Muiden innoittamana: Entäs minun kakkuni?

leipuri
Ideat ovat kyllä kivoja, mutta toteutus aika huono. Toisaalta itse taas katson ammattini puolesta hiukan kriittisemmin kakkuja sun muita, mutta varmasti nuo kotioloissa ovat ok.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kakuntekijä:
Kyllä sen aika "voiksi" saa kun siihen laittaa tuota kreemiäjauhetta joukkoon... ja ehdottomasti kylmää vispiä, ei oteta sitä purkkia vasta kun sitten jääkaapista pois kun aletaan vatkaamaan!
Kyllä mä olen kylmänä siihen pettynyt. ;) Enkä käytä muuta lisiä, kuin sokeria ja vaniljasokeria (yleensä).
 
kakuntekijä
Alkuperäinen kirjoittaja Jesus Christ Superstar:
Alkuperäinen kirjoittaja kakuntekijä:
Kyllä sen aika "voiksi" saa kun siihen laittaa tuota kreemiäjauhetta joukkoon... ja ehdottomasti kylmää vispiä, ei oteta sitä purkkia vasta kun sitten jääkaapista pois kun aletaan vatkaamaan!
Kyllä mä olen kylmänä siihen pettynyt. ;) Enkä käytä muuta lisiä, kuin sokeria ja vaniljasokeria (yleensä).
No koitappa joskus tuota kreemiä. se tukevoitttaa todella paljon tuota vispiä eikä jätä sitä löysäksi! Pysyy kauniina ja kauan kakun päällä... kehtaisko laittaa kuvaa, kummosta jälkeä oon sillä saanut... Mutta tosiaan, en käytä edes sokeria enbkä muita lisiä ton kreemin vuoksi ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja kakuntekijä:
No koitappa joskus tuota kreemiä. se tukevoitttaa todella paljon tuota vispiä eikä jätä sitä löysäksi! Pysyy kauniina ja kauan kakun päällä... kehtaisko laittaa kuvaa, kummosta jälkeä oon sillä saanut... Mutta tosiaan, en käytä edes sokeria enbkä muita lisiä ton kreemin vuoksi ;)
Enpä koitä enää, joskus kokeilin, eikä se ollut mitenkään erikoisen upeaa, tai parempaa pursotettavaa. Olen varsin tyytyväinen omaan tapaani.

Enemmänhän siinä on lisiä kuin sokerissa. :whistle:
 
kakuntekijä
Alkuperäinen kirjoittaja Jesus Christ Superstar:
Alkuperäinen kirjoittaja kakuntekijä:
No koitappa joskus tuota kreemiä. se tukevoitttaa todella paljon tuota vispiä eikä jätä sitä löysäksi! Pysyy kauniina ja kauan kakun päällä... kehtaisko laittaa kuvaa, kummosta jälkeä oon sillä saanut... Mutta tosiaan, en käytä edes sokeria enbkä muita lisiä ton kreemin vuoksi ;)
Enpä koitä enää, joskus kokeilin, eikä se ollut mitenkään erikoisen upeaa, tai parempaa pursotettavaa. Olen varsin tyytyväinen omaan tapaani.

Enemmänhän siinä on lisiä kuin sokerissa. :whistle:
No ihan miten vaan. Niin monta tapaa kuin tekijäänsäkin ;)
 
Parhaan kerman pursotukseen saa kuohukermalla.
Jääkaappikylmänä. Välineet myös kylmät, puhtaat ja ehdottomasti kuivat.
Siinä vaiheessa kun kerma alkaa tarttua vispilään, siivilöi tomusokeria joukkoon.
Kakun myös on oltava kylmä kun alat pursottamaan.

Mulla aiemmin oli ongelmana että kerma lähti sulamaan ennen kuin koko kakun olin hoidellut. Syynä Flora vispi ja huoneenlämpöiset välineet.
 

Yhteistyössä