Mitkä koirarodut kävisivät allergiaperheeseen?

"vieras"
aikuinen ei halua koiraa. Lasta ei mitenkään voi laittaa päävastuulliseksi koiranhoitajaksi eikä koiraa voi antaa täysin lapsen vastuulle. Lapset auttavat toki, mutta lapsi on lapsi ja koira on koira. Ja koira tarvitsee aikuisen johtajan laumaansa.

Eli koska et halua koiraa, älä ota sitä.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;23104411:
Mutta kun sellaista vähemmän allergisoivaa rotua ei ole olemassakaan. Usein elimistö siedättyy sille omalle koiralle ajan kuluessa. Eikä sillä koiran koollakaan ole merkitystä.
Voi helvetti. Sanoinko, että koiran koolla on merkitys? :D Sanoin vain, että meille tulee juuri tuon kokoinen koira. Kunhan kerroin. Huvikseni.

Ja joo, siedätystähän tämä onkin. Sitäpä sitä, mutta sekin on tässä kanalassa tuhoon tuomittu ajatus.
 
"eve"
[QUOTE="vieras";23104432]

Ja joo, siedätystähän tämä onkin. Sitäpä sitä, mutta sekin on tässä kanalassa tuhoon tuomittu ajatus.[/QUOTE]

Ja jos et siedäkään niin vitunkos väliä sillä koiralla. Annetaan takaisin kasvattajalle, myydään eteenpäin tai viedään piikille.

Hienoa!
 
*A*
KOSKA on edesvastuutonta suositella ottamaan koira, jos edessä on luopuminen. Se on väärin sekä koiraa, että perheen lapsia kohtaan. Etenkin koiralle. Se siedätys on minustakin tärkeä, mutta kaikki eivät siedäty. Siksi suunnitelma sen koiran ottamiselle, kokeilulle jne. on tärkeä tehdä, jos kerran siihen soppaan lähtee hämmentäjäksi. Koska suuremmat prosentit näyttää olevan sille, ettei se koira sitten sovikaan (kun katsoo noita myynti-ilmoja, annetaan ilmoituksia, uutta kotia etsitään, luovutaan allergioiden vuoksi).
Amen! Kiitos Sinulle, osasit täysin pukea sanoiksi sen mitä itsekin halusin painottaa! Valitettavasti kasvava trendi tässäkin asiassa taitaa olla se, että koiran hyvinvointi on täysin toisarvoinen asia... :(
 
  • Tykkää
Reactions: _Pigeon_
"vieras"
[QUOTE="eve";23104444]Ja jos et siedäkään niin vitunkos väliä sillä koiralla. Annetaan takaisin kasvattajalle, myydään eteenpäin tai viedään piikille.

Hienoa![/QUOTE]

Okei. Sanon tän vielä kerran. Se tulee meille "hoitoon". Se tulee omaksi, jos sen voi meille ottaa, mutta hoitoon, jos ei voida. Eikö teidän loistavien ja täydellisten koirat ole koskaan hoidossa? Ei vissiin. Mutta kiitos teille ja moi.

Miten saatoinkaan eksyä tämmöiseen paikkaan. Google perkele. Uskomatonta.
 
Niin...
[QUOTE="vieras";23104432]Voi helvetti. Sanoinko, että koiran koolla on merkitys? :D Sanoin vain, että meille tulee juuri tuon kokoinen koira. Kunhan kerroin. Huvikseni.

Ja joo, siedätystähän tämä onkin. Sitäpä sitä, mutta sekin on tässä kanalassa tuhoon tuomittu ajatus.[/QUOTE]

No ei oikeasti ole. Siedätys on yksi parhaimmista allergioiden helpottajista ja lemmikin omistaminen suojaa niiltä. Kunhan se suunnitelma on. Aluksi sitä voi siedättää itseään vaikka käymällä ahkerasti kasvattajalla, hoitaa koiria ja siitä sitten eteenpäin. Altistuminen ei tapahdu sitten sekään hetkessä ja yleensä sen kehittymisessäkin voi mennä aikaa. Ja huomaa, että sinä puhuit aluksi suosituksista ja siitä, miksi ei suositella ja sitten itse otetaan koira.
 
Niin...
[QUOTE="vieras";23104448]Ihania ämmiä täälä. :LOL: Puolustetaan henkeen ja vereen tuntemattomia lapsia ja koiraa tietämättä järjestelyistä ja asiasta yhtään mitään. Saati lasten allergiasta yhtään mitään. :eek:[/QUOTE]

Älähän ämmittele, joohan. Se on epäkohteliasta.
 
