Monikulttuurisuuden paradoksi

vierailija
Koittakaa nyt vähän enemmän luottaa tämän maan lainsäätäjiin ja -valvojiin. Luulin että pidätte Suomea ylivertaisena maana, juttujen perusteella kyllä vaikuttaa ettei teillä ole mitään luottoa tähän maahan.
Luulin olevani kyyninen, mutta näiden nettikeskustelujen perusteella huomaankin luottavani suomalaisiin lainsäätäjiin ja hallitukseen enemmän kuin moni joka niitä äänesti. o_O

Jäitä hattuun ja sitä rataa.
Minua harmittaa eniten juuri Suomalaiset lampaat, luottavat päättäjiin jotka antavat kreikalle miljardeja meiän rahoja, kehtaavat väittää että teemme hyvän diilin kun saamme korkojen kanssa rahat takaisin. Tiedämme kyllä kaikki että penniäkään emme tule saamaan takaisin ikinä, varmasti sinäkin tiedät, mutta kuitenkin hyväksyt tämän.
Samaan aikaan kerätään muutamia satoja tuhansia lasten sairaalaan lahjoituksilla, kun miljardit valuu ulkomaille.
 
Luottaa päättäjiin?
Tässä asiassa kyllä.
Jos tapana on fantasioida siitä miten kourallinen mamuja (joista niistäkin vain osa muslimeja) muuttaa Suomen simsalabim islamilaiseksi valtioksi sarialakeineen,
minä suosittelen mieluummin toista vaihtoehtoa, eli päättäjiin luottamista.

Missä se "isänmaallisuus" luuraa, joka mukamas on niin ylitsevuotavaista esim persuilla. Luottoa ei näy Suomeen olevan ollenkaan.

:whistle:
 
Viimeksi muokattu:
vierailijakökkö
islamin uskossa on varmasti yhtäpaljon eri haaroja, kuin on kristinuskossa.Muslimeita on suomessa ollut n 200 vuotta, ja todellakaan kaikki islaminuskoiset ei ole ulkonäöltään erottuvia, tai kaikki ulkonäöltään erottuvat muslimeita.
afrikan kansalaisista puolet on kristittyjä, joten heihinkään ei voi yleistyksenä vetää mitään ennakkoluuloja.


hyvänä esimerkkinä (olisko jo kolmas kerta kun tänkin mainitsen ) muhoksen perhekoti murhaajaepäilty, joka ulkonäöltään toki poikkeaa valtaväestöstä, mut on adoptoitu maasta jossa 85% on kristittyjä, ihan suomalaiseen kristittyyn perheeseen ja silti erinäisillä palstoilla huudellaan kuinka taas muslimit oon tehneet jotain.

kertokaa siis mitä oikeasti vastustatte? islamin uskoa? tummaihoisia? erilaisesta kultturista tulleita, uskontoon tai ulkonäköön puuttumatta, vai ehkä kenties jotain muuta?


ja toisin kuin moni nähtävästi kuvittelee, suvikset EI puolusta yhtäkään rikollista, vaan sitä et ihmiset määritellään jonkun sellaisen asian tai ominaispiirteen perusteella, jolla ei ole mitään tekemistä sen kanssa mitä se ihminen käytännössä on.

moni myös sanoo et työtä tekevät ja itsensä elättävät on tervetulleita, mut kuinka moni on viimeaikoina lukenut juttuja missä huudellaan näille maahanmuuttajataustaisille kansanedustajille et painu kotiis? miten sekään väittämä siis pitää paikkansa?
 
islamin uskossa on varmasti yhtäpaljon eri haaroja, kuin on kristinuskossa.Muslimeita on suomessa ollut n 200 vuotta, ja todellakaan kaikki islaminuskoiset ei ole ulkonäöltään erottuvia, tai kaikki ulkonäöltään erottuvat muslimeita.
afrikan kansalaisista puolet on kristittyjä, joten heihinkään ei voi yleistyksenä vetää mitään ennakkoluuloja.


hyvänä esimerkkinä (olisko jo kolmas kerta kun tänkin mainitsen ) muhoksen perhekoti murhaajaepäilty, joka ulkonäöltään toki poikkeaa valtaväestöstä, mut on adoptoitu maasta jossa 85% on kristittyjä, ihan suomalaiseen kristittyyn perheeseen ja silti erinäisillä palstoilla huudellaan kuinka taas muslimit oon tehneet jotain.

kertokaa siis mitä oikeasti vastustatte? islamin uskoa? tummaihoisia? erilaisesta kultturista tulleita, uskontoon tai ulkonäköön puuttumatta, vai ehkä kenties jotain muuta?


ja toisin kuin moni nähtävästi kuvittelee, suvikset EI puolusta yhtäkään rikollista, vaan sitä et ihmiset määritellään jonkun sellaisen asian tai ominaispiirteen perusteella, jolla ei ole mitään tekemistä sen kanssa mitä se ihminen käytännössä on.

moni myös sanoo et työtä tekevät ja itsensä elättävät on tervetulleita, mut kuinka moni on viimeaikoina lukenut juttuja missä huudellaan näille maahanmuuttajataustaisille kansanedustajille et painu kotiis? miten sekään väittämä siis pitää paikkansa?

