Mitralaisuus, Jeesus-kandidaatit ym.kristinuskon kilpailijat antiikin aikoina

Mitä niillä poistetuilla osilla tekemäänkään kun eivät olleet seurakunnan käytössä yleisesti.
Eivät tietenkään kun ne poistettiin.

Raamattu on ihan ihmisten kirjoittama. Ja silloisen rooman valtakunnan valitsema.
Jos keisari Augustus olisi päättänyt, että hän on jumala niin eurooppa näyttäisi nykyään ihan toiselta.

Kuka tahansa voi koska tahansa sanoa kiivenneensä vuorelle ja saaneensa kivitaulut ja kymmenen käskyä. Jotka ovat raamatun kulmakivi.

Mutta millainen on isä jota pitää pelätä? Että hän vaan ei suuttuisi?

Minun Jumalani on isä jota rakastan ja jonka rakkauteen voin luottaa kuin peruskallioon vaikka joskus itse käyttäytyisin tuhmasti tai tyhmästi.
 
Mutta millainen on isä jota pitää pelätä? Että hän vaan ei suuttuisi?

Minun Jumalani on isä jota rakastan ja jonka rakkauteen voin luottaa kuin peruskallioon vaikka joskus itse käyttäytyisin tuhmasti tai tyhmästi.
Tää meinaa laajeta nyt yleiseksi uskokeskusteluksi.

Pitää muistaa että Raamatun Jumalan "isyys" ei ole samanlaista kuin ihmisten isyys. Ei tavalliset isät aloita tsunameja tai ylläpidä avaruutta (vaikka Valtteri 4 v.haluaa niin isästään uskoa). Lisäksi on olemassa maailmassa valheen isä, saatana.

Mutta se että maallista isää pitää rakastaa JA pelätä ei ole vanha ajatus, sitä on ollut maailman sivu.
Ja ei musta olisi lapsena tuntunut kurjalle jos olisin vaikka rikkonut ikkunan tahallani ja sit olisin joutunut odottamaan isän reaktiota peloissani.
Tai, nykykoululaisille (varsinkin yläasteella) tekisi oikein hyvää jos pelkäisivät opettajaa ja rehtoria.

Kuin en mäkään, niin et säkään voi vaan päättää millainen Jumala on. Että "minun Jumalani on tämmöinen..."
Pitää pitää huoli siitä, että oma Jumalakuva ei ole jokin itse luotu haavekuva.

Taivaallinen Isä rakastaa meitä niin että on ihan tuskissaan tähtemme. Mutta se rakkaus toteutuu eri tavalla kuin nykyajan ihmisen mielestä rakkauden pitäisi toteutua.
 
Tää meinaa laajeta nyt yleiseksi uskokeskusteluksi.


Taivaallinen Isä rakastaa meitä niin että on ihan tuskissaan tähtemme. Mutta se rakkaus toteutuu eri tavalla kuin nykyajan ihmisen mielestä rakkauden pitäisi toteutua.
Mun Jumalani on peruskallio jonka päällä seison. On ja pysyy tahdoin tai en.

Sinä kirjoitat siten, että jumala on liukas jää jonka päällä liukastellaan eikä koskaan voi tietää milloin se pettää.
 
vierailija
Tää meinaa laajeta nyt yleiseksi uskokeskusteluksi.

Pitää muistaa että Raamatun Jumalan "isyys" ei ole samanlaista kuin ihmisten isyys. Ei tavalliset isät aloita tsunameja tai ylläpidä avaruutta (vaikka Valtteri 4 v.haluaa niin isästään uskoa). Lisäksi on olemassa maailmassa valheen isä, saatana.

Mutta se että maallista isää pitää rakastaa JA pelätä ei ole vanha ajatus, sitä on ollut maailman sivu.
Ja ei musta olisi lapsena tuntunut kurjalle jos olisin vaikka rikkonut ikkunan tahallani ja sit olisin joutunut odottamaan isän reaktiota peloissani.
Tai, nykykoululaisille (varsinkin yläasteella) tekisi oikein hyvää jos pelkäisivät opettajaa ja rehtoria.

Kuin en mäkään, niin et säkään voi vaan päättää millainen Jumala on. Että "minun Jumalani on tämmöinen..."
Pitää pitää huoli siitä, että oma Jumalakuva ei ole jokin itse luotu haavekuva.

Taivaallinen Isä rakastaa meitä niin että on ihan tuskissaan tähtemme. Mutta se rakkaus toteutuu eri tavalla kuin nykyajan ihmisen mielestä rakkauden pitäisi toteutua.
Miten se taivaan isän tuskaisuus näkyy, vai päätitkö juuri itse, millainen jumala on?
 
Mun Jumalani on peruskallio jonka päällä seison. On ja pysyy tahdoin tai en.

Sinä kirjoitat siten, että jumala on liukas jää jonka päällä liukastellaan eikä koskaan voi tietää milloin se pettää.
Mikä ihmeen liukas jää, jos maallinen isä/Taivaan isä välillä rankaisee lastaan? Sehän kuuluu osana kasvatusta.

Vaikka antaa olla. Jokaisen kannattaa lukea evankeliumeista millaista tekstiä Jeesus antoi tulla. Ja lukea ilman ennakkokäsityksiä, niin tulee kokonainen kuva.
 
vierailija
Mitä mahdoin kirjoittaa, mutta mieheni mummo vm 1895 oli toki vanha. Vm tuossa tarkoittaa vuosimallia, mikä tietenkin olis pitänyt olla synt. sori! Mutta ei mulla omaa mummoa eikä pappaa ole koskaan ollutkaan. Vintiltä olen löytänyt ihan älyttömiä lehtiä, joista en ymmärrä yhtään mitään - mut ei ne siellä turhaan ole ollut, voin kuvitella. Mutta aina voi oppia jotakin uuttakin - tai ikivanhaa uudestaan:

"...Laestadius kirjoittaa lappalaisten sammalkodista ja niiden kakkosovista. Tsuudien ja karjalaisten ryöstöretkien aikana niiden kautta maja hylättiin ja ryömittiin maakoloihin piiloon...