"vieras"
No ei oikeasti ole. Siedätys on yksi parhaimmista allergioiden helpottajista ja lemmikin omistaminen suojaa niiltä. Kunhan se suunnitelma on. Aluksi sitä voi siedättää itseään vaikka käymällä ahkerasti kasvattajalla, hoitaa koiria ja siitä sitten eteenpäin. Altistuminen ei tapahdu sitten sekään hetkessä ja yleensä sen kehittymisessäkin voi mennä aikaa. Ja huomaa, että sinä puhuit aluksi suosituksista ja siitä, miksi ei suositella ja sitten itse otetaan koira.
Ai minä? Ei helveta. Kiitos vaan. Jatkakaa te täällä.
 
xx
[QUOTE="vieras";23104432]
Ja joo, siedätystähän tämä onkin. Sitäpä sitä, mutta sekin on tässä kanalassa tuhoon tuomittu ajatus.[/QUOTE]

Jos halua olisi, voisitte ottaa ihan oikeasti koiran väliaikaisesti hoitoon ja katsoa, kuinka sujuu. Rotuyhdistyksien kautta löytyy kyllä paljonkin hoidon tarvitsijoita. Mutta kommenttiesi perusteella ymmärrän kyllä, jos kukaan ei halua tuoda sinun luoksesi koiraansa. Kai se on sitten pakko ostaa oma "siedätyskoira" ja valehdella lapsille.
 
Niin...
[QUOTE="vieras";23104470]Ai minä? Ei helveta. Kiitos vaan. Jatkakaa te täällä.[/QUOTE]

"Jännä juttu tää, että kun kysyy vähemmän allergisoivia koiria, niin täälä on joukku haukkujia vastassa ja kirkumassa, että ei sellaisia ole, KAIKKI allergisoi aina ja varmasti. Paitsi mun oma koira, vaikka ollaan superallergisia, mutta että älkää vaan muut ottako koiraa! Vain mulla on oikeus tähän!"
Noin ja näin. Suosittelusta ja kieltämisestä. Ei pidä olla noin äkäinen, hyökkäävä ja sitten seistä takajaloilla helvettien ja ämmien kanssa. Se ei oikeasti ole hyvää käytöstä.

Mutta toivotan kuitenkin onnea matkaan. Ihan oikeasti ja aidosti toivotan onnea ja sitä, että rotu sopii. Onhan se lemmikki kuitenkin aina suuri ilo ja onni, sekä perheelle aina aarre. Ei vain terveyden kannalta, vaan ihan osana perhettä.
 
Ohhoh, täällähän on reippaanlaisesti keskusteltu.. Ehkä ihan hyvä, että olin hetken poissa :D

Joku kysyi allergiaoireista.. Riippuu rodusta, ja talosta, jossa eläimiä pidetään.. Mutta aivastelu, suun ja nenän kutina ja joissain tapauksissa silmäoireet on ne, mitä mulle tulee. Käytännössä reagoin jossain määrin aina eläintaloudessa kyläillessä, tosin anoppilan kahteen kissaan ilmeisesti totuin, kun aikanaan niitä pystyin rapsuttelemaan ilman mitään oireita. Lapsilla tai miehellä ei ole mitään oireita vielä tässä elämässä eläimistä tullut.

Niin ja sitten se, että lemmikkiä oltaisiin ottamassa vain lasten takia.. No ei ihan niin. Mä ihan kyllä ymmärrän, ettei lemmikki ole lelu, vaan elävä ja arvokas yksilö. Ja tietysti, etenkin lasten ollessa noin pieniä kuin mun omat on, vastuu lemmikistä on täysin aikuisilla. Mitään lemmikkiä ei tähän talouteen olisi edes tulossa, jos emme miehen kanssa myös eläimistä pitäisi. Ilmaisin itseäni, kuten tavallista, huonosti.. Lähinnä tarkoitin sitä, että joku akvaario kyllä kävisi allergiakotiin paremmin, mutta mulla itselläni ei ole mitään kiinnostusta sellaisen hoitoon tai ylipäätään edes seuraamiseen. Koira olisi realistinen vaihtoehto siksi, että sellaisen kanssa touhuaminen olisi omastakin mielestä mukavaa ja mielekästä.

