Miten saa miehen uskomaan että talveksi tarvitaan kaksi haalaria ?

Ei pirskatti anna mun tilata tytölle toista haalaria :xmas:
Meillä ei ole kuin yksi toppahaalari joka tulee tytölle sopimaan. Takki ja housut tosin löytyy mutta ne on sitten sen verran siistimmät että kauppareissuille yms, ei piharymyämiseen. Vielä kun hoitoon on tammikuussa menossa niin eikö sitä jo kaksi haalaria tarvitsisi, jos toinen on pesussa niin vois toista edes käyttää. Vai pestäänköhän me haalari vain viikonloppuisin ja istutaan sisällä ? :D
Miten tuon sais uskomaan että toisen tartteis ?

Ellokselta oon noita land & laken haalareita katellu, toiselle jäis hintaa 20€ ja toiselle 30€ jos tuolla alennuksella tilais..
 
kolmelasta
Miksi sä tarvitset miehen luvan ostaaksesi lapselle haalarin? Vai onko kyse rahasta? En mä ainakaan kysele mieheltä lupaa ostaa lapsille vaatteita. Ja en tosiaankaan ole rikas, kotiäitinä ollut hoitovapaalla yli 4v. Mutta kyllä mä lapsille vaatteet ostan, en kallista mut perushaalaria ja KIRPPUTOREILTA. Varmasti säkin löytäisit sen toisen haalarin rymyämiseen kirpputorilta eikä paljo maksa. Mun mielestä on kyllä hyvä olla kaks haalaria. vaikka olis takki+housut lisäksi. Mut meillä ainakin on yks hyvä haalari ja sit loput on sellaisia muutaman euron kirpputori haalareita kotipihaa varten.

Meinaatko joka päivä pestä haalarin? En mä ainakaan pese haalaria edes kerran viikossa, sit vasta kun se on kunnolla likainen, johan se siitä kuluukin jos monta kertaa viikossa pesee.
 
Miksi sä tarvitset miehen luvan ostaaksesi lapselle haalarin? Vai onko kyse rahasta?
Meinaatko joka päivä pestä haalarin? En mä ainakaan pese haalaria edes kerran viikossa, sit vasta kun se on kunnolla likainen, johan se siitä kuluukin jos monta kertaa viikossa pesee.
No mies nyt nalkuttaa suurimmasta osasta mun ostoksista.. ne on "turhia". (Usein vaatteita) Ja tämän kylän ainoalta kirppikseltä ei luultavasti löydy kivaa haalaria (eli hinta/laatusuhteelta sopivaa. Ylihinnoiteltuja kuluneita riepuja on lähinnä näkyny)
Ja tarkoitus pestä aina kun on tarve. Nyt välikausipukua esimerkiksi en ole pessyt kertaakaan, vain huuhtassu sen. (vedenpitävä, mutta pitää silti antaa kuivahtaa)
 
hup
Etkö voisi ostaa vasta tammikuussa alesta haalaria hoitoon. Etteköhän siihen asti pärjää yhdellä + kaksiosaisella. Tammikuussa alkavat usein pakkasetkin ja silloin on kiva olla uusi muhkea haalari, joka vetää päälle. Ja silloin voi jo ostaa senkokoisen, että menee seuraavanakin vuonna kakkoshaalarina.

Meillä illalla pesty haalari kuivuu kyllä aamuksi, joten itse en ole kahta haalaria pitänyt edes välttämättömänä. Joskus kun oli kaksi samankokoista haalaria, niin jäi kyllä ns. varahaalari todella vähälle käytölle.
 
hyketiop
En mun lapset ole koskaan kahta haalaria tarvinneet. Yksi per talvi on riittänyt. Toki ostan vain hyviä ja vedenpitäviä haalareita. Pesen tarvittaessa illalla ja ovat aamulla kuivia. Isommat kurat saa kyllä pyyhittyä märällä rätillä pois niin näyttää heti siistimmältä ilman pesuakin.

Mutta en ymmärrä tuota että mieheltä pitää lupa saada haalarin ostoon.
 
Etkö voisi ostaa vasta tammikuussa alesta haalaria hoitoon. Etteköhän siihen asti pärjää yhdellä + kaksiosaisella. Tammikuussa alkavat usein pakkasetkin ja silloin on kiva olla uusi muhkea haalari, joka vetää päälle. Ja silloin voi jo ostaa senkokoisen, että menee seuraavanakin vuonna kakkoshaalarina.

Meillä illalla pesty haalari kuivuu kyllä aamuksi, joten itse en ole kahta haalaria pitänyt edes välttämättömänä. Joskus kun oli kaksi samankokoista haalaria, niin jäi kyllä ns. varahaalari todella vähälle käytölle.
Mitä mä hyödyn siitä alesta jos nyt jo tuo haalari maksais 20€ tai 30€ riippuen kumman ottaisin :D
 
Jos haluat ostaa vielä toisen haalarin niin osta, ei kai siihen miehen lupia tarvitse?

Meillä on lapsilla jokaisella yksi haalari ja yksi toppatakki + toppahousu -yhdistelmä. Haalarin ehtii tarvittaessa pestä illalla ja laittaa yöksi kuivumaan, jolloin on taas aamulla käyttökelpoinen.
 
"vieras"
Miksi sä kysyt mieheltä luvan? Jos sun mielestä tarttee niin sitten tarttee! Mä ostin itse nyt täksi talveksi kaksi, koska poika on joka päivä ulkona ja mulla ei ole pienessä kämpässä kuivauskaappia.