...Pahimpia olivat kuitenkin pirkkalaiset, lappalaisten muinaiset veronkantajat, joihin liittyy Laestadiuksen mielestä itse paholaisen nimi, Perkel."
- v 1838 lappalaistarinoista -
 
vierailija
Kyllähän mekin valitaan aina, kun matkoille lähdetään, ettei esimerkiksi missään tapauksessa olla siellä, missä on monsuunisateiden aika. Kaikki yrittää välttää sitä aikaa, mutta onhan siellä paikallisissa aina joku, joka ei muusta mitään tiedä. Esimerkiksi Himalajan vuoristossa ikänsa asuvalle on turha selittää mitään karttapallosta, jossa on yli puolet merta jne. Katsokaa ihmeessä dokumentti monsuuneista.
Tuo ei enää näy, mutta uudempi näkyy, tässä.
 
vierailija
vierailija
"Crete, Greece - 21 July 365
This famous, ancient tsunami event was reported throughout the Mediterranean region. It is estimated that the earthquake that caused it would have been at least magnitude 8, occurring somewhere in the Greek Islands. Knossis, Gortis and eight other settlements were completely destroyed on Crete. Reports say the greats waves began with a large drop in the water level, leaving ships aground and sea animals beached. In the northern Adriatic, rivers flowed in reverse and the sea retreated. Numerous coasts around the Mediterranean were flooded, and a total of 5700 deaths occurred; however, these were restricted to Greece and Turkey."

Niille, jotka ei voi linkkejä aukaista, kopsasin sen kohdan.
Siellähän se Antikytherakin on eikä laivat selviä niissä myrskyissä, tietenkään!
 
vierailija
Auringon säteet tappaa! Sen kuumuus tappaa, jos ei ole tottunut siihen!
Katso esimerkiksi Katariinan luostaria, kuinka syvällä laaksossa se on, vuorien keskellä, suojassa auringon valolta:
http://www.keskiaika.fi/?sivu=Tietoiskut&id=262
Mun mielestä Kiinan muurikin on nerokas systeemi siinä mielessä, että joka sille kapuaa, ei elävänä takaisin pääse - siis siihen tarkoitukseen se on toki tehtykin! Sitä on päässyt kulkemaan kai hevosillakin, mutta ei hevonen niin korkealta taida hypätä? Ihminen itse tekee itsestään lopun, jos erehtyy sinne, mutta syynä on lopulta polttava aurinko.
 
vierailija
Mä vähän harhaudun aiheesta, kun jäin miettimään hieman myöhempiä tapahtumia.

Jos Muhammedia ei ois ollut ei olisi pyhää sotaa eikä Isiksen kaltaisia ääriryhmiä. Vai olisiko?

Tai Luther. Sieltähän suomalaisten työmoraali peräisin on. Ilman Lutheria moni suomalainen ei olisi päätynyt itsemurhaan jäätyään työttömäksi?
-Tai koska työmoraalia ei olisi ollut aluanalkaen, ois meiltä jäänyt sotakorvauksetkin maksamatta ja kituutettaisiin jotenkuten eikä yhtäainutta maahanmuuttajaa kiinnostaisi tänne ainakaan rahan tai koulutuksen vuoksi tulla?

Joskus ois jännä nähdä, mitä olisi tapahtunut jos joku juttu ois mennyt toisin. Jos Jeesus olisi kiirastorstaina päättänytkin että "vitut moista, ei huvitakaan, lähdenpä kalaan".
(y) paras kommentti koko ketjussa:rolleyes:
 
vierailija
.
Tuolle naurais jo Star Trekin kapteenikin. :D
Ei ufoilla ole kerubeja joiden kasvot on neljää eri sorttia (älä kysy miksi Jumala on luonut semmoiset eläimennäköiset kerubit, en tiedä)
Ufot on niitä isosilmäisiä molopäitä.

Nyt mulla ei ole läppäriä, mutta voi googlettaa "God's throne."
Kulta pieni :alien::ROFLMAO::p:ROFLMAO: ufot ovat niitä laite aluksia, millä lennetään. Humanoidit ovat sitten niitä "olentoja".

Yritä nyt jo oppia tämä ero. Olen muistaakseni samasta asiasta ennenkin joutunut sinua oikaisemaan. :eek::mad::sick:
 
vierailija
.
Tuolle naurais jo Star Trekin kapteenikin. :D
Ei ufoilla ole kerubeja joiden kasvot on neljää eri sorttia (älä kysy miksi Jumala on luonut semmoiset eläimennäköiset kerubit, en tiedä)
Ufot on niitä isosilmäisiä molopäitä.

Nyt mulla ei ole läppäriä, mutta voi googlettaa "God's throne."
Ufot on aluksia, joilla lennetään. :ROFLMAO::D:sick: Humanoidit ovat puolestaan niitä "olentoja". Kylläpäs tämän eron tajuaminen ottaa sinulla koville. Olen ennenkin joutunut huomauttamaan sinulle samasta asiasta. Etkä sinä vaan opi millään. :mad::(:notworthy::cautious::sneaky:
 

Yhteistyössä