Mitäs kaikkea teillä on syöty tällä viikolla?

"Sirkkeli"
[QUOTE="Sirkkeli";30146024]Nakkisoppaa ja makaronilaatikkoa. Uunissa laatikkoja. Puuroja. Tee vispipuuroa jostain.. Mustikkapiirakkaa[/QUOTE]

Niin, siis ei meillä ole näitä syöty, kun olen yksin ollut himassa koko viikon :D Mutta tekisin, jos olisi tuollainen perhe, eikä meidän ruoka-aineallergioita.
 
vierass
spagetti bolognese, kalakeitto, makkarakastike ja potut, jauhelihapihvit ja muusi. Porkkanaa, kurkkua, tomskuja, vesimeloonia mennyt pussitolkulla. Simppeliä, nopeaa ja halpaa.
 
"hmh"
Tänään syötiin vihersalaattia ja sieni-pekoni-risottoa.
Eilen kanaa punaviinikastikkeessa ja perunamuusia ja tomaatti-persiljasalaatti.
Toissapäivänä... öö. Mitäs se nyt oli. Silliä ja perunaa ja vihanneksia taisi olla.
Keskiviikkona kukkakaaligratiinia, perunoita ja munakastiketta.

Ja sitä kaukaisempaan menneisyyteen ei kyllä muisti ulotu millään...

Meillä kaksi aikuista, mutta melkein joka päivänä on joku/jotkut aikuisista lapsista tai niiden lapsista syömässä. Syödään kerran päivässä varsinainen ateria, lisäksi grillaillaan joskus illalla makkaraa ja syödään sen päivän salaatinjämät, tai aamupäivällä paistetaan munakas, tai keitetään puuro.
 
Saisinko mie ohjeen soijarouhekeittoon ja papukuskusiin? Kuulostavat älyhyviltä ja kun ensi viikolla on paluu arkeen, pitää saada ideoita ruokiin.
Ohjeen? Mikä se on? :O Mä aina vaan heittelen pannuun tai kattilaan jotain. :D

Mutta soijarouhekeitto tehdään suunnilleen niin, että ensin kuullotetaan kattilassa sipulia (öljyssä siis), kipataan sekaan mausteita (kurkumaa, paprikaa, kasvisliemijauhetta, chiliä ym) ja vaikka tomaattisosetta. Sitten pilkotaan sekaan ne kasvikset, joita sinne halutaan (ja vesi tietysti myös) ja lopuksi se soijarouhe (pari desiä kattilalliseen). Ja keitetään kypsäksi.

Papukuskusin tein jotenkin niin, että ensin kuullotin pannussa sipulin ja maustoin sen. Sitten laitoin joukkoon vettä, kuskusta ja ne valmiit pavut (taisivat olla kidneypapuja). Lapset tykkäsi, minä itse en niinkään. :D
 
Huutelen puskista
Ohjeen? Mikä se on? :O Mä aina vaan heittelen pannuun tai kattilaan jotain. :D

Mutta soijarouhekeitto tehdään suunnilleen niin, että ensin kuullotetaan kattilassa sipulia (öljyssä siis), kipataan sekaan mausteita (kurkumaa, paprikaa, kasvisliemijauhetta, chiliä ym) ja vaikka tomaattisosetta. Sitten pilkotaan sekaan ne kasvikset, joita sinne halutaan (ja vesi tietysti myös) ja lopuksi se soijarouhe (pari desiä kattilalliseen). Ja keitetään kypsäksi.

Papukuskusin tein jotenkin niin, että ensin kuullotin pannussa sipulin ja maustoin sen. Sitten laitoin joukkoon vettä, kuskusta ja ne valmiit pavut (taisivat olla kidneypapuja). Lapset tykkäsi, minä itse en niinkään. :D
Kiitos :). Mittailija en ole minäkään, fiilispohjalta laitan aineksia. Kokeilen tuota keittoa varmaan heti huomenna.
 
  • Tykkää
Reactions: Draumsyn

Yhteistyössä