Hyvin kirjotettu.

Tää vatipäiden räyhääminen on mennyt siihen pisteeseen, että jokainen tumma suomalainen leimataan terroristiksi tai raiskaajaksi.
Ei suinkaan suurimman osan mielestä. Se on pieni mutta äänekäs roskasakki joka sanomaansa levittää ja saa paljon surua ja pahaa aikaan tavallisten ihmisten arjessa.

Lisää kärsimystä, itkua, masennusta. Pienet (huom suomalaiset) lapset kuuntelee kun aikuiset huutaa "nekru apina mee kotiis" jne.
Ei ole mun Suomi semmonen, hävettää ja vituttaa.
Tekisi mieli kunnolla vedellä jotain tolloa oikein turpaan.
Mutta eipä sekään mitään hyödyttäisi. Paitsi siinä hetkessä.
 
Viimeksi muokattu:
vierailijakökkö
Hyvin kirjotettu.

Tää ihmisten räyhääminen on mennyt siihen pisteeseen, että jokainen tumma suomalainen leimataan terroristiksi tai raiskaajaksi.

Lisää kärsimystä, itkua, masennusta. Pienet (huom suomalaiset) lapset kuuntelee kun aikuiset huutaa "nekru apina mee kotiis" jne.
Ei ole mun Suomi semmonen, hävettää ja vituttaa.
Tekisi mieli kunnolla vedellä jotain tolloa oikein turpaan.
Mutta eipä sekään mitään hyödyttäisi.

aivan, ja kun jokaisen pitäisi jo tässä vaiheessa tietää kuinka esim koulukiusaaminen vaikuttaa ihmisen psyykkeeseen, ja sitä vastustetaan yleisesti, niin sama pätee tässäkin asiassa.Kuinka joku lapsi joka koko ikänsä saa kuulla huutelua, tai lukea lehdistä kuinka hän on arvoton paska, voi ikinä kasvaa ehjäksi aikuiseksi?
 
  • Tykkää
Reactions: Lunatic
Hyvin kirjotettu.

Tää vatipäiden räyhääminen on mennyt siihen pisteeseen, että jokainen tumma suomalainen leimataan terroristiksi tai raiskaajaksi.
Ei suinkaan suurimman osan mielestä. Se on pieni mutta äänekäs roskasakki joka sanomaansa levittää.

Lisää kärsimystä, itkua, masennusta. Pienet (huom suomalaiset) lapset kuuntelee kun aikuiset huutaa "nekru apina mee kotiis" jne.
Ei ole mun Suomi semmonen, hävettää ja vituttaa.
Tekisi mieli kunnolla vedellä jotain tolloa oikein turpaan.
Mutta eipä sekään mitään hyödyttäisi.
tiesitkö miks huutelevat tollasia. ne kun on käyneet jo lyömässä.
 
Parempi kun olet vastailematta mun kommentteihin.
En halua keskustella ihmisen kanssa, jonka mielestä aikuinen saa huudella törkeyksiä ventovieraille lapsille.
missä mä noin sanoin?
en missään ja huutelusta olen samaa mieltä.
pysyn kyllä pois pahoittamasta sun mieltä näissä sulle tärkeissä aiheissa. o_O
 
  • Tykkää
Reactions: Lunatic
vierailija
Muslimit lähinnä pelottavat, monikulttuurisuuden kannattajat eivät vain tunnu tajuavan että useimmat muslimit eivät ajattele ihan samalla tavalla kuin me.
Heille uskonto on kaikki kaikessa, jos nainen on julkisesti bikineissä, hänet hakataan. Näin on käynyt jo Ranskassakin kun rannalla nainen otti aurinkoa bikineissä ja muslimit hakkasivat hänet, koska tämä loukkasi heidän uskontoaan.
Ensinnäkin tapaus ei sattunut missään rannalla, ja kyse oli tyttöjen välisestä "v..uilusta", joka johti tappeluun. Faktoja on jo korjattu lehdistössä.

Kyllä täällä voi edelleen ottaa rannalla aurinkoa pelkäämättä muslimeja :) Itse asiassa joku muslimiäiti voi itse olla pukeutuneena peittävämmin, mutta lapset pulikoivat vapaasti vedessä.
 
vierailijakökkö
Ensinnäkin tapaus ei sattunut missään rannalla, ja kyse oli tyttöjen välisestä "v..uilusta", joka johti tappeluun. Faktoja on jo korjattu lehdistössä.

