Miten voi olla niin vaikeaa syödä ruoka-aikana!!!

  • Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti
rw
Ihanaa kun jotkut osaa ottaa rennosti ruokailujen suhteen. Kenenkään ei tarvii näläs olla vaikka ei just ruoka-aikaan sattuisi maistumaan :) tuntuu varmaan vieraalle, mut itse olen aiheesta paljon lukenut ja mm. ruokaan lapsena iskostettu syyllisyys on yhtenä isona tekijänä syömishäiriön synnyssä myöhemmällä iällä. Siis juurikin nämä "mikset syönyt ruoka-aikaan" rallatukset sun muut.

Meillä 4 lasta ja ketään ei nälässä pidetä vaikka ei ruoka-aikaan maistuisi. Ruokailuhetket on rentoja, kenenkään lautasta ei kytätä et kuinka paljon joku on syönyt ja "nyt syöt loppuun ja ota nyt ees vähä kasviksii, pakko maistaa!!!" - jäkä jäkä... ehkä tästä (?) syystä meillä ei mitään ongelmia ole ikinä ollut ruokailujen suhteen. Ja kaikki voi hyvin :)

ja se lapsikin voi luututa pöydän sen jälkeen kun on evästä ottanu, ei sen äipän tarvii marttyrina siel keittiössä häärätä 10 x päiväs niinkuin joku aiemmin manasi
 
Sisu
Meitä on täällä sisu, t. Sisun kannattaja sekä romani. Samaa konetta saa käyttää useampi. Romani lähti jo kotiin, sisun kannattaja kävi nukkumaan, t katselee vieressä ja minä sisu lähden tästä iltalenkille. Öitä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Kuinka moni teistä itse noudattaa itselleen kurinalaisia ruoka-aikoja?
Minä syön silloin kun on nälkä, tosin sen lisäksi syön silloinkin kun ei ole nälkä :ashamed: .
Kyllä, syön itsekin säännöllisesti, enkä napostele vähän väliä. Poikkeuksia lukuunottamatta.

Ja sille joka ehdotti koiraa... Kun en tykkää erityisemmin koirista(olisi kai hyvä ottaa koira jos ei edes tykkää koirista?) mutta lapsista tykkään ja myös järjestyksestä.

 

Yhteistyössä