mitähän tuolla meidän alakerrassa tapahtuu iltaisin...

  • Viestiketjun aloittaja oudot naapurit
  • Ensimmäinen viesti
oudot naapurit
n. 6-7v poikalapsi kiljuu, huutaa, itkee täyttä kurkkua iltaisin. tänään todella pahasti ja huuto jatkuu nytkin vaikka mennyt jo hiljaisuus (klo 22), meidän vauva herännyt jo pariin otteeseen ton lapsen huutamiseen. kuuluu myös töminää. onko normaalia että tuon ikäinen lapsi saa jotain hirveitä raivareita ja sekopää kohtauksia illalla klo 10? mies epäilee että lasta pahoinpidellään, mutta itseäni jotenkin epäilyttää kun näyttävät ihan normaaleilta. mies sanoin äsken että hänestä kuulostaa että perheen äiti saa raivareita ja lapsi itkis sitä.. tiiä nyt sitten. äsken kopisutin patteria ja poljin jalkaa lattiaan jos ois loppunut, mutta eipä tehonnut...
 
"vieras"
Jos siellä lasta piestöis niin se et sä hakkaat pattereita tuskin tilannetta parantaa..'
Pahentaa vain, saavat syyn olla viel pahempia lapselleen ku huutonsa häiritsee jo naapureitakin.

Selvitä tilanne muulla keinolla.
 
E.v
Siellä voipi olla tilannetta että lapsi ei vaikka halua nukkua omassa sängyssään ja sitä opetetaan siihen. Lapsi huutaa, äiti tuskatuu ja tiuskii. Meillä oli aikanaan näin. Ja lasta ei pahoinpidelty, lapsi oli vaan sitä mieltä että hänhän nukkuu vanhempien sängyssä. Ja kun opetettiin sitä omaan sänkyyn se oli yhtä huutoa, lapsi juoksi pitkin kämppää huutaen ja varmasti tömisi. Ja minä korotin ääntä että nyt riittää ja koitin rauhoittaa lasta. Ja ääntä oli pakko korottaa jotta se kuului lapsen kiljumisen yli.
 
[QUOTE="apap";25228318]nyt siellä loppu huutaminen, seuraavalla kerralla soitan poliisit jos yhtä pahasti huutaa kun tänään. ei toi kyllä ihan normaalilta kuullosta.[/QUOTE]

jos tuo huutaminen on lähes joka iltaista,niin miksi odottaa jos lapsi huutaa yhtä pahasti??en tajua tollaisia ihmisiä,jotka päivittelee asioita jollain palstalla "no jos joskus jatkuu yhtä pahana"..se voi olla myöhästä siinä vaiheessa,kun sä mietit mikä on liiallista lapsen huutamista,jos kerran saat selvän ettei kyse ole normaalista lapsen kiukkuitkusta..
 
kiduttaja
Kumma kun meistä ei tehty ls-ilmoa toissa kesänä, kun meiltä kuului lapsen suoraa huutoa että "eieieieieiei äiti ÄLÄ ÄLÄ eieieieiei!!!! jne... aamuin illoin noin viikon ajan.

Tyttö 10v oli kaatunut pahasti pyörällä ja jalan haava piti hoitaa kahdesti päivässä. Jokaista hoito kertaa edelsi tahtojen taistelu korvia huumaavan metelin kera. :D
 
  • Tykkää
Reactions: Ä92
suut suppuun
Siellä voipi olla tilannetta että lapsi ei vaikka halua nukkua omassa sängyssään ja sitä opetetaan siihen. Lapsi huutaa, äiti tuskatuu ja tiuskii. Meillä oli aikanaan näin. Ja lasta ei pahoinpidelty, lapsi oli vaan sitä mieltä että hänhän nukkuu vanhempien sängyssä. Ja kun opetettiin sitä omaan sänkyyn se oli yhtä huutoa, lapsi juoksi pitkin kämppää huutaen ja varmasti tömisi. Ja minä korotin ääntä että nyt riittää ja koitin rauhoittaa lasta. Ja ääntä oli pakko korottaa jotta se kuului lapsen kiljumisen yli.
Meille mummo aina sipisi, jotta me oltais lopetettu huutaminen ja kuunneltu hänen asiansa.
Ei siinä..Minäkin valitettavasti huudan omille lapsilleni, mutta olen myös huomannut et jos joutuu huutaan niin jossain kohtaa on menty metsään,,tai tullaan menemään.
 