Kyllä täällä voi edelleen ottaa rannalla aurinkoa pelkäämättä muslimeja :) Itse asiassa joku muslimiäiti voi itse olla pukeutuneena peittävämmin, mutta lapset pulikoivat vapaasti vedessä.
http://www.dailymail.co.uk/news/article-3175959/Girl-gang-attacks-immoral-sunbather-wearing-bikini-French-park-sparking-JeSuisCharlie-style-social-media-campaign.html

tää on just tätä, nytkin veikkaan et suurinosa tuon alkuperäisen jutun lukenut ei koskaan lue lopullista versiota,vaan juttu jää elämään omaa elämäänsä.
(toi juttu on niin pitkä, jos ei jaksa kokonaan lukea,ni kannattaa loppupäästä lukea ainakin..)
 
eipä kiinnosta
Tulevaisuuden Suomi on tälläinen
No mikä sua pelotti tossa videossa????? Ihmisiä kaikessa rauhassa shoppaamassa. Toihan just kertoo sen miten tavallisia kaikki on. Ei mitään räyhäämistä ja kaikki sulassa sovussa. Ne jotka räyhää koko ajan ruotsissa ja suomessa on juopot. Sulle valitettavasti se ihonväri määrittelee ihmisen ja sellanen ihminen on rasisti ja se on sairasta.
 
  • Tykkää
Reactions: LaMamanMorbid
Amerikassa onkin niin mukavaa elää, kun lapsia ei uskalla päästää yksin koulumatkalle. Eräs äiti sai syytteen, kun oli päästänyt 8 vuotiaan lapsen leikkipuistoon yksin leikkimään. Jengitappeluissa kuolee vuosittain hurja määrä ihmisiä, terrori-iskuja tehdään. Sitä samaa en todellakaan halua Suomeen.
Mutta tuo ei johdu mistään maahanmuutosta tai monikulttuurisesta yhteiskunnasta. Aika paljon siellä on myös valkoisia sarjamurhaajia, ja suurten tuloerojen maassa hyvinvointierot ovat niin suuret, että jo sekin synnyttää rikollisuutta. Amerikka on sillä lailla "jännä" esimerkki, että sehän on kokonaan maahanmuutosta syntynyt valtio. Alkuperäisväestö eli intiaanit on syrjäytetty täysin. Amerikalla ei ole samalla lailla historiaa ja historiallista kiintopistettä kuin useimmilla muilla mailla, jopa Suomella. Jotkut ovat sietä mieltä, että tämäkin vaikuttaa siinä, millaiseksi kyseinen yhteiskunta on muodostunut.
 
Muslimit lähinnä pelottavat, monikulttuurisuuden kannattajat eivät vain tunnu tajuavan että useimmat muslimit eivät ajattele ihan samalla tavalla kuin me.
Heille uskonto on kaikki kaikessa, jos nainen on julkisesti bikineissä, hänet hakataan. Näin on käynyt jo Ranskassakin kun rannalla nainen otti aurinkoa bikineissä ja muslimit hakkasivat hänet, koska tämä loukkasi heidän uskontoaan.
Itse asiassa muslimeissa on samalla lailla valtavia eroja kuin kristityissä. Onhan kristityissäkin ongelmalliset lahkonsa, kuten vaikka vanhoillislestadiolaiset tai jehovan todistajat, ja samalla lailla islamista on vanhoillinen suuntaus. Mutta jos vertaa eri islamilaisten maiden yhteiskuntia, niin hyvin erilaisiahan nekin ovat. Turha pelätä islamia kaikissa muodoissaan, mutta niin vanhoillinen islam kuin vanhoillinen kristinusko sisältävät kyllä huolestuttavia ja vastenmielisiä piirteitä. Mutta ongelma ei siis ole uskonnossa sinänsä, vaan siinä vanhoillisuudessa.
 
Tulevaisuuden Suomi on tälläinen
En jaksanut katsoa koko videota, koska siinä ei tapahtunut yhtään mitään. Jengi vaan vaeltelee verkkaiseen tahtiin ostoskeskuksessa, jossa on niitä samoja tylsiä kauppoja ja ruokapaikkoja, joita kaikissa tavallisissa kauppakeskuksissa on. Minusta se ostoskeskus itsessään oli tuossa se kammottavin asia. En silti ymmärrä, mitä pelottavaa videossa muuten on. Kylteistä päätellen se on Ruotsista, ilmeisesti alueelta, jossa asuu paljon maahanmuuttajia. Mutta ei minusta Ruotsi ole yhtään pelottava yhteiskunta.

Saksassahan on muuten todella suuri turkkilaisväestö ja Berliinissä on kokonainen kaupunginosa, jossa näkee lähes pelkästään turkkilaistaustaisia ihmisiä. Ihan samanlainen kaupunginosa se silti on kuin ne muutkin, ja itse asiassa Saksan turkkilaisväestö on todella hyvin sopeutunut (jos nyt tuota sanaa pitää käyttää) Saksaan. Siinä on ainakin yksi esimerkki siitä, miten monikultuurisuus voi toimia.
 
vierailijakökkö
uppista!

ap:lle (ja toki muillekkin ) on ainakin mun esittämässä kirjoituksessa muutamia kysymyksiä, et jos voisitte vastata niin saatais keskusteluakin aikaiseksi tästä.
 

Yhteistyössä