Miten voi olla niin vaikeaa syödä ruoka-aikana!!!

  • Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti
äiti
Meillä on lapsista yksi sellainen, että ruoka-aikana ei kelpaa syömiset tai syö tosi vähän ja sitten ollaan jo tunnin päästä vinkumassa syötävää. Just kun olet siivonnut keittiöstä sotkut, niin tämä tulee vinkumaan. Juuri tänä iltana kun tarjosin iltapalaa, ei syönyt juuri mitään ja nyt kun siivosin keittiön, tulee mankumaan evästä. Että hohhoijjakkaa vaan. Aaargh!
 
Huhhuh
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Anna ruokaa silloin kun syö. Sitten keskustele hänen kanssa että ruoka aikana syödään kaikki yhdessä. Kyllä se ohi menee
Just tohon älä lähde. Ruokaa vain ruoka-aikana eikä armonpaloja. Ei se lapsi kuole nälkään vaan taatusti syö parissa päivässä oikeaan aikaan.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Lapselle ruokaa. Mene itse nälissäsi nukkumaan.
No jos itse olisin toisten palveltavana jossain enkä älyäis syödä silloin kun ruokaa on tarjolla niin todellakin saisin mennä nälissään nukkumaan. Jotain kunnioitusta ruoan tarjoilijaakin kohtaan.

 
Sisu
Eikä meidän ystäväpiirissä palvella. Jääkaapissa on ruokaa ja jokainen syö jos nälkä on. Jos menen kylään tai sukulaisiin niin syömme itse silloin kun nälkä on. Yötä varten teemme vielä palasia.
 
Oops
Ihmiset, ne pienetkin, on yksilöitä ja se "sisäinen kello" saattaa olla hyvin erilainen kuin mitä muilla. Usein tämä näkyy unirytmissä, joskus myös ruokailussa.

Mietipä itse, että sun olisi "pakko" syödä aamupalaa vaikka ei maistuisi heti pian herättyäsi. Itse ainakin oksentaisin. Sen sijaan n. tunti - puolitoista sen jälkeen on jo nälkä.

Osa lapsista syö tyytyväisenä sen aamupalan mutta se yksi saattaa oikeesti tuntea vastenmielisyyttä... en itse ainakaan pakottaisi. Antaisin sitten aamupalaa kun on nälkä.

Minusta on muutenkin jotenkin "ankeaa" elellä kotona noin kaavoihin kangistuneena, ettei saisi edes syödä muulloin kuin ruoka-aikana. Turhat nipotukset pois, ihan rennosti vaan!! :)
 
ap
sitten kun osaa ottaa itse kaapista ja siivota jälkensä, saa syödä milloin haluaa mutta niin kauan kuin minä olen se, joka ruoan tarjoilee, syödään ruoka-aikana. En jaksa katsella kun keittiö on jatkuvasti sotkussa ja toisaalta, en jaksa siivota kymmentä kertaa päivässä ja kolmanneksi kun tässä monta pientä on huolehdittavana niin siitä ei vaan tule mitään jos jokainen on syömässä eri aikaan.
 
Sisu
Olkoon vaikka kymmenen, mutta lapsen on ruokaa saatava. Asenteesi on todella järkyttävä. Siivoat vaik kymmenen kertaa mutta lapsen on saatava ruokaa. Olet todella järkyttävä ihminen.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Olkoon vaikka kymmenen, mutta lapsen on ruokaa saatava. Asenteesi on todella järkyttävä. Siivoat vaik kymmenen kertaa mutta lapsen on saatava ruokaa. Olet todella järkyttävä ihminen.
Kiitos! Meillä menee myös kaikki lapset yhtä aikaa nukkumaan. Meillä on ns. nukkumaanmenoaika klo 21.00 normaalina arkena. Järkyttävää? Oletko kuullut puhuttavan rytmistä, kuinka tärkeää se on?

 
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Olkoon vaikka kymmenen, mutta lapsen on ruokaa saatava. Asenteesi on todella järkyttävä. Siivoat vaik kymmenen kertaa mutta lapsen on saatava ruokaa. Olet todella järkyttävä ihminen.
Se lapsi voi syödä silloin kun on ruoka-aika.

Ja pssst, sun kantasi lienee tullut jo selväksi. :)
 
Sisu
Meidän naapurissa on seitsemän lasta. Nuorin on vajaan vuoden. Sitten parin vuoden välein iät menevät. Lapsille tehdään kunnon iltapalat valmiiksi lautasille. Jokainen lapsi syö siitä silloin kun maistuu. Ei tuollaisen perheen kanssa kaikilla voi yhtä aikaa nälkä olla.
 
r
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Meidän naapurissa on seitsemän lasta. Nuorin on vajaan vuoden. Sitten parin vuoden välein iät menevät. Lapsille tehdään kunnon iltapalat valmiiksi lautasille. Jokainen lapsi syö siitä silloin kun maistuu. Ei tuollaisen perheen kanssa kaikilla voi yhtä aikaa nälkä olla.
Tämä perhekö määrittelee sen yhden ja ainoan ja oikean tavan ruokailla?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Meidän naapurissa on seitsemän lasta. Nuorin on vajaan vuoden. Sitten parin vuoden välein iät menevät. Lapsille tehdään kunnon iltapalat valmiiksi lautasille. Jokainen lapsi syö siitä silloin kun maistuu. Ei tuollaisen perheen kanssa kaikilla voi yhtä aikaa nälkä olla.
No hoi, mullakin on seitsemän lasta. Ja ei, en tee laita lapsille iltapaloja valmiiksi lautaselle. Hui, olenpa järkyttävä ihminen. :saint:
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Meillä syödään parasta aikaakin. Nukkumaan mennään kun vatsat täynnä. Ja ai ai kun lapset ovat tyytyväisiä.
Miksi sä nyt niin ärhäkkänä puolustat omaa kantaasi? Minusta on ihan normaalia että kodissa on ruokailuajat. Jos meidän lapset näkevät nälkää niin täyden ruokalautasen ääressä sitä näkevät. Luuletko ettei mulla ole muuta tekemistä kuin siivota keittiötä ja omaa jaksamistakin täytyy ihan oikeasti ajatella. Niin että kiitos vaan sinun mielipiteesi tuli selväksi, minä pysyn silti omassani.

 
Sisu
Kaikki isoperheiset lapset meillä päin näin tekevät. Kaikilla ei ole nälkä yht aikaa. Meidän koirakin saa ruokaa silloin kun on nälkä. Koira on myös erittäin tärkeä ruokkia. Ja koiramme on erittäin rakas.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Kaikki isoperheiset lapset meillä päin näin tekevät. Kaikilla ei ole nälkä yht aikaa. Meidän koirakin saa ruokaa silloin kun on nälkä. Koira on myös erittäin tärkeä ruokkia. Ja koiramme on erittäin rakas.
Ai että ihan kaikki, äsken se oli vain se naapurin seitsemänlapsinen perhe. :xmas:
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Kaikki isoperheiset lapset meillä päin näin tekevät. Kaikilla ei ole nälkä yht aikaa. Meidän koirakin saa ruokaa silloin kun on nälkä. Koira on myös erittäin tärkeä ruokkia. Ja koiramme on erittäin rakas.
Ai että ihan kaikki, äsken se oli vain se naapurin seitsemänlapsinen perhe. :xmas:
:D :D :D

 

Yhteistyössä