Vähän riippuu mun mielestä siitä miten teidän pyykkäys ja kuivatus sujuu. Meidän poika on nyt talvella kaksi ja pukeminen on muutenkin helvettiä. Mä en vaan jaksa siihen päälle vielä miettiä onko puhdasta päälle laitettavaa..
 
v
Yhdellä haalarilla meilläkin on pärjätty joka talvi. Meilläkin on haalarin lisäksi toppahousut ja takki "parempina" ja viime talvena kun takkeja olikin kaksi, jäi toinen lähes käyttämättä. Ei siellä päiväkodissakaan tarvita kuin yksi haalari, kuivaavat kaapissa jos kastuu, eikä sitä haalaria tarvi kotonakaan pestä, kuin kerran pari talven aikana.
 
"kahden äiti"
Jaa, meillä on kyllä aina ollut lapsilla vain yksi haalari ja takki+housut. Jotain perintöhaalareita on kaapin perukoilla varahaalareiksi, mutta koskaan ei olla niitä tarvittu. Ja noi on sentään olleet päiväkodissakin jo vuosikausia. Käsineitä ja pipoja on ollut vähän useammat, ne kun voivat tuolla hoidossakin lähteä välillä omille retkilleen...
 
"Piika-äiti"
Sun on vaihettava ukko kerta ei mitään ymmärrä ja nalkuttaa sun pikkuostoksista.

Tai sitten on vaan kerättävä toleranssia kestää se nalkutus, oppia päästämään toisesta korvasta ulos se mikä toisesta sisään tulee. Suosittelen viimeistä vaihtoehtoa, sillä tuo taito on ihan tarpeen muutenkin elämässä.
 
Mä en edes mieheltä kysy kun pojalle vaatteita ostan :ashamed:, nytkin pojalle on hommattuna kumipintainen talvitakki, kankainen talvitakki, vakosametti talvitakki, villakangas takki, toppatakkeja on 2 ja vielä tulee toppa-asu eli takki ja housut. Haalareita on sitten kumipintainen fleecevuorellinen loskakeliin, 2 käytettyä toppahaalaria tarhaan, untuva toppahaalari ja sitten kotiin ja kaupoille toppahaalari. Onneksi mies ei puutu mun ostoksiin, nyökkäilee vaan kun näytän niitä hälle :D.
 
"Mymmeli"
Meilläkin on muksuille vain toppahaalari ja takki+housut talveksi. Vaikka hoidossa ovatkin niin en ole edes ajatellut, että tarvitsisivat useamman haalarin. Jos nyt sen toinen haalari pitää hankkia niin hankkisin sen sitten tammikuussa alennusmyyntien aikaan. Nyt vielä ei toppavaatteilla niin suurta käyttöäkään vielä ole...
 
Öööh...
Mä en edes mieheltä kysy kun pojalle vaatteita ostan :ashamed:, nytkin pojalle on hommattuna kumipintainen talvitakki, kankainen talvitakki, vakosametti talvitakki, villakangas takki, toppatakkeja on 2 ja vielä tulee toppa-asu eli takki ja housut. Haalareita on sitten kumipintainen fleecevuorellinen loskakeliin, 2 käytettyä toppahaalaria tarhaan, untuva toppahaalari ja sitten kotiin ja kaupoille toppahaalari. Onneksi mies ei puutu mun ostoksiin, nyökkäilee vaan kun näytän niitä hälle :D.
Tuota... Saanko kysyä millainen eteinen/kaappivarustelu teidän huushollissa on? Meille ei yksinkertaisesti mahtuisi tuollainen takki/haalarimäärä kahdelle lapselle. Edes itse en taida omistaa noin montaa takkia. Tyylinsä kullakin, mutta satsaan mielummin laatuun kuin määrään.
 
"vieras"
Kyllä yhdellä pärjää, jos on takki-housuyhdistelmä lisäksi. Meillä ei ole mitään kuivausrumpua, mutta ilmavasti hengarille ripustettuna haalari kyllä on aina kuivunut seuraavaan aamuun mennessä, kun on illalla pessyt.
 
Ja ei, en brassaile tällä asialla, olen vain totaalisen vaatefriikki mitä tulee lasten vaatteisiin:ashamed: ja hän on mun ainokainen ja kun yrityksestä huolimatta sitä toista ei kuulu niin tuhlaan sitten tähän yhteen muksuun senkin edestä :).
 
Sinulle Öööh, ostan ihan laadukasta vaatetta, kauppahaalari on Ticketin, tarhahaalarit Reimatecin ja Lassietecin, villakangastakki on Benettonin, toppa-asu Etirelin, untuvahaalari Columbian. Sit Halpisketjuilta on H&M:n toppatakit ja vakosamettitakki, kumipintainen on Lindexin ja kumihaalari on Elloksen ja kankainen talvitakki on Name It eli sekä tyyriimpää että halvempaa.
 
eikä?
Siis kuinka saada minut uskomaan että tarvitset kahta haalaria lapsellesi? Et mitenkään.
Miten saada minut uskomaan, että sinun täytyy kysyä mieheltä saatko ostaa lapsellenne haalarin? Et mitenkään.
Miten saada minut uskomaan että joudut itse vielä maksamaan haalarin? Et mitenkään.

Taivas sentään. Jos MEIDÄN (huomaa, ei mun) lapsi tarvii haalarin, ni mä ostan sen. Jos se tarvii kaks, ni mä ostan ne kaks. Aivan sama kuka maksaa! Yleensä mies on se jolla on rahat mukana, eli se varmaan maksaisi. Jos on tilattu jostain ja on lasku.. jaa, senki maksaa mies ku kerta laskut hoitaa.

Siis asutteko te yleesnäkkään saman katon alla? Kenen ne lapset on?Taivas sentää mitä porukkaa.
 

Yhteistyössä