Miten hyvin osaatte työhaastattelussa valehdella, että olisitte tosi kiinnostuneet siitä työstä?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Tulee karenssi, jos et hae tai jos et ota vastaan tarjottua työtä. Kaikilla ei ole varaa tehdä noin.
Kannattaa hankkia ensin koulutus alalle, joka kiinostaa itseä. Sen jälkeen ei ole aluksi pakko vastaanottaa työtarjouksia kuin omalta alalta. Jos sitten ei omalta alalta saa töitä, niin työkkärin kautta hakee johonkin oman alan jatko-opiskeluihin. Koulutus ei tarvitse olla työvoimapoliittista, jotta voi opiskella päivärahalla. Aina on vaihtoehtoja, kun vaan selvittää asioita.
 
vierailija
Itse olin vasta työhaastattelussa ja sainkin työn. Halusin vain vaiheessa työpaikkaa sellaiseen jossa ei ole vuorotyötä, tässä uudessa työssä minua kiinnostaa vain palkka ja työajat. Otin yrityksestä mahdollisimman paljon selvää etukäteen, alan TES:sin kävin myös läpi koska siitä oli puhetta haastattelussa niin tiesin edes jotain. Kyselin haastattelussa mm. järjestetäänkö minkälaisia koulutuksia työn ohessa. Työ vaati myös erään koulutuksen jota minulla ei ollut ennestään, sanoin että voin hyvin käydä sen ennen työn alkamista jotta pääsen aloittamaan työt heti (kaksi päivää kestävä koulutus).
 

Yhteistyössä