Miten pärjäisitte sodan alkaessa?

Ymmärrän, että tälläinen pilailu voi tuntua mauttomalta ja osaksi se sitä onkin.
Mutta eihän tässä oikeastaan silti ( tosin koko ketjua en lukenut) haluttu tehdä pilaa itse sodasta tai Ukrainasta tms.
Tälläinen pilailevaksi kääntyvä ketju, ehkä joiltain osin vie sellaista levottomuutta/ lievää ahdistuneisuutta pois, tai keventää sitä. Omat pilailevat kommentini, eivät ainkaan ole todellakaan tarkoitettu pilkaksi vakavaa tilanetta vastaan.

Vaan pikemminkin vaan kevennykseksi, ehkä sitten omalle itselleni. Ja jos täällä kirjoitellaan lintujen metsästämisestä tai marjanpoimisesta muka humoristiseen sävyyn, en usko sen millään muotoa vaikuttavan kenenkään Ukrainalaisen elämään.
 
  • Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
suomalainen..
En ole lukenut alkua vähään aikaan, kun täällä lopussa keskustellaan ihan asiasta, joten en osaa sanoa pilailusta mitään. Minusta aihe on niin kertakaikkisen vakava ja masentava, etten meinaa millään jaksaa. :(
 
suurlama
Alkuperäinen kirjoittaja No ei voi käsittää.;29640091:
Minä en ainakaan pilaile, mutta en voi kuin ihmetellä miten Suomen eduskunta hyväksyi Fennovoiman (ryssävoiman) ydinvoimalahanke!!! Siis haloo, sotaa käyvä maa ja me sen kanssa vaan kauppaa hierotaan!!! Uskomatonta.
Sä et taida tajuta millainen suurlama Suomea kohtaisi jos lopettaisimme kaupankäynnin Venäjän kanssa.
 
tavis............
[QUOTE="rauha";29640545]juuh minäkin ehkä reagoin turhan voimakkaasti kun koko aihe masentaa ja ihan pelottaakin.

Ehkä pitäisi yrittää itse ottaa vähän rennommin.[/QUOTE]

Ollaankohan me sitten vaan pieni vähemmistö eli enemmistö sulkee tosiasioilta silmänsä, mutta joo, kamalalta tuntuu, tosin kun seuraa the Guardianin uutisointia, joka on ajan tasalla, tietää enemmän. Minä ainakin haluan seurata tätä Ukrainan asiaa, ettei tule ryssän metkut enää niin yllätyksenä.
 
elli+
Mä en jaksanut surra ja tuli mieleen, että varmasti vielä koittaa ajat, jolloin venäläiset ei enää simputa Eurooppaa. Kukistuihan Hitlerkin. Pahuus kuolee omaan pahuuteensa.
 
vierain
Mä en jaksanut surra ja tuli mieleen, että varmasti vielä koittaa ajat, jolloin venäläiset ei enää simputa Eurooppaa. Kukistuihan Hitlerkin. Pahuus kuolee omaan pahuuteensa.
Tässä tapauksessa pahiksia ovat EU ja USA jotka ovat rahoittaneet Ukrainan kumouksen. Jos Ukrainan vallansiirto onnistuu on seuraava kohde Valki-Venäjä.

Hitler kukistui Ukrainan aroilla ja niin voi käydä EU:kin...
 
Aika teoreettista
Tälläinen hypoteettinen kysymys?

-sähköjen mentyä?
-kauppojen mentyä kiinni?
-öljy ja bensa toimitukset katkaistaisiin?
Yleensä sähkönsaanti pyritään turvaamaan sodankin aikana. Kaupatkin jatkavat, tosin siellä voi esiintyä säännöstelyä. Mihin tarvitaan bensaa jos ollaan sodassa, reservit lähtevät sotimaan ja perheet jäävät koteihinsa, ei varmaan Särkänniemeen ole aikeissa lähteä huvimatkalle?

Meillä kävisi niin että mies jäisi kotiin ja minulle tod.näk. tulisi kutsu armeijan riveihin suorittamaan koulutettuja tehtäviä tai johtamaan pientä ryhmää. Mies on ulkolainen, hän voisi ottaa meidän lapsen ja lähteä kotimaahansa. Mulla ei hätää olisi koska en ole etulinjassa vaan taustajoukoissa.

Eli ihan hyvin pärjättäisiin!

Sitäpaitsi sodankäynti on kehittynyt, se on paljon psykologisempaa ja sähköistynyttä, harvemmin ne joukot tuolla naamatusten enää taistelee.
 
Tulihan se apu.
"USA lähettää lisää hävittäjiä Baltian maihin ja laajentaa sotilaskoulutustaan Puolassa. Näillä, lähinnä symbolisilla eleillä, Yhdysvallat haluaa rauhoittaa liittolaisiaan Venäjän rajalla huolestuneisuudesta, jota Krimin kriisi on aiheuttanut.

- Puolustusministeriö suorittaa toimenpiteitä liittolaistemme tukemiseksi, puolustusministeri Chuck Hagel sanoi.

Yhdysvallat lähettää Baltian maihin kuusi F15-hävittäjää aiemman neljän lisäksi. Hävittäjillä suoritetaan sotilasliitto Naton alaista ilmavalvontaa Baltian ilmatilassa. Ilmavalvontavastuu kiertää Nato-maiden kesken, ja Yhdysvallat otti sen kontolleen tammikuussa Belgialta.

Hävittäjien lisäksi Yhdysvallat lähettää Baltiaan myös KC-135-ilmatankkauskoneen."

Kyllä helpotti!
 
huonosti
Mies reserviläisenä kutsuttaisiin rintamalle, ellei 40 v ikä vielä estäisi viestiupseerin töitä. Minä lääkärinä joutuisin ainakin kotirintamalle pakkotyöhön, ehkä jopa sotasairaalaan kirurgi kun olen. Lapsi laitettaisiin itärajalle mummolaan, josta lähtisi varmaan nopeasti evakkoon isovanhempien kanssa. Rajalle matkaa alle 100km.
 
"mä vaan"
Tämän siitä saimme, kun väestön muuttoa ruuhka-Suomeen ei ole yritettykään hillitä. Katainen tilailee kalliita hömppätutkimuksia ja kaikki poliitikot ummistavat silmänsä faktoilta. - Toivoa sopii, ettei Ari Puheloinen nuku.
 
asdasdas
Mitä pelättävää Venäjässä enää tässä vaiheessa on? Koko läntinen maailma tuntuu sanoneen painavia sanoja niitä vastaan. Aika helvetin tyhmä täytyy veli-venäläisen olla jos tässä vaiheessa alkaa hyökkäillä. Kertoo jotain sekin, että ovat alkaneet vetää joukkojaan kaikessa hiljaisuudessa pois.
 

Yhteistyössä