Miten helposti mahatauti tarttuu?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Elikkä eilen ja tänään on tuttava perheen lapset oksentanut ja ripuloinut ja perheen isällä ollut maha sekaste. Äiti ollut vielä terve ja hän kysyi huomiselle mukaan illan viettoon. Mutta mietin uskallanko. Meille ei tarvitsisi tautia nyt tulla.
 
Day
Sinuna en lähtisi jos et tautia halua. Ollaan juuri viikonloppuna tauti sairastettu. Lapsista lähti tauti liikkeelle ja sairastuin itse heti perään, mutta oli muutama välipäivä että oltiin kaikki terveinä kunnes mies rupesi nyt oksentamaan. Ainakin meillä oli erittäin tarttuvaa sorttia vaikka käsihygienista pidettiin huolta.
 
vierailija
Jep. Täytyy jättää välistä. Meillä lapselle tulossa suht.kiireellinen toimenpide aika ja nyt pitäisi kaikilta taudeilta varjeltua. Ja ku kehtaisi, sanoisi että kannattaako kys ihmisen lähteä muita tartuttamaan. Paljon tulossa porukkaa, monella lapsia ja kukaan ei mahatautia halua, varsinkaan jouluksi.
 
vierailija
Siis mahatautihan ei tartu vaikka nuolisit toisen pillua,perseenreikää ei varmaan nuolla kuin leffoissa?
Ja käsidesistä sen verran että niitä käyttävillä on todistetusti suurin vaara sairastua vakaviin sairauksiin.
 
xcv
No jaa... tuskin se kaveristasi tarttuisi, jos ette hänen kotiinsa mene. Itse kyllä ehkä pyytäisin (loukkaantumisen uhallakin) häntä käymään pesemässä kätensä, jos hän tulisi omaan kotiini sisään.

Mutta, jos teillä on jotain operaatiota tulossa, niin varmasti tässä tapauksessa parasta olla menemättä. Itse en juurikaan harrasta tuota sairasten välttelyä, sillä olen huomannut että kyllä ne taudit jostain aina kiertää jos liikkeellä on, eikä ne välttämättä tartu sairaastakaan kun vaan muistaa huolehtia oikeasti siitä käsihygieniasta. Mutta nyt varmasti paras ottaa varman päälle.
 

Yhteistyössä