miten paljon varaatte joululahjoihin rahaa...

  • Viestiketjun aloittaja "utelias"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Hurjia summia! Meillä kaksi alle kouluikäistä ja yksi kummilapsi mulla joten ajattelin että noin 100e riittää näihin lahjoihin. Aikuisille ei osteta lahjoja. Satsataan sitten ruokaan ja tunnelmaan.
 
[QUOTE="Tytti";22347542]No just. Kuka on sanonu että budjetti liittyy siihen? Ja vaikket sä ymmärrä miksi "pitää ostaa kummin kaimalle" (ja kuka niin muka tekee?) niin miksi sun pitää noin ihmetellä muiden ostamisia ja korostaa omaa "vähäistä ostamistasi" jos näin saa sanoa?[/QUOTE]

"Tytti"
Vierailija

2000-3000 euroo. Omalle tytölle ja miehelle, meidän vanhemmille ja muille sukulaisille, 10-20 ystävää saa lahjat myös... Mä tykkään joulusta.


No voi lässynlää ja yhy-yy. Tässä ketjussa kysyttiin ilmeisesti alunperin lahjabudjettia johon vastasin. Jos se sun herkkääkin herkemmässä mielessäsi kääntyy joksikin korostamiseksi niin ihan miten vaan :D

Ja mä tulkitten ton sun aiemman tekstin omasta lahjabudjetistasi ja toteamuksen sen jälkeen et "mä tykkään joulusta" siten että näillä asioilla jokin yhteys mielessäsi on.

Ja totta helvetissä mä saan keskustelupalstalla ihmetellä asioita niin paljon kuin sielu sietää XD
 
Non compos mentis
En varaa paljoa, mutta ihan kivoja lahjoja tiedossa. Tänään ostin 5 eurolla 3 arpaa koulun myyjäisissä ja voitin uuden Marimekon olkalaukun, Marimekon huivin sekä liput RSO:n konserttiin, joten ainakin kaksi näistä tulee päätymään lahjoiksi. :D
 
Suzyanne
[QUOTE="Jepa";22347515]Muutaman tonnin uskon menevän.

Ostetaan toisillemme, lapsille joita 2, mun kummipojalle ja mummille.[/QUOTE]

Oho! :O No ei siinä toisaalta mitään, jos varaa on. :)
 
"poikia3"
Lasten lahjoihin menee n. 150 - 200 euroa per lapsi, siis yhteensä 450 - 600 euroa, miehen lahjaan max 100 euroa, ja muiden lahjoihin about 100 euroa yhteesnä. Eli siis maksimissaan n. 800 euroa.

Lahjoja ostetaan miehen siskolle, mun vanhemmille ja miehen toiselle veljelle jotain kukkaa tms. Lisäksi on tapana hankkia suklaarasioita tai kukkia yllätyslahjojen vastalahjaksi.
 
Rollolainen
[QUOTE="poikia3";22348269]Lasten lahjoihin menee n. 150 - 200 euroa per lapsi, siis yhteensä 450 - 600 euroa, miehen lahjaan max 100 euroa, ja muiden lahjoihin about 100 euroa yhteesnä. Eli siis maksimissaan n. 800 euroa.

Lahjoja ostetaan miehen siskolle, mun vanhemmille ja miehen toiselle veljelle jotain kukkaa tms. Lisäksi on tapana hankkia suklaarasioita tai kukkia yllätyslahjojen vastalahjaksi.[/QUOTE]

mä en käsitä tuota vasalahja systeemiä lainkaan.

Minusta joululahjat annetan sydämestä, eikä mun mielestä siitä kuulu antaa vastalahjaa.
 
"shihtzu"
100-200 euroa varmaan. Tänä vuonna pääsee helpommalla, kun ei tarvitse miehelle mitään ostaa eikä miehen kummilapselle, hoitakoot exä sen ihan itse.

Itse hankin lahjat, lapsille, tosin vauvalle en itse välttämättä mitään hanki vielä, kummipojalle, kaverin pojalle ja vauvalle, siskolle, veljelle, vanhemmille, tädille sekä lapsen kummeille.
 
"Tytti"
"Tytti"
Vierailija

2000-3000 euroo. Omalle tytölle ja miehelle, meidän vanhemmille ja muille sukulaisille, 10-20 ystävää saa lahjat myös... Mä tykkään joulusta.


No voi lässynlää ja yhy-yy. Tässä ketjussa kysyttiin ilmeisesti alunperin lahjabudjettia johon vastasin. Jos se sun herkkääkin herkemmässä mielessäsi kääntyy joksikin korostamiseksi niin ihan miten vaan :D

Ja mä tulkitten ton sun aiemman tekstin omasta lahjabudjetistasi ja toteamuksen sen jälkeen et "mä tykkään joulusta" siten että näillä asioilla jokin yhteys mielessäsi on.

