Mtäköhän kohtalolla on mun varalle suunniteltuna?? Sitä taas huomasi miten vähän voikaan itse asioihinsa vaikuttaa...

  • Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja Pikkuinen Jättiläinen;26131328:
Mitä tämä lause tarkoittaa? Miksei oikein kukaan enää uskalla yrittäjäksi ryhtyä? Vilpittömästi siis kyselen, en yrittäjyydestä tiedä sen kummemmin.

Minä olen todennut tuon saman, että joku tarkoitus niillä takapakeillakin yleensä on. Ainakin niillä kerroilla, kun en ole hakemiani työpaikkoja saanut niin jälkeenpäin on aina saanut ajatella että hyvä etten saanut (on tullut joku parempi työ tai olen saanut kuulla että kyseinen tehtävä onkin ollut huonompi, työolosuhteissa jotain mätää, valittu henkilö onkin irtisanottu taloudellisesti syistä melkein heti jne.)
En voi puhua muiden kuin omasta puolestani. Pelottaa taloudellinen riski. Ja pelottaa myös se, että jos en pärjää, niin miltä se näyttää taas työnhaussa. Yrittäjällä on omat kommervinkkinsä myös mm. työttömyyden kanssa. Yrityksen täytyy olla ilman toimintaa (eli olla lopetettu) käsittääkseni useamman kuukauden ennen kuin katsotaan työttömäksi työnhakijaksi.

Yrittäjyydessä on aina riskinsä, mutta parhaassa tapauksessa riskinotto on toki myös kannattavaa :)
 
"..."
Alkuperäinen kirjoittaja Pikkuinen Jättiläinen;26131328:
Mitä tämä lause tarkoittaa? Miksei oikein kukaan enää uskalla yrittäjäksi ryhtyä? Vilpittömästi siis kyselen, en yrittäjyydestä tiedä sen kummemmin.

Minä olen todennut tuon saman, että joku tarkoitus niillä takapakeillakin yleensä on. Ainakin niillä kerroilla, kun en ole hakemiani työpaikkoja saanut niin jälkeenpäin on aina saanut ajatella että hyvä etten saanut (on tullut joku parempi työ tai olen saanut kuulla että kyseinen tehtävä onkin ollut huonompi, työolosuhteissa jotain mätää, valittu henkilö onkin irtisanottu taloudellisesti syistä melkein heti jne.)
No siis. Mulla oli kaverilla kampaamo, mutta ei pystynyt pitään. Ihan hirvittävät alv maksut, työeläke, sähkö, vuokra, vesi, ainekustannukset, kirjanpitäjä, markkinointi (uus yrittäjä), vakuutukset, lehtitilaukset, myyntiinostettavat tuotteet mm. Siihen päälle vielä OMAT laskut, siis vuokrat sun muut. AIka paljon saa sakset viuhua että saa katettua nuo kulut.
 
Minä haluaisin uskoa, että se unelmiesi työ, odottaa sinua vielä ihan kulman takana.
Mutta kukapa tietää, jos se onkin yrittäjyydessä, se unelmajobi, ja se kirkastuukin vasta, kun uskallat yrittäjyyteen ryhtyä. Rohkeutta tarttua toimeen:hug:
Voimia äitisi tilanteen vuoksi ja parisuhteelle puhaltakoon paremmat tuulet...=)
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26133678]Ja silti itket kun parisuhde on paska. Ota nainen jo vastuu elämästäsi äläkä aina keksi tekosyitä kaikkeen![/QUOTE]

Parisuhdeko ei voi olla jollain hetkellä muuten huono kuin että toisella on suhde??
 

Yhteistyössä