mmm

Alkuperäinen kirjoittaja Die Schornsteinfeger:
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
:hug:

Mun miehellä oli tiukka paikka joku aika sitte. Ajoi pikkusen liian lähellä edellä menijää, ja tää edellä menijä käänty (vasemmalle), aivan liian myöhään pisti vilkkua ja sit nopea jarrutus vielä, tuli miehelle kiire. Ei muuta ku jarrua vaan niin paljo ku ikinä pystyy, luojan kiitos autossa absit, oli kans senteistä kiinni että sai väistettyä sen edellä menijän. Ja luojan kiitos sen verran leveä tie että ei tarttenu ojaan väistää, mahtu just sivusta.
Minua inhottaa perässä nypyttäjät! :headwall:
Niin muaki. Monesti koittanu jo miehelle sanoa että pitää enempi sitä väliä (yleensä kuitenki pitää ihan ok välin), mutta aivan liian luottavainen on monesti. "Kyllä se ehtii kääntyä.." :kieh:
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Alkuperäinen kirjoittaja Die Schornsteinfeger:
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
:hug:

Mun miehellä oli tiukka paikka joku aika sitte. Ajoi pikkusen liian lähellä edellä menijää, ja tää edellä menijä käänty (vasemmalle), aivan liian myöhään pisti vilkkua ja sit nopea jarrutus vielä, tuli miehelle kiire. Ei muuta ku jarrua vaan niin paljo ku ikinä pystyy, luojan kiitos autossa absit, oli kans senteistä kiinni että sai väistettyä sen edellä menijän. Ja luojan kiitos sen verran leveä tie että ei tarttenu ojaan väistää, mahtu just sivusta.
Minua inhottaa perässä nypyttäjät! :headwall:
Niin muaki. Monesti koittanu jo miehelle sanoa että pitää enempi sitä väliä (yleensä kuitenki pitää ihan ok välin), mutta aivan liian luottavainen on monesti. "Kyllä se ehtii kääntyä.." :kieh:
Muaki ärsyttää, kun monesti joku ajaa ihan perseessä kiinni, luulee varmaan pääsevänsä nopeampaa perille.. :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuulikki:
ap, älä välitä noiden typeristä kommenteista!
hyvä että olet kunnossa! :)

mites autolle kävi? pitikö tilata poliisia, ambulanssia, hinausta?
Paikalle pysähtyi noin 10 autoa ja eräs ystävällinen mies tilasi hinausauton ja sain kyydin kotiin. En kokenut tarpeelliseksi mennä lääkäriin vaikka aika moni minua sinne yritti saada. Katsotaan nyt mihin tilanne tästä kehittyy...
 
mietin
voiko tuosta tulla sakkoja? mies sai viime talvena kun ei saanu autoa pysähtymään ja törmäs tosi hiljasella vauhdilla kaiteeseen, niin joku kuttu pollarit siihen ja mies sai sakot liikenteen vaarantamisesta!! :(
 
IhanaValo
Alkuperäinen kirjoittaja Keddu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ja heti vaan palstalle....
no ei kai siinä....
Minne sitten? Tänne on paras purkaa kaikki tapahtumat maan ja taivaan välillä.
Plussa on ikäänkuin multipersoonallinen ystävä :D
Kyllä, oikeen jakomielitautinen :D


Onneks ap selvisit säikähdyksellä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja mietin:
voiko tuosta tulla sakkoja? mies sai viime talvena kun ei saanu autoa pysähtymään ja törmäs tosi hiljasella vauhdilla kaiteeseen, niin joku kuttu pollarit siihen ja mies sai sakot liikenteen vaarantamisesta!! :(
:LOL:

Siis saanko minä sakot kun ajan 80km/h nopeusalueella hieman alle ton nopeuden ja auto lähtee käsistä ja suistun ojaan. Auto lähti käsistä, koska keli on täällä aivan hirveä. Lumisade ja tuuli teki sen, että vastaantuleva rekka sai aikaan valkoisen seinän ja en nähnyt hetkeen yhtään mitään en edes missä tie kulkee ja näin auto suistui ojaan. Ojassa vauhti jatkui vielä sen 50m kunnes pysähtyi. Aloin hiljalleen jarrutamaan jäisellä tiellä heti kun tämä seinä tuli vastaan, mutta ei se auto niin vain pysähdykkään liukkaalla kelillä.