Pitääpä koittaa kysellä, jos saataisiin vaikka toimia koirahoitolana lähipiirin allergiaystävällisiksi mainostetuille koirille.. Kiitos siitä vinkistä. Näillä eteenpäin!
 
"jep"
Ja mä sanon vielä sen, että en ole kuullut että kukaan ois luopunu karvattomasta allergian takia.

:saint:

Paska tai en, meille tuli koira vaikka TIESIN olevani allerginen. Mutta sen tiesi koko perhe ja kasvattajakin. Ja suosittelen lämpimästi tuota rottarotua, vaikka kuin muut haukkuisi rumaksi ni on se meidän lapsille niiiiiiiiiiin rakas.

Ja meille tuli koira "koska lapset halus". Sekin vielä....
 
Koiralala
Itse koira-allergikkona siedätyin aikanaan villakoiralle. Eivät pölise ja haise samalla tavalla kuin jokin toinen rotu. Nuolaisu sai toki aikaan reaktioita jos esim. kasvoille, mut ei haliminen tms.

Kannattaa ottaa vaikka villis lainaan joksikin aikaa jos jostakin saat!

Nyt kun meillä ei ole ollut koiraa moneen vuoteen, myös villis allergisoi. Mut varmaan siedättyminen olisi mahdollista uudelleen.
 
hee
mulla on astma ja ollu portugalinvesikoira 13.v. hyvin on pärjätty,ei ole koiraallergiaa testien mukaan. trimmaustilanne ainut joka aiheutti nenän vuotamista kun karva pöllysi. kannattaa kokeilla villakoiraa ken on ottamassa ja on allergiaa :)
 
taas vieras
[QUOTE="jep";23104285]Tossa muuten tossa karvattomassa oli meillä niin sovittu, että JOS alkaa allergia haittaa niin kasvattaja lunastaa takaisin. Mielestäni järkevä ehto, sais olla joka koirasta. Harva testaa etukäteen ja usein joudutaan luopumaan. Mutta meillä tuo karvattomien kasvattajakin oli allergikko, joten ymmärrystä oli.[/QUOTE]

Itse en kasvattajana kyllä antaisi pentua ensin kokeiluun!Ei tee pennullekkaan hyvää joutua heti pienestä pitäen kiertolaiseksi ja myynti menee aina hankalammaksi kun on jo asunut jossain.Siellä on saattanut jo tapahtua jotain pennun henkiselle kehitykselle peruuttamatonta!Ja allergiaa ei aiheuta itse koiran karva,vaan hilse,sylki ym...!Mun mielestä ostajan velvollisuus on selvittää ensin että onko perheessä allergia...!Eriasia on tietty jos allergia puhkeaa vuosien päästä mutta lähtökohta jo täysin väärä jos ajatellaan että pennunhan saa helposti palauttaa...
 
lapinkoirafani<3
Allergiaperheeseen sopivia rotuja on ainakin villakoirat, bichon frise, coton de tulear, bichon havanais, espanjan vesikoira, ja tietääkseni myös valesinterrieri, vehnäterrieri ja valkoinenlänsiylämaan terrieri.. Kokemusta minulla ei asiasta kuitenkaan ole, niin ole kuitenkaan varma ihan kaikista roduista, mutta ainakin villakoira ja bichoni :)
 
"Late"
Isällä on allergia, mutta kuitenkin meillä on Bichon Frisé eikä mitään oireita ole tullut. Mutta kaipa nämä ovat aika yksilöllisiä juttuja. Kannattaa ainakin harkita tarkkaan ja keskustella kasvattajien kanssa ja mahdollisesti ottaa hoitoon vähäksi aikaa jonkun tutun koira ja katsoa, tuleeko mitään.
 
Millä lailla se on eläimelle pahaksi jos se käy perheessä olemassa- joissain tapauksissa pari viikkoa, joissain tapauksissä loppuelämänsä ja joissain jotain noiden väliltä ?
Koira on laumaeläin, ja se leimautuu laumaansa. Koiralle on stressaavaa, jos se
(pahimmillaan) muutaman viikon välein joutuisi vaihtamaan kotiaan ja samalla siis
aina joutuisi uuteen laumaan...
 
vakkis
Sanoisin minäkin, että ei liene olemassa sellaista koirarotua joka sopisi allergiaperheeseen ihan satavarmasti. Kun koirat ja ihmiset on kaikki yksilöitä.

No, mulla on allerginen mies ja silti meillä on sekä chinchilla että koira (corgi). Eikä mitään oireita ole niistä tullut.
 

Yhteistyössä