Ja totta helvetissä mä saan keskustelupalstalla ihmetellä asioita niin paljon kuin sielu sietää XD
Itse aloitit "tulkitsemaan herkästi" mun viattoman "puolustuksen" lahjabudjetilleni mun ekassa viestissä. Ei ollut tullut mieleenikään että mainitsemillasi "asioilla olisi yhteys" niinkuin väitit mun korostaneen. Huvittavaa. :D Mutta ihmettele helvetissä sä miten paljon haluat, kukaan ei ole kieltänyt. :D Mä en väittele enää sun kanssa. :) Vaan nautin joulun odotuksesta ja lahjojen ostosta rakkailleni. :)
 
älä välitä
[QUOTE="Tytti";22348577]Itse aloitit "tulkitsemaan herkästi" mun viattoman "puolustuksen" lahjabudjetilleni mun ekassa viestissä. Ei ollut tullut mieleenikään että mainitsemillasi "asioilla olisi yhteys" niinkuin väitit mun korostaneen. Huvittavaa. :D Mutta ihmettele helvetissä sä miten paljon haluat, kukaan ei ole kieltänyt. :D Mä en väittele enää sun kanssa. :) Vaan nautin joulun odotuksesta ja lahjojen ostosta rakkailleni. :)[/QUOTE]

no tuo kahvinjuoja on muutenkin jankkaaja, tekopyhä hihhuli. :/
 
"poikia3"
mä en käsitä tuota vasalahja systeemiä lainkaan.

Minusta joululahjat annetan sydämestä, eikä mun mielestä siitä kuulu antaa vastalahjaa.
Kyllä mulle tulee tosi nolo tunne, jos esim. naapuri soittaa ovikelloa ja tuo lahjan, jouluaattona, kun kaikki kaupat ovat jo kiinni. Silloin minusta on kiva antaa vastalahja. Ne varalahjat sopivat myös tarkoitukseen, että sut pyydetään välipäivinä niiden sukulaisten luokse käymään, jossa harvemmin käyt, ja pyyntö tulee niin myöhään, ettei mitään voi enää hankkia. Musta ei ole ollenkaan outoa viedä kukkia kylään mennessäni, tai jotain tuomisia. Mut kukin tavallaan.
 
Rollolainen
[QUOTE="poikia3";22348673]Kyllä mulle tulee tosi nolo tunne, jos esim. naapuri soittaa ovikelloa ja tuo lahjan, jouluaattona, kun kaikki kaupat ovat jo kiinni. Silloin minusta on kiva antaa vastalahja. Ne varalahjat sopivat myös tarkoitukseen, että sut pyydetään välipäivinä niiden sukulaisten luokse käymään, jossa harvemmin käyt, ja pyyntö tulee niin myöhään, ettei mitään voi enää hankkia. Musta ei ole ollenkaan outoa viedä kukkia kylään mennessäni, tai jotain tuomisia. Mut kukin tavallaan.[/QUOTE]

mä tiedän että meidän naapurit ei lahjoja tuo, eikä meitä kutsuta välipäivinä mihinkään. Eihän me mihinkään voitais lähteäkään kun me ollaan koulussa kumpikin. mies työharjoittalussa vielä, joten voi olla kukanakin
 
"mahtisonnitar"
mullakaan ei ole tiettyä budjettia, mutta arvelsin, että lahjoihin menee noin 600e. en kyl aio edes laskea :) oon ostellu jo monena kuukautena lahjoja. lahjat ostan kolmelle lapselleni, mun vanhemmille, ukon vanhemmille, mun isovanhemmille, neljälle kummilapselle, siskon tytölle ja yhden kaverin lapselle. niin ja miehen velille.

onko teillä ollu tapana ostaa lahjaa oman lapsenne kummille?
 
Tänä vuonna menee enemmän kuin yleensä, sillä olen antamassa keittokirjoja muutamille, joille yleensä annan vain pienen lahjan tai kukat. Lasten lahjoihin menee varmaan joku satanen, lasten serkuille saman verran.
 
"poikia3"
mä tiedän että meidän naapurit ei lahjoja tuo, eikä meitä kutsuta välipäivinä mihinkään. Eihän me mihinkään voitais lähteäkään kun me ollaan koulussa kumpikin. mies työharjoittalussa vielä, joten voi olla kukanakin
Sitten teidän ei tarvitse varautua mitenkään, meille näitä kutsuja on tullut. Samoin naapurit ovat tuoneet useammassa paikassa kukkia tai paketteja - parempi on varautua.

Meillä ne kutsuvat sukulaiset asuvat tässä 50 kilometrin säteellä.
 
"Henna"
onko teillä ollu tapana ostaa lahjaa oman lapsenne kummille?[/QUOTE]

Mä ostan lasten kummeille lahjat. Toiselle ostaisin muutenkin kun se on läheinen ystävä. Toinen on miehen ystävä, ja ne osta toisilleen, mutta mä ostan sillekin just kummiuden takia. Ja lapsi tekee niille joulukortit.
 
"Henna"
onko teillä ollu tapana ostaa lahjaa oman lapsenne kummille?[/QUOTE]

Mä ostan lasten kummeille lahjat. Toiselle ostaisin muutenkin kun se on läheinen ystävä. Toinen on miehen ystävä, ja ne ei osta toisilleen, mutta mä ostan sillekin just kummiuden takia. Ja lapsi tekee niille joulukortit.
 
J-t harmaana
Muutama satku taitaa mennä. Listalla omien lasten (2kpl) lisäksi 2 lasta, 2 mummua, 4kpl kummeja. Aikuisia- kummeja ja isovanhempia lukuunottamatta- ei lahjota, mutta taidan jotain hyvää leipoa heille.
 

Yhteistyössä