Oikeasti jos tästä saa sakot niin ei voi ku :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja mietin:
voiko tuosta tulla sakkoja? mies sai viime talvena kun ei saanu autoa pysähtymään ja törmäs tosi hiljasella vauhdilla kaiteeseen, niin joku kuttu pollarit siihen ja mies sai sakot liikenteen vaarantamisesta!! :(
Periaatteessa kyllä, jos siis autossa on sakkorenkaat, on tahallaan ajanut huolimattomasti, ylinopeutta tai kännissä. Ns. normaaliolosuhteissa aika harvoin sakottavat. Mutta on kai se mahdollista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Alkuperäinen kirjoittaja mietin:
voiko tuosta tulla sakkoja? mies sai viime talvena kun ei saanu autoa pysähtymään ja törmäs tosi hiljasella vauhdilla kaiteeseen, niin joku kuttu pollarit siihen ja mies sai sakot liikenteen vaarantamisesta!! :(
Periaatteessa kyllä, jos siis autossa on sakkorenkaat, on tahallaan ajanut huolimattomasti, ylinopeutta tai kännissä. Ns. normaaliolosuhteissa aika harvoin sakottavat. Mutta on kai se mahdollista.
Auto on uusi, ei ole sakkorenkaat, kuski ei ollut kännissä, ei ajanut huolimattomasti, eikä ollut edes ylinopeutta :)
 
se "mietin"
juu, mun mies tosiaan sai. ja oli tosi liukasta! eikä ajanu ylinopeutta eikä mitään. kaiteelle ei ees käyny mitään, omaan puskuriin tuli pieni lommo
ja hän sit olevinaan vaaras liikenteen :(
 
ei huvittanut siivota
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja ???:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ja heti vaan palstalle....
no ei kai siinä....

NO MITÄ SITTE????
eipä ois palstailu ekana mielessä jos onnettomuuteen joutuu..........mutta mikä kellekin on tärkeää..
Mikä sitten on oikea ja hyväksyttävä tapa toimia kun on ollut onnettomuudessa? Oletko itse ollut?

Kun oma lapseni jäi auton alle, tulin minäkin palstalle kun en muutakaan tekemistä keksinyt kun odotin lasta sairaalasta kotiin. Oli siellä isänsä kanssa ja minä vahingoittumattomana säilyneen lapsen kanssa kotona jonka vuoksi en lähtenyt sairaalaan mukaan.

Normaaliin elämään täytyy palata mahdollisimman pian ja jos haluaa puhua, voi puhekumppania hakea palstalta. Itse soitin ensin ystävälle, joka tuli meille heti kylään, mutta koska tilanne oli lähinnä säikähdyksellä selvä, hänkin palasi muutaman tunnin päästä taas normaaliin elämään ja takaisin perheensä luokse.
 
Kyy
:hug: Mä koin melkein saman tilanteen marraskuun alussa. Mulla vaan auto lensi ojan kautta katolleen, pyörittyään ensin hetken tiellä. Itsellä kanssa oli vähän höntti olo ja nauroin ihan älyttömästi. Se oli nimenomaan se sokkireaktio mun kohdalla.
Eipä sitä enää paljoa ajattele, auton ratissa vaan huomaan, että kaasujalka on huomattavasti keveämpi nykyisin ja ajelen melkeinpä vaan alinopeuksia nykyisin.
 
nopeusrajoitus ei ole maksiminopeus
Alkuperäinen kirjoittaja se "mietin":
juu, mun mies tosiaan sai. ja oli tosi liukasta! eikä ajanu ylinopeutta eikä mitään. kaiteelle ei ees käyny mitään, omaan puskuriin tuli pieni lommo
ja hän sit olevinaan vaaras liikenteen :(
Hän ajoi keliolosuhteet nähden liian lujaa.
 

Yhteistyössä