Miten lapsen saa tekemään läksynsä

Juu, siis mulla toi tokaluokkalainen ei tee läksyjään :attn:
Koulusta tulee kokoajan lappuja et on joku ollu tekemättä.
Ja tänäaamuna olin opettajan kanssa juttelemassa asiasta (taas vaihteeks) Kai sadannen kerran.. :attn:
Sit se jättää tavaroitaan (kirjoja,vihkoja ym) joko kotiin tai kouluun.

Joka päivä kysyn et onko läksyt tehty ja vastaa et on |O
Siis vaikkei oieesti oiskaa...

Kellään mitään hyviä kikkoja?????
 
kun meet juttelemaan sen opettajan kanssa, sopikaa yhdessä joku keino, siis et joko opettaja kirjoittaa lapulle päivän läksyt jonka lapsi sitten tuo kotiin, tai et lapsi itse merkkaa esim reissariin läksyt, tai että opettaja esim sähköpostilla ilmoittaa sulle ne.
silloin sä pystyt kotona valvomaan ja tarkastamaan että läksyt on tehty.

ja opettaja vois myös huolehtia alkuun parina viikkona et lapsi ottaa tavarat koulusta mukaansa, ja sä sit kotona myös katsot lapsen kanssa mitä reppuun laitetaan.

 
Tuolla on tapana et vaan en kirjat mistä on läksyä laitetaan reppuun. Kun läksyt on tehty ne PITÄIS laittaa samantien takasi reppuun.
Eli jos on kirjoja mukana ni niistä ON AINA läksyä...

Näin siis pitäis olla, vaan poika kun tykkää kuskata vähä muutaki mukana ku mitä pitäis...

Pojalla on muutenki paljon vähemmän läksyjä kun muilla oppilailla. Eikä ole siitä kiinni etteikö osais.Osaa, mut tykkää vaan tehä ne kussa ennemmin ku kotona(jos on läksyt tekemättä ni ne pitää tehä ennenku koulu alkaa)

Ei opettajalla ole semmoseen aikaa yhen oppilaan kanssatemppuiluun.SIllä on kaks luokkaa (2 ja 3) opetettavana ja koulun asiat (koulunjohtaja) vielä lisäks hoidettavanaan.
 
Meillä minä istun lapsen veressä sen ajan kun tekee läksyjään.
Ilmoitan, ettänyt tehdään läksyt ja patistan lapsen hakemaan repppunsa.
Sieltä hän ottaa kirjat ja katsoo mistä on läksyjä.
En varsinaisesti auta läksyjen teossa, paitsi jos lapsi kysyy neuvoa, olen vain läsnä siinä vierellä. Joskus joutuu patistamaan, kun lapsen ajatus harheilee muualle (2 nuorempaa sisarusta vievät huomiota). Mutta pöydän vieressä istutaan tasan tarkkaan niin kauan, että läksyt on tehty. Sitten repun pakkaus ja sitten vasta pääsee muihin puuhiin.
Vanhemman läsnäolo antaa henkistä tukea ja lapselle viestin, että kotitehtävät ovat tärkeitä myös äidin mielestä.
Itsenäinen läksyjen teko ei meidän 8-vuotiaalta onnistuisi, olisi aina tekemättä.

No en tiedä oliko tästä apua, toivottavasti jollekin ainakin :)

 
Läksyt on tehtävä ja sillä sipuli. Meillä tuli kans niitä lappuja eka ja toka luokalla. Nyt kolmannella on niin että kaikki kirjat on kotona ja mukaan kouluun otetaan aina vaan sen päivän kirjat. Tarkistan aina seuraavan päivän kirjat pojan kans yhdessä.
 
Jette
En usko yhtään meidän 8v:n sanaan "joo tehty on!". Kun pyydän näyttämään, muistuukin ai niin, oli toinenkin sivu .....

Nyt kun hän tietää että äidille pitää näyttää kaikki sivut, tulee niistä iso osa tehtyä jo ennen kuin tulen kotiin.
 

Yhteistyössä