Miten te jaksatte asua Helsingissä?

  • Viestiketjun aloittaja ..aha......
  • Ensimmäinen viesti
näin.
Paras paikka ikinä, missä olen asunut, on juuri Helsinki. Viikissä asuin. Olohuoneen ja keittiön ikkunoistä peltonäkymät. Laitumilla käyskenteli lehmiä ja hevosia. Merinäköalat. Ihana rauha ja arboretum-metsä vieressä. Ei kaikki asu aivan ydinkeskustassa. Yhtälailla muissakin kaupungeissa on keskustan ruuhkat ja rauhalliset lähiöt.
 
hyvin
Tosi hyvin oon jaksanut jo 25v vaikka pari kymppisenä vannoin, etten muuta. Mä ahdistuisin maalla, jossa jakinen tietäisi kaikki mun elämästä ja sen, kuka on käynyt meidän luona ja millaisella autolla jne. Kaikessa on puolensa.
 
..aha......
[QUOTE="hesa";30130762]On se varmaan hieman vaikeaa ihmisvilinässä liikkuva rollaattorilla. Missäs kävit?[/QUOTE]

Rattaiden kanssa kuljen ja heurekassa kävin ehkä voisi huomenna mennä linnanmäelle.
 
"epäusko"
Alkuperäinen kirjoittaja näin.;30130736:
Paras paikka ikinä, missä olen asunut, on juuri Helsinki. Viikissä asuin. Olohuoneen ja keittiön ikkunoistä peltonäkymät. Laitumilla käyskenteli lehmiä ja hevosia. Merinäköalat. Ihana rauha ja arboretum-metsä vieressä. Ei kaikki asu aivan ydinkeskustassa. Yhtälailla muissakin kaupungeissa on keskustan ruuhkat ja rauhalliset lähiöt.
Lentivätkö ne lehmät siinä meren päällä?
 
..aha......
[QUOTE="hesa";30130836]Ei kai kohta eskarin aloittava lapsi istu rattaissa, vai kuka siellä istuu? Ei ole todellakaan normaalia.[/QUOTE]

No ei todellakaan istu,ei ole istunut vuosiin. Se on vain mun tukenani kun kuljen,pidän usein kassiani siellä istuinosassa.
 
"hesa"
Alkuperäinen kirjoittaja näin.;30130736:
Paras paikka ikinä, missä olen asunut, on juuri Helsinki. Viikissä asuin. Olohuoneen ja keittiön ikkunoistä peltonäkymät. Laitumilla käyskenteli lehmiä ja hevosia. Merinäköalat. Ihana rauha ja arboretum-metsä vieressä. Ei kaikki asu aivan ydinkeskustassa. Yhtälailla muissakin kaupungeissa on keskustan ruuhkat ja rauhalliset lähiöt.
Siellä, missä näkee lehmiä, ei todellkaan ole mitään merinäköalaa.
 
Vnkki vinkki
[QUOTE="hesa";30130847]Siellä, missä näkee lehmiä, ei todellkaan ole mitään merinäköalaa.[/QUOTE]

Kannattaa tutkia myös muuta elinympäristöä kuin sitä oman lähiön takapihaa :)
 
No jaa
Kyllä se on tämä Helsinki aika väljä kaupunki loppujen lopuksi. Onhan niitä ihmisiä toki tiellä, jos menee hellepäivänä kolmensepän patsaan kulmille tai hietsuun uimaan. Mutta aika rauhassa saa muutoin olla.
 
jaah
Hyvin jaksan. Rauhallisella seudulla asutaan ja pääsen kuitenkin helposti tekemään kaikki mahdolliset hankinnat ja kokemaan haluamani kokemukset (harrastuksena mm matkustelu ja bändien keikat). Parempaa paikkaa ei voisi ollakaan! Tosin myös Espoo sopii minulle samoin perustein ;)
 
BBierass
Ottaen huomioon oman tilanteensa, voi vain todeta, että maailmanlaajuinen trendi auttaa käyttäjää ymmärtämään reaktiota tämänhetkisen tilanteen suhteen.
Mitä ihmeen käyttäjää? Ja mikä ihmeen maailmanlaajuinen trendi? Ootko aineissa?

Helsingissähän on jos jonkinlaista sijaintia, missä voi asua. Aika takapajuloitakin löytyy vähän juntimmille ja pöndemmille.
 
Ei Helsingissä ole mitenkään ahdasta. Itse ainakin asun väljästi, enkä koe olevani mitenkään "tukahduksissa" tai ihmispaljouden keskellä (ainakaan negatiivisessa mielessä).

Helsinki on etenkin näin kesällä aivan mahtava paikka asua.
 
  • Tykkää
Reactions: rockyroad
halipupu harmaana
Kaikkeen kyllä tottuu, myös ihmisiin. Peessaan myös edellisiä, ei aina tartte roikkua kaupungilla ja ruuhkapaikoissa, Hulluille päivillekään ei ole pakko mennä, jos ei halua. Hesassa on myös ihan hyviä asioita mm. merto ja muu julkinen liikenne toimii aikas hyvin, on kulttuuritarjontaa, urheilumahdollisuuksia, hyvät liikenneyhteyden niin kotimaahan kuin ulkomaillekin. Työpaikkoja löytyy ainakin meidän perheestä molemmille, ihan joka paikasta ei löydy miehelle töitä ja se ratkaisee jo aika paljon.
 
LaMamanMorbid
Se on varmaan asennekysymys. =) Mutta kyllä mä välttelen ihmispaljouksia, en esim. käy stadilaisissa massatapahtumissa ja yritän välttää keskustaa lauantaisin.
 
en kestänyt
Asustelin muutaman vuoden ja en kestänyt. Olosuhteiden pakosta aikanaan muutin töiden perässä. Nyt sanoin miehelle, ettei mikään työpaikka tai muu ole sen arvoista että muuttaisin pääkaupunkiseudulle enää. (aihe tuli ajankohtaiseksi kun katselimme työtarjontaa...)
 

Yhteistyössä