitään löytyisi :heart:
 

Yhteistyössä