Mua hävettää se, että pidän Norjan ampujaa hyvännäkoisenä

  • Viestiketjun aloittaja aaa peee
  • Ensimmäinen viesti
"jep"
Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24290699:
Minä pidän tuota tunneperäisenä suhtautumisena. Jos tuo olisi joku sankari, näkisitte ihanan laupiaat silmät. ulkonäkö ei kerro useinkaan mitään.
Silmät on sielun peili ja niistä näkee yllättävän paljon
 
[QUOTE="jep";24290918]Silmät on sielun peili ja niistä näkee yllättävän paljon[/QUOTE]

tunneperäinen reaktio. Jos silmistä näkisi, olisi tuo tyyppi ollut poliisin seurannassa jo monta vuotta. Mutta kukaan ei nähnyt. niin, paitsi asiantuntijat palstalla toki näkevät psykopaatin katseen, nyt, kun tappaminen on jo tapahtunut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24290939:
tunneperäinen reaktio. Jos silmistä näkisi, olisi tuo tyyppi ollut poliisin seurannassa jo monta vuotta. Mutta kukaan ei nähnyt. niin, paitsi asiantuntijat palstalla toki näkevät psykopaatin katseen, nyt, kun tappaminen on jo tapahtunut.
Varmasti myös tunneperäistä, mutta kyllä osasta sen jotenkin näkee, luin tästä mielenkiintosen tutkimuksenkin, jos vaan hitto löytäisin sen vielä jostain... : /
 
"jep"
Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24290939:
tunneperäinen reaktio. Jos silmistä näkisi, olisi tuo tyyppi ollut poliisin seurannassa jo monta vuotta. Mutta kukaan ei nähnyt. niin, paitsi asiantuntijat palstalla toki näkevät psykopaatin katseen, nyt, kun tappaminen on jo tapahtunut.
Harmi kun ei ennen tappamista nähty ukosta kuvia, olis heti paljastanut silmät. Tyhmä media kun vasta surmien jälkeen sen kuvat vuoti julkisuuteen. Pitäskö nyt tehdä valitus jonnekkin?

Tästä lähtien haluan aina ennen surmia nähdä ne silmät!
 
"diu"
[QUOTE="jep";24290986]Harmi kun ei ennen tappamista nähty ukosta kuvia, olis heti paljastanut silmät. Tyhmä media kun vasta surmien jälkeen sen kuvat vuoti julkisuuteen. Pitäskö nyt tehdä valitus jonnekkin?

Tästä lähtien haluan aina ennen surmia nähdä ne silmät![/QUOTE]

No alat selata jotain Facebookia ja kun löydät psykon silmät, soitat poliisille että mä löysin tulevan joukkomurhaajan.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24290939:
tunneperäinen reaktio. Jos silmistä näkisi, olisi tuo tyyppi ollut poliisin seurannassa jo monta vuotta. Mutta kukaan ei nähnyt. niin, paitsi asiantuntijat palstalla toki näkevät psykopaatin katseen, nyt, kun tappaminen on jo tapahtunut.
Tiedätkö muuten paljonko on psykopaatteja ja avohoito-potilaita vapaana? Sellasia, joilla on pelottava katse? Tiedätkö suomen psykiatrisesta hoidosta?
 
"vieras"
[QUOTE="diu";24291009]No alat selata jotain Facebookia ja kun löydät psykon silmät, soitat poliisille että mä löysin tulevan joukkomurhaajan.[/QUOTE]

Oikeasti kuvittelet, ettei psykopaatteja kulje suakin vastaan harva se päivä?
 
aaa peee
Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24290939:
tunneperäinen reaktio. Jos silmistä näkisi, olisi tuo tyyppi ollut poliisin seurannassa jo monta vuotta. Mutta kukaan ei nähnyt. niin, paitsi asiantuntijat palstalla toki näkevät psykopaatin katseen, nyt, kun tappaminen on jo tapahtunut.
Peesaan tätä.
 
ressler
Mä katson tosi tarkkaan ihmisten silmiä enkä oikein luota ihmisiin joilla on pahat silmät tai jotka eivät katso silmiin.
Samoin. Ja olen ollut epäluuloineni myös valitettavan usein oikeassa. Tietenkään kaikista ei näin näe, mutta kyllä ihmisen ulkonäkö/katse ja olemus kertovat jotain(ja tämä on ihan virallisesti psykologien tiedostama asia). Toki loistavia näyttelijöitäkin on, esim aiemminkin mainittu Bundy. Eikä jokainen "pahat silmät" omaava ole tietenkään mikään tappaja :)
Eikä kyse ole vain jälkiperäisestä jeesustelusta, vaan intuitiosta. Sen perusteella ei kuitenkaan ketään pidätetä saati tuomita. Rikos täytyy tehdä, että voidaan antaa seuraamuksia. Vaikka olisi kuinka kaikkien tiedostama psykopaatti.

Harvoinhan sarjamurhaajista kuitenkaan lähipiirissä uskotaan sitä, mitä ovat tehneet, vaikka ruumiinosat toisivat näytille. Tapauksia on useita. Ihminen ei halua uskoa edes omia silmiään, jos teot ovat kauheita ja liian kaukana omasta todellisuudesta. Kaikki hirveydet sitten yhtäkkiä tulevat yllätyksenä, ja jälkeenpäin aletaan tajuta, että merkit ovat olleet aivan nenän edessä.

Itse olen nähnyt täysin irrallisessa tilanteessa muutaman sarjamurhaajan kuvan (enkä siis mitenkään tiennyt, että olivat rikollisia) ja voinut fyysisesti pahoin. Tunneperäistä, sanoi PölyEsteri. Mikä nottei. Luotan vahvasti omaan "aistiini", jonka avulla olen myös pelastanut henkeni.
 