"mama"
jep, syy voi tosiaan olla vaikka se etta lapsi ei tahdo nukkua ja siksi huutaa ja kiljuu, laittaa nukkumaan menoa vastaan vaikka on ylivasynyt. Jotkut lapset huutaa enempi kuin toiset, niin se vaan on. Ja eri ikaisina eri asioista. Tai sitten lapsi on erityislapsi eli adhd tai autistinen tai ihan mita vaan ja siksi ehka kiljuu ja huutaa enempi. Kuka tietaa. Heti ekana vaan ihmiset ajattelee pahinta...
 
Siellä voipi olla tilannetta että lapsi ei vaikka halua nukkua omassa sängyssään ja sitä opetetaan siihen. Lapsi huutaa, äiti tuskatuu ja tiuskii. Meillä oli aikanaan näin. Ja lasta ei pahoinpidelty, lapsi oli vaan sitä mieltä että hänhän nukkuu vanhempien sängyssä. Ja kun opetettiin sitä omaan sänkyyn se oli yhtä huutoa, lapsi juoksi pitkin kämppää huutaen ja varmasti tömisi. Ja minä korotin ääntä että nyt riittää ja koitin rauhoittaa lasta. Ja ääntä oli pakko korottaa jotta se kuului lapsen kiljumisen yli.
tai sitten tilanne on aivan toisenlainen..kaikista varminta on soittaa poliisit paikalle varmistamaan tilanne,jos mitään hätää ei ole,niin hyvä,mutta sitähän ei voi tietää mitenkään varmistamalla asiaa..
 
[QUOTE="apap";25228318]nyt siellä loppu huutaminen, seuraavalla kerralla soitan poliisit jos yhtä pahasti huutaa kun tänään. ei toi kyllä ihan normaalilta kuullosta.[/QUOTE]

Meillä 7v sai tänään yli tunnin itkupotkuraivarit. aiheena niinkin rattoisa kuin että ois tahtonut katsoa lastenohjelmia ja tv ei näkynyt juuri silloin jostain syystä. Lisäksi hieman kipeänä on ja sitä rataa. Onneks ei pitäs kuulua naapuriins entäs,ok-talossa kun asutaan.

Muoks: ei siis kyllä huuda joka ilta,mutta joskus.
 
Viimeksi muokattu:
[QUOTE="Niin";25228380]Sun aamumuroihin kustaan varmaan joku aamu Bonaire :D Ihan muitakin viestejäsi välillä lukeneena. Oot varmaan pohjasakka kansaa :D[/QUOTE]

no mua nyt vaan ärsyttää ihmiset,jotka ei viiti sen vertaa olla huolissaan toisista..vaikka oiskin ventovieraita..mutta toivotaan ettei kenellekkään tule koskaan eteen tilannetta,että apu ois ollu tarpeen :) itse olen soitellut useamman kerran apua,kun olen todennut äänistä päätellen siihen olevan tarvetta..
 
alkuper.
no en mä nyt ihan helposti lähde poliiseja kenenkään ovelle soittamaan, en halua sentään mitään naapurisotia käyntiin. lapsi ei itke tuolla tavalla kuin iltaisin, niin juurikin mietiskelin että jos on jostai nukkumismenoista kyse tms niinkuin täällä joissain viesteissä myös kerrotiin. ja ihan onnellisilta ovat näyttäneet ja lapsi hyvinvoivalta kun on törmätty pihalla ja bussissa, mutta tuo iltahuuto on vain ollut kysymysmerkkinä meille että mistä voi johtua. itselläni ei ole tuon ikäistä lasta (vielä) joten kokemusta vanhempien lasten kiukutteluista ei juurikaan ole.
 