Mä välillä huomaan, etten uskalla katsoa ihmistä silmiin mutta se johtuu mun omasta epävarmuudestani :ashamed: Huono itsetunto, kuvittelen monesti ihmisten pitävän mua rumana. Jos luotan ihmiseen (esim. hyvä ystävä), niin katson kyllä silmiin :)
Lähinnä siis nuo piirteet oli yhdessä eli jos on ilkeät silmät eikä katso silmiin. Muhun oli joskus aikoinaan ihastunut mies jolla oli mun mielestä tosi ilkeät silmät. Hän oli tosi mukava mutta jotenkin en uskaltanut katsoa häntä silmiin. Hän lopulta kysyi miksen katso häntä silmiin. Sit nolona kerroin ja hän pyysi katsomaan silmiinsä. Sitten katsoin ja ihastuin, eivätkä ne silmät enää sen jälkeen näyttäneet pelottavilta :) Hän oli silloin ennenkuin kunnolla tutustuin tosi ylpeän ja kylmän oloinen mutta oli aivan päinvastainen kun tutustuin ja aloimme seurustelemaan.
 
ressler
[QUOTE="vieras";24291019]Oikeasti kuvittelet, ettei psykopaatteja kulje suakin vastaan harva se päivä?[/QUOTE]

Oikeasti kuvittelet, että vain satunnaiset massamurhaajat ovat psykopaatteja?
 
oikke
Okke, se oli sitten joku ihan identtinen mies jolla oli suomalainen vaimo. Mieheni kanssa oltiin kyllä yhtä mieltä että aivan Christensenin näköinen.
Meinaat, että tanskalainen tappaja, 2 suomalaisen poliisin murhaaja silleen kepeästi vaan vastailisi, että juu-u, minähän tässä. Kuulostaa myös tosi oidolta, että joku menisi tosta noin vaan ko. mieheltä sellaista kysymään. Miksi ihmeessä?!

Sori, en usko. Ja tosiaan tyyppi istuu tuomiotaan edelleen.
 
Meinaat, että tanskalainen tappaja, 2 suomalaisen poliisin murhaaja silleen kepeästi vaan vastailisi, että juu-u, minähän tässä. Kuulostaa myös tosi oidolta, että joku menisi tosta noin vaan ko. mieheltä sellaista kysymään. Miksi ihmeessä?!

Sori, en usko. Ja tosiaan tyyppi istuu tuomiotaan edelleen.
Täh, eihän me siltä mitään kyselty... Ja uskon kyllä että mies on vankilassa, totesin vain että oli sitten joku identtinen kaksoisolento suomalaisen vaimon kanssa.
 
Siis tänä kesänä olivat! Katsoin ensin että ei voi olla mut oli niin identtinen ja sit kysyin mieheltänikin ja kyllä se oli Sten(ellei hänellä ole kaksosveljeä/kaksoisolentoa). Vaimo puhui tanskaa hieman murtaen ja sitten kuulin hänen puhuvan lapselleen suomea. En tiedä oliko vapaalla jalalla vai mitä mutta reissun päällä kuitenkin oli perheineen. Ja edelleen on kyllä samannäköinen kuin ennenkin.
Minkä ikäinen lapsi oli? Oliko poika ja oliko lapsia useampia? Minkä ikäiseltä äiti näytti ja minkä väriset hiukset äidillä oli?
 
"hämmentynyt"
No voit olla hyvinkin samannäköinne, mutta uskon sulta puuttuvan se "jokin" mikä saa niskavillat nousemaan. Ja ei 100% ihmisestä voi murhaajaksi kasvojen perusteella sanoa. :D Muutenhan olisi oikeusjutut aika helppo juttu. Ei mulla tule mieleeni kadulla miettiä edes moista, vaikka näkisinkin tuon näkösen.
Aiemmin sain olla yleensä melko rauhassa katseilta. Sen verran on ikääkin jo, ettei naiset enää kovin roiku lahkeissa. Huomasin ensin itse lehtikuvista, että aivan kuin olisi peiliin katsonut. Sitten huomasin miten monet vastaantulijat katsovat oudosti. Eräs lapsi sanoi ädilleen, että "äiti - tuo setä näyttää aivan siltä murhaajalta".

Pientä tämä haitta silti on. Niin kauhea tragedia on tuo Norjan tapaus. Tietenkään en ole kuin sen murhaajan identtinen kaksonen, mutta jossain kuvassa se näyttää aika paljon minulta.
 
[QUOTE="hämmentynyt";24291874]Aiemmin sain olla yleensä melko rauhassa katseilta. Sen verran on ikääkin jo, ettei naiset enää kovin roiku lahkeissa. Huomasin ensin itse lehtikuvista, että aivan kuin olisi peiliin katsonut. Sitten huomasin miten monet vastaantulijat katsovat oudosti. Eräs lapsi sanoi ädilleen, että "äiti - tuo setä näyttää aivan siltä murhaajalta".

Pientä tämä haitta silti on. Niin kauhea tragedia on tuo Norjan tapaus. Tietenkään en ole kuin sen murhaajan identtinen kaksonen, mutta jossain kuvassa se näyttää aika paljon minulta.[/QUOTE]

Olet siis aika tyypillisen skandinaavin näköinen. Me käydään nimittäin kerran vuodessa Åressa laskettelemassa ja siellä kun katsoo sitä suomalaista, ruotsalaista ja norjalaista porukkaa niin aika vaaleeta viikinkiä on liikenteessä :) Varsinkin norjalaiset ovat kyllä aika paljon piirteineen tuon ABB:n näköisiä. Mutta mua häiritsee miksi tuo murhaaja näytti niissä "edustuskuvissaan" ihan vahanukelta!
 

Yhteistyössä