öh:)
Joo ,meillä on 2,5v uhmis ja 2kk vauva ja voi taivas tätä huutoa mitä voi kuulua jopa yhteentoista. Mutta se johtuu ainostaan siitä ,että uhmis ei halua nukkua omassa sängyssä ja osoittaa mieltään välillä vieläkin kun vauva on ... Ja sitten uhmiksen jälkeen alkaa vauva huutamaan ,välillä huutavat jopa yhteenääneen molemmat:D Niin ja on meillä vielä tuo 5v ,joka sitten välillä saa muuten vaan itkupotku raivarin ja minä huudan sitten vielä päälle:D tälläist meillä... Lisäksi vielä mies hkä imuroi samaan aikaan ennen kymmentä tai minä ja tai pestää kone pyykkiä,että aamulla on kivempi herätä:D Naapurit tykkää?
 
"Kuula"
Kyllä vain 6-7-vuotiaat voivat olla kovia huutamaan :) - meillä on aika ralli nimenomaan iltaisin. Lapset väsyneitä, eikä silloin tietenkään haluta nukkua vaan jotain ihan muuta... - jota eivät itsekään tiedä mitä se olisi.
 
ihan joka iltaistako?
ehkei sovi tähän tapaukseen tämä oma juttuni, mutta meillä reilu 3-vuotias huusi jossain vaiheessa aika useinkin kun heräsi kauhukohtauksen merkeissä nukuttuaan ensin parisen tuntia. Siitä alkoi huuto, joka jatkui joskus jopa tunnin, kun ei vaan havahtunut kauhukohtauksestaan. Se jos mikä on kamalaa kuunneltavaa/katseltavaa, ja mitään ei juuri voi tehdä, millä saisi lapsen lopettamaan huutonsa.
 
Video
Meitin 1.6 v. sai puolentoistatunnin itkuhuutoraivarit kun otin pois kylvystä. Ei auttanut maito, syli (äidin eikä isän), taikatemput eikä mikään....Onneksi asutaan omakotitalossa, joten vältytään naapurien turhanpäiväisiltä epäilyksiltä/poliiseilta.
 
Minulle tuli mieleen että jos lapsi on eskarilainen, ja käy kokopäivähoidossa ja pakkonukutetaan eskarin toimesta vaikkapa 1,5-2h joka iltapäivä, ja sitten illalla ei lasta saa nukkumaan vaikka vanhemmat olisivat itse jo aivan sippejä.

Ja kun koko myöhäisilta on taisteltu nukkumaanpääsyn kanssa, niin aamulla lapsi on väsynyt ja tietysti nukahtaa ongelmitta päiväunille sinne eskariin. Ja illalla taas jaksaa raikaa konserttia kun vanhemmat yrittävät laittaa yöunille.

Asiahan saattaisi selvitä ihan kysäisemällä vanhemmilta suoraan mikä heillä on ongelmana iltaisin kun kuuluu niin kovasti meteliä...
 
gsgssg
Olis kyllä aivan hullua ja kusipäistä soittaa suoraan poliisit JOS ei ole varma onko siellä hätää. Mieluummin menee itse ensin ovelle, jos avataan ja vaikuttaa että ovat ok ja saa jonkun hyvän syyn huudolle, niin sanoo vain että ok, olin huolestunut. Jos eivät avaa, alkavat huutamaan, vaikuttavat humalaisilta tai lapsi hakatulta niin vasta sitten soittoa. Eikä mitään lässytystä 'no en mä vieraiden ovelle uskalla mennä', ei toi selitys mee läpi kun on kuitenkin normaalilta vaikuttavia ihmisiä (kuten ap sanoi) eikä jotain jotka valmiiks tiedettäis väkivaltaisiks juopponarkeiks.
 

Yhteistyössä